Προς το περιεχόμενο

Site Αρμονικής Ανάλυσης..??


Bakis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όταν παίζεις δώριο' date=' βάζεις μέσα μια 3b και μια 7b. Η 3b και η 5b σε ματζόρε, είναι blue notes, ακριβώς οτι χρειάζεται για να παίζεις μπλουζ. Τώρα, στο κλασσικό μπλουζ προγκρεσσιον, όλα τα ακόρντα που ανέφερες (I IV V) παίζονται ντομιναντ, δηλαδή ματζόρε με μικρή 7η. Στην Ι λοιπόν, παίζεις εκείνη την ώρα το 7b και την κάνεις μπλουζ. Χώνεις και μια 3b μέσα και μπλουζίζει κι άλλο. Κι αν βάλεις και μια 5b θα αρχίζεις να μαυρίζεις στο τέλος :)

 

Χονδρικά, έτσι μου φαίνεται οτι παίζει εδώ το πράμα, εκτος αν βγαίνει κανένας άλλος τρόπος και κάνω λάθος.

 

[/quote']

 

Όχι βρε!! Για Ρουβά μιλάμε...τι μπλουζ και μαυρίλες? :D Σε ΝΤΟ Μείζονα είναι το κομματάκι! Το θες με έβδομες? Δες το έτσι τότε

 

Cmaj7 - G7 - Fmaj7 - G7 - Cmaj7

 

Αν και είναι πολύ καλύτερο χωρίς τις έβδομες!!

 

 

ΑΛΛΑ μήπως ... λέω μήπως έχουμε εκτροχιαστεί τελείως από το θέμα???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 51
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μα αυτό λέω, στη ντο μείζονα έβαλες μια blue note (την 3b) και την I την κάνεις C7 (όχι maj7) με την 7b. Δηλαδή σολάροντας σε δώριο κάνεις το κομμάτι μπλουζ, δεν ακολουθείς την ματζόρε εναρμόνιση, χρησιμοποιείς blue notes...

 

 

 

 

 

--

I'm never wrong. I once thought I was wrong, turns out, I was mistaken.

leep is a symptom of caffeine deprivation.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι πεντατονικες δεν ειναι ελλάσονες. Ειναι μείζονες! Απλώς πέφτουν πάνω στις σχετικές τους ελλάσονες και τους έχει μείνει τ όνομα...

 

Για κάποιους όπως ο John McLaughlin η μείζονα πεντατονική έχει 5 τρόπους. Κάτω απο αυτό το πρίσμα ισχύει ο όρος ελάσσονα πεντατονική και πολύ μάλιστα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον παιδια ψυχραιμια...

 

Η πεντατονικη λεγεται έτσι γιατι είναι μια κλιμακα

1. με πεντε τόνους (εννοόντας 5 νότες)

2. χωρίς τα ημιτόνια.

 

Π.Χ: Ντο Ρε = Τονος ΡΕ ΜΙ = Τονος Μι-ΦΑ = ημιτόνιο ΦΑ-Σολ = τονος Σολ-ΛΑ = Τόνος Λα-ΣΙ= Τονος Σι-Ντο Ημιτόνιο

 

 

Βγάζοντας τα μέρη όπου παρουσιάζεται ημιτόνιο έχουμε

 

ΝΤΟ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ-ΛΑ

 

Δηλαδή Η Ντό μείζονα πεντατονική

 

Για τις ελλάσονες αρμονικές έχουμε:

 

ΛΑ-ΣΙ = τόνος ΣΙ-ΝΤΟ = ημιτόνιο ΝΤΟ-ΡΕ = Τόνος ΡΕ-ΜΙ =Τόνος ΜΙ-ΦΑ=Ημιτόνιο ΦΑ-ΣΟΛ#=τριημιτόνιο ΣΟΛ#-ΛΑ = Ημιτόνιο

 

Εαν ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία για τις ελλάσονες αρμονικές θα μείνει:

 

ΛΑ-ΣΙ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ# ΚΑΙ ΜΕΤΑ????? Πως θα τελειώσουμε; στο ΣΟΛ#? Στον προσαγωγέα? Για παίξτε το να δείτε πόσο ξεκρέμαστο ακούγεται.

 

Με την μείζονα δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί οι πεντε νότες τελειώνουν στο λα. Και μετα το λά πάλι ντο χωρίς κανενα πρόβλημα.

 

Με τις ελλάσονες μελωδικές υπάρχει το ίδιο πρόβλημα δεν θα τα ξαναγράψω.

 

Αυτά λέει η θεωρία η σωστή. Η πεντατονική είναι η ΜΕΙΖΟΝΑ κλίμακα χωρίς τα ημιτόνια, με περιορισμό πέντε νοτών.

 

Οι "Μπλέ Νότες" είναι κάτι τελείως διαφορετικό, όπως και ο δώριος.

 

Δεν ξέρω τι γράφουν κάποιοι σε διάφορα βιβλία για τις πεντατονικες (προφανώς το κάνουν για ευκολία) , αλλά λίγη ψάξιμο σε πραγματικά βιβλία μουσικής θεωρίας δεν βλάπτει. (¶τλας της μουσικής - Ulrich Michels) Τουλάχιστον εγώ τεκμηρίωσα μουσικά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα αυτό λέω' date=' στη ντο μείζονα έβαλες μια blue note (την 3b) και την I την κάνεις C7 (όχι maj7) με την 7b. Δηλαδή σολάροντας σε δώριο κάνεις το κομμάτι μπλουζ, δεν ακολουθείς την ματζόρε εναρμόνιση, χρησιμοποιείς blue notes...[/quote']

 

While we're at it, ΠΟΣΟ μα ΠΟΣΟ τα σπάει η 3b!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον παιδια ψυχραιμια...

 

 

 

ΛΑ-ΣΙ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ# ΚΑΙ ΜΕΤΑ????? Πως θα τελειώσουμε; στο ΣΟΛ#? Στον προσαγωγέα? Για παίξτε το να δείτε πόσο ξεκρέμαστο ακούγεται.

 

 

Ε φυσικά κ έτσι θα ακουστεί ξεκρέμαστη εφόσον παίρνεις την ΑΡΜΟΝΙΚΗ ελάσσονα που έχει το τριημιτόνιο με την αύξηση του προσαγωγέα δλδ του σολ.

Αλλά παίρνουμε τη natural minor μορφή που σημαίνει τη κλίμακα με τον οπλισμό ως έχει. Και ο οπλισμός της Λα ελάσσονας δεν περιέχει σολ# αλλά καμία δίεση ούτε ύφεση.

Οπότε ξεκάθαρα βγαίνει η minor πεντατονική της ΛΑ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΣΟΛ

και αυτός ο τρόπος θεωρώ είναι κ ο πιο εύκολος για να ανακαλύπτεις σχετικές πεντατονικές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον παιδια ψυχραιμια...

 

Η πεντατονικη λεγεται έτσι γιατι είναι μια κλιμακα

1. με πεντε τόνους (εννοόντας 5 νότες)

2. χωρίς τα ημιτόνια.

 

Βγάζοντας τα μέρη όπου παρουσιάζεται ημιτόνιο έχουμε

 

Εαν ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία για τις ελλάσονες αρμονικές θα μείνει:

 

ΛΑ-ΣΙ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΟΛ# ΚΑΙ ΜΕΤΑ????? Πως θα τελειώσουμε; στο ΣΟΛ#? Στον προσαγωγέα? Για παίξτε το να δείτε πόσο ξεκρέμαστο ακούγεται.

 

Με τις ελλάσονες μελωδικές υπάρχει το ίδιο πρόβλημα δεν θα τα ξαναγράψω.

 

 

Αυτό για την αφαίρεση των ημιτονίων πρώτη φορά το ακούω...και δεν με ενθουσιάζει και σαν ιδέα να σου πω την αλήθεια!

 

Με τις μελωδικές ελάσσονες τι γίνεται?? Πρώτα από όλα δεν υπάρχουν όσα ημιτόνια θα ήθελες για να σου μείνουν οι 5 νότες. Μένουν 6!!! Αυτά στο ανέβασμα που έχουμε F# και G#.

Στο δε κατέβασμα (φυσική πλέον ελάσσονα!) θα έχουμε G-E-D-B-A. ΔΗΛΑΔΗ θες να μας πεις πως η γνωστή σε όλους ΛΑ Μινόρε Πεντατονική περιέχει ΣΙ και δεν περιέχει ΝΤΟ!!!???!!!

 

Τώρα που το ξανασκέφτομαι...αυτό με την αφαίρεση ημιτονίων όχι απλά δεν μου αρέσει σαν ιδέα...αλλά μου φαίνεται και λάθος!! Περισσότερο σύγχιση (εκ του συγχέω) και μπέρδεμα προκαλεί!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

¶ντε πάλι απο την αρχή.......

 

Λοιπόν το κανονικό της όνομα είναι ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΗ.

 

Την λέμε πεντατονική γιατί οι αγγλόφωνες χώρες για την λεξη φθόγγος έχουν την λέξη tone. Οπότε 5 φθόγγοι = 5 tones = pentatonic. Και εμείς οι ηλίθιοι με αντιδανισμό την λέμε πεντατονική. οκ;

 

Τώρα, αυτό πού λείπει στην "πεντατονική" σε σχέση με την επτάφθογγη είναι το ΤΡΙΤΟΝΟ ΣΙ-ΦΑ. ΟΚ;

Και υπάρχει αρμονικός λόγος γι'αυτό που προκύπτει απο τους νόμους της φυσικής ακουστικής. Δεν θα κάνω ανάλυση γιατί είναι μακροσκελής.

 

Οϋτε θα μπω στην διαδικασία "πατρότητας" της κλίμακας δηλ. Αρχαία Ελλάδα ή Κίνα κτλ.

 

Απλώς λόγω της Jazz μουσικής η "θεωρία" έχει τροποποιηθεί τελευταία σχεδόν 100 χρόνια. Θα μπορούσαμε να μιλάμε χρόνια γι'αυτό

 

ΚΑΙ ΝΑΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΗ!!!!!!!!!!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

¶ντε πάλι απο την αρχή.......

 

Λοιπόν το κανονικό της όνομα είναι ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΗ.

 

Την λέμε πεντατονική γιατί οι αγγλόφωνες χώρες για την λεξη φθόγγος έχουν την λέξη tone. Οπότε 5 φθόγγοι = 5 tones = pentatonic. Και εμείς οι ηλίθιοι με αντιδανισμό την λέμε πεντατονική. οκ;

 

μα ποιος σου είπε οτι το τόνος δεν σήμαινε μουσικός τόνος??συγκεκριμένα σήμαινε σκοινί, αργότερα (κάπου υπάρχει στον Πλάτωνα νομίζω, άμα θες ψάχνω) και μουσικός τρόπος, και αργότερα και μουσικός τόνος όπως το λέμε σήμερα. Δευτερον τι σημαίνει "κανονικό όνομα"?Δεν λέω αν είναι ή δεν είναι, ρωτάω τι σημαίνει για σένα η φράση "κανονικό όνομα", γιατί για μένα σημαίνει το όνομα που έχει δωθεί απο μια μεγάλη κοινότητα με την οποία θέλω να επικοινωνήσω, σε κάτι.... Τρίτον τι είναι ηλίθιο στα αντιδάνεια???Ψιλοπερίεργα μας τα λες...

 

--

I'm never wrong. I once thought I was wrong, turns out, I was mistaken.

leep is a symptom of caffeine deprivation.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου