Προς το περιεχόμενο

Λυχνίες και gain


D'Ailleurs

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator
2 ώρες πριν, D'Ailleurs είπε

 

Δεν έχω την παραμικρή ιδέα πως δουλεύει το attenuator. Πως δουλεύει;

 

Και γενικά είμαι λίγο άσχετος με ενισχυτές κ.α. Πάντως αυτοί που αναφέρεις είναι όλοι αρκετών Watt και σε απαγορευτική για εμένα τιμή. Χώρια που για παίξιμο στο διαμέρισμα θεωρώ ότι θα μου είναι τελείως αχρείαστοι.

 

Όταν αποφάσισα να αλλάξω εξοπλισμό είδα ότι αρκετές εταιρίες βγάζουν ενισχυτές με χαμηλά watt διαφημίζοντας τους ως κατάλληλους για παίξιμο στο σπίτι. Τον Laney τον είχα ψιλοακούσει και μου φάνηκε καλός όπως και ο Orange Dark Terror, Laboga Beast, Engl Metalmaster κ.α. Βέβαια όλοι χρησιμοποιούν τις ίδιες λάμπες στην προενίσχυση οπότε πιστεύω ότι δεν θα έχουν ιδιαίτερη διαφορά μεταξύ τους σε χαμηλά volume. Εν το μεταξύ τα βίντεο σχεδόν πάντα δείχνουν τους ενισχυτές σε υψηλές εντάσεις και σε 412 ηχεία οπότε ο ήχος βγαίνει τούμπανο.

 

Από όσο κατάλαβα καλύτερα να μην ξοδευτώ με λυχνίες, αλλά να επενδύσω σε ένα καλό πετάλι (αναμένω ήδη ένα).

 

 

Μισό λεπτάκι γιατί ανοίγεις πολλές συζητήσεις. :classic_biggrin:

 

Το attenuator ουσιαστικά μπαίνει στην εξίσωση ώστε να παίρνει πάνω του ένα μέρος της έντασης(=άρα και ρεύματος), ώστε το υπόλοιπο να πάει στο ηχείο. Με αυτόν τον τρόπο ρυθμίζεις το Master Volume όπου εσύ θεωρείς ότι σου δίνει το καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά δεν ακούγεται όσο δυνατά ακούγεται συνήθως. Όντως δεν ακούγεται το ίδιο με το να τον είχε τσιτάρει τον ενισχυτή, αλλά είναι ένας πολύ πολύ καλός ήχος για σπίτι. Περισσότερα εδώ:

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_attenuator_(guitar)

 

Τώρα για τους ενισχυτές που αναφέρεις. Τα έχεις μπερδέψει λιγάκι. Δεν έχει καμία μα καμία σχέση τι λάμπες φοράνε στην προενίσχυση αναφορικά με το πόσο gain θα βγάλουν, σε υψηλές και χαμηλές εντάσεις. Αυτό που έχει σημασία είναι τι σχεδίαση έχει κάνει ο κατασκευαστής σχετικά με τα gain stages, πώς αλληλεπιδρά το Master Volume control και τι μεγάφωνα χρησιμοποιείς. Γιατί κακά τα ψέματα, για να πάρεις το 100% από ένα μεγάφωνο, θα πρέπει να κουνιέται και για να κουνιέται θες ένταση.

 

Δεν έχω τρομερή εμπειρία με λαμπάτους ενισχυτές, είχα 4 ως τώρα, τους 3 από αυτούς τους έπαιζα με καμπίνα στο σπίτι. Άκρως απογοητευτικό αποτέλεσμα, ακόμα και ο μικρότερος σε watts από όλους ήταν ψιλοχάλι. Τώρα που παίζω με studio monitors και loadbox κατάλαβα πώς δουλεύει ένας λαμπάτος ενισχυτής σε μεγάλη ένταση. Δεν παίρνω την "καμπινίλα" που ζητάει όλος ο κόσμος σαν άλλο Holy Grail, αλλά έχοντας περάσει 5 χρόνια με Axe Fx δε μου λείπει κιόλας.

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 hours ago, BillTrantos said:

 

Μισό λεπτάκι γιατί ανοίγεις πολλές συζητήσεις. :classic_biggrin:

 

Το attenuator ουσιαστικά μπαίνει στην εξίσωση ώστε να παίρνει πάνω του ένα μέρος της έντασης(=άρα και ρεύματος), ώστε το υπόλοιπο να πάει στο ηχείο. Με αυτόν τον τρόπο ρυθμίζεις το Master Volume όπου εσύ θεωρείς ότι σου δίνει το καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά δεν ακούγεται όσο δυνατά ακούγεται συνήθως. Όντως δεν ακούγεται το ίδιο με το να τον είχε τσιτάρει τον ενισχυτή, αλλά είναι ένας πολύ πολύ καλός ήχος για σπίτι. Περισσότερα εδώ:

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_attenuator_(guitar)

 

Τώρα για τους ενισχυτές που αναφέρεις. Τα έχεις μπερδέψει λιγάκι. Δεν έχει καμία μα καμία σχέση τι λάμπες φοράνε στην προενίσχυση αναφορικά με το πόσο gain θα βγάλουν, σε υψηλές και χαμηλές εντάσεις. Αυτό που έχει σημασία είναι τι σχεδίαση έχει κάνει ο κατασκευαστής σχετικά με τα gain stages, πώς αλληλεπιδρά το Master Volume control και τι μεγάφωνα χρησιμοποιείς. Γιατί κακά τα ψέματα, για να πάρεις το 100% από ένα μεγάφωνο, θα πρέπει να κουνιέται και για να κουνιέται θες ένταση.

 

Δεν έχω τρομερή εμπειρία με λαμπάτους ενισχυτές, είχα 4 ως τώρα, τους 3 από αυτούς τους έπαιζα με καμπίνα στο σπίτι. Άκρως απογοητευτικό αποτέλεσμα, ακόμα και ο μικρότερος σε watts από όλους ήταν ψιλοχάλι. Τώρα που παίζω με studio monitors και loadbox κατάλαβα πώς δουλεύει ένας λαμπάτος ενισχυτής σε μεγάλη ένταση. Δεν παίρνω την "καμπινίλα" που ζητάει όλος ο κόσμος σαν άλλο Holy Grail, αλλά έχοντας περάσει 5 χρόνια με Axe Fx δε μου λείπει κιόλας.

 

 

Κατάλαβα αλλά προς το παρόν δεν θέλω να τον αλλάξω. Γενικά μου αρέσει ο ήχος του απλά θα ήθελα ένα περισσότερο συμπαγές gain. Προς το παρόν δεν θέλω να τον αλλάξω αφού είναι σχετικά καινούριος (εντός έτους) και φοβάμαι ότι θα τον σκοτώσω. Οπότε με βλέπω να πειραματίζομαι με πετάλια. 

 

Πάντως το έμαθα το μάθημα: λυχνία και χαμηλή ένταση δεν παίζει όσο και να φαίνεται καλό στα βίντεο των εταιρών!!  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, D'Ailleurs είπε

Πάντως το έμαθα το μάθημα: λυχνία και χαμηλή ένταση δεν παίζει όσο και να φαίνεται καλό στα βίντεο των εταιρών!!  

 

Μια χαρά παίζει.

Μη μπερδεύεις το gain με την ένταση.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, Superfunk said:

 

Μια χαρά παίζει.

Μη μπερδεύεις το gain με την ένταση.

 

χμ τότε θα μείνω λίγο στα πεταλάκια μέχρι να μπορέσω να δοκιμάσω κάτι άλλο....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποια πεταλια εχεις/περιμενεις να παραλαβεις?

 

Το να φτιαξεις εναν καλο τονο ειναι κατι το δυσκολο γενικοτερα. Ειδικα σε χαμηλη ενταση. Αλλα εαν χρησιμοποιησεις σωστα τα "υλικα" που εχεις στην διαθεση σου, κατι καλο θα μαγειρεψεις. Και μην απογοητευεσαι με τον ηχο. Καθε αρχη και δυσκολη. Θελει αρκετες συνταγες να δοκιμασεις για να το πετυχεις, οχι μονο σε χαμηλη αλλα και σε υψηλη ενταση. Συνηθως παιρνει καιρο, αλλα ολη αυτη διαδικασια του μαγειρεματος ειναι η ομορφια.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, gkourmoul1 said:

Ποια πεταλια εχεις/περιμενεις να παραλαβεις?

 

Το να φτιαξεις εναν καλο τονο ειναι κατι το δυσκολο γενικοτερα. Ειδικα σε χαμηλη ενταση. Αλλα εαν χρησιμοποιησεις σωστα τα "υλικα" που εχεις στην διαθεση σου, κατι καλο θα μαγειρεψεις. Και μην απογοητευεσαι με τον ηχο. Καθε αρχη και δυσκολη. Θελει αρκετες συνταγες να δοκιμασεις για να το πετυχεις, οχι μονο σε χαμηλη αλλα και σε υψηλη ενταση. Συνηθως παιρνει καιρο, αλλα ολη αυτη διαδικασια του μαγειρεματος ειναι η ομορφια.

 

προς το παρόν http://kma-machines.com/m_strokkur.html το οποίο το πήρα σαν δώρο χριστουγέννων καθώς ζαχάρωνα ένα boutique πετάλι εδώ και καιρό (ήμουν ανάμεσα σε αυτό, το Ghoul JR της KHDK, το Warhorn της Walrus για τα οποία είχα ρωτήσει ανάλογα τις εταιρίες και μου τα είχαν προτείνει) και στα βίντεο φαίνεται αρκετά χρήσιμο. Δεν ξέρω πως θα κάτσει, θα δούμε όμως. Προς το παρόν έχω το MXR badass mod και παλιά είχα ένα DoD preamp 250 (το οποίο το έδωσα και το ψιλομετάνιωσα κάποια στιγμή. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...
On 12/20/2018 at 2:47 PM, BillTrantos said:

 

Μισό λεπτάκι γιατί ανοίγεις πολλές συζητήσεις. :classic_biggrin:

 

Το attenuator ουσιαστικά μπαίνει στην εξίσωση ώστε να παίρνει πάνω του ένα μέρος της έντασης(=άρα και ρεύματος), ώστε το υπόλοιπο να πάει στο ηχείο. Με αυτόν τον τρόπο ρυθμίζεις το Master Volume όπου εσύ θεωρείς ότι σου δίνει το καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά δεν ακούγεται όσο δυνατά ακούγεται συνήθως. Όντως δεν ακούγεται το ίδιο με το να τον είχε τσιτάρει τον ενισχυτή, αλλά είναι ένας πολύ πολύ καλός ήχος για σπίτι. Περισσότερα εδώ:

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_attenuator_(guitar)

  

 

 

 

με έχεις μπριζώσει τώρα να τσιμπήσω ένα attenuator. Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω είναι αν θα μπορώ να χρησιμοποιώ τις τελικές λυχνίες σε χαμηλά επίπεδα ήχου. Αντιλαμβάνομαι από όσα λέτε ότι θα υπάρχει κάποια αλλοίωση στον τόνο της κιθάρας οπότε αξίζει να κάνω μια επένδυση σε ένα τέτοιο μηχάνημα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 12/19/2018 at 2:02 PM, D'Ailleurs said:

Η ερώτηση είναι η εξής: αν αλλάξω την εργοστασιακή V1 λυχνία που είναι η πρώτη που έρχεται σε επαφή με το σήμα ή και τις υπόλοιπες λυχνίες με κάποιες ποιοτικά καλύτερες θα υπάρξει διαφορά στο gain του ενισχυτή σε χαμηλό volume ή θα είναι χαμένα λεφτά;

 

Ευχαριστώ για οποιαδήποτε απάντηση. Επίσης να αναφέρω ότι χρησιμοποιώ μόνο ένα MXR Badass mod με 0 gain για boost. Ιδανικά θα ήθελα να μην χρησιμοποιώ πετάλι.

 

Εξαρτάται από το τι ορίζεις σαν "διαφορά" και τι σαν "χαμηλό volume". Όπως και να χει, κατά τη γνώμη μου οι προενισχύτριες και ειδικά η V1 είναι η μόνη που αξίζει να πειραματιστείς αν θες λίγο περισσότερο gain όπως στην περίπτωσή σου.

 

Για τελικές ούτε καν να το σκέφτεσαι και ειδικά αν θες περισσότερο gain ακόμα και με attenuator, εκτός αν σκοπεύεις να παίξεις σε εντάσεις που θα αρχίσεις να βλέπεις την 4η διάσταση και τα πλοία θα αρχίσουν να σαλπάρουν για τόπους μακρινούς από τους πίνακες ζωγραφικής σου. :classic_biggrin:

 

 

On 12/19/2018 at 2:24 PM, Superfunk said:

 

Κατα τη γνωμη μου δεν νομιζω να ακουσεις καποια τρομερη διαφορα παντως. 

 

Αυτό εξαρτάται από τον ενισχυτή. Κατά σύμπτωση αυτή τη στιγμή δοκιμάζω έναν mesa mkIII και οι διαφορές είναι αισθητές ακόμα και σε "εντάσεις τηλεοράσεως" με διαφορετικές προενισχύτριες (εννοείται ότι όλες οι άλλες "μεταβλητές" παραμένουν σταθερές)

 

 

Επεξεργασμένο από S9F
  • Like 1

"And remember Carol, the last card is the Alien card. We are going to have to build space-based weapons against aliens and all of it is a lie"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτιμω οτι η αλλαγη λαμπας δεν θα μεταμορφωσει τον ενισχυτη και δεν θα τον φερει στα μετρα σου, ειδικα στις εντασεις που θες. 

 

Σχετικα με το attenuator, η λογικη μου λεει οτι εαν σου αρεσει ο ηχος του ενισχυτη σε υψηλοτερες εντασεις, τοτε θα σου αρεσει και σε attenuated εντασεις.

 

Εαν γενικοτερα δεν σε καλυπτει το gain, τοτε βρισκω μονοδρομο εστω ενα transparent od/booster πεταλι μπροστα να σπρωχνει σε αλλα επιπεδα το gain. 

Εναλλακτικα, ενα (ή δυο) καλο πεταλι od/dist στο καθαρο καναλι και μαγειρευεις ο,τι ηχο θες.

 

Εαν εκει που δουλευεις τον ενισχυτη βαλεις μπροστα το badass με ρυθμισεις vol 4, gain 3 , tone 6-7, 100hz 6, δεν σε παει εκει που θες σε gain? Υποψη, οτι το συγκεκριμενο πεταλι προσθετει μεσαια (δεν ειναι κατι το κακο). Υπαρχουν αλλα πεταλια που δεν αλλοιωνουν καθολου τον τονο του ενισχυτη.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ερώτησή σου αρχικά νομίζω είναι αν μπορείς να πάρεις metal ήχο με τον Laney σε χαμηλές εντάσεις χωρίς πετάλι. Θα έλεγα πως σε καμία περίπτωση, ό,τι λάμπες και να βάλεις και όσο δυνατά και να τις σπρώξεις.

 

Εξάλλου γι' αυτό και οι διάφορες εταιρείες βγάζουν πετάλια overdrive/distortion.

 

Με ένα attenuator θα πάρεις περισσότερο gain σε χαμηλές εντάσεις, αλλά και πάλι ο ήχος σου θα πλησιάζει σε 70s hard rock παρά σε metal.

 

Έπειτα...χρειάζεσαι τις λάμπες; Θα έλεγα πως όχι καθώς οι λάμπες είναι το κερασάκι στην τούρτα, αλλά όχι βασικό συστατικό του ήχου που ψάχνεις.

 

Από τους καλύτερους ήχους σε metal έχω ακούσει από το Avid Eleven Rack. Εξάλλου για το συγκεκριμένο στιλ δεν χρειάζεσαι ένα noise gate και ένα compressor για να μαζεύει τα ασυμμάζευτα;

 

Μία άλλη πρόταση είναι τα πετάλια της Radial. Είχα το Tonebone HotBritish και είχε πολύ παραπάνω gain απ' όσο θα ήθελα. Έχουν και λάμπα (αν και με εξαίρεση τα Blackstar θα έλεγα πως στα υπόλοιπα οι λάμπες έχουν διακοσμητικό ρόλο).

 

Και μια περσινή απόπειρα με το HotBritish: https://soundcloud.com/user-953249672/heavy-something-4

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου