Προς το περιεχόμενο

Βάρος ξύλων


kwstas79

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παραθέτω μια λίστα που περιέχει τα δημοφιλέστερα (!) ξύλα, καθώς και το βάρος τους (σε λίμπρες ανα κυβικό πόδι) για σκοπούς συγκρισης κλπ:

 

Alder =~ 33 lbs/ft3

Ash, Northern =~ 41 lbs/ft3

Ash, Swamp =~ 30 lbs/ft3

Basswood =~ 26 lbs/ft3

Bubinga =~ 55 lbs/ft3

Koa =~ 41 lbs/ft3

Limba / Black Korina =~ 34 lbs/ft3

Mahogany khaya ivorensis =~ 35 lbs/ft3

Mahogany swietenia spp. =~ 37 lbs/ft3

Maple, Eastern =~ 45 lbs/ft3

Maple, Western =~ 39 lbs/ft3

Myrtle =~ 39 lbs/ft3

Padauk =~ 45 lbs/ft3

Poplar =~ 30 lbs/ft3

Prima Vera =~ 28 lbs/ft3

Purple Heart =~ 55 lbs/ft3

Spanish Cedar =~ 30 lbs/ft3

Walnut, Am Black =~ 40 lbs/ft3

Wenge =~ 57 lbs/ft3

Zebrawood =~ 46 lbs/ft3

LEGO people live in houses made of their own flesh.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαλιστα.... Και η προηγούμενη κιθάρα μου απο basswood (ibanez RG370) γιατί είχε το διπλάσιο βάρος από την τωρινή; (μαόνι) Gibson SG Faded...

 

καταρχην το βαρος δεν ειναι απολυτο, απο δεντρο σε δεντρο αλλαζει....εγω εχω μια αντερσον απο basswood και ειναι παναλαφρη, ενω ειχα και γω μια ibanez παλι απο basswood και ηταν πολυ βαρια, δεν ξερω τι παιζει. μουχε πει καποια στιγμη ενας πως πολλες μαρκες (και η ibanez) πασαρουν για basswood ενα αλλο ξυλο που ειναι βαρυ και πιο οικονομικο, μαλλον ομως μου ελεγε μα%$#^&ες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Παιζει πολύ σημαντικό ρόλο και η ηλικία του ξύλου (αν μιλάμε για μασίφ).

 

Επίσης θα πρέπει να γνωρίζεις από τι είναι φτιαγμένη η κιθάρα σου.

Σε γενικές γραμμές στις φτηνές σειρές χρησιμοποιούν διάφορα (ίσως και ανάμεικτα κομμάτια) με επίστρωση veneer (δηλ. καπλαμά) πάνω και κάτω.

 

Για παράδειγμα μια Strat made in usa αποτελείται από 2-3 κομμάτια μασίφ ξύλο.

Η mexico από 5-7 κομμάτια και με επίστρωση καπλαμά πάνω κάτω για τα sunburst καθώς πρέπει να φαίνονται τα νερά.

 

Ας μη ξεχνάμε ότι πολλοι θεωρούν ότι το ξύλο δεν έχει την παραμικρή συνέπεια στον ήχο της κιθάρας.

 

Παρα ταύτα όμως, ακόμα και τα επίσημα workshop manual της Fender αναφέρονται στη διαφορά του ήχου (πιό οξύς) που προκύπτει στο maple μανίκι από αυτό του rosewood.

 

Κατά συνέπεια τα βαρύτερα και άρα πιό πυκνά ξύλα διαφέρουν ηχητικά από τα ελεφρύτερα που συνήθως είναι πιό μουντά με περισσότερες μεσαίες.

Βέβαια το βάρος δεν είναι μόνο αυτό που παίζει ρόλο.

 

Αν δεν υπήρχε διαφορά μεταξύ ξύλων, τότε μια Les Paul Custom με μαόνι και κελεμπέκι στο σώμα και έβενο στην ταστιέρα, θα είχε τον ίδιο ήχο με αυτόν μιας SG Custom από σκέτο μαόνι, καθώς διαθέτουν το ίδιο σετ humbuckers.

Τι να πούμε και για τα σκάφη τότε...

 

Εν ολίγοις όλα συμπληρώνουν το παζλ για τον τελικό ήχο μια κιθάρας.

Ακόμα και τα... ξύλα!

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για να συμπληρώσω Yameth, ότι εκεί γίνεται όλο το παιχνίδι. Δηλαδή μία τυπική US strat & ash body & maple fretboard έχει μπάσα - πρίμα πολλά λόγω του ash έχει τόνο V δηλαδή και οι μεσαίες (αυτό που είπες "πιό οξύς") έρχονται από το neck με αποτέλεσμα να "συμπληρώνεται ένα συχνοτικό κενό, αλλά ταυτόχρονα η κιθάρα να εξακολουθεί να "σκάει" με πιό "οξύ" ήχο. Αν στην ίδια strat τοποθετήσεις neck maple & rosewood fretboard ο ήχος ισοροπεί περισσότερο, και "γλυκαίνει" περισσότερο.

In Fender Strat we trust!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μπορεί κανεις ας μου λύσει και μια απορία... Στην κιθάρα μου δεν μπορώ και με τις ώρες να την κοιτάω να βρω πόσα κομμάτια ξύλο είναι και ας φαίνονται τα νερά του... Συνήθως από πόσα κομμάτια μαόνι φτιάχνει η gibson τα ταυράκια; Ξερει κανείς; (όχι ότι έχει και την τεράστια σημασία αλλά απο περιέργια περισσότερο...)Ευχαριστω :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

ΟΚ. Ξυλοσυζήτηση. :wink:

Νομίζω ότι οι συζητήσεις για το αν τα ξύλα έχουν σημασία στον ήχο δεν καταλήγουν σε γόνιμη συζήτηση για τους εξής λόγους.

1. Δεν είναι κοινώς αποδεκτό τι σημαίνει σημασία στον ήχο.

2. Δεν είναι εφικτή -για πρακτικούς λόγους- η διεξαγωγή μιας πειραματικής διαδικασίας με επιστημονικό τρόπο.

3. Λέγοντας κιθάρα, ο καθένας έχει διαφορετικό πράγμα στο μυαλό του. 'Αλλος σκέφτεται ότι μιλάμε για μια strat καρφί σε έναν '59 bassman και άλλος ότι μιλάμε για ένα στήριγμα για χορδές και μαγνήτες το σήμα του οποίου θα κομπρεσαριστεί και ψηφιοποιηθεί πάραυτα και θα πάει στο DI.

 

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβήτηση ότι μιλάμε για ένα ηλεκτρο-μηχανικό σύστημα.

Η μηχανική ανάρτηση των χορδών στο κόκαλο και στη γέφυρα είναι ατελής. Οι διακριτές συχνότητες που υπάρχουν στη χορδή αλληλεπιδρούν με τα σημεία στήριξης με διαφορετικό ρυθμό που εξαρτάται -προφανώς- από τις μηχανικές ιδιότητες του συστήματος. Δηλαδή από τις πυκνότητες, τις διαστάσεις, τις σταθερές ελαστικότητας και τις προ-φορτίσεις (π.χ. trussrod ελατήρια tremolo κλπ) που υπάρχουν στο σύστημα.

Είναι απλά αφελές να πεί κανείς ότι τα ξύλα δεν έχουν καμία σημασία σε όλα αυτά. Είναι όμως πολύ πιθανό -κατά τη γνώμη μου- να έχουν πολύ μικρότερη σημασία από άλλες παραμέτρους, όπως η μάζα του tremolo block, η κατάλληλη έδραση στο κόκαλο, η τάση και η μάζα του trussrod κλπ. Και εδώ ξεκινάνε οι παρεξηγήσεις....:wink:

 

Μία κιθάρα είναι ένα πολύπλοκο μηχανικό σύστημα*. Το να αποδίδουμε ιδιότητες του ήχου στην πυκνότητα των ξύλων, είναι σαν να εκτιμούμε την αντισεισμική συμπεριφορά ενός κτιρίου με βάση την πυκνότητα του μπετόν. Πόσο εμπιστοσύνη θα δείχνατε στον μηχανικό που θα σας έλεγε ότι το σπίτι που σας ετοιμάζει θα έχει γλυκιά ταλάντωση στους σεισμούς πάνω από 6.3 Ριχτερ και ο σκελετός θα απορροφά τα "σκασίματα" όταν μιλάμε για σεισμούς επιφανείας επειδή χρησιμοποιεί συγκεκριμένο τύπο μπετόν?

 

Τέλος, έφτιαξα μία tele με σώμα από Alder με καπάκι redwood με μανίκι bolivian rosewood και ταστιέρα έβενο. Η γέφυρα είναι από strat hardtail και πατάει πάνω σε μία βάση 1mm από μπρούτζο. Μπορείτε με ασφάλεια να υποθέσετε πως ακούγεται?

(Αν έχετε όρεξη εδώ έχει 6-7 photos.....)

http://picasaweb.google.com/harilatron/MyCustomTele101206139PM

 

Αν σας πω ότι η συνδεσμολογία είναι τέτοια που ο neck μαγνήτης "βλέπει" περίπου 750ΚΩ μήπως αλλάζετε γνώμη?

 

 

Συγνώμη για το μακρύ post αλλά το θέμα απαιτεί "τοποθετήσεις" και όχι αφορισμούς.

 

*μή επιλύσιμο ακριβώς με αναλυτικές μεθόδους. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω για την τέλε σου, και ΜΠΡΑΒΟ για το όλο εγχείρημα, αλλά ξέρω με ασφάλεια να σου πω ότι με ΙΔΙΟΥΣ μαγνήτες σε ΙΔΙΟ rig 2 στρατ (στάνταρ US η μία maple neck /alder και η άλλη rosewood neck / alder) μου με ΙΔΙΑ γεφυρα και ΙΔΙΟ νατ & ΙΔΙΟΥΣ μαγνήτες σε ΙΔΙΑ απόσταση από τις χορδές αυτοί = ΑΛΛΟΣ ήχος. Παραπλήσιος μεν, αλλά πιό οξύς και μεσαίος με το maple, πιό γλυκός και γεμάτος με το rosewood. Πολύ καλό το παράδειγμα με το σεισμό. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση η κιθάρα διαφέρει. Όπως είπε και ο Yameth αλλά και 29 Κατασκευαστές πλυν... εεεε κιθάρων ισχυρίζονται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο τα ξύλα. Αν διάβασες ακόμα και η ηλικία των ξύλων όταν αυτό είναι μασίφ! Δεν συμερίζομαι απλά την αποψή του. Έχω ακούσει και γω ότι κομμάτια ξύλου που βρίσκονται πιό κοντά στην βάση του δέντρου είναι ηλικιακά πιό κοντά μεταξύ τους και είναι συχνοτικά πιό ισοροπημένα από κάποια άλλα τμήματα τα οποία βρίσκονται σε ανώτερα επίπεδα του κορμού. Αυτό για τους κατασκευαστές ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ αλλά και ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ οργάνων κάτι λέει. Τι νομίζεις ότι δεν έχουν δοκιμάσει τα πάντα? (ακόμα και ούλτρεξ, για να δούν). Επίσης από έμπορο ξυλείας (παντελώς ΑΣΧΕΤΟ με κιθάρα ή μουσική) έχω ακούσει το καταπληκτικότατο! Ένας κορμός δέντρου έχει τόσες ποιότητες πάνω του, που μπορεί να δώσει έως και 10 διαφορετικές τιμές για το κάθε κυβικό του. Ο συγκεκριμμένος εισήγαγε ξυλεία από την Σλοβενία και σε μιά κουβέντα που είχαμε μου είπε τόσα "μυστικά" που έμεινα άναυδος. Συγκεκριμμένα π.χ Δρυς.. υπάρχουν τόσες ποιότητες που δεν φαντάζεσαι. Το ¶λφα πράγμα πάει αλλού με τάδε τιμή το Βήτα αλλού με δείνα τιμή και ούτω κάθε εξής. Γιατί λοιπόν να θεωρήσω ότι τα ξύλα "έλα μωρε σιγά τώρα τι καπλαμάς τι μαόνι..... τι καδρόνι από λεύκα τι maple.... " παίζουν το ρόλο του μπετού στο σεισμό? ¶λλωστε ούτε επιστημονικά τεκμηριωμένο είναι αυτό ότι δηλαδή έχει σχέση το μπετό με τα ξύλα της κιθάρας. Αντιθέτως τα αυτιά των κιθαριστών έχουν σχέση με την κιθάρα. Τέλος πάντων είναι τόσοι πολλοί παράμετροι (που σαφώς ΔΕΝ έχεις και άδικο εδώ) που απλά το ξύλο να λέμε είναι καθαρά αμελητέα? (ως παράμετρος)

Η γνώμη μου είναι ότι σαφώς και όλα παίζουν ρόλο. Οι μαγνήτες το μεγαλύτερο. Οι γέφυρες, το νάτ, σαφώς πολύ μεγάλο. Αλλά όπως έχω ξαναπεί επανηλημμένως : ό, τι και να βάλεις σε μία squier, SQUIER θα μείνει. Όσο και αν της αλλάξεις τα φώτα από μανήτες γέφυρες κλειδιά, ηλεκτρικά, θα φτάσεις πιθανόν να την κάνεις πολύ καλή και καλύτερη από Fender US, με την διαφορά ότι αν έκανες όλα αυτα στην US πάλι δεν θα συγκρινόνταν με την squier. Γιατί άραγε?

In Fender Strat we trust!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

taq, Η άποψή μου κρύβεται μέσα στα γραφόμενά σου. Δεν διαφωνώ γενικώς, θα τα χρησιμοποιήσω για να εξηγήσω καλύτερα τι προσπαθώ να πω.

 

με ΙΔΙΟΥΣ μαγνήτες σε ΙΔΙΟ rig 2 στρατ (στάνταρ US η μία maple neck /alder και η άλλη rosewood neck / alder) μου με ΙΔΙΑ γεφυρα και ΙΔΙΟ νατ & ΙΔΙΟΥΣ μαγνήτες σε ΙΔΙΑ απόσταση από τις χορδές αυτοί = ΑΛΛΟΣ ήχος

Αυτά (ειδικά το κόκαλο που είναι χειροτεχνία) δεν μπορεί να είναι ΙΔΙΑ. Θα υπάροχυν μικροδιαφορές.

Αλλά κυρίως: Το ένα είναι μονοκόματο ξύλο και το άλλο είναι 2 κομμάτια laminated (το rosewood πάνω στο maple) με ξυλόκολα και ενδεχομένως με διαφορετικές τάσεις το καθένα. Μήπως ένα 2-piece maple μανίκι δεν θα ακουγόταν διαφορετικό? Αλλά αυτή τη διαφορετικότητα δεν θα μπορουσαμε να την αποδόσουμε στον τύπο του ξύλου....αλλά στον τρόπο κατασκευής.

 

Η έδραση του μανικιού πάνω στο σώμα....Πώς αποκλείεις στη μία περίπτωση να είναι τέλεια η συναρμογή (2 επίπεδες επιφάνειες) και στην άλλη να υπάρχουν μικροανωμαλίες (ακόμα και στο βερνίκι) που να κάνουν τα δύο τμήματα να συνδέονται με κάποια μικρο-ελαστικότητα?

Ότι το δικό σου μανίκι δεν έτυχε να έχει στο εσωτερικό του ένα τεράστιο ρόζο που τον κάλυψαν περίτεχνα στην παραγωγή με τη φέτα του rosewood?

 

Επίσης...

Ένας κορμός δέντρου έχει τόσες ποιότητες πάνω του, που μπορεί να δώσει έως και 10 διαφορετικές τιμές για το κάθε κυβικό του

 

Γι' αυτό και αν σαν μοναδικό δεδομένο χρησιμοποιήσουμε τον τύπο του ξύλου δεν μπορούμε να βγάλουμε γενικά συμπεράσματα.

(Π.χ. Ash=V-tone + μεσαία από το maple και ΟΚ, ισορρόπησε η αμερικάνα... :wink:) Θεωρώ αυτή η διατύπωση είναι μία τεράστια υπερ-απλούστευση που σε πολλές περιπτώσεις να μην ισχύει.

 

Η γνώμη μου είναι ότι σαφώς και όλα παίζουν ρόλο. Οι μαγνήτες το μεγαλύτερο. Οι γέφυρες, το νάτ, σαφώς πολύ μεγάλο.

Να συμφωνήσω και για τα ξύλα. Η εντύπωσή μου όμως είναι ότι ο ρόλος τους χάνεται -σε μεγάλο βαθμό- μέσα στην διαφορετικότητα και την πολυπλοκότητα του συστήματος.

 

Να προσθέσω το εξής. Γίνεται μεγάλη συζήτηση για τα ξύλα, τις πυκνότητες και τις ελαστικές τους ιδιότητες. (Όλα αυτά μαζί + οι διαστάσεις δίνουν τις ιδιοσυχνότητες του συστήματος έτσι?)

Και ναί, παραδέχομαι ότι τα βαρύτερα ξύλα έχουν μετατοπισμένο φάσμα συντονισμού (για το ίδιο κατασκεύασμα). Και αυτό μπορεί να έχει σημασία στον ήχο. Γιατί όμως κανείς δεν μιλάει για διαφορά στον ήχο μεταξύ ενός βαρύτερου μανικιού με προφιλ hard-V σε σχέση με ένα ελαφρύτερο modern-C?

Νομίζω γιατί όλοι ξέρουν ότι η διαφορά στο κόστος κατασκευής είναι μηδενική. (Αλλάζεις το κοπτικό στο CNC), και ο κατασκευαστής δεν έχει πολλά περιθώρια για υπεραξία.

Ενώ στα ξύλα χωράει και λίγο (κάμποση) "φιλολογία" και marketing.

Φιλικά,

Χ. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου