Προς το περιεχόμενο

Does gear ...matter?


vagelism

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Mε αφορμή το video του Adam , και μιας και η χρονιά μας μπήκε με φιλοσοφικές αναζητήσεις..θα κάνω την αιώνια ερώτηση που ταλανίζει Έλληνες και ξένους μουσικούς.

Ένα θέμα που έχουμε συζητήσει κι άλλες φορές στο παρελθόν.

 

Ποιά η βαρύτητα που έχει ο καλός εξοπλισμός στο συνολικό σας παίξιμο.

Είναι στο "χέρι" τελικά..ή είναι στο όργανο? ή μήπως..κάπου ενδιάμεσα.?

 

Η άποψη μου είναι οτι όσον αφορά φυσικά όργανα {μιλώντας περισσότερο σαν drummer} είναι περισσότερο στο χέρι..παρά στο όργανο. Έχω βγάλει καταπληκτικό ήχο απο πραγματικά φτηνιάρικα τύμπανα απλά αλλάζοντας τα δέρματα κ κουρδίζοντας σωστά. Σε καμία περίπτωση δεν αναιρώ την μαγεία και το ήχο ενός ακριβού μουσικού οργάνου..αλλά στην περίπτωση μου , μπορώ να βγάλω ικανοποιητικό ήχο κ με κάτι πιο δεύτερο ..{η τρίτο}.

{Σε αυτά που γράφω, θα εξαιρέσω τα πιατίνια. Θα μπορούσα να παίξω με δεύτερης ποιότητας πιάτα..αλλά τα πολύ φτηνά ακούγονται πραγματικά χάλια.}

 

Όσον αφορά όμως  ηλεκτρονικά όργανα..{πχ ηλεκτρονικά drums} , η άποψη μου είναι ότι ο εξοπλισμός πραγματικά κάνει την διαφορά.

Αλλιώς παίζει μια Roland  αλλιώς ένα Millenium set.

 

Οι απόψεις σας?

 

 

Επεξεργασμένο από vagelism
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραιο θεμα. Και η απαντηση ειναι παντα στη μεση ειναι η απαντηση.

 

Αλλα ας τα παρουμε τα πραγματα στη σωστη βαση τους. Για εναν κιθαριστα, το οργανο του ειναι το πακετο "κιθαρα - (πεταλιερα -) ενισχυτης" και οχι η κιθαρα. Απο το συνολο αυτο, σιγουρα η κιθαρα εχει τον μικροτερο λογο στον τελικο ηχο. Σα συνολο σιγουρα παιζει αρκετο ρολο στον ηχο, αλλα οχι τοσο οσο να φανταζεται κανεις.

 

Αναμεσα σε δυο ισαξιους παιχτες, ο καλυτερος και ακριβοτερος εξοπλισμος φερνει αποτελεσμα που κρινεται στη λεπτομερεια. Τα παραδειγματα πολλα. Και φτηνοτερο (στον κοσμο των κιθαρων)  δεν σημαινει απαραιτητα κατωτερο, αλλα μπορει να ειναι απλα "διαφορετικη γευση".

 

Αναμεσα σε δυο παιχτες διαφορετικης δυναμικοτητας, με τον ιδιο εξοπλισμο, η διαφορα στον ηχο θα ειναι αρκετα μεγαλη. Ο λογος ειναι το χασμα στην τεχνικη, αλλα και στην ικανοτητα ορθης ρυθμισης του εξοπλισμου.

 

 

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολα παιζουν ρολο, αλλα οπως εχει γινει σημερα η αγορα (ενοοω οτι και σε χαμηλες τιμες βρισκεται αξιοπρεπης εξοπλισμος), και επισης αν ξερει καποιος να γαργαλησει λιγο τα κουμπακια του εξοπλισμου του, (αντε να χρειαστει να κανει και καποια μικρη αναβαθμιση σε μερη του εξοπλισμου), δεν νομιζω να υπαρχουν πολλα εμποδια για να αποδωσει.

Πχ ξεκινησα προβες την περασμενη εβδομαδα σε ενα χωρο και ειχε διαθεσιμο ενα παλιο solid state ενισχυτη που οταν τον ειδα ειπα "ας κανω σημερα την προβα μου και απο αυριο θα φερω τον δικο μου".

Ε εβαλα πανω την πεταλιερα μου, τον γαργαλησα λιγο και παιζει μια χαρα.

Αν φερω τον δικο μου θα ειναι απλα για το κατι τις παραπανω.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθεσω ομως οτι ισχυει και το "έκαστος εφ' ω ετάχθη".

Μη περιμενουμε με αρνι να φτιαξουμε καλο τυλιχτο, ουτε φρικασε με μοσχαρι

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα πλήκτρα στην 5ετία θέλουν όλα άλλαγμα συν το σέρβις που πρέπει να έχει γίνει+ καθαρισμός (φούσκες-πλακέτες-σασί-τυχόν ζημιές σε harware κτλ). Επίσης έχει επιβληθεί παντού και ένα mac για samples, backing loops, vst κτλ κτλ

 

Δεν μπορείς να βγαίνεις πλέον με Triton Classic και Fantom του 2001 θα πρέπει ο εξοπλισμός να είναι καινούργιος επιβάλλεται ένα Korg Kronos SE + ένα Nord Electro 5+ μεταγενέστερο συν το mac.

 

Δεν είναι θέμα prestige είναι θέμα ήχου, όλοι θέλουν φρέσκο ήχο.

 

Αυτά για επαγγελματικές σκηνές-σεζόν support σε ονόματα κτλ

 

Άμα είσαι ερασιτέχνης και παίζεις σπίτι κάτσε παίξε και με το Korg M1?

 

Δυστυχώς η μουσική είναι ένα ακριβό επάγγελμα....

 

Να και το καινούργιο Korg Kronos Se σε κοκκινάκι κουκλί δεν είναι? (κάνει και 3.300... μόνο?)

 

 

 

KronosSE7-large.jpg

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Does gear matter? 

Yes

 

Αυτή είναι η απλή απάντηση. Η πιο σύνθετη έχει να κάνει με κάτι που το έχουμε συζητήσει πολλές φορές εδώ. Το ότι ο αν ο ήχος μας είναι όπως τον θέλουμε, αυτό αποτελεί κίνητρο και έμπνευση για το παίξιμό μας. Οπότε μετράει και άμεσα και έμμεσα.

 

Τώρα επόμενο λογικό ερώτημα: μπορεί ένας έμπειρος μουσικός να βγάλει καλό ήχο και από εξοπλισμό που δεν είναι της προτίμησής του ή είναι ας πούμε χαμηλότερος των στάνταρντς του; Φυσικά και μπορεί όπως αποδεικνύει και το παράδειγμα του Σπύρου παραπάνω.

 

Γενικά σε αυτά τα θέματα κυριαρχεί μια παρανόηση την οποία έχω ξαναεπισημάνει παλιότερα: Δεν μπορείς να κρίνεις τη σημασία του εξοπλισμού κάποιου ως ακροατής, ακόμα κι αν είσαι μουσικός. Φυσικά και στα αυτιά του ακροατή, η διαφορά μπορεί να είναι και ανύπαρκτη. Το όλο θέμα όμως βρίσκεται στα αυτιά του ίδιου του μουσικού που παίζει. Τι ακούει και πόσο αυτό πλησιάζει σε αυτό που θα ήθελε να ακούει. Εκεί είναι όλη η μαγεία όπου και η παραμικρή λεπτομέρεια έχει πολύ μεγάλη σημασία.

Επεξεργασμένο από Jazzjoker
  • Like 5

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα καλό "χέρι"αναγνωρίζεται, ακόμα κι αν ο εξοπλισμός, είναι μέτριος.

Ένα κακό "χέρι"θα χαντακώσει, ακόμα και τον καλύτερο εξοπλισμό.

Αρκεί η λέξη "χέρι" να περιέχει και το συναίσθημα.

Γιατί έχω ακούσει παίχτες, με φοβερό "χέρι"και εξοπλισμό, που είχαν μόνο αυτό.Κανένα συναίσθημα...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ερώτηση όσο πολύπλοκή μπορεί να θέλουμε να ακούγεται,κατα την γνώμη μου έχει μια κύρια απάντηση.

Αν ξέρεις τι κάνεις και που θέλεις να φτάσεις(εννοώντας πειραματισμούς κλπ),ο εξοπλισμός χρειάζεται.

Αν ακόμα ψάχνεσαι(εννοώντας την αρτιότητα της μουσικής σου ικανότητας)δεν τον χρειάζεσαι και μάλιστα μπορεί να σου κάνει και κακό.(να πάρεις εξοπλισμό γαμάτο και να συνειδητοποίησεις οτι εσύ δεν κάνεις και να τα παρατήσεις)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία ερώτηση αλλά πολύ γενική.

 

Είναι πολλές οι παράμετροι.

 

Does gear matter? To whom? Στον ιδιοκτήτη / παίκτη; 

Δική μου απάντηση:  Εξαρτάται από την ψυχολογική του κατάσταση, την ωτική του κατάσταση, το πώς ξύπνησε το πρωί, το πώς κοιμήθηκε το βράδυ. Τα απωθημένα του, τους ήρωες του, το hype. Εγώ π.χ. που παίζω μόνο με πσηφίο, κοιμήθηκα ένα βράδυ με τον καταπληκτικότερο ήχο όλων των εποχών και ξύπνησα το πρωί με το "τι μαλακία είναι αυτή". Επίσης η αγαπημένη μου κιθάρα την εποχή αυτή είναι τη Tele των 90 ευρώ από τον Thomann (την οποία όχι gear δεν τη λες, ούτε subgear...)

 

Does gear matter? To whom? Στο ακροατήριο; 

Δική μου απάντηση: Ελάχιστα. Για μένα ο Paul Gilbert είναι τεράστιος παιχταράς αλλά έχει τον χειρότερο ήχο που έχω ακούσει σε κιθαρίστα. Αυτός ο ήχος αλλάζει συχνά. Παραμένει χάλια. Αλλά εγώ δεν ακούω τον ήχο. Τον ακούω δλδ αλλά σπάνια τον καταγράφω. Ακούω τον Paul. Το ίδιο και με άλλους κιθαρίστες που δεν αναφέρω γιατί κάποιοι θα πέσουν να με φάνε.

 

Does gear matter? When? Το πρώτο δεκαπενθήμερο;

Δική μου απάντηση: Δεν πήρα ούτε ένα κομμάτι gear που με την πρώτη επαφή μου δεν είπα, πωωωωωωωω. τι θεϊκός ήχος, αυτό ακριβώς ήθελα (εντάξει υπερβάλλω, μια φορά δεν το είπα). Τεσπαν, καταλαβαίνετε τι εννοώ.  Ask me πόσο εξοπλισμό έχω σπίτι που δεν χρησιμοποιώ αλλά βαριέμαι να πουλήσω (χαρίσω / πετάξω επειδή πια δεν αξίζει μία).

 

Does gear matter? When? Μετά την περίοδο χάριτος;

Δική μου απάντηση: 50% των περιπτώσεων και για πολλούς και διάφορους λόγους, όχι απαραίτητα για τους προφανείς.

 

 

Τώρα, το ερώτημα, το καλό gear σε κάνει καλύτερο παίκτη;

Ναι, αν νομίζεις ότι σε κάνει καλύτερο παίκτη. 

 

Για ένα φεγγάρι που μάθαινα snooker με έναν "τύπου προπονητή", αυτό που μου έλεγε είναι ότι πριν χτυπήσω την cue ball πρέπει να πάντα να φαντασιώνομαι την ακριβή πορεία που ήθελα να πάρει η cue ball, το άγγιγμα με την μπάλα στόχο, την μπάλα στόχο στην τρύπα, και το στήσιμο της cue ball για τη σειρά των επόμενων pots. Αν το φαντάζεσαι, θα γίνει...

Έτσι κι εδώ, αν το φαντάζεσαι, θα το ακούσεις...

Επεξεργασμένο από RayDTutto
Ζαβαρακατρανέμια (ίλεως;)
  • Like 3

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου