Προς το περιεχόμενο

Rick Toone Guitars


fusiongtr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

θα ξαναποστάρω thread με κιθάρες, για όσους τους ενδιαφέρει να θαυμάζουν κιθάρες

 

Kαμμιά φορά, δεν χρειάζεται να κάνεις σχεδιαστικές "υπερβολές" για να δημιουργήσεις ένα διαφορετικό όργανο. Αρκεί να του βάλεις ένα αναπάντεχο χρώμα...

Ίσως χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες luthiers σε αυτό το κόσμο...

 

Manzer Guitars - Archtop

F23D430FF9F14736.jpg

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 23
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Το να βάψεις blue/burst μια archtop δεν είναι συνηθισμένο αλλά δεν μου φαίνεται και τόσο αναπάντεχο. Η Manzer για άλλον, εργονομικό νεωτερισμό είναι γνωστή.

 

Το να βάψεις όμως έτσι όπως εκαναν οι Huss & Dulton

IMG_7825_2.jpg

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αλλά δεν μου φαίνεται και τόσο αναπάντεχο.

Θέλει τόλμη όμως...από αυτή που το σκέφτηκε αλλά και από αυτόν που θα την αγοράσει. Της Μanzer μου φαίνεται σαν συνολικά ενδιαφέρουσα πρόταση....των Huss & Dulton ότι έκαναν λάθος! ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Καθόλου λάθος. Μάρκετινγκ τρικ για να αναγκαστείς να συμπληρώσεις με δεύτερη ίδια σε mirror βαφή. :)

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Rick Toone λοιπόν. Γνωστός αιρετικός και αμφισβητίας της οργανοοποιίας, as we know it. Και καλώς, γιατί από κάτι τέτοια προχωράει λίγο παραπέρα το πράμα. Να υπενθυμίσω πχ. ότι το X-brace το οποίο έχει καθιερωθεί στο 95% των ακουστικών κιθαρών, ξεκίνησε τη ζωή του ως παταγώδης αποτυχία και έμεινε έτσι για καμιά 50αριά χρόνια.

 

Η λογική του οπωσδήποτε στηρίζεται στο ότι κάνει όργανα με οποιοδήποτε κόστος και χωρίς να σκεφτεί aftermarket. Όλα σχεδιάζονται από τον ίδιο και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που δεν αποτελούν καν αντίγραφα των καθιερωμένων. Δεν συμβιβάζεται στην ιδέα του ΟΕΜ kai aftermarket γιατί προφανώς είναι εκτός του σκοπού και της λειτουργικότητας που θέλει να δώσει.

 

Είναι γεμάτος πατέντες, όπως το τραπεζοειδές προφίλ μανικιού, κάποιες headless εφαρμογές, τον καβαλάρη ακουστικών οργάνων με μηδενική, αυτοαναιρούμενη τάση, την καμπύλη ακμή ταστιέρας κι ένα σωρό άλλες μικρές ή μεγάλες ιδέες. Δεν ξέρω κατά πόσο όλα αυτά έχουν αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα έχουν λογική ύπαρξης εφ' όσον είναι στοιχεία που καλούνται να λύσουν προβλήματα σε ήδη υπάρχουσες εφαρμογές ή να καλύψουν σχεδιαστικά κενά, επιμέρους ή εξ ολοκλήρου σε όργανα.

6a00e39826b2898833014e8ba2f83b970d-800wi

6a00e39826b289883301a511861050970c-800wi

6a00e39826b289883301a73d9148ff970d-800wi

6a00e39826b2898833011570296a74970b-800wi6a00e39826b289883301b8d288bde7970c-800wi

6a00e39826b28988330133f35852b6970b-800wi6a00e39826b289883301b8d0dbb4eb970c-800wi6a00e39826b289883301630343dd59970d-800wi

 

 

Στη λογική όλης της κατασκευής κυριαρχεί εμφανώς το εργονομικό στοιχείο. Το λέει άλλωστε κι ο ίδιος, ότι είναι υπέρμαχος της άποψης ότι όταν παίζει θέλει να νιώθει ότι ακριβώς το όργανο έχει χαθεί από τα χέρια του, και απλά μένει η μουσική. Τα όργανά του είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να βοηθούν το μουσικό να παίρνει τη σωστή/ξεκούραστη στάση. Η οποία λογική φυσικά έρχεται σε αντιπαράθεση με την πλειοψηφία των κιθαριστών που παίζουμε κιθάρα με τα μάτια (και καλώς, κατά την άποψή μου) και στοχεύει σε κάποιους που θέλουν επιδόσεις αποκλειστικά ή σε κάποιους που κουμπώνουν αισθητικά με τα όργανά του. Λέγοντας αυτό βέβαια, κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι η συνολική εικόνα των οργάνων του. Επιβλητικά υλικά ( Mατ αλουμίνια, ανοδιωμένα, μεταλλικά μέρη, παξιμάδια και βίδες, συνθετικές επιφάνειες, και φυσικά ξύλο, συνήθως σε αντιπαράθεση με τα "κρύα" μέρη), οργανικά ματ φινιρίσματα, αισθητική που ισορροπεί μεταξύ αεροναυπηγικής, διαστημικής και science fiction με δόσεις post apocalypse. (Ακριβό) βούτυρο στο ψωμί οποιουδήποτε κινείται σε τέτοια μουσικά, φιλοσοφικά ή αισθητικά μονοπάτια. Δύσκολα μπορώ να φανταστώ μια Toone να παίζει blues η rock ξερωγώ. Αλλά και πάλι, κάπως έτσι γεννήθηκαν ολόκληρα μουσικά genres που ξεπήδησαν από την solidbody ηλεκτρική μαζί με τα παλιά που εξελίχθηκαν και προσαρμόστηκαν στο νέο.6a00e39826b289883301bb099d1085970d-800wi6a00e39826b289883301bb099d1004970d-800wi6a00e39826b289883301b8d2843375970c-800wi6a00e39826b289883301bb099d0ebb970d-800wi6a00e39826b289883301b8d284338e970c-800wi6a00e39826b289883301bb099d0fda970d-800wi6a00e39826b289883301bb099d1000970d-800wi

 

Γενικά μου αρέσει η λογική "δείχνω το δρόμο" και όχι "ακολουθώ τα trends" ή "φτιάχνω αυτό γιατί αυτό θέλει ο κόσμος". Κάπως έτσι ξεκίνησαν και εξελίχθηκαν οι μεγάλοι αιώνιοι Fender & Gibson, και κατάντησαν να προσφέρουν 100 παραλλαγές του ίδιου πράγματος μην τυχόν και τους φύγει κανας πελάτης.

 

Εμένα δεν μου αρέσει η αισθητική του Toone, αν και υπάρχει πιθανότητα, αν έπιανα κάποιο από τα όργανά του να έλεγα "στο διάολο το πώς φαίνεται, αυτό το πράμα πετάει". Αν μη τι άλλο όμως έχει σαφή άποψη για το όργανο και δεν φοβάται να τη διατυμπανίσει. Κι αυτό μου αρέσει. Επίσης, ομολογώ πως τα όργανά του φαίνονται σαν μικρά αριστουργήματα μηχανικής. Σαν να μην μπορεί να τα χαλάσει τίποτα. Το εντυπωσιακό είναι, παρ' όλο που μοιάζουν να έχουν βγει από κάποιο hypertech μηχάνημα, o ίδιος τα δουλεύει όλα στο χέρι και μιλάει με ιδιαίτερη ευλάβεια για τις Lie Nilssen πλάνες χειρός του.

 

Sorry για το μακροσκελές, βρήκα ένα παράθυρο χρόνου κι είπα να το εκμεταλλευτώ. Μακάρι τέτοιες κουβέντες να γίνονται κι από κοντά.

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ενδιαφέροντα όλα τα παραπάνω.

 

Θέλω να τονίσω μια προσωπική μου πεποίθηση που δεν αμφιβάλλω ότι ασπάζονται και άλλοι φίλοι εδώ: threads σαν και αυτό, που παρουσιάζουν άγνωστους στο ευρύ κοινό καινοτόμους οργανοποιούς, είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτα στο Noiz. Είναι αντίδοτο στη εσωστρεφή, "βολεμένη" μας πλευρά και μας ξεστραβώνουν για τις προσπάθειες μοναχικών καουμπόηδων να ανοίξουν νέους δρόμους. Δεν πειράζει που δεν μπορούμε να αγοράσουμε. Το ίδιο ισχύει για το 99% των οργάνων που κυκλοφορούν, όχι;

Κι αν πετιούνται και καμιά φορά οι διπλανοί σας και, ενώ τους δείχνετε τον Παρθενώνα, ποστάρουν με τσιμέντο θα είναι και πιο φτηνό και πιο γερό*, μη χολοσκάτε. Άποψη κι αυτή. Ας επικεντρωθούμε στην εκάστοτε ξενάγηση. ;)

 

*η πολύ εύστοχη παρομοίωση δια χειρός Πνοή και Νύξη©, την κλέβω. O0

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Sorry για το μακροσκελές, βρήκα ένα παράθυρο χρόνου κι είπα να το εκμεταλλευτώ. Μακάρι τέτοιες κουβέντες να γίνονται κι από κοντά.

Τι λες βρε παλικάρι.

Εμείς ευχαριστούμε για την παρουσίασή σου.

Εμένα πάντως η αισθητική των οργάνων που φτιάχνει (σε γενικές γραμμές) μου αρέσει, και μάλιστα πολύ.

Ειδικά τα πιο φουτουριστικά μοντέλλα με τις "περίεργες γραμμές" που συνδυάζουν τα υλικά, τα χρώματα, τις πατέντες.

Να προσθέσω επίσης στα όσα έγραψες (αν και είναι αυτονόητο), ότι κάθε όργανο φτιάχνεται σύμφωνα με τον τρόπο που παίζει αυτός που το παραγγέλνει.

Πχ, το τραπεζοειδές μπράτσο, φτιάχνεται με γνώμονα το πώς χρησιμοποιεί τον αντίχειρα ο "πελάτης."

Ανάλογα με το πώς παίζει, αλλάζουν οι αναλογίες στις διαστάσεις των καμπυλών και το πόσο (και αν) θα είναι τραπεζοειδές.

 

Επίσης αντιλαμβάνεται το σώμα της κιθάρας σε 3 διαστάσεις, και όχι δύο.

Κάποιες φορές, χρησιμοποιεί τον "χώρο" από το μπροστά μέρος του σώματος μέχρι το πίσω, για να βάλει εκεί τα ρυθμιστικά, εξασφαλίζοντας έξτρα άνεση στην χρήση τους.

 

6a00e39826b289883301675e9eb635970b-800wi

 

6a00e39826b289883301675e9eb77d970b-800wi

 

 

Ευχαριστώ για τον χρόνο σου. :)

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης μπάσο που να είναι fretted μέχρι κάποιο τάστο και fretless για το υπόλοιπο της ταστιέρας.

Σήκωσε το fretless μέρος της ταστιέρας τόσο, όσο να φτάνει την κορυφή των τάστων του fretted, για να υπάρχει ίδιο action.

 

6a00e39826b28988330133edbc0e86970b-pi

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Oι κιθάρες είναι ο χρόνος μου, και δυστυχώς περισσότερο χρόνο αναλώνω να τις φτιάχνω ή να μιλάω γι' αυτές παρά να παίζω. Αλλά ας μην πάμε σε ψυχαναλυτικά  ;D ;D

 

Ένα πράγμα που θα ήθελα να επισημάνω, είναι ότι τελευταία προσπαθώ να παίρνω απόσταση από τη "διαμορφωμένη" και "προκατειλημμένη" άποψή μου και να διαχωρίσω τις έννοιες "μου αρέσει" και "είναι καλό" γιατί είναι διαφορετικά πράγματα. Επίσης πολλές φορές, έχω ρατσιστικά αποκλείσει την ευκαιρία γνωριμίας σε βάθος κάποιου αντικειμένου, λόγω ρηχής αντιμετώπισής του ή και απλής αδιαφορίας.

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαιρετική η ανάλυση αλλα και το όλο νήμα. Ειλικρινά δεν είχα ιδέα. Αυτό με το τραπεζοειδές μπράτσο ούτε που το είχα φανταστεί ποτέ μου ότι μπορεί να λειτουργεί. Το κακό με αυτά τα όργανα, αλλά και άλλα της ίδιας κλάσης, είναι ότι δε μπορείς να δοκιμάσεις. Δηλαδή πρέπει να πας σε εκθέσεις αμερική κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου