Abraxas Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Ρε abraxas γιατί το παίρνεις επί προσωπικού? Και γιατί πιστεύεις ότι προσπαθώ να δημιουργήσω εντυπώσεις? Είπα την άποψή μου την οποία βεβαίως είμαι έτοιμος να την αλλάξω όποτε κάποιος με πείσει για το αντίθετο. Αν παρατηρήσεις' date=' παντού γράφω "κατά την άποψή μου", "νομίζω" κλπ. Για παράδειγμα, στο πρώτο post έγραψα "νομίζω" ότι είναι στην προενίσχυση, και στο δεύτρο είπα ακριβώς αυτό που είδα με τη βεβαιότητα αυτού που τσέκαρε τις πληροφορίες στο site της VOX. Γενικώς μίλησα επί της αρχής και επί κανενός συγκεκριμένου μηχανήματος. Η μία (διπλή) λάμπα στην προενίσχυση (παρόλο που προηγούνται και ακολουθούν κυκλώματα αμειγώς solid state) φαίνεται να κάνει δουλειά στο να εξομοιώσει σε κάποιο βαθμό τη συμπίεση του κυκλώματος ισχύος ενός λαμπάτου ενισχυτή. Γίνεται αυτό χωρίς λάμπα? Μπορεί και να γίνεται, αλλά για παράδειγμα στο VOX tonelab που εχω παίξει (και στην ουσία είναι ένας solid state/digital προενισχυτής /emulator/DI box κλπ) υποτίθεται ότι γίνεται μέσω της υπεροδήγησης μίας λάμπας. Εδώ η ECC83 δεν βλέπει καθόλου ηχείο αλλά ένα dummy φορτίο. (Γι αυτό υπέθεσα ότι έτσι γίνεται και στους valvetronix, γράψε λάθος). Σε σχέση με τη μουσικότητα της παραμόρφωσης από τα τρανσιστορ κι εμένα αγαπημένη μου παραμόρφωση είναι από ένα big muff. Αλλά δεν το βάζω για να τραβήξω και πολύπλοκες συγχορδίες και να κοπανάω τις χορδές γιατί δεν ακούγεται ευχάριστα όπως ξέρεις κι εσύ πολύ καλά για να μην πώ καλύτερα από μενα. Σε μία υπεροδηγούμενη λάμπα μπορεί και να μην ακούγεται τόσο χάλια. Anyway καλό βράδυ και please κράτα κατά νου ότι δεν έχω κανένα λόγο ούτε να το παίξω έξυπνος ούτε πάω να πουλήσω κανένα hybrid σε κανέναν σας.[/quote'] Παρεξήγησες, σαφώς δεν το πήρα προσωπικά... αν ήταν έτσι τώρα θα ήμουν έξω από το σπίτι σου να σε περιμένω με ένα λοστό στο χέρι. Με βλέπεις πουθενά έξω από το παράθυρο; Όχι. :P :lol: :lol: :lol: To κύκλωμα στην Tonelab και στους Valvetronix είναι, σύμφωνα με τη Vox, το ίδιο. Το dummy load (όσο θυμάμαι, δεν έχω το σχέδιο μπροστά μου) προσπαθεί να απομιμηθεί την αποκριση του μετασχηματιστή εξόδου. Ειλικρινά εγώ πιστεύω ότι είναι εμπνευσμένη η όλη σχεδίαση και αρκετά αποτελεσματική, ειδικά για το κόστος της. Είναι δε, σαφώς 'υβριδική' και σαν θεωρία και σαν εκτέλεση. Επειδή το ψάχνεις, ρίξε μια ματιά για υβριδικούς (συνήθως μικρούς) ενισχυτές στο internet. Θα βρεις μερικές ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες σχεδιάσεις, για παράδειγμα single ended, με λυχνία ECC83 ή ECL82 στο τελικό στάδιο και solid state προενίσχυση. Σε ότι αφορά στα πετάλια, ισχύει σε γενικές γραμμές ο διαχωρισμός 'ήχος τύπου Τάξης Α vs ήχος τύπου Τάξης ΑΒ', με έμφαση στις αρμονικές που τονίζουν. Και αυτό χωρίς να βάλουμε στη συζήτηση το gain που μπορείς να πάρεις από διάφορους τύπους opamp. Και αν πάμε σε διατάξεις με mosfet ή jfet (που έχουν ΠΟΛΛΑ κοινά χαρακτηριστικά με τρίοδες λυχνίες), τότε θα χάσουμε τελείως τη μπάλα (αναγραμματισμός για τη 'λάμπα' :wink: ) Καλό βράδυ και σε σένα, και, ειλικρινά, αν έχεις κανένα ενδιαφέρον πρωτότυπο σχέδιο για hybrid ενισχυτή, πολύ θα με ενδιέφερε να το δω και γιατί όχι να το αγοράσω. :wink: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
whiteNoise Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 12 Ιανουαρίου 2007 Αν όμως γνωρίζεις ότι πρόκειται περί ενός τρανζιστοράτου και ξεχάσεις το κουμπί του volume χαμηλά' date=' δεν είναι και τόσο παράλογο να βασιστείς στη λάμπα της προενίσχυσης για να γλυκάνεις λίγο τον ήχο. Αυτό προσπαθώ να πώ.[/quote'] αυτο το πειραμα το εκανα εγω σημερα πριν λιγες ωρες με τον valvestate μου και οντος χαμηλα ακουγοταν σχεδον σαν λαμπατος. προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stavrilian Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 ειμαι περιεργος για το τι εχετε να πειτε για το jmp 1 που ειναι υβριδικη...προενισχυση :D Υ.Γ. δοκιμαστε να παιξετε καρφι σε εναν τσιτωμενο τελικο (ειτε και απο το fx loop) και θα δειτε πως ολη η μαγεια και η γλυκα στον ηχο, εκει κρυβεται και οχι στο preamp! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
electrictabs Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Ο κανόνας λέει ότι δεν μπορούμε να επιτύχουμε 100% λαμπάτο ήχο με οτιδήποτε άλλο εκτός της λυχνίας...ΑΛΛΑ Υπάρχουν ήδη κάποια κυκλώματα και άλλα τόσα που θα "ανακαλυφθούν" τα οποία θα ξεγελάσουν πολλά έμπειρα αυτιά. Γενικά η λυχνία στην προενίσχυση είναι θέμα marketing ειδικά αν είναι μόνο μία και αν υπάρχουν διπολικά τρανζίστορ στον τελικό. Ζεσταίνει τον ήχο μεν αλλά δεν ξεγελάει εύκολα για λαμπάτος. Όταν η λυχνία είναι στον τελικό σε συνδυασμό με έναν καλοσχεδιασμένο solid state προενισχυτή τα πράγματα δυσκολεύουν για τους λυχνιόφιλους. Με τα κατάλληλα JFET,MOSFET, JFETinput/rail2rail Opamps, CMOS Inverters και το κατάλληλο κύκλωμα μπορούμε κάλλιστα να πλησιάσουμε τον ήχο της αγαπημένης μας τριόδου έτσι ώστε σε ένα blind test να μη μπορείς να καταλάβεις αν ο προενισχυτής είναι λάμπα ή όχι. (((…Δε θα είχε πλάκα να κάναμε ένα noiz blind test???…))) Πιο δύσκολο είναι να εξομοιώσεις μία τέτροδο/πέντοδο αν και με ένα power mosfet είσαι αρκετά κοντά. Υπάρχουν σχετικές έρευνες ιδιωτών/εταιριών στο διαδίκτυο για τους ενδιαφερόμενους και όπου κολλήσουν μπορώ να ρίξω μια βοήθεια. Ως αναφορά τους υβριδικούς Vox. Η 12AX7 χρησιμοποιείται στον τελικό με θεωρητική push-pull έξοδο 1 watt (χρησιμοποιεί και τις 2 τριόδους). Μέσω ενός ιδεατού μετασχηματιστή (σύμπλεγμα ενεργών και παθητικών στοιχείων) δίνει σήμα σε έναν καθαρό solid state τελικό. Τόσο απλά . Κάτι αντίστοιχο με το reamping δλδ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Abraxas Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Ο κανόνας λέει ότι δεν μπορούμε να επιτύχουμε 100% λαμπάτο ήχο με οτιδήποτε άλλο εκτός της λυχνίας...ΑΛΛΑΥπάρχουν ήδη κάποια κυκλώματα και άλλα τόσα που θα "ανακαλυφθούν" τα οποία θα ξεγελάσουν πολλά έμπειρα αυτιά. Γενικά η λυχνία στην προενίσχυση είναι θέμα marketing ειδικά αν είναι μόνο μία και αν υπάρχουν διπολικά τρανζίστορ στον τελικό. Ζεσταίνει τον ήχο μεν αλλά δεν ξεγελάει εύκολα για λαμπάτος. Όταν η λυχνία είναι στον τελικό σε συνδυασμό με έναν καλοσχεδιασμένο solid state προενισχυτή τα πράγματα δυσκολεύουν για τους λυχνιόφιλους. Με τα κατάλληλα JFET' date='MOSFET, JFETinput/rail2rail Opamps, CMOS Inverters και το κατάλληλο κύκλωμα μπορούμε κάλλιστα να πλησιάσουμε τον ήχο της αγαπημένης μας τριόδου έτσι ώστε σε ένα blind test να μη μπορείς να καταλάβεις αν ο προενισχυτής είναι λάμπα ή όχι. (((…Δε θα είχε πλάκα να κάναμε ένα noiz blind test???…))) Πιο δύσκολο είναι να εξομοιώσεις μία τέτροδο/πέντοδο αν και με ένα power mosfet είσαι αρκετά κοντά. Υπάρχουν σχετικές έρευνες ιδιωτών/εταιριών στο διαδίκτυο για τους ενδιαφερόμενους και όπου κολλήσουν μπορώ να ρίξω μια βοήθεια. Ως αναφορά τους υβριδικούς Vox. Η 12AX7 χρησιμοποιείται στον τελικό με θεωρητική push-pull έξοδο 1 watt (χρησιμοποιεί και τις 2 τριόδους). Μέσω ενός ιδεατού μετασχηματιστή (σύμπλεγμα ενεργών και παθητικών στοιχείων) δίνει σήμα σε έναν καθαρό solid state τελικό. Τόσο απλά . Κάτι αντίστοιχο με το reamping δλδ.[/quote'] Χαχαχα, και έλεγα που είναι αυτό το παληκάρι, που είναι... :lol: :lol: :lol: Μέσα για το τεστ... αλλά με στοιχήματα, πρέπει να αρχίσουμε να μαζεύουμε για τα γεράματα. 8) Δώσε στοιχεία για τα mosfet αν δεν σου κάνει κόπο! :wink: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
electrictabs Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Πάω στοίχημα ότι με ένα καλό λαμπάτο τελικό και μία 4x12 καμπίνα μόνο τα μαγικά αυτιά του blue θα καταλάβουν τη διαφορά ανάμεσα σε έναν full tube και έναν hybrid/ss preamp. ¶ντε και δύο τρεις ακόμα για να είμαι σίγουρος ότι θα το κερδίσω 8) Τα mosfet είναι μία τεχνολογία με εφαρμογές σχεδόν σε όλα τα στάδια ενός solid state ή hybrid ενισχυτή .Έχει παρόμοια συμπεριφορά με τις λυχνίες ειδικά στην πόλωση και την υπεραγωγιμότητα. Όπως ανέφερα και πιο πάνω power mosfet μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον τελικό, single-ended ή push-pull με ιδιαίτερα πιστευτα αποτελέσματα . Εξαιτίας της επιμονής του mosfet να παραμείνει στη γραμμική περιοχή σε σχέση με τη λυχνία που κάποια στιγμή θα ξεφύγει(ευτυχώς για μας) και της υψηλής αγωγιμότητας αποφεύγουμε να το χρησιμοποιήσουμε εκεί όπου θέλουμε να παράγουμε έντονη παραμόρφωση (τουλάχιστον όχι σε όλα τα στάδια της προενίσχυσης). Είναι πολύ πιο αποδοτικό αν μπει ως source follower αντικαθιστώντας έναν triode cathode follower οδηγώντας έτσι καλύτερα το επερχόμενο tone stack ή πέντοδο. ¶λλη μία πολύ διαδεδομένη χρήση είναι αυτή της fake tube rectifier – regulator. Έτσι θα κάνουμε οικονομία σε λυχνίες αλλά θα έχουμε “λαμπάτο” ήχο. Όταν θα θελήσουμε να φτιάξουμε έναν ψευτολαμπάτο solid state προενισχυτή πρώτη επιλογή θα ήταν με jfet ή/και τελεστικούς (opamps) και η δεύτερη επιλογή Cmos inverters. Συγκεκριμένα αν στοχεύουμε σε καθαρό έως ημικαθαρό ήχο (βλέπε fender, vox, early marshall) είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε opamps σε υψηλές τάσεις (+/- 15 έως 18V). Προτιμώ ηχητικά τα jfet input ειδικά αν στοχεύω σε headroom,tube-like compression. Όταν ανεβαίνει το gain προτιμώ jfet, μίξη jfet με jfet input opamp στο τέλος της ηχητικής αλυσίδας, rail2rail opamps , cmos. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
takis Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Είναι πολύ πιο αποδοτικό αν μπει ως source follower αντικαθιστώντας έναν triode anode follower οδηγώντας έτσι καλύτερα το επερχόμενο tone stack ή πέντοδο. Όταν θα θελήσουμε να φτιάξουμε έναν ψευτολαμπάτο solid state προενισχυτή πρώτη επιλογή θα ήταν με jfet ή/και τελεστικούς (opamps) και η δεύτερη επιλογή Cmos inverters. Συγκεκριμένα αν στοχεύουμε σε καθαρό έως ημικαθαρό ήχο (βλέπε fender' date=' vox, early marshall) είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε opamps σε υψηλές τάσεις (+/- 15 έως 18V). Προτιμώ ηχητικά τα jfet input ειδικά αν στοχεύω σε headroom,tube-like compression. Όταν ανεβαίνει το gain προτιμώ jfet, μίξη jfet με jfet input opamp στο τέλος της ηχητικής αλυσίδας, rail2rail opamps , cmos.[/quote'] χρηστο τα καταλαβα ολα οσα ειπες να εισαι σιγουρος γιαυτο... :lol: :lol: :lol: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
electrictabs Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Μα γιατί???? τα είπα τόσο απλά και κατανοητά 8) Δεν πειράζει μπλουζοθεέ όταν ξανακατέβεις Αθήνα θα στα εξηγήσω και με ηχητικά παραδείγματα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fleamail Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Share Δημοσιευμένο 13 Ιανουαρίου 2007 Είναι πολύ πιο αποδοτικό αν μπει ως source follower αντικαθιστώντας έναν triode anode follower οδηγώντας έτσι καλύτερα το επερχόμενο tone stack ή πέντοδο. Όταν θα θελήσουμε να φτιάξουμε έναν ψευτολαμπάτο solid state προενισχυτή πρώτη επιλογή θα ήταν με jfet ή/και τελεστικούς (opamps) και η δεύτερη επιλογή Cmos inverters. Συγκεκριμένα αν στοχεύουμε σε καθαρό έως ημικαθαρό ήχο (βλέπε fender' date=' vox, early marshall) είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε opamps σε υψηλές τάσεις (+/- 15 έως 18V). Προτιμώ ηχητικά τα jfet input ειδικά αν στοχεύω σε headroom,tube-like compression. Όταν ανεβαίνει το gain προτιμώ jfet, μίξη jfet με jfet input opamp στο τέλος της ηχητικής αλυσίδας, rail2rail opamps , cmos.[/quote'] χρηστο τα καταλαβα ολα οσα ειπες να εισαι σιγουρος γιαυτο... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: θέλουμε σεμινάριο ΤΩΡΑ!!! 8) :D http://www.mixitonline.com http://tuber.bandcamp.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση