Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

8 hours ago, WrTsXxx said:

Ιδιαίτερα μου άρεσε αυτό που λέει ο Ross Daly: "με ενδιαφέρει το διαχρονικό". Σκέφτομαι ότι αν κάτι είναι καλό και ουσιαστικό, φιλτράρεται ξανά και ξανά, αλλά τελικά αντέχει στο χρόνο.

 

Μα αυτό είναι το θέμα. 

Οτιδήποτε εχει τις προδιαγραφές για να επιζήσει και διατηρηθεί στο πέρασμα του χρόνου θα το καταφέρει και θα γίνει διαχρονικό τα υπόλοιπα....φιλάκια. Είτε θα ξεχαστούν είτε θα τα καταπιεί κάποιο άλλο είδος. Τυχαίο είναι που υπάρχουν ακόμα μουσικές που έχουν επιζήσει επι αιώνων;

 

Ισως το να καταλάβει ο άνθρωπος πως γίνεται κάτι διαχρονικό να είναι το σημαντικό και να δημιουργήσει με αυτό πλοηγό.  

 

Το πραμα οπως και να’χει θα πάρει μόνο του το δρόμο του.

Αλλωστε είμαστε μέρος αυτής της ιστορίας που δεν έχει γραφτεί ακόμα, δε μπορούμε να ξέρουμε πως και τι θα καταλήξει. 

 

Το μόνο που χρειάζεται είναι να μεταλαμπαδεύει ο καθένας στους νεότερους ουσιαστική κριτική σκέψη και αισθητική (αν μπορεί)

  • Like 4

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό το θέμα μπορεί άνετα να αποτελέσει θέμα διδακτορικής διατριβής σε όσους σπουδάζουν μουσικολογία...

 

Μπορούμε να πάρουμε για παράδειγμα 2 διαφορετικές χώρες την Ελλάδα και την Ιρλανδία και να δούμε πως εξελίχθηκε η μουσική από παραδοσιακή σε ποπ σε πανηγύρι... Είναι καθαρά θέμα το πως αφομοιώνει ο κάθε λαός την εξέλιξη... ο μέγας Χάρυ Κλυνν το είπε 35 χρόνια πριν "Ελλάδα η χώρα του πράσινου ήλιου... πατρίδα θρησκεία, σουβλάκι με πίτα και χάνι της γραβιάς..."

 

τα όργανα μπορεί να αλλάξουν (synth, drums, samples κτλ) αλλά το τι θεωρεί πολιτισμική εξέλιξη κάθε λαός είναι καθαρά υποκειμενικό...

 

παραδοσιακό ιρλανδικό

 

ποπ εξέλιξη

 

παραδοσιακό ηπειρώτικο 

 

εξέλιξη...

 

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Δολοφονήσαμε την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ μας για να προστατεύσουμε την ΠΑΡΑΔΟΣΗ μας.

 Εμείς, οι ΑΠΟΓΟΝΟΙ των ΚΟΜΝΗΝΩΝ!

 

Ήλιος, θάλασσα,  κλαρίνα, αρχαία Ελλάδα και λεβεντιά δεν αρκούν για να αντιμετωπίσουμε τις διεθνείς προκλήσεις και να ακολουθήσουμε τις διεθνείς εξελίξεις.

 

χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Επεξεργασμένο από Konstantinos Dritsas
  • Χαχα 1

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, Αετός είπε

Δεν είναι φορείς παράδοσης,η Τσαμπά,ο Ζωϊδάκης,ή η Θώδη.

Αυτοί εκμαυλίζουν, αυτό που ονομάζεται παράδοση.Και κυρίως αυτοί που τους ακούν!

 

Εδώ εγώ έχω μια μικρή ένσταση. ΚΑΙ αυτοί είναι φορείς παράδοσης με το δικό μου ορισμό. Και η Θώδη θα σου τραγουδήσει τον Αμάραντο. Πώς θα το τραγουδήσει θα μου πεις; Ε σαν Θώδη θα το πει, πώς θα το πει! ?  Αν είναι να το δούμε από άλλο πρίσμα και να ξεχωρίσουμε το "Νεοδημοτικό" σαν είδος ή άλλα τέτοια, μόνο και μόνο για να τους ξεχωρίσουμε από τον "αγνό"(;) πυρήνα της παράδοσης, πάω πάσο.

 

Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω χειρότερο από την "Ώρα της Θώδη+Δημητρόπουλου" στους γάμους (γιατί πουθενά αλλού δεν ακούγονται πια). Δεν μπορώ, πάω για τσιγάρο διαρκείας. Καλώς ή κακώς υπάρχει κι αυτή η τηλεόραση. Ο κόσμος τα χορεύει. Θα μου πεις ο κόσμος...

 

Οι μουσικοί; Γιατί κάποιοι με καλύτερη τεχνική και αισθητική δεν παίζουν τέτοια απλά σαχλά τραγούδια να έχει ο κόσμος να χορεύει και να χαίρεται; Και να ακούει και σωστές φωνές και σωστά όργανα και σωστά τέμπα; Προφανώς δεν τους καλύπτει μουσικά αυτή η δουλειά η καθαρά διασκεδαστική.

 

Αλλά είναι και το άλλο. Υπάρχει μια κρυφή απαίτηση η παράδοση να διαφυλάσσεται. Να προστατεύεται από την καλαπορτσία και το υπέρμετρα αμαρτωλό σκάψιμο. Ότι ό,τι φέρει τη σφραγίδα "παράδοση", είναι αυτομάτως και τέχνη, σύμφωνα με το δυτικό ορισμό. Αυτό δεν με πείθει ιδιαίτερα. Υπάρχουν και τέτοια κομμάτια που είναι τέχνη σύμφωνα με το δυτικό ορισμό, αλλά υπάρχουν κι άλλα. Δεν μπορώ να δώσω ίδια βαρύτητα στη Γενοβέφα και στο Κοντούλα η βλάχα στα βουνά. Το μεν πρώτο είναι μετρημένα κουκιά, στο δεύτερο θα παίξω Ό,ΤΙ μου γουστάρει, το δηλώνω ανερυθρίαστα. 

 

Κι αν το δικό μου αυθαίρετο παίξιμο ακούγεται τραχανοπλαγιάδικο, και υπάρξει ένας μουσικός που θα προσεγγίσει την κοντούλα βλάχα στα βουνά με άλλη ματιά, και θα καταφέρει να βγάλει κάτι το ειλικρινές και πηγαίο από το ίδιο κομμάτι που εγώ εκτελώ όπως εκτελώ, αυτό θα είναι ΔΙΚΗ του κατάκτηση, και απόδειξη του ΔΙΚΟΥ του μουσικού βεληνεκούς, και ίσως αυτή του η αντιμετώπιση να τον καθιστά γίγαντα μεταξύ θνητών, και να είναι ένας νέο-Ζώτος και να κάνει και σχολή και να είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο της παράδοσης. (Καλά μόνο απ' το κοντούλα η βλάχα όχι, αλλά καταλαβαίνετε πού το πάω.) ? 

 

Οπότε, όσο υπάρχουν μουσικοί που παίζουν μουσική, και έχουν ακούσματα από οποιοδήποτε είδος, είτε το θέλουμε είτε όχι υπάρχει εξέλιξη. Και οι μουσικοί κάνουν τη μουσική.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, stavros_d80 είπε

παραδοσιακό ηπειρώτικο 

 

εξέλιξη...

 

 

Ένα τσικ άδικη για τον Τσίκο αυτή η σύγκριση, μιας και μπορεί να παίξει ΚΑΛΑ ΚΑΙ μοιρολόγια, όπως και πολλοί άλλοι καλοί κλαριντζήδες. Αλλά αυτό είναι κι εμένα ένα παραπονάκι για τον Τσίκο, αφού ρε Μάκη μπορείς παιχτικά, γιατί δεν ασχολείσαι με τα κομμάτια τα πιο παραδοσιακά λιγάκι να τα επαναπροωθήσεις έτσι λίγο πιο φρέσκα, πιο σημερινά και κάθεσαι και βγάζεις απλά καλά μεροκάματα στις δουλειές με πόλεμο πυρηνικό και καγκελοτσιφτέτελα;  Γιατί δεν πας να βγάλεις το φίδι από την τρύπα και να σου πω εγώ μπράβο μετά;

 

Μπορεί αργότερα στο μέλλον, ποιος ξέρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Konstantinos Dritsas said:

Δολοφονήσαμε την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ μας για να προστατεύσουμε την ΠΑΡΑΔΟΣΗ μας.

 Εμείς, οι ΑΠΟΓΟΝΟΙ των ΚΟΜΝΗΝΩΝ!

 

Ήλιος, θάλασσα,  κλαρίνα, αρχαία Ελλάδα και λεβεντιά δεν αρκούν για να αντιμετωπίσουμε τις διεθνείς προκλήσεις και να ακολουθήσουμε τις διεθνείς εξελίξεις.

 

χαχαχαχαχαχαχαχαχα

 

 Τι ψυχεδέλεια ήταν αυτή, την άκουσα ? Εσύ με έκανες πρεζάκια ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ?

 

 3.000 επεισόδια με τέτοιας βαριάς μορφής ψυχασθένειας διαλόγους, και τηλεθέαση στο θεό, τι θα πάει να ακούσει μετά αυτός ο λαός, λίντερ του Σούμπερτ; Έφη Θώδη και πολύ είναι, πολύ ανώτερη του επιπέδου του μέσου Έλληνα.

 

 Άκου εσύ με έκανες πρεζάκια, μωρέ από τους φανατικούς θεατές αυτού του εκτρώματος καλύτερα πρεζάκιας.

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, manosx είπε

Άκου εσύ με έκανες πρεζάκια, 

 

Καλά αυτό σε πείραξε;

Το "οι κΣενοι μας ΧΡΕΟΚΌΠΗΣΑΝ" το ξεχάσες; 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Η δημοτική μουσική, δηλαδή τραγούδια φτιαγμένα από πολλούς, σταμάτησε να δημιουργείται λίγο πριν το 1900 σύμφωνα με τους ερευνητές.

 

Άρα, οτιδήποτε άλλο μετά από αυτό είναι διασκευή, καλή ή κακή.

 

Και υπήρξαν σπουδαίοι καλλιτέχνες που τίμησαν τα τραγούδια αυτά και στο εξωτερικό. Συνεχιστές των παλιών στον τόπο τους. Δεν πήγαν από αλλού για να μάθουν την μουσική. Την είχαν στον dna τους από μικροί. 

 

Και αυτοί όμως, που είχαν στο αίμα τους όλη την προηγούμενη παράδοση,  δεν δημιούργησαν καινούργια τραγούδια. 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 5/18/2019 at 2:18 PM, Ali Barout said:

 

Ένα τσικ άδικη για τον Τσίκο αυτή η σύγκριση, μιας και μπορεί να παίξει ΚΑΛΑ ΚΑΙ μοιρολόγια, όπως και πολλοί άλλοι καλοί κλαριντζήδες. Αλλά αυτό είναι κι εμένα ένα παραπονάκι για τον Τσίκο, αφού ρε Μάκη μπορείς παιχτικά, γιατί δεν ασχολείσαι με τα κομμάτια τα πιο παραδοσιακά λιγάκι να τα επαναπροωθήσεις έτσι λίγο πιο φρέσκα, πιο σημερινά και κάθεσαι και βγάζεις απλά καλά μεροκάματα στις δουλειές με πόλεμο πυρηνικό και καγκελοτσιφτέτελα;  Γιατί δεν πας να βγάλεις το φίδι από την τρύπα και να σου πω εγώ μπράβο μετά;

 

Μπορεί αργότερα στο μέλλον, ποιος ξέρει.

 

Οι γύφτοι (κανένας ρατσισμός) πολύ καλά κάνουν και παίζουν την μουσική που γουστάρουν. Στα χρόνια μου (1980+), οι ντόπιοι μη-γύφτοι έφτυναν την δική τους μουσική και απαξίωναν οτιδήποτε τοπικό (ντοπιολαλιά, ντύσιμο, χορός, φαγητά, κτλ, οτιδήποτε συνιστά μια κουλτούρα). Και μάλιστα στην Ηπειρο αυτο συνέβαινε σε μικρότερο βαθμό απο ότι σε Θεσαλία, Ρούμελη, Μωριά, κτλ

Οπότε μην παραπονιόμαστε για τα τσιφτετέλια, εμείς ευθυνόμαστε αποκλειστικά.

 

ΠΑΝΤΩΣ, σήμερα βλέπω φοβερές προσπαθειες ανθρώπων ακομπλεξάριστων και άνετων όπως αυτός ο Πιστιόλης, φοβερός, άψογος. Μακάρι να του μοιάζαμε και εμείς οι πιο παλιοί. Παιδάκι πήγα στην Κρήτη να σπουδάσω και έπαθα πλάκα με την άνεση και το ακομπλεξάριστο των Κρητικών σε σχέση με την κουλτούρα τους. Είναι ελπιδοφόρο που ξυπνήσαμε και εμείς, έστω και αργά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Το παραδοσιακό έχει ταυτιστεί με το δημοτικό. Και αυτό δημιουργεί σύγχυση.

Το δημοτικό είναι είδος / genre και έχει την δική του αισθητική.

Το παραδοσιακό είναι για να παίζεται με την παραδοσιακή ενορχήστρωση και πνεύμα.

Ποιός όμως θα απαγορέψει το ξέσκισμα απο όσους δεν είναι σε θέση να τα διαχωρίσουν;

Εδω fashion police δεν υπάρχει, (ακούς Λάκη;) θα υπάρξει για την μουσική;

Και με αυτό τον τρόπο ευτελίζεται η παραδοσιακή και ας τρέχει ο Λιάβας να την διαφυλάξει. Καθαρά ακαδημαϊκά όμως.

 

Σε αντίθεση οι Κρητικοί όμως φαίνεται να την διαφυλάσσουν αλλά και έχουν δημιουργήσει και δημοτικό ρεύμα για να μην πω κρητικο-ροκ on the side.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου