X-minor Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 Share Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 Προφανώς με παροτρύνεις να στοχεύσω στο ότι ένα scalloped μπράτσο...θέλει εξαιρετικά light touch...και ναι έχεις ένα point Εκτός αυτού, ελλείψει του ξύλου των τάστων, κόβεται (συνήθως) και η κακή συνήθεια του να βάζεις υπερβολική δύναμη για να πιάσεις μια νότα, και φυσικά να υπάρχει μεγαλύτερη κόπωση λόγω αυτού. Συν το ότι θα σου βγει και αρκετά φθηνότερο, είτε το πάρεις καινούριο (βλ. warmoth) είτε σ'το κάνει κάποιος μάστορας. edit: υπάρχει και η Blackmore sig που έχει ένα κάπως διαφορετικό scallop, επίσης βολικό όμως (μην σου πω το προτιμώ προσωπικά απ'του Malmsteen). Αλλά για να διορθώσω παραπάνω, δεν σου προτείνω να πάρεις τις εξαιρετικά υπερτιμημένες fender παραγωγής που είναι ήδη scallop αλλά να πας σε μια ημι-custom (όπως προείπα, warmoth) ή... "πείραγμα" (βλ. μάστορας) λύση. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
KostasP Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 Share Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 ... Σίγουρα δε γνωρίζω πολλά...και στα τόσα όργανα που έχω αλλάξει το κομμάτι του action είναι ένα θέμα που ακόμα με απασχολεί. Πχ σε Jackson όργανα που έχω δοκιμάσει με compound radius έχω χώσει τρέλα λεφτά σε setup χωρίς αποτέλεσμα ενώ τελικά κατάφερα να το πετύχω μόνο με τα prestige ibanez όργανα...λόγω του ότι έχουν 17? Λόγω ότι έχουν λεπτό μπράτσο?? Δεν μπορώ να ξέρω και δεν ξέρω. Εγώ έμαθα πολλά για τις κιθάρες και για τις προτιμήσεις μου όταν άρχισα να "φτιάχνω" κιθάρες, partcasters δηλαδή. Δυστυχώς αν δε ζήσεις με ένα όργανο δε μπορείς να έχεις ασφαλή γνώμη. Αλλιώς είναι 10 και 30 λεπτά σε ένα μαγαζί και αλλιώς ένας χρόνος στο σπίτι, στο προβάδικο, σε live κλπ. Kαλό είναι να μετρήσεις εσύ ή ένας τεχνικός το πάχος του μπράτσου, τα τάστα, το radius και το nut της κιθάρας σου. Να ξέρεις τι έχεις και μετά να κινηθείς στη κατεύθυνση που νομίζεις ότι θα νιώθει καλύτερα το χέρι σου. Εγώ κάθε φορά που δοκίμαζα κιθάρα σε μαγαζί και κάτι επάνω της με εντυπωσίαζε φρόντιζα να τσεκάρω τα specs ώστε να μάθω προς τα που κινούμαι. Έτσι ανακάλυψα τι μέγεθος μπράτσου μου κάνει, τι radius, ποια τάστα κλπ. Τσέκαρε τα links, η συγκεκριμένη εταιρεία με τις εικόνες κάνει εύκολη την κατανόηση πραγμάτων που οι περισσότεροι κιθαρίστες δε γνωρίζουν. Warmoth Custom Guitar Parts - Neck Profiles Warmoth Custom Guitar Parts - Nut Width Warmoth Custom Guitar Parts - Fretboard Radius Warmoth Custom Guitar Parts - Fret Size Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Πνοή και Νύξη Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 Guru Share Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 Kαλησπέρα κι από εμένα. Δυστυχώς λόγω έλλειψης χρόνου θα είμαι σύντομος. Action στα 0.7mm χωρίς συμβιβασμό είναι αδύνατο να συμβεί, ασχέτως αν το διαφημίζει κάποια εταιρία. Προφανώς χάνεις κάτι και αυτό είναι οι δυναμικές. Σε τέτοιο επίπεδο, ό,τι και να παίξεις, με ό,τι πένα, με όσο light touch, όλα θα ακούγονται κομπρεσσαρισμένα. Το επίπεδο της ταστιέρας έχει να κάνει με το γνωστό fret out που συμβαίνει σε όλα τα όργανα με καμπύλη ταστιέρα. Προσωπικά δεν μπορώ να αντιληφθώ τη συνθήκη που λέει όσο πιο καμπύλη ταστιέρα, τόσο πιο εύκολα πιασίματα σε συγχορδίες. Προφανώς οι περισσότερροι μιλούν για τον "τεμπέλικο" τρόπο παιξίματος (ηλεκτρικής) κιθάρας όπου οι συγχορδίες είναι παραλλαγές του μπαρέ για 3 ή 4 δάχτυλα. Όσον αφορά το πάχος του μανικιού, πάλι δεν υπάρχει κανόνας. Ένα λεπτό μανίκι είναι κουραστικό. Για ποια χέρια, και για τι παίξιμο? Όλα είναι σχετικά. Ας μην αναλωνόμαστε σε γενικότητες βασισμένες στο δικό μας μέσο όρο. Η Malmsteen που αναφέρθηκε έχει radius 9μιση ίντσες άν δεν κάνω λάθος. Γεωμετρικά, με τέλειο fret dress από plek και ολόισιο μανίκι, το action ΔΕΝ μπορεί να πέσει κάτω από το 1,5mm χωρίς να έχεις fret out. Άντε 1,2 αν συμβιβάσεις το μανίκι και παίζεις με backbow (buzz-άροντας τα πρώτα 5-8 τάστα). Προσωπικά θεωρώ ότι είναι περισσότερο θέμα posture, στάσης σώματος και θέσης χεριών την ώρα που παίζεις. Το ίδιο και το μανίκι, θα πρέπει να σε "σπρώχνει" να παίζεις ξεκούραστα, να μην είναι βαρύ στο headstock (για να μην ξοδεύεις άσκοπα ενέργεια). Αν τα συνδυάσεις όλα αυτά, σε συνεργασία με καλό, χαμηλό action (σε λογικά πλαίσια), και ελαφριές χορδές, τότε νομίζω πως όλα θα είναι ευκολότερα και από άποψη εργονομική, αλλά και κυρίως, ψυχολογική. Χωρίς να ξέρω τι είδους μουσική παίζεις και πώς παίζεις (στάση, θέση χεριού), κλέινω προτείνοντάς σου να τσεκάρεις αυτό: https://strandbergguitars.com/product/boden-classic-6/ https://strandbergguitars.com/strandberg-endurneck/ Μην ψάχνεις τη λύση μόνο στο action. Hλιθιούθιερ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
LightStringer Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 OP Share Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 ολα αυτα λοιπον ειναι πληροφοριες που δεν γνωριζα - επιπλεον μιλησα κ με ενα φιλο τεχνικο πριν λιγο ο οποιος μου ειπε οτι το action σχετιζεται και με το floyd rose ...και πως με μια σταθερη γεφυρα τυπου wilkinson πχ οπου τα saddles εχουν τη δυνατότητα να ρυθμιστουν μεμωνομενα τα πραγματα ειναι ακομα καλυτερα ( αναφερθηκε κατι σχετικο μαλιστα ) + το καταλληλο nut + το καταλληλο radius, παχος του μπρατσου για μεγαλυτερη ανεση κλπ Το 1,5 mm που ανεφερα εγω ειναι ιδανικο και αν το ειχα και 1,2 χωρις τριξιματα θα ηταν ακομα καλυτερα - το βασικο μου μελημα λοιπον ειναι η δυναμη που ασκω για να πατησω στις χορδες το οποιο βεβαια γινεται ακομα πιο Light αν μιλαμε πχ για 8αρες...αλλα δε θελω να το παω ως εκει το πραγμα.. Θεωρω λοιπον οτι με ουσιαστικες εργονομικες αλλαγες που λαβουν χωρα στο νεο custom οργανο to 1,5mm Που εχω τωρα με λιγο buzz και αρκετη ενασχοληση με το setup θα ειναι εφικτο χωρις buzz Και χωρις παιχνιδια της βεργας η του floyd κλπ Ισως - πολυ πιθανο να ειναι εφικτο ενα τοσο χαμηλο action Κ σε ενα fender οργανο με 12αρι radius με βαση οσα αναφερετε - δεν αντιλεγω απλα και το 20 - αν οχι flat - θα ειναι σιγουρα μια αλλαγη για μενα. Απο εκει κ περα κ αναφορικα με το οτι ενδεχομενως ειναι ασχετο το radius με το action θα αναφερω ενα παραδειγμα σχετικα με τη κιθαρα του andy timmons. Σε πολλα forum γινεται λογος για το εξωφρενικα χαμηλο Action του τοσο που σε ενα βιντεο που εμφανιζεται να παιζει οι χορδες κυριολεκτικα φαινεται να γλυφουν τα ταστα και ολοι απορουν για το touch Κ τον τονο του... Το ερωτημα βεβαια παραμενει..υπαρχουν τελικα βασικοι κανονες ? συσχετιζομενες ρυθμισεις η μεγεθη που μπορουν να δημιουργησουν ενα ultra low action χωρις buzz σε ενα οργανο ;;; Με το περας της κατασκευης νομιζω θα ειμαι σε θεση να απαντησω σε αυτο :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
X-minor Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 Share Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 ολα αυτα λοιπον ειναι πληροφοριες που δεν γνωριζα - επιπλεον μιλησα κ με ενα φιλο τεχνικο πριν λιγο ο οποιος μου ειπε οτι το action σχετιζεται και με το floyd rose ...και πως με μια σταθερη γεφυρα τυπου wilkinson πχ οπου τα saddles εχουν τη δυνατότητα να ρυθμιστουν μεμωνομενα τα πραγματα ειναι ακομα καλυτερα ( αναφερθηκε κατι σχετικο μαλιστα ) + το καταλληλο nut + το καταλληλο radius, παχος του μπρατσου για μεγαλυτερη ανεση κλπ Μπορείς ανετότατα να βάλεις shims στα βαγονάκια του FR για να το φέρεις ακριβώς εκεί που θέλεις πάντως. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
KostasP Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 Share Δημοσιευμένο 12 Μαΐου 2017 ... μιλησα κ με ενα φιλο τεχνικο πριν λιγο ο οποιος μου ειπε οτι το action σχετιζεται και με το floyd rose ...και πως με μια σταθερη γεφυρα τυπου wilkinson πχ οπου τα saddles εχουν τη δυνατότητα να ρυθμιστουν μεμωνομενα τα πραγματα ειναι ακομα καλυτερα ( αναφερθηκε κατι σχετικο μαλιστα ) + το καταλληλο nut + το καταλληλο radius, παχος του μπρατσου για μεγαλυτερη ανεση κλπ... Δε μπορώ να μιλήσω με νούμερα ούτε για Floyd Rose αλλά απ' ότι έχω δει με τις δικές μου κιθάρες οι non locking γέφυρες είναι εύκολο να ρυθμιστούν για χαμηλό action. Σωστό fret leveling χρειάζεται, σωστά κομμένο nut και κάποιος που να γνωρίζει πως να ρυθμίσει μια γέφυρα. Aκόμα και οι κλασικές tele γέφυρες μπορούν να ρυθμιστούν σωστά, έχω και με 6 και με 3 saddles και δεν έχω σε καμία πρόβλημα. Αυτή η κιθάρα έχει 10" radius και χαμηλό action. Δε γλύφει τα τάστα αλλά δε θέλω τις χορδές τόσο χαμηλά. Τέλος, δε νομίζω ότι υπάρχει buzz free κιθάρα, και να υπάρχει μετά από setup δε θα κρατήσει πολύ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
LightStringer Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2017 OP Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2017 Αυτό που πραγματικα μου εχει προξενησει την εντυπωση ειναι οτι κανεις μεχρι τωρα δεν μου εχει μιλησει για ολες αυτες τις παραμετρους...και οταν λεω κανεις ...εννοω κανεις τεχνικος - παρα μονο με δικη μου παροτρυνση πριν λιγες μερες οπως ανεφερα... Κατι που θα επρεπε να ειχε γινει εδω και πολλα ετη καθως ολοι γνωριζουν το θεμα με τα χερια μου - αποτελεσμα να εχω αλλαξει πολλα οργανα αναζητωντας - ματαια εφοσον δε γνωριζα - κατι τοσο απλο! Τοσα χρονια ζω σε μια πλανη πιστευοντας οτι ο μονος λογος που τελικα με βολεψαν μονο τα ibanez prestige οργανα ηταν το radius του μπρατσου !! Αλλα οκ εστω και αργα πιστευω πως κατι εμαθα και θα αποδειχτει συντομα με το περας της κατασκευης της νεας μου κιθαρας.. Σε αναμονη λοιπον και σας ευχαριστω ολους για το χρονο που μου αφιερωσατε και τις πολυτιμες συμβουλες σας :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση