vagelism Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2018 Share Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2018 Σε μια σχετικά μικρή χώρα σαν την Ελλάδα, με λιγοστές πλέον «καλές» δουλειές και πάρα πολλούς εξαιρετικούς μουσικούς..πως μπορεί ένας νέος μουσικός, να αποκτήσει πείρα απο παιξίματα και ηχογραφήσεις σε δύσκολες ενορχηστρώσεις, ευφάνταστα κομμάτια απο όλο το φάσμα της μουσικής και παράλληλα να παίξει με μεγάλες ορχήστρες και μουσικούς διεθνούς βεληνεκούς?? Η απάντηση είναι μία. Backing tracks {οι παλιότεροι τα ξέρουμε σαν ..Play along} Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσω τα υπέρ και τα κατά αυτών των κομματιών στην προσωπική μελέτη και εξέλιξη κάθε μουσικού. Φαντάζομαι ότι όλοι ξέρουμε τι σημαίνει backing track..αλλά σε περίπτωση που κάποιος δεν ξέρει, να πώ ότι είναι κομμάτια απο όλο το φάσμα της μουσικής, {γνωστά ή μη}..που λείπουν συγκεκριμένα όργανα απο την ηχογράφηση και ο εκάστοτε μουσικός {προσπαθεί} να παίξει το μέρος του απο πάνω. Συνήθως, συνοδεύονται και με transcription . Τα play along είναι μέρος της μελέτης μου εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Νομίζω απο τις αρχές του 90 που αγόρασα το πρώτο P.C μου, και εγκατέστησα μέσα το Band in a box..που για την εποχή του μπορεί να ήταν ξύλινο..αλλά ήταν εξαιρετικό εργαλείο για κάθε μουσικό. Το γεγονός ότι μπορούσες σε κάθε κομμάτι να αλλάξεις το στύλ μουσικής, να Mute-άρεις όργανα, αλλά και να πειράξεις την ταχύτητα...για εκείνη την εποχή ήταν..απλά εξωπραγματικό. Μετά θυμάμαι, βγήκαν τα πρώτα midi files γνωστών κομματιών..και μετά έπεσαν στα χέρια μου μερικά πολύ σοβαρά Play along..όπως το Contemporary drummer+1 του Weckl, το Vienna Big Band αλλά και το Afrocuban studies for bass and drums του Goines/ Ameen. Και στα τρία αυτά Play along θυμάμαι, τα παιξίματα ήταν απλά διαστημικά για το τότε αυτί μου. Για χρόνια προσπαθούσα να καταλάβω τι παίζουν μέσα – δεν είχα ξαναδεί τόσο πολύπλοκες πάρτες και φυσικά πέρασε αρκετός καιρός, μέχρι να καταφέρω να παίξω αυτά τα κομμάτια. Τα τελευταία 10 – 12 χρόνια με παιδεύουν τα Play along του Gordon Goodwin και της Big Phat Band του. • Τα υπέρ. 1. Προσωπικό level. Κάθε Play along κομμάτι θεωρώ ότι είναι μια μεγάλη πρόκληση για κάθε μουσικό. Ένας χειροπιαστός στόχος που θα σας δώσει όρεξη για μελέτη για αρκετά χρόνια. Κάθε προσπάθεια να παίξετε με τέτοιας κλάσης μουσικές και μουσικούς, εγγυημένα θα σας ανεβάσει το Level και μακροπρόθεσμα{όποιος επιλέξει να τα ηχογραφήσει}, θα σας δώσει και ενα πολύ εύηχο και εντυπωσιακό βιογραφικό. 2. {Νοte for note, προσωπικά οφέλη, ηχογράφηση} Κάθε play along προτείνω να μελετηθεί με τρείς διαφορετικούς τρόπους. Ο πρώτος είναι να προσπαθήσουμε να παίξουμε ότι πρέπει να παιχτεί {ή ότι μπορούμε}απο την παρτιτούρα που συνήθως συνοδεύει το κομμάτι. Ο δεύτερος είναι να πετάξουμε την παρτιτούρα και να δούμε τι μπορεί να κερδίσουμε μέσα απο αυτό το κομμάτι εφαρμόζοντας τις ιδέες μας... Ο τρίτος είναι να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε πείρα σε ηχογραφήσεις. Ας τους δούμε έναν - έναν. {Note for note} Kάθε μουσικός που ανοίγει μια τέτοια παρτιτούρα, θεωρώ ότι η πρώτη του δουλειά είναι να προσπαθήσει να αποκρυπτογραφήσει και να παίξει όσα περισσότερα μπορεί απο αυτό το χαρτί. Προτείνω, αυτή να είναι η πρώτη μας κίνηση. Note for note σε αυτά που έγραψε αυτός που το ηχογράφησε. Πολλές φορές έχω βρεί μαγεία και έχω κλέψει ιδέες απο παίχτες που δεν είχα σε εκτίμηση κοιτώντας τα transcriptions τους. {Προσωπικό όφελος - Ανάπτυξη προσωπικής αισθητικής}. H επόμενη κίνηση για κάθε μουσικό που έχει καταφέρει να παίξει note for note το μέρος του σε ένα τέτοιο κομμάτι...είναι να ξεχάσει ότι γράφει η παρτιτούρα..και να προσπαθήσει να παίξει με μοναδικό κριτήριο την προσωπική του αισθητική...όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα – αυτό το μήνα. Πετάξτε την παρτιτούρα...ή χρησιμοποιήστε την μονάχα σαν οδηγό και προσπαθήστε να βρείτε ποίος/ποια εσείς είστε μέσα απο αυτό το κομμάτι. Σίγουρα πιο επίπονη διαδικασία, αλλά στο τέλος μόνο καλό θα σας κάνει.. Θα σας αναγκάσει να δείτε εκ των έσω τι ακριβώς παίζετε..μια note for note ανάλυση στο δικό σας παίξιμο αν θέλετε. Αυτή η διεργασία θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την προσωπική σας αισθητική που για μένα είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα, κάθε καταξιωμένου μουσικού εκεί έξω. Προσωπικά αυτό είναι κάτι που προσπαθώ να εφαρμόσω σε κάθε κομμάτι που πέφτει στα χέρια μου..Δεν με ενδιαφέρει να παίξω όπως ο John Bohnam ούτε όπως ο Dave Weckl..ακόμα κι αν δουλεύω το Kashmir ή το Ιsland Magic. Να αναφέρω ένα ρητό που έλεγε ο Πικάσσο και έχει σχέση με το προσωπικό όφελος και την ανάπτυξη προσωπικής αισθητικής .. «Good artists copy – great artists steal». {Recording} Πιστεύω ότι κάθε take πάνω σε οποιοδήποτε play along..πρέπει να ηχογραφείται και να αναλύεται. Αυτό θα σας δώσει αυτοπεποίθηση, θα εκπαιδεύσει το αυτί και την προσωπική σας αισθητική αλλά το βασικότερο, πείρα σε ηχογραφήσεις {χωρίς να χρειαστεί να βγείτε καν απο το σπίτι σας}. Πολλές φορές έχω ξαναγράψει σε παλιότερα άρθρα μου...ότι οι δύο δουλειές κάθε μουσικού {το Live και οι ηχογραφήσεις } καμιά σχέση δεν έχουν μεταξύ τους, και επειδή το studio το κοιτάμε πλέον με το κυάλι...θεωρώ τα backing tracks ένα εξαιρετικό εργαλείο για να λάβετε και λίγη {ή πολύ}...recording εμπειρία. 3. Πείρα.{Γενικά} Το να παίξεις πάνω σε ένα Play along, σίγουρα δεν είναι πρόβα και σίγουρα δεν είναι πάλκο, αλλά κάθε προσπάθεια να παίξεις σε τέτοιου είδους ενορχηστρώσεις, με τέτοιου είδους μουσικούς και μαέστρους, για μένα είναι όχι απλά λιγότερο απο την πρόβα ή το live με πραγματικούς ανθρώπους..αλλά αρκετές φορές ισάξιο λόγω της ακρίβειας και της δυσκολίας. Προσωπικά έχω παίξει κομμάτια {άρα και έχω λάβει την πείρα τους} που σε Ελληνικό έδαφος από Έλληνες μουσικούς κ ενορχηστρωτές – ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν θα είχα παίξει. Αυτό και μόνο θεωρώ ότι τα λέει όλα. Αυτά τα κομμάτια σίγουρα δεν θα σας δείξουν πως θα μπορέσετε να γκρουβάρετε τον κάθε άσχετο μπασίστα/ ντράμμερ/ κιθαρίστα που δεν ξέρει τι σημαίνει groove, ή πως να εδραιώσετε ένα σοβαρό time και feel σε ένα κομμάτι… Όλα αυτά εξυπακούονται και προϋπάρχουν στα play along. To time είναι σωστό..οι παίχτες είναι σοβαροί και μελετημένοι, τα παιξίματα είναι άψογα και το groove υπάρχει ήδη, απλά περιμένει εσάς να το ανακαλύψετε. Σίγουρα όμως θα σας δώσουν πείρα σε δύσκολες ενορχηστρώσεις, θα σας αναγκάσουν να προσέξετε το time και το groove σας. Θα σας αναγκάσουν επίσης να προσπαθήσετε να μάθετε πολλά και διαφορετικά στύλ μουσικής, στύλ που στην Ελλάδα μπορεί να μην αντιμετωπίσετε ποτέ. 4. Transcription Υπάρχουν περιπτώσεις επίσης που τα play along {για διάφορους λόγους}...δεν έρχονται με transcription . Tα συγκεκριμένα κομμάτια..είναι για μένα ότι καλύτερο για την μελέτη σας γιατί δεν θα φτιάξουν μόνο το παίξιμο σας αλλά και το αυτί σας. Επενδύστε χρόνο σε όσο το δυνατόν ακριβέστερο transcription του original παιξίματος στο χαρτί και μετά εφαρμόστε τις δικές σας ιδέες σας όπως προανέφερα. • Τα..Κατά ?. Στα κατά θεωρώ ότι η μελέτη με Play along μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε Overplaying..αλλά ακόμα και αυτό, εφαρμόζοντας αυτά που έγραψα περί ηχογραφήσεων και με λίγο αυστηρή προσωπική κριτική..φτιάχνεται. Επίσης σε καμία περίπτωση ένα play along..δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες κάθε μουσικού όσον αφορά real καταστάσεις και real παίχτες. Ο ανθρώπινος παράγοντας σε νορμάλ συνθήκες{πρόβα – Live}, θεωρώ ότι είναι κάτι που επίσης κάθε μουσικός πρέπει να κυνηγήσει και να κερδίσει. Ελπίζω να βοήθησα. Βαγγέλης Μουλακάκης. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση