Προς το περιεχόμενο

Ηχογράφηση πρώτα σε ταινία - έχει νόημα?


music man

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Υ.γ. Η ένταση ναι ξέρω είναι χαμηλότερη μη δώσετε σημασία

 

πιπέρι... ;D  αυτό ούτε για αστείο μη το ξαναπείς...

οποιαδήποτε "ακουστική" σύγκριση διαφορετικών ηχητικών σημάτων απαιτεί ταυτόσημη την ένταση τους... μικρότερη ή μεγαλύτερη του ενός ή του άλλου, οδηγεί απριόρι σε λάθος συμπεράσματα...

 


 

Απ: Ηχογράφηση πρώτα σε ταινία - έχει νόημα?

 

εκ του αποτελέσματος στο συγκεκριμένο εγχείρημα (ή ανάλογο γιατί και με καλύτερη κασέτα που προτείνει ο Σταυρος οι διαφορές θάναι μεν ακουστές αλλά όχι αρκετές), δυστυχώς για τον "κόπο" σου "αντικειμενικά" η απάντηση είναι ΟΧΙ...

 

το compression που αναφέρεις είναι απλά ένα ΚΑΚΟ compression, και διαφορά στην "χροιά" δεν υπάρχει, απλά ένας "άναρχος βιασμός" της συχνοτικής απόκρισης σε όλο το φάσμα...

εννοείται ότι αν το θέμα ήταν o lo fi υποβιβασμός όπως έχουν πει και οι φίλοι παραπάνω

τα διάφορα plug in-άκια κάνουν πιο καλή και άκοπη δουλειά (ακόμα και τα free)...

 

 

 

ΥΓ μικρότερος (αρκετάαα) όταν είχα και όρεξη και χρόνο, έγραφα τις φωνές ταυτόχρονα με time code σε ταινία (όχι κασέτα φυσικά με την "αστεία" ταχύτητα περιστροφής και πλάτος ταινίας εκ φύσης του μέσου) και ψηφιακά και στην επιστροφή τους πρόσθετα και ένα copy ψηφιακό κανάλι με hard cut στις μεσουψηλές... ο συνδυασμός των τριών με διαφορετικό editing και ποσοστό effect έδινε στα σίγουρα όχι μόνο απλά φιλολογικά "ενδιαφέροντα" αποτελέσματα αλλά και άμεσα αξιοποιήσιμα στην δουλειά μου... αλλά όπως καταλαβαίνεις τα "μεγέθη" δεν συγκρίνονται...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 25
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Ο συγχρονισμός μπορεί να γίνει όντως αλλά στο περίπου

 

Πείραξα το Bias μπρος πίσω και βρήκα ένα σημείο που το τραγούδι πλέον τελειώνει σε πολύ παρόμοιο χρόνο, δεν είναι πάντα ο ίδιος βέβαια διαφέρει για λίγο αλλά είναι όλα πιο κοντά, ή έτυχε ή πέτυχε (με το κουμπί bias, το manual δε μπορεσα να βρω ακόμα).

 

Δοκίμασα το NebulaFree στο master ως tape sim, είναι πιο συμπαγής ο ήχος αλλά πάλι με ενοχλεί η χροιά του, αν πάρω καμιά τέτοια κασέτα θα είναι για εφφε σε σημεία ή master κάποιου τραγουδιού που το σηκώνει...Ξέρετε κάποιο plugin που να δίνει φιλικά στο αφτί αποτελέσματα να δοκιμάσω?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πείραξα το Bias μπρος πίσω και βρήκα ένα σημείο που το τραγούδι πλέον τελειώνει σε πολύ παρόμοιο χρόνο, δεν είναι πάντα ο ίδιος βέβαια διαφέρει για λίγο αλλά είναι όλα πιο κοντά, ή έτυχε ή πέτυχε (με το κουμπί bias, το manual δε μπορεσα να βρω ακόμα).

 

???...

μάλλον έχεις μπερδέψει πολύ τα πράγματα ως προς το τι θες με αυτό που κάνεις για να το πετύχεις... ;)

το bias στο κασετόφωνο σου υπάρχει για να σε βοηθήσει να "μικρορυθμίσεις" την "σωστότερη" το δυνατόν απόκριση των υψηλών συχνοτήτων κατά την εγγραφή με τελικό σκοπό να την βελτιστοποιήσεις σε σχέση με τον τύπο της κασέτας που χρησιμοποιείς (πέραν των ρυθμίσεων που "χονδρικά" γίνονται σε τύπου σιδήρου -I-, χρωμίου -II-, μετάλλου -IV-)...

 

οπότε (αν το αυτί σου "κόβει" ή χρησιμοποιώντας επισταμένως ροζ θόρυβο) ΜΟΝΟ αυτό μπορείς να πετύχεις  (να βελτιστοποιήσεις δηλαδή τις εγγραφές σου ως προς τη υψηλή συχνοτικά  περιοχή τους) κι όχι "συγχρονισμό"...

 

Ξέρετε κάποιο plugin που να δίνει φιλικά στο αφτί αποτελέσματα να δοκιμάσω?

 

με ποιο αυτί... το δικό μου, του Μάνου, του Δημήτρη?... δεν μίλησα τυχαία για "πειραματισμό" παραπάνω (μάλλον δεν μπήκες στο κόπο να διαβάσεις προσεκτικά ότι έγραψα μέχρι τώρα)... ;)

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγχωρεστε με, αλλα τον ορο "ενδιαφερον"σε track φωνης τεινω να μην τον καταλαβαινω....

 

Αυτο που Θα πει ο τραγουδιστης, το Πώς θα το πει, το Τι θα πει, σε Ποιά μουσικη επανω θα ακουμπήσει κτλ....κτλ...κτλ. νομιζω θα κανει ενα track (οποιοδηποτε track) ενδιαφερον.

 

Πχ, μπορει να ακουσει κανεις τραγουδια διαφορων ειδων ηχογραφημενο δεκαετιες πριν, που δυστυχως (ή ευτυχως) μονο αυτο ειχαν και "ενδιαφερον ή όχι" με αυτο δουλευαν.

 

Νομιζω οτι ολο το θεμα open reel, κασετοφωνο, πομπινα κτλ ειναι πραγματικα ενδιαφερον για καποιον που πραγματικα ειναι καλό να ξερει καποιος που ασχολειται επαγγελματικα στον ηχο (ακομα και μονο για το πώς ξεκινησε η καταγραφη του ηχου, καλο ειναι να το ξερει. ΕΙναι η βαση.)

 

Απο εκει και περα, σημερα πλεον, δεν νομιζω οτι εχει πρακτικη αξια..Ή αν προσδιδει κατι το "ενδιαφερον"

 

Με λιγα λογια:

 

Ενδιαφερουσα ειναι η Ιστορια πισω απο τις ταινιες, το πώς, γιατι, και με τι.

 

(κατ' εμε παντα  :-X )

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@npap τότε μάλλον έτυχε να το παΐξει σε άλλη ταχύτητα γιατί αυτό που έκανα ήταν να ηχογραφώ το κομματι την ωρα που παιζει απο το cubase, να συγχρονίζω την αρχή, και μετα να βλεπω πόσα ms διαφορά είχε η τελική μπότα από το original. Καταλάβαινα διαφορά συχνοτικά αλλά νόμιζα ήταν λόγω μεγαλου peakαρίσματος που σίγουρα θα ήταν κι αυτό...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

@npap τότε μάλλον έτυχε να το παΐξει σε άλλη ταχύτητα γιατί αυτό που έκανα ήταν να ηχογραφώ το κομματι την ωρα που παιζει απο το cubase, να συγχρονίζω την αρχή, και μετα να βλεπω πόσα ms διαφορά είχε η τελική μπότα από το original. Καταλάβαινα διαφορά συχνοτικά αλλά νόμιζα ήταν λόγω μεγαλου peakαρίσματος που σίγουρα θα ήταν κι αυτό...

 

ειδικά σε deck κασέτας τα συχνοτικά artifacts δημιουργούνται ήδη κατά την αναπαραγωγή λόγω της διακύμανσης της ταχύτητας... μετριούνται μάλιστα τεχνικά (το πάλαι ποτέ περιβόητο spec "Wow and flutter" που πάνω από 0,1% είναι στην πράξη κι όχι θεωρητικά αντιληπτό από τον εγκέφαλο)... τώρα ο συγχρονισμός ως προς την αρχή ή το τέλος (χωρίς time code) είναι σχετικά πραγματοποιήσιμος αν καταγράψεις μερικά μέτρα με όγδοα στον μετρονόμο και μετά στο cubase ταιριάξεις οπτικά τα σύντομα peaks στις κυματομορφές...

 

στην περίπτωση όμως αυτή όπως σου είπε και παραπάνω ο myster_maze το πρόβλημα είναι η χρονική διαφορά κατά μήκος της κυματομορφής λόγω αυτών των διακυμάνσεων της ταχύτητας...

τώρα αν το μοτέρ και τα λαστιχάκια του 25ετούς deck σου είναι καλοδιατηρημένα και το wow & flutter παραμένει στην πράξη κάτω από 0,1% (στα spec o κατασκευαστής το έδινε 0,045) και γράφεις μια φωνή ή ένα όργανο με μετρονόμο σε κάθε φράση κι όχι ολόκληρο κομμάτι από την αρχή ως το τέλος, μπορείς ενδεχομένως να το συγχρονίσεις "ικανοποιητικά" αν το παιδέψεις (ειδικά αν προσθέσεις στην διαδικασία και τις δυνατότητες time stretching του DAW)...

 

αλλά το θέμα παραμένει το τι θες να πετύχεις ως αποτέλεσμα ώστε να αξίζει τον κόπο...

 

σόρυ αλλά προσωπικά δεν ξέρω πως να στο κάνω πιο "λιανά" οπότε κάπου εδώ σηκώνω τα χέρια ψηλά... ;D

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου