Προς το περιεχόμενο

Βοήθεια για μουσική ανάλυση ενός κομματιού (εργασία)


ATD

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταρχάς, σορυ που το άνοιξα εδώ αλλά δεν ήξερα άμα έπρεπε να το ανοίξω σε κάποια άλλη κατηγορία (όπως το "ξεκινώντας " ή αλλού)

 

 

 

Χρειάζομαι τη βοήθειά σας! Μας έβαλε εργασία μία καθηγήτριά μου στο μάθημα "μουσική ανάλυση" και αν και ξέρω μερικά (πολύ λίγα) πράματα, δυσκολεύομαι αρκετά στο να βγάλω άκρη..

 

μας είπε να επιλέξουμε ένα τραγούδι (οποιοδήποτε τραγούδι, οποιουδήποτε είδους) και να κάνουμε μουσική ανάλυση. Πιο συγκεκριμένα: να βρούμε 1)το μοτίβο 2)το ρυθμό 3)πόσα μέτρα είναι το κουπλέ 4)πόσα μέτρα είναι το θέμα 5)γέφυρα (άμα έχει) 6)coda-finalle (άμα έχει) και 7)intro

 

 

Εγώ επέλεξα το κομμάτι "Τα Λαδάδικα" του μεγάλου Δημήτρη Μητροπάνου επειδή προσωπικά μ'αρέσει πολύ.

 

Ένας φίλος μου με πληροφόρησε πως αναζητώντας στο google " _ _ _ _ παρτιτούρα" (όπου _ _ _ _ = ο τίτλος του τραγουδιού) βρίσκουμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες αλλά όχι όλες αυτές που ψάχνω.

 

Στο Cubase 5 που χρησιμοποιώ ξέρω πως με τον μετρονόμο μπορώ να συγχρονιστώ με το ρυθμό και να βρω έτσι τα μέτρα αλλά το θέμα, το couple και τα 2 τελευταία ούτε που ξέρω άμα υπάρχουν στο συγκεκριμένο τραγούδι.. :(

 

 

*ΔΕΝ ζητάω έτοιμη τροφή. Απλά συμβουλή για το πως θα μαγειρέψω μια συνταγή την οποία δεν έχω ξανα-επιχειρήσει :D *

 

Αν και για τους μουσικούς της παρέας κάτι τέτοια είναι παιχνιδάκι (ενώ για μένα είναι χάσιμο χρόνου που δε θα μου μάθει και τίποτα επειδή ηχολήπτης είμαι όχι μουσικός) και οφείλουμε να μην είμαστε εγωϊστές και να βοηθάμε τους άλλους (αν και εφόσον μπορούμε και είναι εφικτό) δε μπορώ να σας πείσω να κάνετε κάτι που δεν το θέλετε εσείς οι ίδιοι.

 

Οπότε ανακεφαλαιώνοντας: όποιος ξέρει το "Τα λαδάδικα" του Μητροπάνου αναλυτικά , ας βοηθήσει. Καλοδεχούμενες και οι αρνητικές απαντήσεις, οφείλουμε να ακούμε τις απόψεις όλων αφού έχουμε Δημοκρατία ;)

 

 

(και ναι... κεσύ χρειάζεσαι βοήθεια όταν γκουγκλάρεις "how to.." οπότε μη μπεις καν στο κόπο να αρχίσεις τα περί τεμπελιάς και "βρες το μόνος σου" αφού όλοι υστερούμε  κάπου. ο καθένας στο είδος του, εγώ ποτέ δε δήλωσα εξάλλου πως ξέρω πέρι θεωρίας μουσικής, άμα το σύστημα είναι τέτοιο που να πρέπει να ασχοληθείς με κάτι που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ με την ειδικότητά που επέλεξες απλά και μόνο επειδή για το σκεπτικό κάποιο ατόμων, πρέπει να μαθαίνει κανείς όλα τα παρεμφερή ενός κλάδου προτού εντρυφήσει σε κάτι πιο συγκεκριμένο. Ο πληροφορικός δε μαθαίνει στα ΤΕΙ ρομποτική απλά επειδή η ρομποτική έχει μια κάποια σχέση με τη πληροφορική. Ο μαθηματικός δε μαθαίνει αστρονομία απλά επειδή η αστρονομία καθορίζεται σε μεγάλο μέρος από τα μαθηματικά. Κάποιος όμως πιστεύει πως ο ηχολήπτης πρέπει να μαθαίνει θεωρία μουσικής αν και ουδεμία σχέση έχει το θεωρητικό κομμάτι με το καθαρά πρακτικό της ηχοληψίας. Αλλά ντάξει... Ελλάδα...)

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 85
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Administrator

Αγαπητέ φίλε, αρχικά να σου πω, πως είτε είσαι μουσικός είτε ηχολήπτης πρέπει να είσαι σε θέση να διακρίνεις ποια είναι τα μέρη ενός τραγουδιού και πως να τα ξεχωρίζεις. Οπότε ότι και να σου πει κάποιος για να σε βοηθήσει εδω μέσα (που θα το κάνουν καλοπροαίρετα) για το συγκεκριμένο τραγούδι, μιας και πρόκειται για μάθημα ασχολήσου λίγο παραπάνω. Σίγουρα η δασκάλα σου θα πρέπει να σας τα έχει εξηγήσει αυτά αρχικά για να σας τα ζητάει. Και αν γίνεις ηχολήπτης, το να μην τα ξέρεις θα σε φέρει σε πολύ δύσκολη θέση στην δουλειά που επέλεξες. ;)

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ φίλε, αρχικά να σου πω, πως είτε είσαι μουσικός είτε ηχολήπτης πρέπει να είσαι σε θέση να διακρίνεις ποια είναι τα μέρη ενός τραγουδιού και πως να τα ξεχωρίζεις. Οπότε ότι και να σου πει κάποιος για να σε βοηθήσει εδω μέσα (που θα το κάνουν καλοπροαίρετα) για το συγκεκριμένο τραγούδι, μιας και πρόκειται για μάθημα ασχολήσου λίγο παραπάνω. Σίγουρα η δασκάλα σου θα πρέπει να σας τα έχει εξηγήσει αυτά αρχικά για να σας τα ζητάει. Και αν γίνεις ηχολήπτης, το να μην τα ξέρεις θα σε φέρει σε πολύ δύσκολη θέση στην δουλειά που επέλεξες. ;)

 

Συμφωνώ στο οτί καλό είναι να ξέρεις περί θεωρίας επειδή στο Cubase μερικά χρειάζονται μία κάποια γνώση. Όμως άλλο το να ξέρω βασική θεωρία και άλλο αυτά που κάνουνε στα ωδεία.. εγώ τόσα χρόνια που ασχολούμε ποτέ δε χρειάστηκα κάτι παραπάνω να ξέρω από τις νότες και μερικούς χρόνους, τη δίεση, την ύφεση και το παρεστιγμένο..

 

Το άκουσα πεντέξι φορές το τραγούδι και μόνο το ρεφραίν βρήκα, τα άλλα δεν μπορώ να ξέρω πως τα βρίσκω επειδή δε με αφορά το τι θέλει να "περνάει"ο καθένας,  εγώ από τη όποια πείρα έχω ξέρω πως η θεωρία μουσικής θα σε βοηθήσει σε πολύ συγκεκριμένα πράματα όπω το να στήσεις για χωρωδία ή να χρειαστεί να επιλέξεις συγκεκριμένο εξοπλισμό βάση το ποιος τραγουδάει και το ρεπερτόριό του. Αλλά κυρίως ακουστική χρειάζεται από θεωρία. Ιστορία μουσικής και θεωρία μουσικής που κάνουμε λένε οι καθηγητές ότι βοηθάνε αλλά όσοι ξέρουν από ηχοληψία (άρα δεν είμαι ο μόνος που το πιστεύει, ένα το κρατούμενο) εξηγούν πως η θεωρία με τη πράξη είναι η μέρα με τη νύχτα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(ενώ για μένα είναι χάσιμο χρόνου που δε θα μου μάθει και τίποτα επειδή ηχολήπτης είμαι όχι μουσικός)

 

Εδώ είσαι πολύ λάθος. Αυτή είναι δυστυχώς μια λογική που κυκλοφορεί πολύ και εκτός τον άλλων, είναι υπεύθυνη για μπόλικη ασυνεννοησία μεταξύ μουσικών και ηχοληπτών. Μπορεί να μην είσαι μουσικός αλλά δεδομένου ότι το επάγγελμά σου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη μουσική, όσο καλύτερα ξέρεις τη γλώσσα της, τόσο αποτελεσματικότερα και ακριβέστερα θα κάνεις τη δουλειά σου.

 

Κατά τ' άλλα, θα ήταν νομίζω πολύ πιο πρακτικό  (ειδικά ως προς το θέμα της μασημένης τροφής που αναφέρεις) αν έκανες μια πρώτη προσπάθεια μόνος και κατόπιν παρουσίαζες τα αποτελέσματά σου προς συμβουλές/διορθώσεις.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν 2 σχολές πιστεύω. Η μία πιστεύει πως η θεωρία είναι η δομή, η ραχοκοκαλιά άμα προτιμάς, της μουσικής. Η άλλη πιστεύει πως η πρακτική μετράει.

 

Εε εγώ ανήκω στη 2η και όσοι ανήκουν στη 1η λένε τα ακριβώς αντίθετα από μένα και όμως κάνουν το διπλάσιο χρόνο για πρόβες και εξάσκηση για να παίξουν κάτι ενώ οι ακόλουθοι της 1η σχολής τα παίζουν όλα αμέσως, χωρίς να σπαταλιέται χαμένος χρόνος απλά για τα τυπικά. Η θεωρία είναι σαν τη γραφειοκρατία του κράτους , εντελώς περιττή. Όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες στην αρχή της μουσικής δεν εφάρμοζαν κανέναν απολύτως απτους κανόνες/πρωτόκολλα που εφαρμόζουν σήμερα οι μουσικοί.

 

Υπάρχουν 2 άνθρωποι. Ο ένας σπουδάζει και διαβάζει ένα σωρό βιβλία. Ο άλλος δε σπουδάζει και ούτε και διαβάζει. Ο 1ος πιστεύει πως ξέρει απλά επειδή έχει κάποια γνώση όμως ο 2ος αν και δε σπούδασε μπορεί να δημιουργήσει. Γιατί γίνεται αυτό; Δε θα έπρεπε να γίνεται αφού όλοι ισχυρίζονται ότι "η γνώση της θεωρίας μουσικής είναι απαραίτητη"... άρα  δεν είναι απαραίτητη (μιας και η μουσική ανήκει στις Τέχνες και όχι στις Επιστήμες, ανήκει στο καλλιτεχνικό μέρος και όχι στο εφευρετικό)

 

αλλιώς μόνο αυτοί που έχουν πτυχίο αρμονίας θα μπορούσαν να παίζουν μουσική ενώ δεν είναι έτσι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν 2 σχολές πιστεύω. Η μία πιστεύει πως η θεωρία είναι η δομή, η ραχοκοκαλιά άμα προτιμάς, της μουσικής. Η άλλη πιστεύει πως η πρακτική μετράει.

 

Εε εγώ ανήκω στη 2η και όσοι ανήκουν στη 1η λένε τα ακριβώς αντίθετα από μένα και όμως κάνουν το διπλάσιο χρόνο για πρόβες και εξάσκηση για να παίξουν κάτι ενώ οι ακόλουθοι της 1η σχολής τα παίζουν όλα αμέσως, χωρίς να σπαταλιέται χαμένος χρόνος απλά για τα τυπικά. Η θεωρία είναι σαν τη γραφειοκρατία του κράτους , εντελώς περιττή. Όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες στην αρχή της μουσικής δεν εφάρμοζαν κανέναν απολύτως απτους κανόνες/πρωτόκολλα που εφαρμόζουν σήμερα οι μουσικοί.

 

Υπάρχουν 2 άνθρωποι. Ο ένας σπουδάζει και διαβάζει ένα σωρό βιβλία. Ο άλλος δε σπουδάζει και ούτε και διαβάζει. Ο 1ος πιστεύει πως ξέρει απλά επειδή έχει κάποια γνώση όμως ο 2ος αν και δε σπούδασε μπορεί να δημιουργήσει. Γιατί γίνεται αυτό; Δε θα έπρεπε να γίνεται αφού όλοι ισχυρίζονται ότι "η γνώση της θεωρίας μουσικής είναι απαραίτητη"... άρα  δεν είναι απαραίτητη (μιας και η μουσική ανήκει στις Τέχνες και όχι στις Επιστήμες, ανήκει στο καλλιτεχνικό μέρος και όχι στο εφευρετικό)

 

αλλιώς μόνο αυτοί που έχουν πτυχίο αρμονίας θα μπορούσαν να παίζουν μουσική ενώ δεν είναι έτσι.

 

Δε θα επεκταθώ γιατί η συζήτηση είναι εκτός θέματος, απλά θα πω ότι κατά την άποψή μου, έχεις δημιουργήσει μια θεωρία που δικαιολογεί τη στάση σου και περιέχει ένα σωρό αυθαίρετα και ανακριβή συμπεράσματα. Θα σου πρότεινα, αν μου επιτρέπεις, να ξεχάσεις τις διάφορες "σχολές" και να εστιάσεις στο άνοιγμα των αυτιών και του μυαλού σου.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

No offense φίλε ATD αλλά... πολλές βεβαιότητες μαζεμένες για κάποιον που "βρίσκει μόνο το ρεφραίν".

Παράξενη επιλογή καριέρας αν είσαι τόσο προκλητικά αδιάφορος για τα πολύ βασικά έστω απ' τα "προβλήματα" των μουσικών.

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ είσαι πολύ λάθος. Αυτή είναι δυστυχώς μια λογική που κυκλοφορεί πολύ και εκτός τον άλλων, είναι υπεύθυνη για μπόλικη ασυνεννοησία μεταξύ μουσικών και ηχοληπτών. Μπορεί να μην είσαι μουσικός αλλά δεδομένου ότι το επάγγελμά σου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη μουσική, όσο καλύτερα ξέρεις τη γλώσσα της, τόσο αποτελεσματικότερα και ακριβέστερα θα κάνεις τη δουλειά σου.

 

Κατά τ' άλλα, θα ήταν νομίζω πολύ πιο πρακτικό  (ειδικά ως προς το θέμα της μασημένης τροφής που αναφέρεις) αν έκανες μια πρώτη προσπάθεια μόνος και κατόπιν παρουσίαζες τα αποτελέσματά σου προς συμβουλές/διορθώσεις.

 

Δεν ισχύει αυτό που λες πως είναι άρρηκτα συνδεδεμένο. Σου υπενθυμίζω πως στα στούντιο έχουν εκτός από ηχολήπτες,μουσικούς τεχνολόγους,κ.α και υπεύθυνους για  τη θεωρία. Δεν είναι δουλεία του ηχολήπτη να ξέρει αυτά. Σα να μου λες, είναι ευθύνη του μανάβη να έχει τη γνώση του γεωπόνου απλά επειδή πουλάει το τελικό αποτέλεσμα ή πως ο στρατιώτης πρέπει να έχει γνώσεις Στρατηγού απλά επειδή εκτελεί τις διαταγές του. Καταλαβαίνεις πως το επιχείρημά σου δεν ισχύει. Όμως δεν μπορώ να στο εξηγήσω άμα δεν ξέρεις για ποιο πράμα μιλάς. Δουλεύεις σε κάποιο στούντιο; απτις απαντήσεις μπορώ να καταλάβω πως όχι, δε δουλεύεις.

 

 

 

Εκτός αυτού, προσπάθεια έκανα και άκρη δεν έβγαλα όπως είπα παραπάνω. Άντε κάνε μου κάποια ερώτηση περί τεχνικής να μη σου απαντήσω.. σου υπενθυμίζω πως η ειδικότητά  μου είναι  ηχολήπτης δηλαδή τεχνικός του ήχου, όχι καλλιτέχνης. Δεν είμαι εγώ που θα παίξω το μπουζούκι ούτε εγώ που θα τραγουδήσω, ούτε εγώ που θα γράψω τους στίχους, ούτε εγώ που θα κάνω μουσική σύνθεση. Εγώ είμαι που θα κάτσω στη κονσόλα, στον υπολογιστή και στο DAW θα προσπαθήσω αυτό που θα πάρω να το μετατρέψω σε κάτι καλύτερο, πιο ηχητικά επιθυμητό. Κάτι τέτοιο κανένας μουσικός δεν είναι σε θέση να κάνει. Ο καθένας παίζει διαφορετικούς αλλά εξίσου χρήσιμους ρόλους, δε διαφωνώ σε αυτό. Αλλά το να μου λες πως θα έπρεπε να το ξέρω ενώ θα έπρεπε να ασχολούμε με οτιδήποτε έχει σχέση με το τεχνικό μέρος και όχι το θεωρητικό, αυτό δεν το δέχομαι. Υπάρχουν καθόλου ηχολήπτες εδώ μέσα ή όλοι την είδαν  Χατζιδάκιδες και Πλέσσες και Λοϊζηδες και Θεοδωράκηδες;

 

Ντάξει κατανοώ πως για τα δεδομένα της Ελλάδας, το να ξέρεις τα τεχνολογικά είναι κάπως περίπλοκο, δεν είμαστε και Αγγλία.. αλλά είμαι σίγουρος πως και άλλοι γνώστες της Ηχοληψίας αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα στη θεωρία μιας και δεν είναι συνηθισμένοι σε τέτοια γραφειοκρατία

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε θα επεκταθώ γιατί η συζήτηση είναι εκτός θέματος, απλά θα πω ότι κατά την άποψή μου, έχεις δημιουργήσει μια θεωρία που δικαιολογεί τη στάση σου και περιέχει ένα σωρό αυθαίρετα και ανακριβή συμπεράσματα. Θα σου πρότεινα, αν μου επιτρέπεις, να ξεχάσεις τις διάφορες "σχολές" και να εστιάσεις στο άνοιγμα των αυτιών και του μυαλού σου.

 

Δε θα επεκταθείς αλλά μόλις επεκτάθηκες.. τέλος πάντων, δε μπορούμε να συμφωνούμε σε όλα.. αλλά να ξέρεις πως άλλο ο μουσικός και άλλο ο ηχολήπτης.. δεν είναι το ίδιο  και άμα πιστεύεις πως είναι δεν επιδέχεσαι συνέχεια της συζήτησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου