Abraxas Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε μια από τις μεγαλύτερες παρεξηγήσεις που ανακύπτει συχνότατα, σε threads του τύπου 'τι ενισχυτή να πάρω για να παίζω ...... [εισάγεται το στυλ της αρεσκείας σας]' Η γενική γραμμή, είτε γνωρίζει κάποιος είτε όχι, είναι να προτείνονται λαμπάτοι ενισχυτές, σπάνια με κόστος κάτω των 500 ευρώ, εκτός αν μιλάμε για κάποιο 'εισαγωγικό' και οπωσδήποτε made in the Far East μοντέλο. :lol: Η παρεξήγηση νομίζω ότι προκύπτει λόγω λανθασμένης οικονομοτεχνικής ανάλυσης. Πιο συγκεκριμένα, η σύγκριση γίνεται, ας πούμε, ανάμεσα σε έναν λαμπάτο ενισχυτή 30 βατ και σε έναν 'τρανζιστοράτο' (sic!) 60 βατ. Και ο ένας κοστίζει π.χ. 600 ευρώ ενώ ο άλλος 250. :roll: Ένα πράγμα που μας διαφεύγει, είναι ότι ο πρώτος μπορεί να φτιάχνεται στην Αμερική και ο δεύτερος στο Βόρνεο. Το κακό είναι, ότι, στις ίδιες κατηγορίες τιμής και με την ίδια χώρα προέλευσης, συνήθως η σύγκριση του λαμπάτου είναι με κάποιον modeling ενισχυτή, με ψηφιακά κυκλώματα, σύγκριση τελείως άτοπη μιας και ο δεύτερος είναι στην πραγματικότητα ένα 'πολλά σε ένα' μηχάνημα, με άλλο προσανατολισμό. Το θέμα όμως είναι, αν το πιάσουμε από την τεχνική πλευρά, ότι ποτέ (σχεδόν) δεν χρειάστηκε να σχεδιαστεί solid state ενισχυτής υψηλών προδιαγραφών για κιθάρα! Εννοώ κάποιος που να δουλεύει όπως ένας ανάλογος λαμπάτος, να έχει το δικό του χαρακτήρα, κλπ. Ο λόγος είναι προφανής: υπάρχουν τόσα έτοιμα σχέδια για λαμπάτους ενισχυτές, τα οποία παραμένουν κατ'ουσίαν ίδια και απαράλλαχτα από... τη δεκαετία του 30 :lol: :lol: που θα ήταν ηλίθιος κάποιος να επενδύσει σε R&D για να φτιάξει κάτι, το ίδιο ακριβό, που να λειτουργεί με solid state τεχνολογία. Ειδικά μάλιστα όταν εξ'αρχής βρίσκεται σε μειονεκτική θέση, στον τομέα του marketing. :wink: Εξαιρέσεις υπάρχουν βέβαια, συνήθως για 'ειδικές χρήσεις'. Το πρώτο παράδειγμα που έρχεται στο μυαλό είναι ο Rolland Jazz Chorus, αλλά και διάφοροι ενδιαφέροντες Ιταλικοί και Σουηδικοί ενισχυτές. Βέβαια και αυτά τα σχέδια έχουν τα χρονάκια τους και αφορούν μια εποχή 'έξαρσης' στον σχεδιασμό solid state κυκλωμάτων. Σίγουρα όμως, στο ΣΗΜΕΡΑ, ό,τι 'νέο' έχει φτιαχτεί με solid state τεχνολογία, αφορά ουσιαστικά: 1) Είτε πολύ φτηνές υλοποιήσεις, που καλύπτουν τον αρχάριο 2) Modeling λύσεις διαφόρων τύπων Συγκρίνουμε λοιπόν μήλα με πορτοκάλια κατά την άποψή μου, από άποψης τεχνικής. Από άποψης ποιότητας τώρα, πάλι η διαφορές είναι ουσιαστικές αλλά και δεν τις λαμβάνουμε υπόψιν σε τυχόν συγκρίσεις. Δεν μπορεί να σταθεί ένας solid state, με ένα ηχείο της πλάκας, με ένα μεγάφωνο για τα πανηγύρια και ένα κύκλωμα παρόμοιας αξίας με ένα ραδιοφωνάκι που πουλάνε οι μαύροι στις λαϊκές :lol: απέναντι σε ένα ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ σχέδιο από μια σοβαρή εταιρία, με επώνυμο μεγάφωνο, καλά parts κλπ. Αποκαλυπτικό επίσης θα ήταν να δούμε το κόστος των πραγματικά επαγγελματικών υλοποιήσεων solid state. Για ρίξτε μια ματιά, έτσι από περιέργεια, πόσο κάνει ένας Line6 Vetta II. :wink: Τέλος, ναι, πιστεύω ότι συκρίσεις στα ίδια χρήματα μπορούν να γίνουν. Και πρέπει να γίνονται χωρίς προκαταλήψεις του τύπου 'θα πάρω λάμπα γιατί είναι καλύτερα' (αυτό το βρήκαμε γραμμένο σε κάποιον Μαύρο Μονόλιθο μήπως?) Ένα παράδειγμα που έρχεται στο μυαλό, είναι ο δημοφιλής Peavey Classic 30 με τον Tech21 Trademark 60. Και όποιος πιστεύει ότι ο Tech21 είναι από χέρι χαμένος... ας πάει να ακούσει το κλιπάκι με τον μικροσκοπικό αδελφό του TM10, και κυρίως τα σχόλια όσων το άκουσαν... και ας έρθει να καταθέσει τη γνώμη του. :wink: Αυτά και συγνώμη αν σας κούρασα. Περιμένω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας. :D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Έχω καταλήξει ότι αν αρέσει στο αυτί μας αυτό που ακούμε δεν παει να είναι απο τενεκέ λίγο πρέπει να μας νοιάζει. Όλη αυτή η παρεξήγηση που λες οφείλεται στο ότι πολλές φορές ακούμε με τα μάτια αντι τα αυτιά :lol: You are wrong f**ked and overatted... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
treloagori Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Έχω καταλήξει ότι αν αρέσει στο αυτί μας αυτό που ακούμε δεν παει να είναι απο τενεκέ λίγο πρέπει να μας νοιάζει. Όλη αυτή η παρεξήγηση που λες οφείλεται στο ότι πολλές φορές ακούμε με τα μάτια αντι τα αυτιά :lol: δεν ειναι κακο αυτο...αν σε κανει να νιωθεις καλα το βρισκω μια χαρα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Έχω καταλήξει ότι αν αρέσει στο αυτί μας αυτό που ακούμε δεν παει να είναι απο τενεκέ λίγο πρέπει να μας νοιάζει. Όλη αυτή η παρεξήγηση που λες οφείλεται στο ότι πολλές φορές ακούμε με τα μάτια αντι τα αυτιά :lol: δεν ειναι κακο αυτο...αν σε κανει να νιωθεις καλα το βρισκω μια χαρα... Μα στην τελική στην αναζήτηση του ήχου σου αυτό δεν σε απασχολεί;Αυτό που ακούς όχι αυτό που βλέπεις :wink: You are wrong f**ked and overatted... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Moderator Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Εδώ συμφωνώ Α-ΚΡΙ-ΒΩΣ με αυτά που γράφει ο abraxas. :wink: Είναι άδικη η σύγκριση πολλές φορές για τους λόγους που αναφέρει. Σε όλο μου το setup υπάρχει μόνο μία λάμπα (TONELAB) και για αυτή δεν είμαι σίγουρος 100% ότι κάνει δουλειά και δεν είναι απλώς για μόστρα..... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gangster Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Πολύ ενδιαφέρουσες (και σωστές, νομίζω) οι παρατηρήσεις του Abraxas! :wink: one colour: black - and shades of grey Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gdevelek Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 έχω διαβάσει πολλά περιφρονητικά σχόλια στο φόρουμ προς solid state των 250Ε, Modelling ή όχι θα ήθελα να δω τα άτομα αυτά να τεστάρουν ενισχυτές με κλειστά μάτια, να μην έχουν ιδέα τι μάρκα ενισχυτή ακούν, των πόσων ευρώ, και της χώρας προέλευσής του αν κάτω απ' αυτές τις συνθήκες κατατάξουν ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΙ τους ενισχυτές όπως και τώρα, τους βγάζω το καπέλο ωστόσο έχω τις αμφιβολίες μου Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
treloagori Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 έχω διαβάσει πολλά περιφρονητικά σχόλια στο φόρουμ προς solid state των 250Ε' date=' Modelling ή όχι θα ήθελα να δω τα άτομα αυτά να τεστάρουν ενισχυτές με κλειστά μάτια, να μην έχουν ιδέα τι μάρκα ενισχυτή ακούν, των πόσων ευρώ, και της χώρας προέλευσής του αν κάτω απ' αυτές τις συνθήκες κατατάξουν ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΙ τους ενισχυτές όπως και τώρα, τους βγάζω το καπέλο ωστόσο έχω τις αμφιβολίες μου[/quote'] ακριβως αυτο εννοουσα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
kaefros Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Μια Παρατήρηση. Δέν είναι μόνο το ακουστικό ζήτημα στον ήχο. Είναι και το πώς ανταποκρίνεται το μηχάνημα στο παίξιμο. Η λάμπα όπως και να είναι υλοποιημένη ανταποκρίνεται διαφορετικά στην πένα, στο volume και στην εκάστοτε κιθάρα. Είναι πολύ σημαντικό το πώς συμπεριφέρεται σε σχέση με το εκάστοτε παίξιμο το κάθε μηχάνημα. Τώρα θα ήθελα να διαφωνήσω με τον διαχωρισμό Λάμπα-Πυρίτιο. Θα ήθελα να το θέσω ώς Λάμπα-Πυρίτιο-VLSI(digital). Έχει μεγάλη διαφορά ο solid-state ενισχυτής από τον modeling. Μεταξύ λάμπα-τρανζίστορ οι διαφορές είναι στανταρ, σεβαστές και, για τον εδραιωμένο ήχο της κιθάρας σήμερα, το τρανζίστορ είναι σαν ρόδες φορτηγού σε φίατ τσινκουετσέντο. Ενδιαφέρον αλλά άβολο και μπελαλίδικο. Όσον αφορά το modeling το βασικό πρόβλημα με αυτό είναι ότι ουσιαστικά προσπαθεί να συσκευάσει κλασσικούς ήχους σε ένα κουτί. Απόλυτα ευέλικτο αλλά απολύτως τυποποιητικό και "κονσερβοποιητικό" για τον κιθαρίστα που τα χρησιμοποιεί. Είναι σαν κάθε μοντέλο να είναι μια μεταμφίεση διάσημη και ονομαστή. Ουσιαστικά με το modeling ο κιθαρίστας δεν πρόκειται να βρεί ποτέ τον ήχο του. Έναν ήχο που να ταιριάζει με το παίξιμό του και με το στύλ της μουσικής που θέλει να φτιάξει. Ούτε η λάμπα είναι σκατά ούτε το τρανζίστορ. Το κεθ'ένα έχει τη χρήση του. Τώρα όσον αφορά τα ψηφιακά εγώ πιστεύω ότι με την αντιγραφή και εξομοίωση των κλασσικών δεν μπορούν να προχωρήσουν τον ήχο αλλά μονο να τον περιορίσουν στα καθιερωμένα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ΑpussyΑ Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Βασίλη προσωπικά συμφωνώ απόλυτα με αυτό: Έχω καταλήξει ότι αν αρέσει στο αυτί μας αυτό που ακούμε δεν παει να είναι απο τενεκέ λίγο πρέπει να μας νοιάζει. ...ακριβώς επειδή... ...στην τελική στην αναζήτηση του ήχου σου αυτό δεν σε απασχολεί; :wink: Οτι σας λένε τα αυτιά σας παιδες, μονο εσεις ξερετε τι γουστάρετε... Με λέγανε Freedom... ...τώρα με λένε...ΑpussyΑ... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση