Προς το περιεχόμενο

Η σημαντικοτητα του ερμηνευτη μιας συνθεσης.


Stoyo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όχι,δεν είναι ταινιαρα επειδή ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ σου αρέσει ακόμα και αν δεν πήρε βραβείο.

 

Είναι ταινιαρα γιατί ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΆ έχει ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΌ σενάριο, σκηνοθεσία, φωτογραφία, ηθοποιία.

 

Και αυτά ΔΕΝ κρίνονται υποκείμενικα, αντικειμενικά κρίνονται.

 

Αυτό το λες εσύ. Εγώ λέω ότι "χαίρομαι που η αντικειμενική πραγματικότητα συμφωνεί με τη δική μου, υποκειμενική πραγματικότητα (και κριτήριο για το τι είναι ταινιάρα)". Σε καλύπτει αυτό;

Δεν αναιρεί τη δική σου θεώρηση. Εσύ μπορείς να πιστεύεις σε αυθεντίες και ειδήμονες -κι εγώ εμπιστεύομαι φυσικά εκείνους που ξέρουν και όχι τις φτωχές μου γνώσεις- εδώ όμως δεν έχουμε να κάνουμε με εγχείρηση ανοικτής καρδιάς. 

Ειδικά στην τέχνη, το μεγαλείο ενός έργου που "μιλάει" στον καθένα ξεχωριστά και με διαφορετικό τρόπο, δεν υπόκειται σε αντικειμενικότητα. Μπορεί να συμπίπτει, αλλά η αφετηρία της επιτυχίας του έργου μέσα μας, δεν είναι επειδή αυτό βρίσκεται στα charts ή επειδή πήρε Όσκαρ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 282
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Η Κούλα λέει είναι πολύ ωραία αν το πω εγώ... Μάλιστα, άρα είναι πουτάνα αν το πω εγώ; Είναι τρελή αν το πει ο παπάς του χωριού; Τίποτε από αυτά δεν ισχύει.

 

Για κάποιο λόγο, αρνείστε ότι υπάρχει μία πραγματικότητα πέρα από αυτά που έχει ο καθένας στο κεφάλι του, οπότε - είναι ευνόητο - δεν την αναζητάτε κιόλας. Ο Ταμτάκος είναι μία ανοησία (και όχι δεν είναι καν η πρώτη του είδους της, υπάρχουν ούγγρικες και ινδικές που προηγούνται), όχι επειδή το λέω εγώ, αλλά γιατί κανείς δε λέει κάτι άλλο. Όλοι, μα όλοι, σαχλαμάρα την θεωρούν, απλά προσθέτουν ότι γελάνε με αυτή τη σαχλαμάρα και τους αρέσει. Δεν καταλαβαίνετε τη διαφορά;

 

Ακόμη και αν θέλαμε να αναγάγουμε τη συζήτηση σε "καταγραφή της γνώμης των ειδικών" (εγώ θα διαφωνούσα με αυτό, πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να αναγνωρίσεις την καλή/καλύτερη τέχνη), πάλι είναι σαφές (και το μισο-έγραψε κάποιος) ότι ο Ταμτάκος δεν εμφανίζεται ούτε στη λίστα της αντίστοιχης Ελληνικής επιτροπής κινηματογράφου (πάλι ο Κέην θα είναι πρώτος, ή ίσως το θωρηκτό Ποτέμκιν).

 

Η Κούλα είναι αυτό που είναι. Μόνο σε σύγκριση με κάτι άλλο, από ανθρώπους που έχουν διαμορφωμένα και σταθερά κριτήρια, μπορεί να καταδειχθεί η σχετική (όχι απόλυτη) θέση της στον κατάλογο των ομορφότερων. Και αν εκεί είναι πρώτη, θα είναι πρώτη, ακόμη και αν εσένα δε σου αρέσει πλέον, φίλτατε Δέλτα.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να αναφερω κατι που ισως φερει καποιες σκεψεις.

Οταν ο Καζαντζιδης (που εγινε αναφορα κιολας) ηχογραφουσε ενα νεο τραγουδι στην Columbia, δεν ρωταγε ουτε τον συνθετη ουτε τον στιχουργο ουτε κανεναν "ειδικο" με "αντικειμενικη" αποψη στην τεχνη, αν του αρεσε.

Πηγαινε και ρωταγε την κυρια που ειχε το ΚΨΜ της Columbia.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να αναφερω κατι που ισως φερει καποιες σκεψεις.

Οταν ο Καζαντζιδης (που εγινε αναφορα κιολας) ηχογραφουσε ενα νεο τραγουδι στην Columbia, δεν ρωταγε ουτε τον συνθετη ουτε τον στιχουργο ουτε κανεναν "ειδικο" με "αντικειμενικη" αποψη στην τεχνη, αν του αρεσε.

Πηγαινε και ρωταγε την κυρια που ειχε το ΚΨΜ της Columbia.

 

Το έγραψα εγώ ότι ήταν προσωπική του θέση ότι οι πλούσιοι είναι - βασικά - μαλάκες.

Άλλες εποχές. Σήμερα δε θα ρώταγε ΟΥΤΕ αυτήν.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Κούλα λέει είναι πολύ ωραία αν το πω εγώ... Μάλιστα, άρα είναι πουτάνα αν το πω εγώ; Είναι τρελή αν το πει ο παπάς του χωριού; Τίποτε από αυτά δεν ισχύει.

 

Για κάποιο λόγο, αρνείστε ότι υπάρχει μία πραγματικότητα πέρα από αυτά που έχει ο καθένας στο κεφάλι του, οπότε - είναι ευνόητο - δεν την αναζητάτε κιόλας. Ο Ταμτάκος είναι μία ανοησία (και όχι δεν είναι καν η πρώτη του είδους της, υπάρχουν ούγγρικες και ινδικές που προηγούνται), όχι επειδή το λέω εγώ, αλλά γιατί κανείς δε λέει κάτι άλλο. Όλοι, μα όλοι, σαχλαμάρα την θεωρούν, απλά προσθέτουν ότι γελάνε με αυτή τη σαχλαμάρα και τους αρέσει. Δεν καταλαβαίνετε τη διαφορά;

 

Ακόμη και αν θέλαμε να αναγάγουμε τη συζήτηση σε "καταγραφή της γνώμης των ειδικών" (εγώ θα διαφωνούσα με αυτό, πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να αναγνωρίσεις την καλή/καλύτερη τέχνη), πάλι είναι σαφές (και το μισο-έγραψε κάποιος) ότι ο Ταμτάκος δεν εμφανίζεται ούτε στη λίστα της αντίστοιχης Ελληνικής επιτροπής κινηματογράφου (πάλι ο Κέην θα είναι πρώτος, ή ίσως το θωρηκτό Ποτέμκιν).

 

Η Κούλα είναι αυτό που είναι. Μόνο σε σύγκριση με κάτι άλλο, από ανθρώπους που έχουν διαμορφωμένα και σταθερά κριτήρια, μπορεί να καταδειχθεί η σχετική (όχι απόλυτη) θέση της στον κατάλογο των ομορφότερων. Και αν εκεί είναι πρώτη, θα είναι πρώτη, ακόμη και αν εσένα δε σου αρέσει πλέον, φίλτατε Δέλτα.

Δεν το πας καλα.

Για να θεωρηθει π******, πρεπει να πηδιεται και να πληρωνεται. Υπαρχουν στοιχεια που καθοριζουν τι ειναι π******. Δεν ειναι υποκειμενικη αποψη.

Το αν θεωρειται ομορφη ειναι υποκειμενικη η αποψη. Και μπορει να υπαρχουν στοιχεια το ποια ειναι ομορφη, αλλα αυτα αλλαζουν με τις εποχες οπως και με τους ανθρωπους που εχουν διαφορετικη αποψη ασχετως εποχων.

Εχω ενα φιλο που γουσταρει τις χοντρες. Τις αδυνατες ουτε να τις φτυσει.

Να τον κοροιδευω?

Αυτα ειναι τα κριτηρια τα δικα του.

 

ΥΓ Εχουμε πιασει τα ακραια παραδειγματα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

 

Ακόμη και αν θέλαμε να αναγάγουμε τη συζήτηση σε "καταγραφή της γνώμης των ειδικών" (εγώ θα διαφωνούσα με αυτό, πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να αναγνωρίσεις την καλή/καλύτερη τέχνη),

 

Εγώ επιφυλάσσομαι.

Με τέχνες που δεν έχω ασχοληθεί ΠΟΤΕ, δεν μπορώ να ξεχωρίσω, π.χ. αφηρημένη ζωγραφική , installations εικαστικά....γκουρμέ κουζίνα και πολλά άλλα.

 

 

 

 

ΥΓ Εχουμε πιασει τα ακραια παραδειγματα.

Πάντα τα παραδείγματα είναι ακραία για να γίνει κατανοητή  μια θεωρία.  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν το πας καλα.

 

Δεν χρησιμοποίησα το "νουνάνα" με τον τρόπο που κατάλαβες, αλλά ως χαρακτηρισμό που κάποτε αποδίδουμε σε κυρίες που μας έπαιξαν παιγχνίδι και μας στενοχώρεσαν. Αυτό είναι ότι πιο υποκειμενικό μπορώ να σκεφτώ, καθώς όλα τα μέρη πιστεύουν ότι έχουν δίκηο σε τέτοιες περιστάσεις. Οπότε αν εγώ ήμουν ο πρώην της και την έλεγα έτσι, τότε κάποιος θα έπρεπε να αποφασίσει αν έχω δίκηο ή όχι.

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ επιφυλάσσομαι.

Με τέχνες που δεν έχω ασχοληθεί ΠΟΤΕ, δεν μπορώ να ξεχωρίσω, π.χ. αφηρημένη ζωγραφική , installations εικαστικά....γκουρμέ κουζίνα και πολλά άλλα.

 

Ε, ναι.. αλλά υπάρχουν πολλές διαβαθμίσεις ανάμεσα στον αδαή και τον ειδικό.

Δεν ξέρεις από γκουρμέ κουζίνα, αλλά αν μπορώ να φανταστώ κάποιον εδώ μέσα να φεύγει από εστιατόριο επειδή το φαγητό δεν ήταν όπως πρέπει, είσαι εσύ μαν.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν χρησιμοποίησα το "νουνάνα" με τον τρόπο που κατάλαβες, αλλά ως χαρακτηρισμό που κάποτε αποδίδουμε σε κυρίες που μας έπαιξαν παιγχνίδι και μας στενοχώρεσαν. Αυτό είναι ότι πιο υποκειμενικό μπορώ να σκεφτώ, καθώς όλα τα μέρη πιστεύουν ότι έχουν δίκηο σε τέτοιες περιστάσεις. Οπότε αν εγώ ήμουν ο πρώην της και την έλεγα έτσι, τότε κάποιος θα έπρεπε να αποφασίσει αν έχω δίκηο ή όχι.

ααα ΟΚ
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να αναφερω κατι που ισως φερει καποιες σκεψεις.

Οταν ο Καζαντζιδης (που εγινε αναφορα κιολας) ηχογραφουσε ενα νεο τραγουδι στην Columbia, δεν ρωταγε ουτε τον συνθετη ουτε τον στιχουργο ουτε κανεναν "ειδικο" με "αντικειμενικη" αποψη στην τεχνη, αν του αρεσε.

Πηγαινε και ρωταγε την κυρια που ειχε το ΚΨΜ της Columbia.

 

Πάντως οι ειδικοί τον Καζαντζίδη έβαζαν να τραγουδάει, δεν έβαζαν την κυρία του ΚΨΜ. Ούτε στίχους την έβαζαν να γράψει, ούτε μπουζούκι. Συνεπώς μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι ο Χρήστος ο Νικολόπουλος ήταν, με αντικειμενικά κριτήρια, καλύτερος μπουζουξής από αυτήν.

 

Αντίθετα, στους καφέδες, και ως μέση ενδεικτική καταναλώτρια λαϊκής μουσικής, είναι προφανώς αντικειμενικά προτιμότερη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου