Προς το περιεχόμενο

Ρυθμική κιθάρα


otto##

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Υπάρχουν κάποια ρυθμικά patterns, όπως είναι πχ το blues shuffle ή το rock 'n roll, που μπορεί κάποιος να μελετήσει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 46
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Υπάρχουν κάποια ρυθμικά patterns, όπως είναι πχ το blues shuffle ή το rock 'n roll, που μπορεί κάποιος να μελετήσει;

 

Φυσικά. Υπάρχουν διάφορα βιβλία σχετικά. Αυτό που έχει σημασία είναι να τα μελετάμε αργά, όπου η παραμικρή απόκλιση γίνεται ξεκάθαρα αισθητή. Και, κάτι που λένε όλοι οι masters,  βοηθάει πολύ να ηχογραφούμε το παίξιμο μας-έτσι έχουμε μια πιο αντικειμενική εικόνα του τι συμβαίνει.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν διάφορα βιβλία σχετικά.

 

Θα μπορούσες να προτείνεις κάποιο/α από αυτά;

 

Εκτός από τα 2, που ανέφερα, ποια άλλα είναι συνηθισμένα rhythm patterns?

 

:)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Η αλήθεια είναι πως στην, σεβαστών διαστάσεων μουσική βιβλιοθήκη μου, δεν υπάρχει ούτε ένα βιβλίο για την ρυθμική κιθάρα. Τι λέει αυτό για μένα, Γιάννη μ' ? ;D Έχω βέβαια βιβλία για ακόρντα κλπ, ή ας πούμε το ωραιότατο How to Comp, του Hall Crook, καθώς και δύο ωραιότατα βιβλία γραμμένα από  ντράμερς και μία εκτενή παρουσίαση της Ινδικής ρυθμολογίας από τον Mclaughlin. Με μια πρόχειρη ματιά που έριξα τώρα είδα διάφορους τίτλους...

 

Προσωπικά, με ενδιέφερε κυρίως η jazz προσέγγιση και, προκειμένου να καταλάβω τι γίνεται, το αυτί μου μόνο δεν αρκούσε-εξού και τα πολλά σχετικά βιβλία. Για άλλα στυλ με απλούστερη αρμονία, έκανα το προφανές, μάθαινα ακούγοντας. Κάποια τα έκανα σωστά, κάποια όχι όπως διαπίστωνα αργότερα βλέποντας φίλους να τα κάνουνε σωστά κλπ. Επίσης, έβρισκα -και ακόμα βρίσκω- πολύ ψωμί σε ασκήσεις. Αυτό, ας πούμε, που ανέφερε πιο πάνω ο Σπύρος Δ, το να παίζεις ένα κομμάτι με τα όλα του-ακόρντα, μπάσα κλπ, είναι κάτι φοβερό που σε βάζει και σε ένα δημιουργικό τριπάκι, άσε μπορεί να οδηγήσει σε νέα οπτική του οργάνου.

 

Το σημαντικότερο, πάντως, όπως μου πήρε αρκετό καιρό να καταλάβω, δυστυχώς, είναι η ικανότητα να κλειδώνεις με τον μετρονόμο. Είναι, φαντάζομαι, μια γενική παραδοχή πως οι κιθαρίστες έχουμε το χειρότερο time, βασικά επειδή το θεωρούμε κάτι δευτερεύον. Μπλέκουμε με όλα τα υπόλοιπα και χρησιμοποιούμε τον μετρονόμο σαν κάτι που μας βοηθάει να μελετάμε τις κλίμακες μας και να μετράμε την ταχύτητα μας...Δεν μελετάμε αυτή καθεαυτή τη σχέση μας με τον παλμό. Οποία πλάνη,  Γιάννη μ΄! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κύριε μουσταφά μου, θα σου πω τι έχω κάνει εγώ.

 

Όταν άκουγα ένα κομμάτι, έπιανα την κιθάρα και προσπαθούσα να παίξω σαν να είμαι ο ντράμμερ.

 

Σε σχετικά βατά ρυθμικά κομμάτια, έπαιζα muted το hihat, και πατώντας τα τάστα κανονικά το ταμπούρο (στο μέρος του τέμπο), και στα break δεν είχε σημασία ποιο μέρος του σετ (απλά muted όλα εκτός από τα τονισμένα χτυπήματα).

 

Δεν είχε σημασία τι ακκόρντο έπιανα, μόνο να παίζω σωστά ρυθμικά, το μέρος το ντράμερ (κατά προσέγγιση πάντα).

 

Σιγά σιγά συνειδητοποίησα ότι μπορούσα να παραλείπω κάποια χτυπήματα, ή και να βάζω άλλα, που όμως ταίριαζαν (στ' αυτιά μου) με τον ρυθμό, και "συμπλήρωναν" τα χτυπήματα του ντράμμερ (αν και πολλές φορές ήταν "ανάποδα", δημιουργώντας έτσι μια πολυρυθμία).

 

Σταδιακά άρχισα να σκέφτομαι σαν ντράμμερ.

Γίνεται μόνο του.

 

Και ξέρεις ποια είναι η πλάκα?

Μου έμεινε "κουσούρι". :D

 

Με ακολουθεί παντού (και όχι μόνο στο ρυθμικό παίξιμο, αλλά και στο σόλο). :)

 

 

Ξεκίνα από απλά πράγματα ρυθμικά σαν κι αυτό (που ο καθένας έχει τον δικό του ρυθμό και όλα δένουν απίστευτα). ;D ;D ;D ;D

 

 

 

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι έχω αίσθηση των αξιών. Δεν είμαι πάντα σωστός αλλά καταλαβαίνω τι παίζω και πολλές φορές καταλαβαίνω που το χάνω. Μπορώ να παίξω 16 και 4 και 8 και αντιλαμβάνομαι τι κάνω.Του κεράτα μετά από τόσα χρόνια. Απλά δε γκρουβάρω που λέει και ο Ρει. Είμαι μονότονος και δεν έχω καλή τεχνική στην πένα όταν στραμάρω. Επίσης δεν είναι λυμένο το χέρι μου. Πως βλέπεις κάτι φανκ μουσικούς που το δεξί τους χέρι είναι εντελώς "σπασμένο"; Ε εμένα ειναι κάπως δεμένο.

 

Αν αυτό είναι το πρόβλημά σου, δες το βίντεο/βιβλίο που πρότεινα και αν το ακολουθήσεις, με μελέτη, σε λίγο καιρό το πρόβλημα σου θα φύγει. Θα ήταν καταλυτικό να είχες κάποιον να σου υποδεικνύει τα όποια λάθη σου, αλλά μιας και δεν έχεις, χρειάζεσαι λίγο παραπάνω δουλειά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου