Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Guru Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) Παρασυρόμενος από κανα-δυο θέματα πρόσφατα που αφορούν τη μουσική βιομηχανία, είπα να θίξω ένα θεματάκι που θεωρώ ότι απασχολεί τους μουσικούς ανά τον κόσμο. Το θέμα έχει να κάνει με το credibility ενός κομματιού/μουσικού έργου και κατά πόσον αυτό αποδίδεται σωστά/δίκαια. Δηλ. όταν βλέπουμε ότι ο τάδε έγραψε μουσική/στίχους σε ένα κομμάτι, σε ποιο βαθμό αυτό αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα και σε ποιο βαθμό είναι έργο και των μουσικών που έπαιξαν/ενορχήστρωσαν ή του παραγωγού που επιμελήθηκε την αισθητική και τα τεχνικά θέματα. Αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι ότι συνήθως έρχεται ένας που έχει την μελωδική γραμμή της φωνής και το αρμονικό υπόβαθρο (όχι πάντα) και αυτός συνήθως μνημονεύεται ως συνθέτης του κομματιού. Δεν μιλάω για session δουλειά που γίνεται εν γνώση του μουσικού και συνήθως είναι προκαθορισμένη και προγραμμένη. Αλλά για τις μπάντες πίσω από ονόματα που συνήθως είναι σταθερές και απαρτίζονται από τους ίδιους μουσικούς γενικά. Δεν έχω απτά παραδείγματα, παρά μόνον τη μικρή εμπειρία όσον αφορά ηχογραφημένο υλικό από την μπάντα, και τον τρόπο με τον οποίο αυτό δουλεύτηκε για να βγει, και πως τελικά αποδώθηκαν τα credits. Είναι περισσότερο αίσθηση, ότι αυτό συμβαίνει γενικότερα, παρά διαπίστωση. Αν και, αν παρακολουθήσει κανείς καλλιτέχνες που έχουν κατά καιρούς αλλάξει μπάντες, μπορεί να αντιληφθεί πόσο σημαντικοί είναι οι μουσικοί, όχι μόνο στο ύφος, αλλά και στο καθαρά συνθετικό κομμάτι. Είναι συνήθως οι φιλίες και η αγάπη για τη μουσική και για αυτό που κάνουν, καθώς και ο αφελής (με την καλή έννοια) αλτρουισμός με τον οποίο αντιμετωπίζουν τη μουσική οι μουσικοί; Δηλαδή μια -εν γνώσει τους- παραχώρηση χάριν του συνόλου που λέγεται μουσικό έργο και μουσική γενικότερα; Σκέψεις; Εμπειρίες; Καλό μήνα και καλή εβδομάδα Επεξεργασμένο 1 Απριλίου 2019 από Πνοή και Νύξη 3 Hλιθιούθιερ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru pipityri Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Guru Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Έχοντας βρεθεί πολλάκις σ΄αυτή τη θέση, έχω καταλήξει να το βλέπω ανά περίσταση.Θεωρώ πως μπορώ-με αρκετή ψυχραιμία και σχετικά αποστασιοποιημένα- να αξιολογήσω σε πιο βαθμό η προσωπική μου συνεισφορά σε κάποιο κομμάτι άλλου είναι τέτοια ώστε να μπορώ να αξιώσω credits. Κάποιες φορές στέκει, κάποιες άλλες όχι. That said, κι επειδή δεν το βλέπουν όλοι οι εμπλεκόμενοι έτσι, απλά δεν ασχολούμαι πια. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
panorios Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Μα στην περίπτωση που ηχογραφηθεί η μπάντα δεν παίρνουν όλοι το credit ; Εκτός της περίπτωσης που η μπάντα ονομάζεται "Μπάμπης" όπου εκεί φαντάζομαι οι μουσικοί είναι session. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) Εξαρταται απο την περιπτωση και την ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. Στις δυο μεγαλυτερες μπαντες ολων των εποχων (Beatles & Rolling Stones) τα credits πηγαιναν(ουν) μονο σε αυτους που ΟΝΤΩΣ εγραφαν τη μουσικη και τους στιχΟΙ (Lennon & Macca στην πρωτη περιπτωση και Jagger& Richards στη δευτερη) . Σε αλλες υπερ-μπαντες (U2,Coldlplay,RHCP) ολη η μπαντα μοιραζεται τα credits μια και προφανως ακολουθουν αλλη διαδικασια "συνθεσης" (οι U2 ας πουμε και οι RHCP τζαμαρουν ολοι μαζι μεχρι να "βγαλουν" ενα "τραγουδι" και δεν περιμενουν τον συνθετη να τους "παει" το τραγουδι). Αλλες μπαντες (Blur π.χ) βαζουν ακομα και τον ΠΑΡΑΓΩΓΟ στα credits. Δεν υπαρχει κανονας....απο τη μια ειναι "δημοκρατικο" και "ομαδικο" το να μοιραζεσαι τα credits απο την αλλη να εχεις γραψει το YESTERDAY και να το ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ με τον..ΑΜΠΑΛΟ τον τραχανοπλαγια τον Ρινγκο που δεν κΣερει να κραταει τις μπαΓΓετες ειναι....καπως Οι πιο ΤΥΧΕΡΟΙ παντως ειναι οι ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ που ΠΑΝΤΑ παιρνουν το 50% των credits & των δικαιωματων και ας μη κΣερουν να βαρΟΥν τη ΛΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ πιστευω οτι αυτος που ΕΓΡΑΨΕ το τραγουδι (δηλ. εβγαλε την ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ των ΑΚΚΟΡΝΤΩΝ και την ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ) πρεπει να παιρνει ΟΛΑ τα credits της συνθεσης EKTOΣ και αν το τραγουδι εχει καποιο ΠΟΛΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΡΙΦ το οποιο το χαρακτηριζει. Επεξεργασμένο 1 Απριλίου 2019 από Superfunk 1 1 www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ledge Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 53 minutes ago, Superfunk said: Δεν υπαρχει κανονας....απο τη μια ειναι "δημοκρατικο" και "ομαδικο" το να μοιραζεσαι τα credits απο την αλλη να εχεις γραψει το YESTERDAY και να το ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ με τον..ΑΜΠΑΛΟ τον τραχανοπλαγια τον Ρινγκο που δεν κΣερει να κραταει τις μπαΓΓετες ειναι....καπως Άμπαλος ο Ringo; Πρωταπριλιά; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gkourmoul1 Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 1 hour ago, Superfunk said: ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ πιστευω οτι αυτος που ΕΓΡΑΨΕ το τραγουδι (δηλ. εβγαλε την ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ των ΑΚΚΟΡΝΤΩΝ και την ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ) πρεπει να παιρνει ΟΛΑ τα credits της συνθεσης EKTOΣ και αν το τραγουδι εχει καποιο ΠΟΛΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΡΙΦ το οποιο το χαρακτηριζει. Διαβαζοντας το ποστ σου σκεφτομαι οτι εμεις οι σχετικοι με μουσικη, θα κοιταξουμε πρωτα τη μελωδια και την αρμονια, σε ενα τραγουδι που ακουμε, και τελευταιο τους στιχους. Αρα το τελευταιο εχει και λιγοτερη αξια για εμας. Ενας απλος ακροατης, μουσικα ασχετος δηλαδη, πιθανοτητα να δωσει βαση πρωτα στον στιχο, χωρις να τον πολυνοιαζει η αρμονια του πραγματος. Μηπως οι απλοι ακροατες ειναι ο κανονας και εμεις η εξαιρεση, εξ' ου και το 50-50? Γιώργος Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) 10 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε ιαβαζοντας το ποστ σου σκεφτομαι οτι εμεις οι σχετικοι με μουσικη, θα κοιταξουμε πρωτα τη μελωδια και την αρμονια, σε ενα τραγουδι που ακουμε, και τελευταιο τους στιχους Σε αυτο που παραθετεις γραφω για ΜΕΛΩΔΙΚΗ γραμμη της φωνης και οχι για στιχους. Απο εκει και περα ο ΣΤΙΧΟΣ ειναι πολυ σημαντικος παραγοντας για την επιτυχια ενος τραγουδιου οσο ,φαινομενικα,"απλος" και να φαινεται. Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ παντως ειναι ξεκαθαρη στα πνευματικα δικαιωματα ενος τραγουδιου: στιχοι και "μουσικη" (δηλ. μελωδια φωνης οταν μιλαμε για τραγουδια ) μοιραζονται μισο-μισο τον ΜΠΕΡΝΤΕ.. To αρχικο post μου αναφερεται ΜΟΝΟ στα credits που αφορουν την ΜΟΥΣΙΚΗ ενος τραγουδιου (στο 100% του 50% δηλαδη) . Επεξεργασμένο 1 Απριλίου 2019 από Superfunk www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 (επεξεργασμένο) 28 λεπτά πριν, Ledge είπε Άμπαλος ο Ringo; Πρωταπριλιά; ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ,ο Ρινγκο ειναι τρομερος ντραμμερ. Αλλα οσο ..τρομερος και να ειναι δεν θα του εδινα τα 3.000.000 ΕΥΡΩ τον ΧΡΟΝΟ που παιρνει ο Macca απο τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ αυτου του τραγουδιου,αν ημουν ο Macca...ΟΣΟ ΤΡΟΜΕΡΟΣ και να ηντουστασανε Θα μου πεις το εχει "μοιραστει" με τον...αμπαλο τον Lennon (φοβερος ο Lennon αλλα κακα τα ψεμματα η συνθετικη/μουσικη μηχανη των Beatles & η πρωτοπορία ηταν ο Macca)...αλλα και ο Lennon ειχε μοιραστει μαζι του αλλα δικα του τραγουδια οποτε τα βρηκαν στο...ταμειο.... Εξαλλου οι Beatles ειχαν συγκεκριμενη ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (vetting ολων των τραγουδιων απο τους L&M και μετα "περασμα" στους αλλους 2,με εξαιρεση βεβαια τα 2-3 τραγουδια που εγραψε ο Harrison & το...ΕΝΑ που εγραψε ο Ρινγκο) Επεξεργασμένο 1 Απριλίου 2019 από Superfunk www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ex-VangelisV Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Το ότι ενίοτε υπάρχουν πάνω από 1 ονόματα στη σύνθεση δεν σημαίνει ότι τα ποσοστά των εσόδων είναι τα ίδια. Π.χ Smith/Dickinson/Harris μπορεί να είναι 50-30-20 ή 25-25-50 κ.ο.κ. Ο Lars πχ βάζει το όνομα του επειδή έκανε κάποιο arrangement. Οι DP στην αρχή έβαζαν και τα 5 ονόματα. Μετά μόνο αυτούς που είχαν ρόλο στη σύνθεση και την πάτησε ο Paice Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
dimsonic Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 Share Δημοσιευμένο 1 Απριλίου 2019 1 hour ago, Superfunk said: Οι πιο ΤΥΧΕΡΟΙ παντως ειναι οι ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ που ΠΑΝΤΑ παιρνουν το 50% των credits & των δικαιωματων και ας μη κΣερουν να βαρΟΥν τη ΛΑ true fact. A sad one too με σήμα το μπιφτέκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση