Προς το περιεχόμενο

3 over 2


vagelism

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Πολλές φορές, έχει τύχει είτε να δώ σε Live- είτε με μαθητές στο σπίτι, να προσπαθούν να κάνουν fills που έχουν βάση τα 3ήχα  πάνω σε groove 8ων ή 16ων και ή να τους «πετάει έξω»  .. ή τα 3ήχα να είναι κουνημένα πάνω στο time.

 

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσω τι φταίει με αυτά τα breaks αλλά και τρόπους βελτίωσης.

To πρόβλημα είναι μια πολυρυθμία που είτε δεν υπάρχει στημένη, ή δεν έχει ξεκαθαρίσει καλά στο μυαλό μας . Πιο συγκεκριμένα, η 3 στα 2 πολυρυθμία.

 

Η συγκεκριμένη πολυρυθμία θεωρώ ότι είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο να έχετε στην τσάντα με τα κόλπα σας και πιο κάτω θα σας εξηγήσω γιατί.

Αν και είναι απο τις πιο εύκολες και basic πολυρυθμίες - για κάποιον που δεν έχει ξανα-υποβάλει τον εγκέφαλο του σε τέτοιες διαδικασίες..ίσως του φανεί λίγο δύσκολο στην αρχή.

Και όχι αδίκως, μιάς και ζητάμε απο το μισό εγκέφαλο μας να χωρίσει το 4ο σε 2 και το άλλο μισό σε .. 3.

 

Ας ξεκινήσουμε με το πως αναλύεται:

Στο Pdf που παραθέτω θα δείτε ενα σύστημα 2 πενταγράμμων .

Το πάνω πεντάγραμμο, αφορά το δεξί μας χέρι και το κάτω, το αριστερό. Το time signature είναι 2/4

Το tempo στα πρώτα 4 μέτρα είναι στα 90 bpm.

To δεξί μας χέρι παίζει 4α και το αριστερό παίζει 3ηχα τετάρτων.

Η ανάλυση των 3ηχων σε όποιον δεν ξέρει που «πατάνε» τα 3ηχα τετάρτων είναι 1η -3η-2η {1η και 3η νότα απο την 1η τριπλέτα και 2η νότα απο την 2ή}

 

Bλέποντας και χτίζοντας τις σχέσεις ανάμεσα στα δύο χέρια αυτό που θα συμβεί μόλις το κατακτήσετε είναι το δεξί σας χέρι να παίζει 2 χτυπήματα και το αριστερό 3 {3 στα 2}

Στα επόμενα 4 μέτρα ο μετρονόμος κατεβαίνει στο 45 {μισό το 90}

Αυτή τη φορά το δεξί χέρι παίζει 8α και το αριστερό- 3ηχα 8ων.

Το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ακριβώς το ίδιο με το σύστημα στα 90 bpm, απλά αντί για 4α και 3ήχα 4ων {3 στα 2}, παίζουμε 8α και 3ήχα 8ων.{6 στα 4}

 

Μόλις αισθανθείτε άνετα παίζοντας αυτές τις δύο ασκήσεις σε οποιαδήποτε επιφάνεια, η επόμενη κίνηση είναι να μετακινήσετε το δεξί σας χέρι στο hi hat με το μετρονόμο στο 45 .

Παίζοντας 8α στο hi hat με το δεξί σας χέρι προσπαθήστε να τραγουδήσετε τα 3ηχα 8ων.

 

Μόλις κλειδώσει αυτό και αισθανθείτε άνετα, προσπαθήστε να βάλετε το αριστερό σας χέρι να παίξει αυτά τα 3ήχα 8ων στο ταμπούρο {χωρίς να σταματήσουν τα 8α}.

Μόλις μπορέσετε να το κάνετε αυτό,  η πολυρυθμία έχει στηθεί.

 

Δοκιμάστε τώρα να παίξετε ένα απλό beat 8ων και προσπαθήστε να τραγουδήσετε τα 3ηχα 8ων πάνω στο ρυθμό σας χωρίς να πειραχτεί τον feel των 8ων του αρχικού σας beat.

 

  • Γιατί το χρειάζεστε αυτό?:

Κάθε drummer με που μπαίνει στους ρυθμούς..θα αντιμετωπίσει 2 ειδών beats.

Τα beat που «πατάνε» πάνω στα 8α ή τα 16α{πx rock ή funk grooves}, αλλά και τα beats που πατάνε πάνω στα 3ηχα {ή 6/8}.π.χ blues feel, shuffle, Jazz κλπ.

 

Αν και δεν είναι κανόνας –  σε ένα groove 3ήχων {π.χ ένα blues feel} – ένα Break που πατάει στην υποδιαίρεση των 4ων όπως για παράδειγμα  8α, 16α κλπ θα ακουστεί ξένο και παράταιρο. Πολύ σπάνια θα ακούσετε τέτοιου είδους breaks σε grooves 3ήχων.

 

Αντιθέτως σε ένα groove 8ων ή 16ων όλες οι αξίες ακούγονται όμορφα, αρκεί να προετοιμαστούν εκ των προτέρων μέσα στο feel μας για να περάσουν σωστά.

 

Το πρόβλημα  σε ένα groove 8ων  ή  16ων  δημιουργείτε  στο πώς θα μπορέσουμε να «προετοιμάσουμε» τα 3ήχα ενώ groove-άρουμε πάνω σε αυτές τις αξίες .

 

Εδώ είναι που μας χρειάζεται η 3 στα 2 πολυρυθμία,  και ο λόγος είναι ότι αυτό που παίζουμε και αυτό που προσπαθούμε να σκεφτούμε , ανήκουν σε διαφορετική υποδιαίρεση αξιών.

 

Με τις 2 αυτές ασκήσεις θα μπορείτε να παίζεται οποιοδήποτε Beat 8ων ή 16ων και κοιτώντας μόνο το Hi hat να μπορείτε να σκεφτείτε / προετοιμάσετε την παλέτα των 3ηχων. 

Το μόνο που χρειάζεστε για να ξεκλειδώσετε αυτή την παλέτα, είναι να μπορέσετε να σκεφτείτε τα 3ηχα 8ων, μιας και όλος ο πύργος των 3ήχων «πατάει» πάνω στο 3ηχο 8ων.

Αν μπορέσεις να σκεφτείς το 3ήχο 8ων  χωρίς να χαλάσεις το groove , μπορείς στο break σου να χρησιμοποιήσεις αξίες όπως τα 3ηχα 4ων ή ημίσεως , αλλά και  3ηχα 16ων, 9ηχα, 12ηχα .

 

Απο εκεί και πέρα ανάλογα με την ταχύτητα,  μπορούμε πλέον να επιλέξουμε και την αξία που πλέον έχει ανοίξει σε όλο το φάσμα – όχι μόνο των «ζυγών» αξιών.

 

Να τονίσω κάτι πολύ σημαντικό που εγώ έχω διδαχτεί.

Σημασία δεν έχει η ανάλυση μιας φράσης πάνω στο σετ..τι χτυπάμε δηλαδή.. αλλά η αξία/ες που πατάει αυτή η φράση.

Αν η αξία δεν είναι σωστή, ότι κι αν παίξουμε – όσο ευφάνταστο κι αν είναι , απλά θα μας πετάξει έξω ή θα «κουνήσει» το time ή το feel.

Το μυστικό για αυτό..είναι το καλό τραγούδι και η σωστή προετοιμασία {των αξιών}, πολύ πρίν φτάσουμε στο μέτρο που θα κάνουμε Break.

 

Bαγγέλης Μουλακάκης.

 

 

 

 

 

3_over_2.pdf

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Πέτυχα αυτή την ...πινακίδα και θυμήθηκα το θρεντ, και ειδικά την αναφορά στα τρίηχα τετάρτων.  :)

QuarterNoteTriplets.thumb.jpg.9e57996ac5b26ce5f2da04b8b134891c.jpg

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου