Προς το περιεχόμενο

Το Hi-hat


vagelism

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Το Hi-hat  για όποιον νέο drummer αλλά και συνθέτη διαβάζει, είναι θεωρώ το πιο παρεξηγημένο ηχόχρωμα από την παλέτα των ήχων του drummer.

Πολλοί νομίζουν ότι είναι ένα είδος μετρητή που χρησιμοποιεί ο drummer για να «κλειδώσει» στο ρυθμό

Άλλοι πάλι νομίζουν ότι δίνει τα πρίμα στην συχνοτική παλέτα των ήχων που παράγονται από τον drummer.

Άλλοι πάλι ότι είναι ένα αναγκαίο κακό…στο παίξιμο κάθε drummer.

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να αναλύσω τι ακριβώς κάνει το hi –hat και τους λόγους που το θεωρώ, το πιο σοβαρό όργανο από τους ήχους που απαρτίζουν το σετ ενός drummer.

 

1. To Ηi- hat σαν ήχος.

Το hi-hat είναι ο μοναδικός ήχος στο σετ, που μπορούμε real time,  να ελέγξουμε το τονικό ύψος του οργάνου.

Πώς γίνεται αυτό? Μα φυσικά πατώντας το πετάλι.

Η αλλαγή της πίεσης επιδρά στα πιατίνια με τον ίδιο τρόπο που επιδρά ένας κιθαρίστας στην χορδή του όταν την κουρδίζει ή όταν κάνει bend{σήκωμα}

Αυτές οι εναλλαγές στο τονικό ύψος του Hi-hat ,θεωρώ ότι είναι κάτι που κάθε drummer πρέπει να ψάξει κάποια στιγμή στην πορεία του. Γιατί η άποψη μου είναι ότι ο λόγος που το hi hat έρχεται με πετάλι δεν είναι μόνο για να παίζουμε 4α στο rock και 2 – 4 στη Jazz.

 

Το hi-hat επίσης έχει την δυνατότητα να βγάλει περισσότερους από έναν ήχους.

Αυτό θα συμβεί π.χ αν χτυπήσουμε στην άκρη του με το σώμα {shoulder} της μπακέτας  όπου θα δούμε ότι θα μας δώσει ένα «παχύ κ δυνατό » ήχο με ωραίο wash..ή αν χτυπήσουμε με την μύτη{ tip} της μπακέτας το σώμα του, που θα μας δώσει έναν πιο στακάτο και χαμηλότερης έντασης ήχο.

Αυτοί οι δύο ήχοι θα μας οδηγήσουν σε Push n pull τεχνικές που πέρα από ταχύτητα στο δεξί χέρι του drummer δίνουν κ παλμό {αριστερό αν είναι αριστερόχειρας}.

 

Χρησιμοποιούμε επίσης το hi-hat χτυπώντας τα δύο πιατίνια  με το πόδι από το πετάλι που τα ελέγχει.

Αυτή την τεχνική την χρησιμοποιούμε για να τονίσουμε ιδιαίτερες θέσεις μέσα στο beat π.χ 4α- άρσεις – 8α κλπ, για να βοηθήσουμε το groove ή τους υπόλοιπους μουσικούς να καταλάβουν τα 4α.

 

Ενδιαφέρον έχουν επίσης σαν ήχοι το Hi-hat bell - αλλά και τεχνικές όπως το Open hi-hat ή το foot-splash..που είναι εξαιρετικά και ευρέως διαδεδομένα στολίδια{fills}, στο παίξιμο κάθε drummer.

 

2. Το hi hat σαν μετρητής.

Το hi- hat έχει όντως το ρόλο του μετρητή στο παίξιμο κάθε drummer.

O drummer χρησιμοποιεί το παίξιμο που κάνει στο hi-hat σαν μιας μορφής grid για να στήσει τους υπόλοιπους ήχους που απαρτίζουν το beat πάνω σε μια σταθερή βάση.

Εδώ θα ήθελα να σταθώ όμως.

Αυτό που πρέπει να καταλάβει κάθε νέος drummer που μας διαβάζει είναι ότι, όταν παίζουμε ένα beat..και ένα χέρι μετράει {στο Hi-hat ή το Ride δεν έχει σημασία}- το σημαντικό μέλος δεν είναι η κάσσα ή το ταμπούρο αλλά ο μετρητής μας. 

Από εκεί ξεκινάει – εκεί βασίζεται κ εκεί καταλήγει το beat, και αυτός είναι ο τρόπος που θα κλειδώσει το groove. Εκεί πρέπει να ρίξουμε όλη μας την βαρύτητα και την προσοχή.

 

Άρα, την επόμενη φορά που θα παίξετε ένα beat.. ακούστε τον παλμό που δημιουργεί ο τρόπος που παίζετε το hi-hat …κ προσπαθήστε να «κουμπώσετε» κάθε σας ήχο - πάνω σε αυτό.                                             

Θα δείτε ότι τα beat σας θα μεταμορφωθούν. Θα γίνουν πολύ πιο solid και στακάτα, και θα διορθωθούν «κουνήματα» μέσα στο ρυθμό.

 

    3 . Το Hi- hat μέσα στο groove.

Tα τελευταία χρόνια έχω βρεί και μελετήσει πάνω από 50 τρόπους να χρησιμοποιήσουμε το hi-hat πάνω σε ένα απλό rock beat, αλλάζοντας τις αξίες που κάθε φορά παίζει.

Aυτό μου δίνει την ευχέρεια να έχω 50 διαφορετικά “avenues” {όπως έλεγε ο Jeff } πάνω σε μια σύνθεση. Αυτοί οι «τρόποι» δίνουν επιλογές σε εμένα ή στον συνθέτη στο πώς να groove-αρει ο ρυθμός καλύτερα μέσα στο κομμάτι.

Πιστέψτε με ο τρόπος που θα παίξετε το Hi-hat μπορεί να αλλάξει τελείως το ηχητικό αποτέλεσμα ενός beat.

Eπενδύστε χρόνο στο να μάθετε αυτούς τους τρόπους γιατί σίγουρα ένας drummer με τρεις τρόπους στην τσάντα με τα εργαλεία του{ 4α – 8α κ 16α } , δεν είναι πια αρκετός,  ακόμα και αν μιλήσουμε για rock drumming και μόνο.

 

  4 .  Το Hi –hat σαν συχνότητα μέσα στην ηχητική παλέτα.

Το hi-hat  συχνοτικά μαζί με τα υπόλοιπα πιατίνια παράγει τις ψηλές συχνότητες στην ηχητική παλέτα του σετ– τα λεγόμενα πρίμα στο eq του ενισχυτή σας.

Υπάρχει ένα θέμα σε όσους drummer έχουν μάθει να το χτυπάνε πολύ δυνατά {ειδικά σε στυλ που δεν το σηκώνει}

Επειδή το όργανο παίζει συνέχεια..είναι πολύ εύκολο να κάνει διαρροές {microphone spills} στα υπόλοιπα μικρόφωνα του σετ π.χ {ταμπούρο, Τομ1, Left overhead}, και να χαλάει την ισορροπία στον συνολικό ήχο σας ήχο, δίνοντας πονοκεφάλους στον ηχολήπτη σας.

Αυτό που προτείνω στους δικούς μου μαθητές είναι..{εκτός κι αν παίζετε  death metal ή Punk μουσικές }, το κοπάνημα στο Hi- hat με φειδώ παιδιά..{Το ίδιο προτείνω κ για το ride}

Τι εννοώ.

Σε ένα απλό rock beat που πρέπει να παίξω 8α , δεν θα τα παίξω όλα με το shoulder της μπακέτας,  αλλά θα ξεκινήσω με όλα tip..και από κει κ πέρα θα προσπαθήσω να βρω ένα παλμό χρησιμοποιώντας το shoulder σε κάποιες θέσεις.

Αυτή η τεχνική που εγώ προσωπικά διδάχτηκα από τον Jeff Porcaro θα σας δώσει όχι μόνο παλμό αλλά και δυναμικές στα beat σας.

 

Drummers που πρέπει να παρατηρήσετε το Hi-hat τους είναι σίγουρα ο Buddy Rich που μπορούσε να κάνει 10 λεπτό μόνο σε αυτό…αλλά κ οι Steve smith , Nate smith, David Garibaldi , Steve Gadd, S. Copeland , Carter Beauford Mike Guilliana ,Clyde Stubblefield , Mike Mangini και πολλοί άλλοι.

 

Ελπίζω να βοήθησα κ θα χαρώ να απαντήσω σε τυχόν ερωτήσεις σας.

Βαγγέλης Μουλακάκης.

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου