Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο

εννοώ ότι κυνηγάς να παίξεις αυτά που παίζει ο Carlos νότα νότα και δεν τα πιάνεις σωστά με αποτέλεσμα να φεύγει το κομμάτι μπρος πίσω (δεν βοηθάνε κι οι άλλοι πολύ).

 

Σχετικά με αυτά που έλεγα πριν,

προσπάθησε να ακούσεις αυτούς που ακούγανε και επηρεάστηκαν τα είδωλά σου.

Πχ ο Carlos ... όταν έπαιζα το black magic woman διάβαζα ότι άκουγε πολύ Gabor Szabo, Gery Garcia, Peter Green, Antonio Carlos Jobim. Ετρεχα να βρώ ποιοί είναι αυτοί και τι παίζουν που του άρεσε εκείνου και το έβγαλε προς τα έξω με τον δικό του τρόπο.

 

Πχ ο Blackmore. Διάβαζα ότι είχε δάσκαλο τον Big Jim Sullivan. Εψαξα να βρώ δίσκους του, και στο δρόμο φυσικά ανακάλυψα ότι είχε παίξει πχ με τον Tom Jones. Ακου πχ τον δίσκο του Tom Jones Live in Las Vegas να ακούσεις τι παίζει ο Sullivan... Πιθανόν δεν θα σου κάνουν εντύπωση, όμως θα βρείς στοιχεία από τον Blackmore και φυσικά...δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσεις να τα παίξεις (όπως είχα πάθει εγώ...). Επίσης διάβαζα ότι ο Blackmore είχε πρότυπο πάλι από τον δάσκαλό του τον Django. Ετρεξα να βρώ Django. Όταν πρωτοάκουσα είπα, τι μλκς είναι αυτές. Βέβαια ενώ μου φαινόντουσαν απλές νότες και πολλές φορές και σε αργό τέμπο, έσπασα τα μούτρα μου. Και ακόμα τα σπάω. Αν δεν σου αρέσει ο Django και σου φανεί παλιομοδίτης, άκου τους σύγχρονους Lagrene ή Rosenberg...

Ακου τους πολύ σύγχρονους...πχ Frisel, Rosenwinkel...και φυσικά τους κλασικούς με μπλουζ καταβολές Carlton, Ritenour, Scofield, Ford...

Δεν σου λέω τίποτα για κανέναν της country....

 

 

Εγω ηδη τρεχω να ακουσω αυτα το ονοματα που δεν εχω ξαναπετυχει  ;)

Thanx

Your Ear Rulez!

  • Απαντήσεις 55
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δημοσιευμένο

Προσωπικα πιστευω οτι παικτικα εισαι σε καλο δρομο για το καιρο που ασχολεισαι.

Ομως αν ασχοληθηκες τοσα χρονια πριν με τα θεωρητικα και δεν εχεις καταλαβει την αρμονια του hotel california κατι δεν παει καλα.

Μαλλον παπαγαλια μαθαινες οτι μαθαινες και δεν τα καταλαβες στην πραξη.

Καποτε βρισκομουν στην φαση που εισαι. Με βοηθησε πολυ η μελετη των modes πανω στα κομματια του satriani, γιατι συνδυαζει το ροκ/μπλουζ (που μας αρεσει και των δυο απο οτι καταλαβα) με πιο μοντερνα πραγματα, που μπορουμε μεν να τα μαθουμε (οπως και στη συνεχεια και αλλα), αλλα να τα χρησιμοποιουμε  οσο θελουμε μεσα στο παιξιμο μας. Ετσι μπορεις να καταλαβεις και τα πιο απλα που τωρα σου φαινονται βουνο.

 

α. Μη ξεχνας ενα πραγμα μονο. Τα θεωρητικα και τους κανονες τα μαθαινεις για να τα παραβαινεις. Μη τα βλεπεις σαν φυλακη. Το αντιθετο ειναι.

β. Μη κολλας σε ενα ειδος. Ακου, ανελυε, και παιζε τα παντα. Παιρνε ιδεες απο παντου. Ρυθμικες και μελωδικες.

Δημοσιευμένο

Σπυρο, αρχες δημοτικου που εκανα κλασικη 3-4 χρονια στον Φρουδαρακη, δεν εκανα μαθηματα θεωρητικων, ουτε εμαθα νοτες. Ενα τετραδιο μου εδινε να αντιγραφω με τις θεωριες και μου ελεγε να τα διαβαζω (να 'ναι καλα ο ανθρωπος εκει που ειναι). Και φυσικα ουδεποτε τα διαβασα. Βεβαια παρτιτουρες διαβαζα κανονικα καθως ηξερα η καθε νοτα σε πιο ταστο ηταν.

 

Οταν μαθαινα μπουζουκι στο γυμνασιο, δεν ειχα καν τετραδιο...

 

Θεωρια εμαθα λιγη περυσι στο ωδειο. Εμαθα τις νοτες και πηρα μια μικρη γευση. Αλλα το hotel california δεν μπορω να καταλαβω την αρμονια του. Μπορω να παιξω ολο το σολο, εξ ακοης, αλλα δεν καταλαβαινω τον λογο που πατω αυτες τις νοτες.

Γιώργος

Δημοσιευμένο

Δε μπορω να βοηθησω ουσιαστικα στην ερωτηση σου-δεν ξερω γρι νοτα οποτε αντιμετωπιζω διαρκως τα ιδια κολληματα και χειροτερα-εξαλλου μιλησαν ανθρωποι που κατεχουν καλα και εδωσαν νομιζω πραγματα.

 

Να πω μονο οτι για το διαστημα που ασχολεισαι το παιξιμο σου μου φαινεται παρα πολυ καλο.

Κι αφου το γουσταρεις και το ψαχνεις,θα γινει ακομα καλυτερο.

Κι επισης οταν αρχισεις και καταλαβαινεις τι ειναι αυτα που παιζεις-θα ερθει κι αυτο με τον καιρο και με δουλεια-θα ανοιξει αλλος κοσμος μπροστα σου.

Το βασικο ειναι οτι "παιζεις",τα αλλα μαθαινονται αφου το θες.

Βαρα του. :)

Δημοσιευμένο

Σπυρο, αρχες δημοτικου που εκανα κλασικη 3-4 χρονια στον Φρουδαρακη, δεν εκανα μαθηματα θεωρητικων, ουτε εμαθα νοτες. Ενα τετραδιο μου εδινε να αντιγραφω με τις θεωριες και μου ελεγε να τα διαβαζω (να 'ναι καλα ο ανθρωπος εκει που ειναι). Και φυσικα ουδεποτε τα διαβασα. Βεβαια παρτιτουρες διαβαζα κανονικα καθως ηξερα η καθε νοτα σε πιο ταστο ηταν.

 

Οταν μαθαινα μπουζουκι στο γυμνασιο, δεν ειχα καν τετραδιο...

 

Θεωρια εμαθα λιγη περυσι στο ωδειο. Εμαθα τις νοτες και πηρα μια μικρη γευση. Αλλα το hotel california δεν μπορω να καταλαβω την αρμονια του. Μπορω να παιξω ολο το σολο, εξ ακοης, αλλα δεν καταλαβαινω τον λογο που πατω αυτες τις νοτες.

Δεν εχει σχεση το διαβασμα παρτιτουρας με αυτο που λεω.

Ουτε εγω διαβαζω γρηγορα.

Η μαγκια δεν ειναι να ξερεις να την διαβαζεις, αλλα να την γραφεις.

 

Αν ειχες μαθει πχ κλιμακες, θα ηξερες οτι το κομματι (hotel) ειναι σε Β minor scale ή αλλιως B aeolian (δλδ οπλισμος D major scale) και οταν παιζει F# το γυριζει σε Β harmonic minor (δλδ οπλισμος D major συν μια A#).

Θα μου πεις, τι θα με βοηθησει να τα ξερω αυτα. Θα καταλαβεις πιο κατω,

 

Δεν ειναι τοσο δυσκολα. Τη θεωρια των κλιμακων μαθαινεις, (διαστηματα βεβαιως  για αρχη) οπλισμο και εναρμονιση ματζορε κλιμακας.

Απλα θελει τροπο να στο κανει κατανοητο ο δασκαλος και οχι να σου δινει μια προταση να της μαθεις απεξω,

 

Για την μεταφορα αυτων στην πραξη, μαθαινεις τα 7 boxes μιας ματζορε κλιμακας σε ολη την κιθαρα και με αυτο εχεις μαθει αυτοματα ολες τις ματζορε κλιμακες σε ολη τη ταστιερα (αφου στο οργανο μας απλα μεταφερεις αυτο που παιζεις σε αλλα ταστα)

Ταυτοχρονα εχεις μαθει ολα τα modes και τις πεντατονικες (αφου ολα σχεδον βρισκονται μεσα στη ματζορε κλιμακα και απλα αλλαζεις τις τονικες ή αφαιρεις νοτες και αν αλλαξεις την 7η βαθμιδα μιας aeolian εχεις και την αρμονικη μινορε και αν αλλαξεις και την 6η βαθμιδα εχεις την μελωδικη μινορε).

 

Απο τη ματζορε κλιμακα μαθαινεις και για ολες τις συγχορδιες.

Τι βαθμιδες περιεχουν και πως να τις βρισκεις μονος σου.  Ολες.

Αρκει να ξερεις τα ανοιχτα ακορντα στην πρωτη θεση (ματζορε μινορε)

Μεταφερομενα ειναι κι αυτα.

Πχ οταν βγαζεις κομματια, γνωριζωντας θεωρια, ξερεις τι θα παιξει ο αλλος πριν το παιξει. Οταν συνθετεις δικα σου κομματια (ή αυτοσχεδιαζεις) και κολλησεις, η θεωρια σου δινει  ολες τις επιλογες να δοκιμασεις και να διαλεξεις οτι σου αρεσε στο αυτι περισσοτερο.

 

Οριστε σε 10 γραμμες σου εγραψα το 90% αυτων που πρεπει να κατανοησεις για να ξεφυγεις.

Απλα χρειαζονται παραδειγματα και εξασκηση.

 

Δημοσιευμένο

Σπυρο, την κλιμακα ματζορε και μινορε (νομιζω dorian), καθως και τα ακορντα που εχουν οι βαθμιδες τους τα ψιλοχρησιμοποιω σε καθε τονο που θελω. Ολα καλα μεχρι εκει. Επισης ξερω οτι οι λοιπες κλιμακες ειναι παραλλαγες. Οταν ομως σε ενα τραγουδι εχει νοτες αλλες απο τις 7 τοτε μπερδευομαι διοτι δεν γνωριζω...

Καποιο βιβλιο που να τα εξηγει βημα βημα, γρηγορα και πρακτικα, θα βοηθουσε.

 

Gvour, απο το στομα σου και στου θεου τ' αυτι...!

 

 

Γιώργος

Δημοσιευμένο

Σπυρο, την κλιμακα ματζορε και μινορε (νομιζω dorian), καθως και τα ακορντα που εχουν οι βαθμιδες τους τα ψιλοχρησιμοποιω σε καθε τονο που θελω. Ολα καλα μεχρι εκει. Επισης ξερω οτι οι λοιπες κλιμακες ειναι παραλλαγες. Οταν ομως σε ενα τραγουδι εχει νοτες αλλες απο τις 7 τοτε μπερδευομαι διοτι δεν γνωριζω...

 

Ψάξε και διάβασε τα εξής.

 

- Βαθμίδες ματζόρε κλίμακας.

  Ονομασίες, λειτουργίες, χρήση τους

 

- Πτώσεις

  Είδη, χρήσεις.

 

- Μετατροπία

  Είδη, τρόποι χρήσης.

 

Δεν μου έρχεται τώρα κάποιο συγκεκριμένο βοήθημα για τα παραπάνω, αλλά είναι αρκετά συνηθισμένοι όροι, και μπορείς να βρεις πληροφορίες γι' αυτά με ένα απλό ψάξιμο, κρίνοντας μόνος σου πόσο απλά ή σύνθετα είναι γραμμένες αυτές οι πληροφορίες.

 

Αν αρχίσεις να μπαίνεις στο νόημα των παραπάνω, θα σου είναι ευκολότερο να καταλάβεις αυτά που έγραψες ότι σε μπερδεύουν.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...