Προς το περιεχόμενο

μείξη σε κονσόλα ή controller


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το λοιπόν,

 

1. Καταρχήν, έχεις ήδη κάποιον αναλογικό εξοπλισμό που θα ήθελες να χρησιμοποιήσεις; Κάποιο εφφέ για παράδειγμα;

 

Ας δούμε το audio interface, δηλαδή το σύστημα που μετατρέπει το σήμα σου από αναλογικό (πηγή του ήχου - φωνές. κιθάρες κλπ) σε ψηφιακό (κατά την ηχογράφηση στον υπολογιστή) και από ψηφιακό σε αναλογικό για την δρομολόγηση του σε αναλογικές διατάξεις (π.χ. τα ηχεία που θα ακούς, κάποια εξωτερική μονάδα εφφέ κλπ)

 

2. Πρέπει να ορίσεις πόσα κανάλια εισόδου (ηχογράφησης) θέλεις. Αν για παράδειγμα πρόκειται να ηχογραφήσεις drums, ίσως να χρειαστείς γύρω στα 8, και με 4 κάνεις δουλειά για home παραγωγές (μπότα, ταμπούρο και 2 overhead). Αλλιώς, τα 2 κανάλια είναι αρκετά. Πόσα λοιπόν χρειάζεσαι;

 

3. Αν δεν σκοπεύεις να περάσεις το σήμα σου από κανένα αναλογικό μηχάνημα, δεν θα χρειαστείς πάνω από 2 κανάλια εξόδου.

 

Πάμε τώρα στο sequencer, δηλαδή στο πρόγραμμα που (α) θα αποθηκεύει τις ηχογραφήσεις σου (β) θα επεξεργάζεσαι κάθε ένα κανάλι και (γ) θα μιξάρεις...(και πολλά άλλα ακόμα).

 

4. Σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις μόνο ψηφιακά μέσα; Δηλαδή, αν κατάλαβα από τις απαντήσεις σου μέχρι τώρα, δεν θέλεις να έχεις αναλογικά μηχανήματα, μόνο ψηφιακά.

 

Και τώρα το σημαντικό: ο έλεγχος!

 

Για να δούμε αν έχω καταλάβει σωστά, θέλεις όλα αυτά να μπορείς να τα χειρίζεσαι από κάποια κονσόλα. Μην φανταστείς ότι αυτό θα γίνει 100%. Θα πρέπει λοιπόν να προμηθευτείς ένα control surface, δηλαδή κάτι σαν κονσόλα εμφανισιακά, ίσως όμως χωρίς εισόδους και εξόδους. Αυτό που θα μπορείς να κάνεις είναι ουσιαστικά να κοντρολάρεις το sequencer με τα κουμπιά της κονσόλας. Προσοχή, όχι όλη την λειτουργικότητα του sequencer. Τα βασικά από αυτά είναι:

 

  • τα volume και το pan των καναλιών, πολύ χρήσιμο για την μίξη, ώστε να συγκεντρώνεσαι καλύτερα: όταν δεν δουλεύει η όραση, η ακοή οξύνεται. Αν μιξάροντας κοιτάς την οθόνη, έχεις μειωμένη ακουστική αντίληψη - Γεράσιμος! :)

  • τα control αναπαραγωγής (play, stop, record κλπ), καλό αλλά όχι ουσιαστικό, καθώς το keyboard κάνει πολύ συχνά αυτή τη δουλειά (τώρα μιλάει η εμπειρία :) ). Ειδικά το spacebar είναι το πιο χρήσιμο πλήκτρο.

  • παραμέτρους των εφφέ...μεγάλος μύθος: το κόλπο δουλεύει, αλλά τελικά είναι δύσχρηστο για κάποιον "αναλογικό" μουσικό και τελικά προτιμάς να γυρίσεις στο mouse.

 

Μην πιστεύεις ότι θα καταργήσεις το mouse. Δεν μπορείς να κάνεις editing χωρίς το mouse.

 

Μην πιστεύεις ότι θα καταργήσεις το πληκτρολόγιο. Απλά, θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του, καθώς θα μπεις πλέον στην διαδικασία να μάθεις απ'έξω όλα τα shortcuts που διαθέτει το sequencer για να κάνει την ζωή σου πιο εύκολη (π.χ. να κάνεις zoom σε μία περιοχή, να δημιουργείς καινούργια κανάλια, να εισάγεις κάποιο εφφέ κλπ, χωρίς να μπλέκεις με τα μενού).

 

Γενικά, το control surface θέλει πολύ προσοχή για να πιάσουν τόπο τα λεφτά του. Πρέπει να είναι εργονομικό και να ανταποκρίνεται στην αισθητική σου, ώστε να τραβήξεις πραγματικά την προσοχή σου από την οθόνη και να ασχοληθείς με τον ήχο (δες και το ρητό παραπάνω :) ).

 

Ελπίζω να πήρες μία ιδέα, πες μου τουλάχιστον αν είμαστε στον σωστό δρόμο :D

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

I've used the Houston controller in college and I tell you, learning the key commands of your QWERTY will yield faster results using your sequencer. Besides having instant access to basic transport functions, you get instant access to a lot of functions regarding the arrangement window, the regions/events and with a lot of audio parameters.

Get a mouse with a roll bar on top so you can zoom in and out at your desired point ultra fast.

Also once you get your sequencer set up a default arrangement with your desired screen sets stored on the QWERTY's numeric keypad. It'll only take a few minutes and you'll only do it once and save it as the autoload song (your customised default set-up/enviroment).

 

These little but basic things will take a day to learn but will mean that your workflow will be flying later.

 

Tsiou.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοiπόοοοον...

 

Κατ' αρχήν σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και την καλή διάθεση.

 

Γεράσιμε:

Όντως με ενδιαφέρει να μπορώ να χρησιμοποιήσω outboard εξοπλισμό. Ένα Lexicon το έχω ήδη και το γουστάρω τρελά σε σχέση με τα reverbs που προσφέρονται σε software (μόνο τα Waves με ικανοποιούν, αλλά και πάλι το προτιμώ), και επίσης πολύ σύντομα σκοπεύω να αγοράσω έναν Focusrite προενισχυτή για φωνές, ο οποίος αποτελεί διακαή πόθο μου εδώ και 3-4 χρόνια.

Τώρα, σχετικά με τα κανάλια που χρειάζομαι, μη φρικάρεις, αλλά θέλω 16, 12 κατ' ελάχιστον. Κι αυτό γιατί θέλω να πειραματιστώ με live ηχογράφηση όλοκληρης της μπάντας (τρίο+2 φωνές), και η λύση των 4αρων μικροφώνων για τύμπανα πιστεύω πως δεν καλύπτει την αισθητική του ήχου που έχουμε στο μυαλό μας. Ή τουλάχιστον δε νομίζω ότι θα κατάφερνα εγώ να τα φέρω όπως θα ήθελα.

 

Μaniac:

Σίγουρα έχεις δίκιο σχετικά με την άσκοπη μεταφορά απο κονβέρτορα σε κονβέρτορα κτλ. Οι βασικότεροι λόγοι όμως που θέλω να φύγω απο το pc είναι αφ'ενός ότι με ενοχλέι γενικά να δουλεύω με την οθόνη, και αφ' ετέρου ότι όσο καλός και να είναι ο υπολογιστής, πάντοτε μου έχουν προκύψει προβλήματα του τύπου κόλλημα κτλ.

 

Αυτά για τώρα, thanx και πάλι φίλοι :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλο πραγμα ειναι να θες ενα λειτουργικο PC και αλλο να θες να φυγεις απο το PC. Υπαρχουν αξιολογες λυσεις σε πολυκαναλα και κονσολες για να δουλεψεις χωρις PC. Αλλα πιστεψε με, μην νομιζεις οτι θα ειναι πιο ευκολη η δουλεια με αυτα. Για την ακριβεια, υπερχουν καποιες λυσεις με μεγαλη λειτουργικοτητα, αλλα και μεγαλο κοστος. Ετσι οπως περιγραφεις τις αναγκες σου, και με δεδομενο οτι τα λεφτα δεν σου...τρεχουν απο τα παντζακια, θα σου προτεινα να δοκιμασεις καποια απο τα καινουργια "κονσολοπολυκαναλα" οπως της Korg και της Roland. Πιστευω πως κατι τετοιο, για πολλες εισοδους και αξιοπιστη εγγραφη, σε συνδιασμο με ενα PC στο USB για πιο ψαγμενο editing ισως να σε βολευε.

Παντως το PC ειναι ενας αρκετα ευκολος τροπος εργασιας, αρκει να εχεις δωσει τον χρονο που χρειαζεται. Και μην ξεχνας πως η αξιοπιστια του μπορει να ειναι πολυ μεγαλη, αν σεταριστει σωστα και προπαντων ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για μουσικη. ( Και το 32καναλο της KORG παντως βγαινει σε ενα ωραιο μπλεδακι... 8) )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτά τα "κονσολοπολυκάναλα" όπως τα λες φαίνονται όντως πολύ συμπαθητικά. Έχω ακούσει όμως ότι χρησιμοποιούν κάποια δικά τους formats τα οποία δεν υποστηρίζονται από τα softwares όπως το CuBase πχ. Αυτό Ισχύει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτά τα "κονσολοπολυκάναλα" όπως τα λες φαίνονται όντως πολύ συμπαθητικά. Έχω ακούσει όμως ότι χρησιμοποιούν κάποια δικά τους formats τα οποία δεν υποστηρίζονται από τα softwares όπως το CuBase πχ. Αυτό Ισχύει;

Look into a cheap digital desk like the Yamaha 01V. You'll get a mixer and controller as well, since Cubase has sort of "controller presets" that have been made to allow some of the digital desks on the market, to be used as controllers too.

 

Tsiou.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tο Roland που πρότινε ο Γεράσιμος, το έχει ένας φίλος μου και είναι πολύ καλό και σαν controller και σαν interface - κάρτα. Και μπορεί και κάνει πολύ σοβαρή δουλειά

Roland SI-24

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά και θέλει την pci κάρτα, το thomman τα δίνει πακέτο. Γιαυτό και είπα

οτι είναι καλό και σαν controler αλλά και η κάρτα σαν interface - κάρτα ήχου

είναι πολύ καλή. Μπορεί να μην κάνει του NoControl αλλά το σχόλιό μου ήταν

στην πρόταση του γεράσιμου. Μπορεί κάποιος άλλος να μην χρειάζεται 12 αλλά

να του φτάνουν τα 8 inputs. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, όντως τα 8 κανάλια είναι μάλλον λίγα για αυτό που έχουμε στο μυαλό μας. Πιστεύω ότι η καλύτερη λύση για την περίπτωση, με βάση τις απόψεις που κατατέθηκαν μέχρις εδώ είναι τα δύο "κονσολοπολυκάναλα" της Korg, και ιδιαίτερα αυτο με τα 32 κανάλια, γιατί αφ' ενός επιτρέπει εύκολα την ταυτόχρονη ηχογράφηση 16 καναλιών και αφ' ετέρου την ταυτόχρονη μίξη περισσότερων, στην περίπτωση που χρειάζεται να ηχογραφηθούν overdubs κτλ, τα οποία να παραμένουν σε δικό τους αυτόνομο κανάλι κατά τη διάρκεια της μίξης, και να μην μπαίνουμε στη διαδικασία να γίνεται mixdown μαζί με άλλα για να κερδίζουμε χώρο.

Η τιμή τους είναι γενικά τσιμπημένη, αλλά από την άλλη προσφέρουν αρκετά πράγματα στο ίδιο "πακέτο". Αυτό που δεν ξέρω με σιγουριά είναι αν η ποιότητα των προενισχύσεών τους είναι αξιοπρεπής, ή αν θα πρέπει να επεμβαίνω με άλλον προενισχυτή πριν την εισαγωγή του σήματος στο recorder, ειδικά σε ό,τι αφορά τις φωνές.

Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ και πάλι φίλοι :D

Τα λέμε και πάλι στη συνέχεια

NoControl

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου