Προς το περιεχόμενο

Ρε μπας και χρησιμοποιούμε ΛΑΘΟΣ χορδές? (010-038)


Superfunk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru
Στις 31/1/2019 στις 3:15 ΜΜ, rgxinap είπε

το τι γίνεται απο το nut-> κλειδί δεν αναφέρεται καν. ειναι σαν να λεμε οτι (τηρουμένων όλων των υπολοίπων παραγόντων σταθερών) οι strat έχουν μικρότερο tension απο τις superstrat λόγω locking nut....

 

 

Έχει να κάνει με μια παρανόηση, στα πλαίσια υπεραπλούστευσης για καλύτερη συνεννόηση. Το tension, η δύναμη δηλ. που ασκείται από το κλειδί μέχρι το saddle είναι συγκεκριμένη, εφ' όσον διατηρούμε συγκεκριμένο pitch, όπως σωστά αναφέρεις. Αυτό που αλλάζει είναι ο εφελκυσμός(?* βοηθήστε με οι φυσικοί), δηλ. η αίσθηση της ελαστικότητας που μπορεί να έχει μια χορδή, αναλόγως το μήκος της πέραν των σταθερών σημείων (nut/saddle). Αυτό έχει αντίκτυπο στην ελαστικότητα κατα τη χρήση δηλ. bends και vibrato, και έχει να κάνει με το ότι το μήκος της χορδής πίσω από το nut, συνεισφέρει σε αυτή την αίσθηση ελαστικότητας όταν ασκείται δύναμη. Στην πράξη, μια Ε καντίνι που δένει στα 3 εκ. πίσω από το nut, έχει πιο stiff αίσθηση από μια Ε καντίνι που δένει στα 15 εκ γιατί αυτά τα 15 εκ έχουν ένα βαθμό ελαστικότητας που επικοινωνεί με το ωφέλιμο μήκος χορδής-στην ταστιέρα.

Ελπίζω να καταλάβατε γιατί εγώ οριακά δεν με κατάλαβα.


Κατά τ' άλλα, κι εγώ βλέπω με καχυποψία αυτόν τον ισχυρισμό, ότι δηλ. 10-38 κουρδισμένη σε Eb, καθώς μου φαίνεται υπερβολή, αν λάβουμε υπ' όψη και τον χειρισμό που βλέπουμε στα vids από τον Hendrix. Πιθανόν να κάνω και μέγα λάθος, βέβαια, όπως έκανα όταν θεωρούσα ότι δεν θα μπορώ να παίξω με 9άρες. Όταν έκανα το switch μετά από 18 χρόνια 10s, και μάλιστα πήγα απο 10s long scale σε 9s gibson scale, ανακαλυψα ότι θα μου έπαιρνε μισή ώρα να το συνηθίσω και -το βασικότερο- βελτιώθηκε κατά πολύ η αίσθηση των δυναμικων μου και χαλάρωσα το παίξιμό μου, χωρίς να χάσω σε νεύρο, σε βαθμό ευεργετικό και για τον ήχο μου και για τα χέρια μου.

Επεξεργασμένο από Πνοή και Νύξη
  • Like 2

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 minutes ago, Πνοή και Νύξη said:

Αυτό που αλλάζει είναι ο εφελκυσμός(?* βοηθήστε με οι φυσικοί), δηλ. η αίσθηση της ελαστικότητας που μπορεί να έχει μια χορδή, αναλόγως το μήκος της πέραν των σταθερών σημείων (nut/saddle). 

 

Αυτό δεν ονομάζεται εφελκυσμός. Εφελκυσμός είναι όταν σε ένα σώμα, αντικείμενο, εφαρμόζονται αξονικά δύο αντίθετες σε φορά δυνάμεις που δημιουργούν την τάση του προς επιμήκυνση. Το αντίθετο ονομάζεται θλίψη, πληροφοριακά (καθόλου άσχετο με το ανθρώπινο συναίσθημα, αλλά τελείως άλλο θέμα). Η δε ελαστικότητα είναι η ιδιότητα των σωμάτων να επανέρχονται στο αρχικό τους σχήμα, όταν παύει η άσκηση μιας εξωτερικής τάσης. Στην περίπτωση μη επαναφοράς στην αρχική κατάσταση, τα σώματα ονομάζονται πλαστικά. Ο συντελεστής ελαστικότητας εξαρτάται από τη φύση του υλικού. Άλλο να τεντώνεις έναν σπάγγο και άλλο μια ατσάλινη χορδή. Κρατώντας την τάση ίδια ανάμεσα σε δύο σημεία στήριξης, αλλά μεταβάλλοντας την απόσταση μεταξύ τους, αλλάζει η βύθιση. Χοντροκομμένα θα μπορούσαμε να πούμε η "ροπή", μιας και η ροπή ισούται με δύναμη επί απόσταση. Μηδενική ροπή σημαίνει πάκτωση επί της ουσίας. Π.χ. αν η απόσταση κλειδιού-γέφυρας ήταν 5 εκατοστά με την ίδια τάση, θα ήταν υπερβολικά δύσκολο να μετακινηθεί η χορδή με bend.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κάτσε να τα πάρουμε από την αρχή. Όταν κάνουμε bend δηλ. δεν ασκούμε δυνάμεις στο κλειδί/saddle αντίθετης φοράς, μέσω του τραβήγματος της χορδής; Άρα η "βύθιση" είναι η ορολογία κλειδί εδώ; Άρα και η έννοια "τάση" που χρησιμοποιούμε είναι λάθος; 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, Πνοή και Νύξη said:

Κάτσε να τα πάρουμε από την αρχή. Όταν κάνουμε bend δηλ. δεν ασκούμε δυνάμεις στο κλειδί/saddle αντίθετης φοράς, μέσω του τραβήγματος της χορδής; Άρα η "βύθιση" είναι η ορολογία κλειδί εδώ; Άρα και η έννοια "τάση" που χρησιμοποιούμε είναι λάθος; 

Τάση είναι.

Όταν κάνεις bend, ουσιαστικά τραβάς το κλειδί προς τη γέφυρα, και το σημείο που στηρίζεται η χορδή στη γέφυρα προς το κλειδί. Η λέξη "βύθιση" ήταν λίγο αυθαίρετη και χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μετακίνηση της χορδής κατά το bend. Το θέμα είναι απλό: αν μεγάλωνε η απόσταση ανάμεσα στο κλειδί και τη γέφυρα, για να καταφέρεις να φτάσεις στο ίδιο κούρδισμα τη χορδή, θα έπρεπε να ασκήσεις μεγαλύτερη τάση. Σκέψου το όμως και με τις εντεκάρες που χρησιμοποιούνται συνήθως σε μία jazzmaster.  Αυξάνεις την τάση χρησιμοποιώντας πιο "σκληρές" χορδές, συνεπώς μεγαλύτερης διατομής

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Οκ, τώρα πιο βατό, thanks. Πάντως, δεν είναι κάτι που ανήκει στους λεγόμενους αστικούς μύθους ή σε αυθυποβολή, όντως συμβαίνει, μια χορδή όπως είπες πχ. σε jazzmaster που έχει που έχει 25-30cm extra μήκος σε σχέση με μια tele πχ,  να έχει πιο λαστιχένια (για να μην μπερδεύω ορολογίες) αίσθηση;

 

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, Πνοή και Νύξη said:

Οκ, τώρα πιο βατό, thanks. Πάντως, δεν είναι κάτι που ανήκει στους λεγόμενους αστικούς μύθους ή σε αυθυποβολή, όντως συμβαίνει, μια χορδή όπως είπες πχ. σε jazzmaster που έχει που έχει 25-30cm extra μήκος σε σχέση με μια tele πχ,  να έχει πιο λαστιχένια (για να μην μπερδεύω ορολογίες) αίσθηση;

 

 

Ισχύει. Γιατί είναι μεγαλύτερη απόσταση με την ίδια τάση. Άρα αυξάνεται η ροπή (μετακίνηση). Η ροπή είναι (για ακόμη μια φορά) δύναμη επί απόσταση. Άρα κρατώντας ίδια την δύναμη (τάση χορδών) και αυξάνοντας την απόσταση, αυξάνεις τη ροπή, hence (που λένε και στο χωριό μου) τη "βύθιση". Συνεπώς, αλλάζοντας σε 10-38 που λέει και ο SF, έχεις μικρότερες τάσεις, αλλά λόγω διατομής υλικού.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το ερώτημα δεν ήταν αν έχεις μικρότερη τάσης λόγω διατομής αυτό αξυπακούεται, αλλά αν η Ε και Α οπως ανέφερε ο SF έχουν μεγαλύτερη τάση, λόγω ανάποδου χέστοκ.

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

53 λεπτά πριν, Ledge είπε

Αυτό δεν ονομάζεται εφελκυσμός. Εφελκυσμός είναι όταν σε ένα σώμα, αντικείμενο, εφαρμόζονται αξονικά δύο αντίθετες σε φορά δυνάμεις που δημιουργούν την τάση του προς επιμήκυνση. Το αντίθετο ονομάζεται θλίψη, πληροφοριακά (καθόλου άσχετο με το ανθρώπινο συναίσθημα, αλλά τελείως άλλο θέμα). Η δε ελαστικότητα είναι η ιδιότητα των σωμάτων να επανέρχονται στο αρχικό τους σχήμα, όταν παύει η άσκηση μιας εξωτερικής τάσης. Στην περίπτωση μη επαναφοράς στην αρχική κατάσταση, τα σώματα ονομάζονται πλαστικά. Ο συντελεστής ελαστικότητας εξαρτάται από τη φύση του υλικού. Άλλο να τεντώνεις έναν σπάγγο και άλλο μια ατσάλινη χορδή. Κρατώντας την τάση ίδια ανάμεσα σε δύο σημεία στήριξης, αλλά μεταβάλλοντας την απόσταση μεταξύ τους, αλλάζει η βύθιση. Χοντροκομμένα θα μπορούσαμε να πούμε η "ροπή", μιας και η ροπή ισούται με δύναμη επί απόσταση. Μηδενική ροπή σημαίνει πάκτωση επί της ουσίας. Π.χ. αν η απόσταση κλειδιού-γέφυρας ήταν 5 εκατοστά με την ίδια τάση, θα ήταν υπερβολικά δύσκολο να μετακινηθεί η χορδή με bend.

Επιτέλους κατάλαβα γιατί σε κάποιες κιθάρες μου είναι ευκολότερα τα σηκώματα από άλλες.

Ίδιες χορδές ,ίδια χέρια ,νόμιζα ότι ήμουν παλαβός. 

Ευχαριστώ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 minutes ago, Πνοή και Νύξη said:

Το ερώτημα δεν ήταν αν έχεις μικρότερη τάσης λόγω διατομής αυτό αξυπακούεται, αλλά αν η Ε και Α οπως ανέφερε ο SF έχουν μεγαλύτερη τάση, λόγω ανάποδου χέστοκ.

 

Δε νομίζω να είναι τόσο μεγαλύτερη, γιατί τα string trees είναι ουσιαστικά μια ενδιάμεση στήριξη. Επίσης μια άλλη διευκρίνιση γιατί μπορεί να υπάρξει παρανόηση σ' αυτά που είπα πριν περί ροπών: το κούρδισμα είναι ανάλογο της απόστασης. Μπορεί να απαιτείται μεγαλύτερη τάση για να επιτευχθεί ο ίδιος τόνος. Αλλά for someone's shake...αρκετά με την ανάλυση. Παίξτε (πανκ) μουσική! ?

Επεξεργασμένο από Ledge
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
8 λεπτά πριν, Ledge είπε

. Παίξτε (πανκ) μουσική! ?

Εγώ τα λέω αλλά δεν με πιστεύουν. Θέλουν κουρδισμένα μαόνια και συμφωνίες βόρειων και νότιων κσύλων:classic_biggrin:

  • Like 1

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου