Προς το περιεχόμενο

Γιατί είναι ντροπή να παίζεις λαϊκά?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μάλλον κάπως τα έχεις μπερδέψει… η δωρική κλίμακα τι σχέση έχει με τη βυζαντινή μουσική η οποία βασίζεται στα μόρια?

8O

 

http://www.travelling-crete.com/elkriti/byzant.htm

 

 

 

Η δωρική κλίμακα είναι "απόκημα" της ματζόρε κλίμακας (η οποία είναι ΔΥΤΙΚΗ) και βασίζεται στη δεύτερη νότα μιας ματζορε κλίμακας πχ. Η δωρική της G major (G A B C D E F#) είναι η D Dorian (A B C D E F# G)

 

Κλασσικό παράδειγμα dorian scale(mode) είναι το EVIL WAYS του CARLOS SANTANA....(και το "ΒΑΖΕΙ Ο ΝΤΟΥΤΣΕ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ"!)

 

Επίσης σε ΚΑΝΕΝΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ δεν χρησιμοποιούνται βυζαντινές κλίμακες (που έτσι κι αλλοιώς ΔΕΝ είναι ελληνικες..) αλλα οθωμανικές (ΑΡΑΒΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ),μινόρε και ματζόρε!(η μόνη "ελληνική" που χρησιμοποιείται είναι η αιολική "ουσάκ")

 

Κατα τα άλλα νομίζω οτι υπερβάλεις γενικολογώντας και υποστηρίζοντας ότι η δισκογραφία και τα ηλεκτρικά όργανα "χαλασαν" τη λαϊκη μουσική.

Η λαική μουσική δεν είναι ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ είδος και οφείλει να ΕΞΕΛΙΣΕΤΑΙ ακολουθώντας με ΓΟΥΣΤΟ την ΕΠΟΧΗ της.

 

Υπάρχουν σίγουρα τερατουργήματα αλλα υπάρχουν και αριστουργήματα πως να το κάνουμε άλλοιώς χρησιμοποιεί την ηλεκτρική κιθάρα η Ελευθερία Αρβανιτάκη & η Πέγυ Ζήνα (κακόγουστα) και αλλοιώς το αρμόνιο ο Πάνος Γαβαλάς (καλόγουστα..)

 

Σε ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ οι λαικες μουσικές (blues,ινδικά,μαροκινά,αραβικά,τουρκικα,βαλκανικά) εμπεριέχουν και ενσωματώνουν με επιτυχία μοντέρνα όργανα...

 

αν τα πράγματα ήταν όπως τα λές ακόμα στο αφρικανικό μονόχορδο και τη λύρα θα είχαμε μείνει :lol:

 

εξάλου ακόμα και τα κλασσικά λαικά έντεχνα (ΞΑΡΧΑΚΟΣ,ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ) ηλεκτρικά μπουζούκια,μπάσα και ντράμς έχουν!

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 127
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Eπίσης θα προσέθετα... Τι σχέση έχουν οι δωρικές κλίμακες με την Ελλάδα? Τι σχέση έχουν εννοώ οι αρχαίοι έλληνες με τους νέους? Η αρχαίοι ελληνικοί δρόμοι υπάρχουν σε ελάχιστα εναπομείναντα ντοκουμέντα, ό,τι έχει γραφτεί ως ελληνική μουσική (και όχι βυζαντινή που ήταν πολυεθνική και αναπτύχθηκε σε πολιτισμό που ήταν χοντρά εχθρικός προς το αρχαιοελληνικό πνεύμα) έχει να κάνει με κλίμακες της ανατολής ή επτανησιακή (ιταλική) οπερέτα.

Γιάννης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλλον κάπως τα έχεις μπερδέψει… η δωρική κλίμακα τι σχέση έχει με τη βυζαντινή μουσική η οποία βασίζεται στα μόρια?

8O

 

http://www.travelling-crete.com/elkriti/byzant.htm

 

 

 

Η δωρική κλίμακα είναι "απόκημα" της ματζόρε κλίμακας (η οποία είναι ΔΥΤΙΚΗ) και βασίζεται στη δεύτερη νότα μιας ματζορε κλίμακας πχ. Η δωρική της G major (G A B C D E F#) είναι η D Dorian (A B C D E F# G)

 

Κλασσικό παράδειγμα dorian scale(mode) είναι το EVIL WAYS του CARLOS SANTANA....

 

Επίσης σχεδόν σε ΚΑΝΕΝΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ δεν χρησιμοποιούνται βυζαντινές κλίμακες αλλα οθωμανικές' date='μινόρε και ματζόρε!

 

Κατα τα άλλα νομίζω οτι υπερβάλεις γενικολογώντας και υποστηρίζοντας ότι η δισκογραφία και τα ηλεκτρικά όργανα "χαλασαν" τη λαϊκη μουσική.

Η λαική μουσική δεν είναι ΜΟΥΣΙΑΚΟ είδος και οφείλει να ΕΞΕΛΙΣΕΤΑΙ ακολουθώντας με ΓΟΥΣΤΟ την ΕΠΟΧΗ της.

 

Υπάρχουν σίγουρα τερατουργήματα αλλα υπάρχουν και αριστουργήματα πως να το κάνουμε άλλοιώς χρησιμοποιεί την ηλεκτρική κιθάρα η Ελευθερία Αρβανιτάκη & η Πέγυ Ζήνα (κακόγουστα) και αλλοιώς το αρμόνιο ο Πάνος Γαβαλάς (καλόγουστα..)

 

Σε ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ οι λαικες μουσικές (blues,ινδικά,μαροκινά,αραβικά,τουρκικα,βαλκανικά) εμπεριέχουν και ενσωματώνουν με επιτυχία μοντέρνα όργανα...

 

αν τα πράγματα ήταν όπως τα λές ακόμα στο αφρικανικό μονόχορδο και τη λύρα θα είχαμε μείνει :lol:

 

εξάλου ακόμα και τα κλασσικά λαικά έντεχνα (ΞΑΡΧΑΚΟΣ,ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ) ηλεκτρικά μπουζούκια,μπάσα και ντράμς έχουν![/quote']

 

 

η λαικη μουσικη οφειλει να εξελισεται αναλογα και ακολουθωντας με γουστο την εποχη της ???????????????????????????

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ποια λαικη μουσικη ???

ποιο γουστο ??????

ποια εποχη ?????

ποιος καθοριζει το γουστο σημερα ????

ποιος καθοριζει την εποχη ??????

για ποια κριτηρια μιλαμε σημερα ????

για τα κριτηρια του κοσμου σημερα στην ελλαδα ??????

οποιος στατιστικοποιει και αφουγκραζεται την "μαζα" δυστυχως πεφτει πολυ εξω , γιατι η μαζα πολυ τεχνιεντος κατευθυνεται απο λιγους ασχετους , που βρισκουν απηχηση και προσφορο εδαφος σε χιλιαδες ασχετους .

ελεος με αυτη την ταμπελα λαικη μουσικη ...... γαβ γαβ γαβ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eπίσης θα προσέθετα... Τι σχέση έχουν οι δωρικές κλίμακες με την Ελλάδα? Τι σχέση έχουν εννοώ οι αρχαίοι έλληνες με τους νέους? Η αρχαίοι ελληνικοί δρόμοι υπάρχουν σε ελάχιστα εναπομείναντα ντοκουμέντα, ό,τι έχει γραφτεί ως ελληνική μουσική (και όχι βυζαντινή που ήταν πολυεθνική και αναπτύχθηκε σε πολιτισμό που ήταν χοντρά εχθρικός προς το αρχαιοελληνικό πνεύμα) έχει να κάνει με κλίμακες της ανατολής ή επτανησιακή (ιταλική) οπερέτα.

Γιάννης

 

και πάλι συμφωνώ απόλυτα ΑΦΕΝΤΙΚΟ! :wink:

 

 

η λαικη μουσικη οφειλει να εξελισεται αναλογα και ακολουθωντας με γουστο την εποχη της ???????????????????????????

 

ποια λαικη μουσικη ???

ποιο γουστο ??????

ποια εποχη ?????

ποιος καθοριζει το γουστο σημερα ????

ποιος καθοριζει την εποχη ??????

για ποια κριτηρια μιλαμε σημερα ????

για τα κριτηρια του κοσμου σημερα στην ελλαδα ??????

οποιος στατιστικοποιει και αφουγκραζεται την "μαζα" δυστυχως πεφτει πολυ εξω , γιατι η μαζα πολυ τεχνιεντος κατευθυνεται απο λιγους ασχετους , που βρισκουν απηχηση και προσφορο εδαφος σε χιλιαδες ασχετους .

ελεος με αυτη την ταμπελα λαικη μουσικη ...... γαβ γαβ γαβ

 

 

μην τους βάζεις ΟΛΟΥΣ σε ένα τσουβάλι ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΑΤΙΕΣ ΜΑΖΕΣ!!!

 

ΑΝ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ/ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΛΑΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ

ΜΙΖΕΡΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ..

 

(ο ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΓΛΟΥ,οι MODE PLAGAL , ο Παπακωνσταντινου (Ο ΘΑΝΑΣΗΣ όχι ο αντίχριστος..... :lol: ) ΛΑΙΚΑ δεν παίζουν??

 

(Βέβαια απο ότι έχω καταλάβει για ΕΣΕΝΑ ακόμα και ο ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ γαβ,γαβ είναι.... :? )

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

superfunk γινεσαι πολυ "ευκολος κριτης" μερικες φορες , κρινεις συγκεκριμενα προσωπα και καλλιτεχνες εν χορω και επανελλημενα π.χ. αρβανιτακη , παπακωνσταντινου ( κατι που δεν κανει κανεις αλλος )

και πηδας απο εποχη σε εποχη οπως , οταν , και αναλογα με το πως σε συμφερει , απο πορτοκαλογλου π.χ. με πας σε τσιτσανη .... 8O 8O 8O

καλος ο τσιτσανης , πολυ καλος , αλλα πιο πολυ ρεμπετης που λεει και ο φιλος ο maniac , αλλα μας τελειωσε , παει αυτος , τον ευχαριστουμε να ειναι καλα εκει που ειναι τωρα .

ας χαρουμε τους σημερινους "λαικους" , και τον φοιβο που καποτε δηλωσες πως τον παραδεχεσαι σαν συνθετη , και μακρυα απο τον αντιχριστο παπακωνσταντινου ...

superfunk ειμαι electro φαση ινδιανος , προς αποφυγη παρεξηγησεων αλλα ωρες ωρες διαβαζω την απολυτη ισοπεδωση ....

φιλικα και παντα μουσικα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν διάβαζες λίγο πιό ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τα post μου θα καταλάβαινες ότι σχεδόν ΤΙΠΟΤΑ απο αυτά που με κατηγορείς δεν ισχύει,απλά λέω τη γνώμη μου ελεύθερα και θεωρώ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΑ κάποια πράγματα (και οι direct ηχογραφημένες "ροκ" κιθάρες με παραμόρφωση ΖΟΟΜ ΕΙΝΑΙ κακόγουστες!!όπως και οι ατέρμονες πεντατονικές ροκιές του φίλου σου του Παπακων/νου (που απο ότι θυμάμαι "μεγάλωσες" μαζί του ).

 

Για τον Φοίβο είχα πεί ότι έχει ταλέντο όχι ότι το ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ σωστά....

 

και συγνώμη κιόλας στην απόλυτη ισοπέδωση προχωράς εσύ αφορίζοντας τα ΠΑΝΤΑ μερικές φορές , βάζοντας ΤΑΜΠΕΛΕΣ διαχωρίζοντας την σύγχρονη ελληνική μουσική σε "ποιοτική" και "μη ποιοτική" (ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ και αυτή!) !

 

και στο κάτω κάτω κανείς δεν σου απαγορεύει να αγαπάς το "εντεχνο" η το "ελληνικό ροκ" ΠΑΡΑΔΕΞΟΥ το όμως και μη μου λες ότι είσαι electro!

 

φιλικα πάντα :D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πόσο αλήθεια είναι αυτό Feather!!

 

εχω πολλούς φίλους μουσικούς οι οποίοι παίζουν και με "σκύλους" και με "λαικούς" και με "ποιοτικούς" (και δυστυχώς και με "ροκάδες"..) και πραγματικά και οι 3 "κατηγορίες" αμοίβονται ακριβώς με το ιδιο "ποσόν" :ΠΕΝΤΑΡΟΔΕΚΑΡΕΣ!

 

Εδω θα πρέπει να αναφέρω μια λαμπρή εξαίρεση τον ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΚΩΝ/ΝΟΥ ο οποίος μοιράζει τις εισπράξεις κάθε βραδυάς ΙΣΟΜΕΡΩΣ σε ΟΛΟΥΣ (μουσικούς και επιτέλους ΚΑΙ ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ-ΦΩΤΙΣΤΕΣ!) παίρνει δηλ. ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του!

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κύριε Superfunk, καταρχάς όπως λέει και ο Feather σε καμμία περίπτωση δεν θέλω να έχουμε μια στείρα προσωπική αντιπαράθεση. Μελετώντας λίγο προσεκτικότερα την θεωρία της μουσικής, μαθαίνουμε ότι τα ονόματα των μουσικών τρόπων ( Δώριος, λύδιος κ.λ.π.)προέρχονται από τα αντίστοιχα ονόματα που οι Αρχαίοι Έλληνες τους είχαν δώσει. Η πρώτη τροπική θεωρία δεν είναι λοιπόν δημιούργημα των δυτικών αλλά των Αρχαίων Ελλήνων.

Πράγματι, η βυζαντινή μουσική, όπως έχω πει και στο post για τον συγκερασμό, έχει 52 (ή 54) μόρια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι κλίμακές της είναι 54τονες. :) Για την ακρίβεια είναι επτάτονες, και σαν σύμβολα έχουν την γνωστή αλληλουχία ΠΑ, ΒΟΥ,ΓΑ, ΔΙ, ΚΕ, ΖΩ, ΝΗ. Αυτοί οι φθόγγοι, αναλόγως με το ποιος λαμβάνεται ως τονική, σχηματίζουν τους αντίστοιχους τρόπους. Γιαυτο η Βυζαντινή Μουσική θεωρείται τροπική, γιατί βασίζεται σε τρόπους: στους Δώριο, Λύδιο, Φρύγιο, Μιξολύδιο, Υποδώριο, Υπολύδιο, Υποφρύγιο και Υπομειξολύδιο. Απλώς, στην Βυζαντινή Μουσική δεν χρησιμοποιούνται τα Αρχαιοελληνικά ονόματα και λέγονται ήχοι: Πρώτος, Δεύτερος, Τρίτος, Τέταρτος, πλάγιος Α Β Γ και Δ.

Αφού ξεκαθαρίσαμε τα θεωρητικά, πάμε στα πρακτικά. Θεωρείς ότι η λαική μουσική οφελείθηκε με το να ακολουθεί ξενόφερτες επιταγές; Δηλαδή, η συμβολή του hammond, της ντραμς και της ηλ. κιθάρας είναι δημιουργική;

Γιατί στα αυτιά μου, ο ήχος των ακουστικών σχημάτων, με παραδοσιακά όργανα είναι πολύ, ΠΟΛΥ πιο ισοροπημένος. ¶λλωστε, στην Ελλάδα δεν περισσεύουν οι καλοί εκτελεστές αυτών των δυτικών οργάνων, και πανω απ όλα δεν μπορούν να δείξουν τις δυνατότητές τους παίζοντας λαικά. Μήπως η ένταξή τους στις λαικές ορχήστρες έχει ως σκοπό το να μπορεί η ορχήστρα να εκτελεί όλες τις επιτυχίες της εποχής, ακόμα και του αγγλικού top ten? Για σκέψου το!

Πάντα φιλικά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aγαπητέ Μaniac

Νομίζω πως τελικά δεν υπάρχει καλή και κακή μουσική, αλλά καλές και κακές προθέσεις, καθώς και καλοί και κακοί μουσικοί.

Προσπαθησε να σκεφτείς το ... "Μωρό μου σόρι" σε αργό "Τσαϊκοφσκικό" τέμπο, με φαγγότο, βιόλα, βιμπράφωνο και συμφωνικά κρουστά... Χμ, αυτοσχεδιάζω τώρα, αλλά προσπαθώ να σκεφτώ ότι πιο "φτηνό" με ένα "ένδυμα" ποιότητας. Δεν ξέρω. Αν η ενορχήστρωση, ο χώρος, οι μουσικοί και οι προθέσεις ήταν διαφορετικές ίσως (ίσως λέω...) και το εν λόγω άσμα της Κοκκίνου ακουγόταν σαν νανούρισμα. Μπορεί το παράγειγμα να είναι ατυχές, αλλά με αυτό θέλω να τονίσω πως το θέμα είναι 100% αισθητικό και στόχευσης - αν δηλαδή η μουσική στοχεύει στο πορτοφόλι του ακροατή ή μόνο στην καρδιά/αισθητική/υποσυνείδητό του. Δεν ξέρω... δεν παίρνω και όρκο, απλώς υποθέτω

Γιάννης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

περί ορέξεως κολοκυθόπιτα...με αυτή την λογική και το blues το οποίο λαική μουσική είναι για κάποιους ωφελήθηκε απο τα ηλεκτρικά όργανα και για κάποιους έπρεπε να συνεχίζεται να παίζεται με lap steels και μαχαίρια... :wink:

 

αυτό που λέω είναι ότι όταν ενας δημιουργός έχει αισθητική μπορεί να βγάλει καταπληκτική ΛΑΙΚΗ μουσική ακόμα και από τάπερ πόσο μάλλον ηλεκτρικά όργανα.. (μερικά παραδείγματα είναι ο απίστευτος Βούλγαρος IVO PAPASOV ,o SALIF KEITA,o MANU DIBBANGO,ο ΠΑΝΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ,ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ,ο ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ και χιλιάδες άλλοι)

 

Βέβαια αν ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ πώς να τα χρησιμοποιήσεις τα ηλεκτρικά όργανα γίνονται μπούμεραγκ!

(και εκεί είναι οι αντιρρήσεις που έχω και οι κρίσεις που κάνω σε μερικούς καλλιτέχνες)

 

Η full ακουστική μπάντα δεν εγγυάται πάντα και το καλύτερο αποτέλλεσμα,παράδειγμα οι τρισάθλιες μπάντες των ρεμπετάδικων...

 

Και στο κάτω κάτω το ΛΑΙΚΟ είναι ΠΑΝΩ απο όλα η ΨΥΧΗ και η ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ (οχι το ΔΗΘΕΝ που όντως είναι ΚΑΝΟΝΑΣ στην χώρα μας).

 

Αν είσαι πραγματικά λαϊκός μουσικος και με Stratocaster και Marshall ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΛΑΙΚΑ θα παίξεις.

 

Τώρα τα περί κλιμάκων είναι τεράστια ιστορία εγω αναφέρομαι στις ΑΚΡΙΒΕΙΣ ΟΡΟΛΟΓΙΕΣ και στην ισχύουσα ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ.

Dorian= Δωρική κλίμακα χωρίς μόρια.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου