Προς το περιεχόμενο

Στάθμες ηχογράφησης. Κάποια βοήθεια?


dimsonic

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

@ dimsonic

Στον τίτλο γράφεις "Στάθμες ηχογράφησης".

Παρακάτω ρωτάς για στάθμες mix.

 

Όπως πολύ σωστά ρώτησε πιό πάνω ο yameth.

https://www.noiz.gr/index.php?topic=214082.msg942948#msg942948

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Η λογική του να κοιτάς στάθμες για να μιξάρεις δεν είναι και ότι προτιμότερο. Με τα μάτια δε μίξαρε κανείς. Για αυτό είναι απαραίτητα τα καλά ηχεία και ο σωστός χώρος, για να μιξάρεις όπως πρέπει, με τα αυτιά.

 

Αν τώρα σε κάνουν να θαλασσώνεις τα 30 κανάλια, η λύση είναι απλή και λέγεται grouping. Κάθε πρόγραμμα της προκοπής έχει group κανάλια, και με αυτά έχουμε σε στόχο να μειώσουμε τα κανάλια που θα μιξάρουμε σε καμιά δεκαριά κύρια fader.

 

Στέλνουμε λοιπόν σε γκρουπ π.χ. όλες τις ρυθμικές κιθάρες αφού τις έχουμε ισορροπήσει μεταξύ τους, το μπάσο και τη μπότα αφού τα έχουμε ισορροπήσει μεταξύ τους, τα over και τα toms από τα drums πάλι αφού τα ισοροπήσουμε, τα συνοδευτικά πλήκτρα, όπως και τα δεύτερα φωνητικά. Έτσι λοιπόν έχουμε τα εξής κανάλια: Lead φωνή, Σόλο κιθάρα, Ταμπούρο, Solo πλήκτρα όλα αυτά στα κανάλια τους, και επιπλέον πέντε group το Low End (μπότα/ μπάσο), τα drums cymbals/ toms, τις ρυθμικές κιθάρες, τα συνοδευτικά πλήκτρα και τα δεύτερα φωνητικά. Σύνολο σε αυτό το παράδειγμα 9 κανάλια.

 

Αρχίζουμε τη μίξη κάνοντας solo το κανάλι με τη μπότα και το μπάσο. Εδώ είναι που θα πάρουμε μια στάθμη αναφοράς ώστε να έρθει η συνολική στάθμη σε ένα νορμάλ επίπεδο. Μια στάθμη του τύπου peak στα - 14 db λογικά θα μας καλύψει. Αφού λοιπόν έχουμε ισορροπήσει τη μπότα με το μπάσο αρχίζουμε να προσθέτουμε το γκρουπ με τα cymbals- toms, μετά το ταμπούρο, τις ρυθμικές, στη συνέχεια τα φωνητικά κλπ. Τώρα το σε ποια ένταση ακριβώς θα έρθει το κάθε κανάλι, εξαρτάται από το ρόλο που παίζει στο κομμάτι, η φωνή ας πούμε θα πρέπει να ακούγεται καθαρά, άρα θα έχει και ανάλογη ένταση, οι πλάτες των πλήκτρων είναι ένα γέμισμα άρα θα είναι χαμηλότερα κλπ. Μόνο αυτό είναι το κριτήριο, το τι θέλουμε να πρωταγωνιστεί, ένα καθαρά υποκειμενικό κριτήριο που δεν είναι εύκολα μετρήσιμο, πόσο μάλλον όταν οι διαφορετικοί ήχοι έχουν και διαφορετική εκλαμβανόμενη από τα αυτιά ένταση. Θέλει χρόνο λοιπόν, και άφθονα διαλείμματα να καθαρίζει το μυαλό. Και προπαντώς να έχεις σα στόχο την ισορροπία, και όχι να ακούγεται μπόμπα το ένα και τσίτα το άλλο, γιατί μπαίνεις σε φαύλο κύκλο να δυναμώνεις συνέχεια. Αν π.χ. δεν ξεχωρίζει η φωνή, ίσως να αρκεί να χαμηλώσεις λίγο τις κιθάρες και πάει λέγοντας. Η γνώση του ποια όργανα κινούνται σε παρόμοιες συχνότητες είναι το κλειδί και αφορά και την επεξεργασία.

 

 

Αν τώρα θέλεις να επεξεργαστείς με eq και comp, καταρχήν το κάνεις αφού προσθέσεις όλα τα κανάλια, για να έχεις τη συνολική εικόνα. Ειδικά το eq δεν έχει νόημα να το ακούς solo, μέσα στη μίξη είναι το θέμα. Άπαξ και αλλάζει η ένταση λόγω επεξεργασίας προσπαθείς να την επαναφέρεις, κατά προτίμηση από τις gain ρυθμίσεις του plug in για να μπορείς εύκολα με το bypass να συγκρίνεις το τι άλλαξε, χωρίς να σε ξεγελάει η ένταση. Δεν είναι άσχημη τακτική μάλιστα να επεξεργάζεσαι τα ίδια τα group αντί για κάθε κανάλι ξεχωριστά, π.χ. να βάλεις ένα comp κοινό σε μπότα- μπάσο για να τα δέσεις.

 

 

Έχει πολλές- πολλές πατέντες, εγκυκλοπαίδεια δε φτάνει, υπάρχει πολύ υλικό online, μπες στη μπρίζα να το βρεις. ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Επίσης καλό είναι να διαβάσεις (αν δεν το έχεις κάνει ακόμα) τα άρθρα μας πάνω στο θέμα, που είναι πολύ διαφωτιστικά.

 

 

Γνωριμία με το mixing

 

Αισθητική προσέγγιση στο Mixing

 

10 συμβουλές για καλύτερες μίξεις!

 

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ dimsonic

Στον τίτλο γράφεις "Στάθμες ηχογράφησης".

Παρακάτω ρωτάς για στάθμες mix.

 

Όπως πολύ σωστά ρώτησε πιό πάνω ο yameth.

https://www.noiz.gr/index.php?topic=214082.msg942948#msg942948

Προφανως οταν ρωταω για στάθμες ρωταω για τις μεταξυ των οργανων στο μιξ. Αλλιως δεν εχει νοημα.

Εχω ανεβασει πολλα δειγματα που ολα θα ελεγα παλια μου φαινόταν χαμηλα και αψυχα και σταδιακα πειραζοντας τα μου βγηκαν εκκωφαντικα και πηγμενα.

 

Τα αρθρα λιγο πολυ τα εχω διαβάσει.

Τη μεση οδο ψαχνω.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σχετικά με τα τύμπανα, αυτά έρχονται όλα ζυγισμένα μέσα από το EZdrummer.

Δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο τουλάχιστον αρχικά να τα πειράξω.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

έκανα ένα τσεκάρισμα στο cubase τις ρυθμίσεις στα meters και παρατήρησα το εξής που δεν το είχα δει.

 

Κάτω στο mixer του κάθε track αν κάνεις δεξί στο πεδίο του οργάνου βγάζει τις εξής επιλογές:

τα ονομάζει global meter settings

και έχει

Meter input

meter post fader

meter post panner

 

αυτό που πρέπει να είναι?

τώρα υποτίθεται τα tracks είναι ηχογραφημένα.

Παρατηρώ ότι αν το γυρίσω στο meter input όλα δείχνουν πολύ ψηλότερα και δεν επηρεάζεται, δηλαδή δεν κατεβαίνει.

Στο post fader και Panner μπορώ να τα φέρω στα -14 για αρχή.

 

αλλά με μπέρδεψε αυτό με το input.

και όπως είπα αυτό φαίνεται

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βρήκα μόνος μου τις παρακάτω απαντήσεις

 

 

αλλά κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη ;)

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

και φυσικά είχα αρχίσει να μυρίζομαι ότι κάτι ΔΕΝ πάει καλά όταν ήθελα να ηχογραφήσω midi και έβαζα τα midi στο 127 και δεν έβγαιναν πάνω απ το μιξ με τίποτα.

Αυτό δεν το input gain στο cubase 5 είχα φάει τον τόπο να το βρώ, εκεί που το έχουν κρυμμένο ενώ από την 7 και πέρα βγαίνει στο chanel settings.

 

Εν τω μεταξύ το θέμα με τα vu το ψιλοειχα υποπτευθεί, αλλά από μόνος μου επειδή ήξερα ότι πάνω από το 0 στα ψηφιακά τζιζ, από συνήθεια το έβαζα 6-10 κάτω. Αλλά το 18 κάτω δεν το ήξερα καν....

 

Τώρα θα κάτσω να τα διορθώσω.

Στο μεταξύ για βοηθήστε στην επόμενη απορία που έλεγα τώρα εδώ τί θα κάνω...? ;D

Ετοιμάζομαι να ηχογραφήσω φωνητικά. Και έλεγα σε τί στάθμη να τα βάλω πάνω από το υπόλοιπο μιξ.

Και είχα αρχίσει να κατεβάζω.

Τελικά τα φωνητικά πόσο πάνω από το υπόλοιπο μιξ πρέπει να είναι?

Και τι κάνουμε?

Εκμεταλλευόμαστε το περιθώριο που έχουμε αφήσει?

Βάζουμε automation και χαμηλώνουμε?

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Αφου τα διάβασες αυτά τρέχα πάρε ένα VU meter σαν αυτό https://www.waves.com/plugins/vu-meter#introducing-vu-meter-plugin και εμπιστεψου τα αυτιά σου.

 

 

Δεν υπάρχει μπουσουλας για φωνή.

Αν είσαι λαικός, η φωνή είναι στον Θεό και η πσηφιακή ορχήστρα ακολουθεί.

Αν όχι, παίρνεις ένα σημείο αναφοράς απο την δισκογραφία που εκτιμάς και συγκρίνεις πόσο βαθιά ή έξω είναι η φωνή. Με τα αυτιά όμως.

 

Εννοείται πως στην ηχογράφηση την έχεις γράψει σωστά, χωρίς peaks αλλά και χωρίς θόρυβο.

Αν έχεις γράψει σωστά τα όργανα , τότε ιδανικά αν ανέβαζες όλα τα fader στο 0, θα άκουγες μια πιθανή μείξη.

 

Έχεις ακούσει τόση μουσική στο Hi end. Κανε χρήση αυτης της εμπειρίας.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα πορευτώ με το αυτί.

 

Το pluggin το είχα κατεβάσει όταν το δίνανε τσάμπα, αλλά στο μεταξύ άλλαξα υπολογιστή και δεν έχω ούτε το κατέβασμα ούτε registration.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου