Προς το περιεχόμενο

Αντίθετος στα ιδανικά μου αλλά εκτιμώ την δουλειά του;


Superfunk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μου φαίνεται ότι όσο μένω στο Λονδίνο, χάνω την ικανότητα να επικοινωνώ στα Ελληνικά... :-/ (σοβαρά το λέω).

 

Μιλάς για "παρεξήγηση" κι εγώ είπα πως δεν είναι "παρεξήγηση" αλλά απλά μια φυσική συνέχεια του πως ήταν τα πράγματα.

 

Πλέον, όμως, το Ιντερνετ έχει δώσει βήμα σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα οι ήρωες (που είχαν προβολή λόγω της αξίας τους) να έχουν χαθεί και να έχουμε μείνει με τους απαίσιους που αναφέρω (Kanye West). Ενω παλιά θα είχαν δυσκολία να έχουν πρόσβαση σε δημόσιο λόγο, πλέον την έχουν και το κοινό έχει αλλιωθεί σε τέτοιο βαθμό που δέχεται τέτοιους ανθρώπους για κυβερνήτες του.

 

Ελπίζω να έγινα λίγο πιο κατανοητός αν και δεν είμαι εξαιρετικά σίγουρος ότι τα κατάφερα...

 

Μια χαρά σε κατάλαβα τώρα.

 

Η διαφωνία μας είναι η εξής: Εσύ θεωρείς ότι στην καλλιτεχνία η δημοσιότητα είναι κάτι που συνδέεται με την (καλλιτεχνική;) αξία.

 

Εγώ απ' την άλλη θεωρώ ότι η δημοσιότητα δεν είναι θέμα αξίας αλλά επιθυμίας. Με άλλα λόγια ή τη θέλεις, την κυνηγάς και την αποκτάς ή δε σε ενδιαφέρει και την αγνοείς. Δεν υπάρχει "αξίζω" 'η "δεν αξίζω" δημοσιότητα, πολύ απλά γιατί είναι αδύνατον να θεσπίσεις αντικειμενικά κριτήρια καλλιτεχνικής αξίας. Εκτός κι αν το εννοείς εντελώς τεχνοκρατικά, δηλαδή ποιος έχει πολλές πωλήσεις αλλά σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να τον δέχεσαι το Κάνιε Γουέστ.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 157
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  Εγώ εκτιμώ κατά κάποιο τρόπο τη δουλειά των Death in June (μουσική, φωνή) μα στο τελευταίο λάιβ που έκαναν στη χώρα μας  δεν πήγα. Ένας απ'τους λόγους για αυτό είναι  οι 'ναζιστικές πεποιθήσεις' που τους γυροφέρνουν. Μιλάμε για μια περίπτωση όπου η πολιτική επηρεάζει και την αισθητική (πώς θα γινόταν αλλιώς άλλωστε) και δεν ξέρω σε τί βαθμό μάλιστα περνάνε και σε προπαγάνδιση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Με λίγα λόγια, για να μπορέσεις να μιλήσεις δημοσίως έπρεπε να έχεις βγάλει δίσκο(υς) που άρα έπρεπε να έχεις φάτσα, πωπο, φωνή, παρουσία, ταλέντο, μουσικότητα, κλπ.

 

Άρα ο έχων τα παραπάνω είχε πρόσβαση και στο κοινό. Και μόνο αυτός. Άρα φυσικά και υπήρχε ταύτιση των δύο (που κατά τα άλλα είναι σχεδόν άσχετα μεταξύ τους).

 

Πλέον που ο καθένας κάνει έργο και το προβάλει μόνος του, αυτή η παράμετρος έχει χαθεί και ζούμε στη δημοκρατία του facebook, myspace, και soundcloud με όλα τα καλά και τα κακά που σημαίνει αυτό... Και ταυτοχρόνως φωνή έχει ο γείτονας, ο Κασιδιάρης και πρόεδρος των ΗΠΑ είναι ένας τεράστιος παπάρας... :-/

 

Φυσικά και είχαν προβολή μόνο οι συστημικοί αλλά και πάλι δικό μας κριτήριο ήταν αν θα ταυτιστούμε ή όχι. Άρα το ίδιο είναι και σήμερα, μόνο που έχεις βομβαρδισμό πληροφορίας και όπως λες ο κάθε πικραμένος μπορεί να έχει δημόσιο λόγο.

 

Με την τελευταία σου φράση εννοείς ότι βγήκε πρόεδρος λόγω των μίντια ή απλά τον κράζεις (συμφωνώ μαζί σου φυσικά)?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σε όλους,

 

θεωρώ το θέμα ενδιαφέρον και σχετικό με το forum.

Για να μην κάνω πολλές παραθέσεις συγχρωτίζομαι με τα post του Sf και του Trolley.

 

Να πω ότι θεωρώ τρομερή βία,την αυτολογοκρισία στα ακούσματά μας.Δηλαδή να μας αρέσει κάτι,έστω ένα ριφάκι και επειδή ο καλλιτέχνης δε μας τα λέει καλά σε άλλους τομείς,να τον καταργούμε ολοκληρωτικά.

 

Αναφέρθηκαν σαν παράδειγμα οι επαναστάτες ::) RATM τους οποίους άκουγα σαν έφηβος,είχα πάει και στην Πετρούπολη.

Πιστεύω ότι πολλές φορές παίζει ρόλο,πως ερμηνεύει ο καθένας μας την παρουσία κάθε καλλιτέχνη και όχι πως ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται.

Εγώ για παράδειγμα θεωρώ τους RATM μια καλοστημένη εμπορικότατη μπάντα,που πίσω από τον πολυφόρετο μανδύα της αντισυμβατικότητας,κ.λ.π. έκανε επανάσταση για 14χρονους έφηβους αποκομίζοντας εκατομμύρια.

 

Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να θεωρώ τον Καιάδα με τους Αλβανούς εργάτες στο αρτοποιείο του,πατριδοκάπηλο επιτήδειο παπατζή και να βρίσκω ενδιαφέρουσες τις μπασογραμμές του..

Κάποιος άλλος μπορεί να τον θεωρεί μετεμψύχωση του αδόλφου,ενώ εμένα μου φαίνεται απλά αστείος..

 

Pantera...

Γενικά όταν πάμε να πάρουμε στα σοβαρά τα λεγόμενα κάποιων,καλό είναι να μετράμε και πόσες φορές έχουν βγει από κλινικές αποτοξίνωσης,αν έχουν κάψει τα μισά τους εγκεφαλικά κύτταρα,αν είχαν λάβει οποτεδήποτε κάποια μορφή παιδείας  και άλλα πολλά..

 

Να πούμε για το στρατευμένο ελληνικό τραγούδι και τις κωλοτούμπες σχεδόν όλων των εκπροσώπων του;

Θέλουμε νέο thread..

 

Φυσικά υπάρχουν και οι ρομαντικοί και πιστοί στις αρχές τους καλλιτέχνες,αλλά κατά τη γνώμη μου αποτελούν τραγική μειοψηφία.

 

Ο Fusion ρώτησε τι θα κάναμε αν έπρεπε να συμπράξουμε με κάποιον που δεν συμφωνούμε/αποδοκιμάζουμε σαν άνθρωπο.

Ένας session μουσικός που πρέπει να βγάλει τα προς το ζειν,μπορεί να το έβλεπε καθαρά σαν δουλειά.

Κάποιος άλλος ίσως έβαζε τα πολιτικά του κριτήρια πάνω από κάθε πιθανή συνεργασία.

Είναι καθαρά υποκειμενικό το θέμα..

 

Και κάτι ακόμη..

Αν εγώ πάω να παίξω για τα προσφυγόπουλα,φορώντας τα καταπληκτικά νέα μου vfm παπούτσια που τα έραψε κάποιο παιδάκι στην Ταιβάν για μια κούπα ρύζι ::)...ναι....είμαι και εγώ όσο αντισυμβατικός και επαναστάτης είναι οι RATM..

 

Αυτό δεν είναι μομφή για τον Tamtam,αλλά μια γενική παρατήρηση.

Δεν γίνεται να είμαστε "επαναστάτες",αλληλέγγυοι,φιλάνθρωποι,κ.λ.π. όποτε μας βολεύει.

Δεν γίνεται να γράφουμε με το δήθεν "ηθικό πλεονέκτημα" της αριστεράς,,αλλά κατά τα άλλα να καρπωνόμαστε με χαρά τα "κακά" του καπιταλισμού.

Όποιος θέλει να θεωρεί τον εαυτό του συνεπή,να είναι σε όλα του.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ακόμα παράμετροι που βρίσκω ενδιαφέρουσες.

 

1. Αν το συγκρότημα/καλλιτέχνης που μου αρέσει δεν έχει καθόλου πολιτική/ιδεολογική/δημόσια και όταν μιλά δημόσια μοιάζει εντελώς μαϊντανός; Σας πειράζει;

 

2. Αν το συγκρότημα/καλλιτέχνης που μου αρέσει έχει εμφανώς ροπή προς μια κατεύθυνση αλλά ξέρω ότι προσποιείται; Δηλαδή το παίζουν επαναστάτες για να μαζέψουν κόσμο αλλά αυτό είναι ουσιαστικά ένα προσυμφωνημένο σενάριο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μια χαρά σε κατάλαβα τώρα.

 

Η διαφωνία μας είναι η εξής: Εσύ θεωρείς ότι στην καλλιτεχνία η δημοσιότητα είναι κάτι που συνδέεται με την (καλλιτεχνική;) αξία.

Όχι.

 

Εννοώ ότι η δημοσιότητα, παλαιότερα προέκειπτε μόνο σε αυτούς που είχαν βήμα για άλλους λόγους (καλλιτεχνικούς ή μη). Πλέον το βήμα υπάρχει για όλους προς χρήση και εκμετάλευση...

 

Η αξία αυτή καθ'αυτή δε παίζει τεράστιο ρόλο (αναλόγως τι ονομάζουμε αξία τελικά), αλλά η εμπορική αξία φυσικά και παίζει το ρόλο της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοώ ότι η δημοσιότητα, παλαιότερα προέκειπτε μόνο σε αυτούς που είχαν βήμα για άλλους λόγους (καλλιτεχνικούς ή μη). Πλέον το βήμα υπάρχει για όλους προς χρήση και εκμετάλευση...

 

Πάλι σε έχασα.

 

1. Δεν καταλαβαίνω γενικώς πού είναι η ένστασή σου σε αυτά που έγραψα στο πρώτο μου ποστ.

 

2. Αφήνεις να εννοηθεί ότι παλιότερα (πριν το ίντερνετ) ήταν καλύτερα. Μιλάς για κάποιους "ήρωες" που "είχαν προβολή λόγω της αξίας τους" ενώ τώρα προβολή "έχει κι ο γείτονας" και κάτι άλλοι "απαίσιοι" όπως ο Kanye. Μα αυτό δε σημαίνει ότι θεωρείς ότι η προβολή θα έπρεπε να είναι προνόμιο αυτών που την αξίζουν;

 

 

 

 

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πάλι σε έχασα.

 

1. Δεν καταλαβαίνω γενικώς πού είναι η ένστασή σου σε αυτά που έγραψα στο πρώτο μου ποστ.

Παρεξήγηση. Αφού ξεκινάω το ποστ μου με τη φράση "Σπύρο δίκιο έχεις ΑΛΛΑ παραβλέπεις κάτι" Συμφωνώ με εσένα αλλά επεκτείνομαι σε κάτι που νομίζω ότι δε καλύπτεις! :)

 

2. Αφήνεις να εννοηθεί ότι παλιότερα (πριν το ίντερνετ) ήταν καλύτερα. Μιλάς για κάποιους "ήρωες" που "είχαν προβολή λόγω της αξίας τους" ενώ τώρα προβολή "έχει κι ο γείτονας" και κάτι άλλοι "απαίσιοι" όπως ο Kanye. Μα αυτό δε σημαίνει ότι θεωρείς ότι η προβολή θα έπρεπε να είναι προνόμιο αυτών που την αξίζουν;

Ναι και όχι. Αφήνω να εννοηθεί, και μαλλόν, προσωπικά, το πιστεύω, αλλά από την άλλη μια χαρά γεύομαι την ελευθερία του Ιντερνετ...

 

Η προβολή πλέον γίνεται με προσωπικά κριτήρια μάλλον (χωρίς την πλάτη της βιομηχανίας απαραιτήτως) ενώ παλαιότερα δε γίνοταν. Άρα παλαιότερα η βούλα της βιομηχανίας σήμαινε και προβολή στα media ενώ τώρα δεν είναι απαραίτητο αυτό.

 

Τέλος πάντων... ειμαι κουρασμένος και δε μπορώ να συνεχίσω. Ελπίζω να μην υπάρχει παρεξήγηση, αφού φυσικά και δε θέλω κάτι τέτοιο. Φιλάκια και καλή νύχτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με προβληματίσατε.

Το σκέφτηκα και τελικά αποφάσισα.

Είμαι αρκετά συναισθηματικός για να βγάλω από την ζωή μου ακούσματα που με διαμόρφωσαν μουσικά τα πρώτα 30 χρόνια της ζωής μου.

Ότι μπούρδα έχουν κάνει ή έχουν δηλώσει στους στοίχους τους οι αγαπημένοι μου καλλιτέχνες θα έχουν μία ξεχωριστή θέση.

Σε πολλές περιπτώσεις τους δικαιολογώ και εγώ στην ηλικία τους μπορεί να έλεγα χειρότερες μπούρδες.

Μεγαλώνοντας έγινα σταδιακά ποιο δύσκολος και δύσπιστος.

Και δυστυχώς λιγότερο ενθουσιασμένος.

 

Ακόμα και σήμερα μπορεί να μου αρέσει μία παρέα εικοσάρηδων που λέει πολιτικά αφελείς στοίχους. Εάν τους πιστεύει και βρίσκεται στο φάσμα που έχω ζήσει στο παρελθόν μου, μπορώ να ταυτιστώ.

Καλώς η κακώς είναι μέρος της κουλτούρας μου.

 

Άλλαξε πολύ και ο κόσμος βρε παιδί μου.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Το «ευχάριστο» με εμένα είναι ότι παρακολουθώ τέχνη σε όλα τα επίπεδα, μάξιμουμ μέχρι το 1970 (άντε 1980).

Οπότε και διαμετρικά αντίθετος να είμαι με κάποιον καλλιτέχνη σε κάτι, δεν μπορεί να με επηρεάσει, μιας και δεν μιλάμε για γεγονότα του παρόντος.

Τουναντίον, έχει ιστορικό ενδιαφέρον, και αποτελεί αφορμή για ιστορική μελέτη. 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου