Προς το περιεχόμενο

Επίπεδο ακρόασης μείξης στα 85 db


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κάπου διάβασα ότι το καλύτερο επίπεδο  ακρόασης  σε mix και mastering είναι τα 85db, διότι – λέει -  σύμφωνα με την καμπύλη fletcher - munson, σε αυτή την ένταση τα ανθρώπινα αυτιά ακούνε όσο το δυνατόν περισσότερο  αχρωμάτιστα (flat).

Προφανώς δεν εννοεί το ψηφιακό περιβάλλον, αλλά την ένταση των ηχείων μέσα στο δωμάτιο.

Πώς μπορούμε να ξέρουμε τα db της έντασης του ήχου που ακούμε;

Ευχαριστώ.

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Τα 85db είναι πολλά. Μπορεί να προκαλέσουν ζημιά (η πολύωρη έκθεση)

Εγώ μιξάρω πάντα σε πολύ χαμηλές εντάσεις. "Έμαθα" αν θες την απόκριση των ηχείων μου σε χαμηλές εντάσεις.

Τα db μετριούνται με ντεσιμπελόμετρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάπου διάβασα ότι το καλύτερο επίπεδο  ακρόασης  σε mix και mastering είναι τα 85db, διότι – λέει -  σύμφωνα με την καμπύλη fletcher - munson, σε αυτή την ένταση τα ανθρώπινα αυτιά ακούνε όσο το δυνατόν περισσότερο  αχρωμάτιστα (flat).

Προφανώς δεν εννοεί το ψηφιακό περιβάλλον, αλλά την ένταση των ηχείων μέσα στο δωμάτιο.

Πώς μπορούμε να ξέρουμε τα db της έντασης του ήχου που ακούμε;

Ευχαριστώ.

 

 

Χρειάζεσαι ενα ντεσιμπελομετρο όπως είπε ο Λάκης, δεν ξερω κατα ποσο ειναι ευκολο να βρεις..

Το Ξεκούρδιστο Πορτοκάλι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Χρειάζεσαι ενα ντεσιμπελομετρο όπως είπε ο Λάκης, δεν ξερω κατα ποσο ειναι ευκολο να βρεις..

 

υπαρχουν πολλα δωρεαν APPS

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

να ξεκαθαρίσουμε αρχικά, ότι τα 85db στο studio, με τα 85db στο μέσο "boom box" δωματιάκι μας, δεν έχουν καμιά σχέση... και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τις διαστάσεις του χώρου, αλλά σε μεγάλο ποσοστό και με την ηχοδιαμόρφωση και με την ποιότητα των monitor...

 

ένας αδόκιμος, αλλά επαρκώς παραστατικός παραλληλισμός, μπορεί να γίνει με τη διαφορά του να πηγαίνεις με 85 χιλιόμετρα με ένα παπί ή με μια Ducati Multistrada... στο πρώτο νομίζεις ότι πας με 200, στη  δεύτερη με 20... ;) O0

 

σε ένα επαγγελματικό studio λοιπόν, τα 85 αυτά db είναι απλά μια "άνετα ανεκτή" για αρκετή ώρα σχετικά δυνατή ένταση... στο μέσο δωμάτιο όμως (με την από ανύπαρκτη έως στοιχειώδη ηχοδιαμόρφωση και τα entry level κατ όνομα monitor), μπορούν κάλλιστα να πολλαπλασιάσουν παράλληλα την ένταση και των κάθε λογής artifacts, καθιστώντας μας τον παραγόμενο ήχο "ανυπόφορο" έστω και σε βραχυχρόνια έκθεσή...

 

έτσι προσωπικά, προτείνω έναν πιο "μπακάλικο" αλλά πιο "ρεαλιστικό" κατά συνθήκη τρόπο από αυτόν στο βιντεάκι που παρέθεσε ο φίλος μας παραπάνω (τον είχα προτείνει παλιότερα σε άλλον φίλο)...

με αυτόν πλέον ψάχνουμε το "sweet level" στο sweet spot, ανάλογα τον χώρο και τις υπάρχουσες δυνατότητες του, καθότι ενδεχόμενη υπόθεση μας ότι θα ναι 70 ή 75 ή 80db κλπ με στόχο την δυνατή προσέγγιση των 85, θα ναι αυθαίρετη)...

 

έχοντας "κλειστά" τα volume* και στα ηχεία και στην κάρτα σου, "φόρτωσε" ένα εμπορικό κομμάτι στο DAW και βάλτο να παίζει από την έξοδο που πάει στα ηχεία...

 

κατόπι "άνοιξε" το volume της κάρτας σου περίπου μέχρι την μέση (δεν υπάρχει κανόνας, αν θες και παραπάνω) και μετά βάλε έναν φίλο σου (ή κάνε το ο ίδιος πηγαίνοντας πέρα δώθε :)) να ανεβάζει την ένταση στα ηχεία μέχρι αυτά να σου ακούγονται στην θέση ακρόασης** "υποφερτά" δυνατά σε σχέση με τον χώρο σου (για να μη σε μπλέξω κι άλλο με "ντεσιμπελόμετρα") και χωρίς να παραμορφώνουν στο ελάχιστο...

 

τέλος σταμάτα την αναπαραγωγή του DAW και τσεκάρισε αν υπάρχει ενοχλητικός θόρυβος (φύσημα κλπ) που θα απαιτήσει μια νέα ρύθμιση προς τα κάτω... αν όχι είσαι έτοιμος...

 

ελπίζω να βοήθησα γιατί πιο "λιανά" δεν μπορώ να στα θέσω...

 

 

* πιο σωστά στα active monitors, κατά κανόνα μιλάμε για "input trim" που καθορίζουν την μέγιστη στάθμη που θα αποδώσουν αναλόγως του σήματος που θα δεχθούν και έτσι πρέπει να τα χρησιμοποιούμε...

 

** θέση "sweet spot", στην κορυφή του ισόπλευρου τριγώνου που σχηματίζει το σώμα σου με τα ηχεία, με τα αυτιά σου περίπου (λίγο κάτω) στην ευθεία των τουίτερ...

 

φυσικά αν υπάρχει ντεσιμπελόμετρο (έστω και από smartphone), το να μετρήσουμε πλέον με τον τρόπο του video, την ισορροπία των εντάσεων μεταξύ των δύο ηχείων (που εννοείται είναι τοποθετημένα από πριν σωστά) στο sweet spot, είναι επιθυμητό και χρήσιμο... όπως και το να έχουμε ένα reference γι αυτό το "sweet level", άσχετα με το καλιμπράρισμα και την αντικειμενικότητα του οποιουδήποτε sound meter...


επί της διαδικασίας της παραγωγής τώρα...

περί των 85db, πραγματοποιούμε όλες τις σημαντικές ενέργειες που έχουν ως προαπαιτούμενο την κατά το δυνατόν αντικειμενικότερη θεώρηση- εκτίμηση εκ μέρους μας... πχ. επιλογή και τοποθέτηση μικροφώνων, συχνοτικές επεμβάσεις, ρύθμιση παραμέτρων και ποσοστά effect, τελικές επιμέρους εντάσεις κλπ...

 

από την άλλη, κατά την ηχογράφηση ή το "διεκπεραιωτικό" editing ας πούμε, η ένταση πέφτει κατά το δοκούν, ώστε να "ξεκουράζονται" και τα αυτιά... άλλωστε ο μεγαλύτερος εχθρός μιας καλής μίξης είναι η (ωφέλιμη σε πολλές άλλες περιπτώσεις) "πρακτική" του εγκεφάλου να "συνηθίζει" γρήγορα τον "ήχο" μειώνοντας την κριτική μας ικανότητα...

 

κατά το τελικό στάδιο της μίξης που θα παρθούν και οι οριστικές αποφάσεις, επιβάλλονται και κάποιες Α/Β συγκρίσεις και σε οριακές χαμηλές εντάσεις και σε διάφορα άλλα αναπαραγωγικά συστήματα (αν υπάρχουν)... προσοχή όμως... δεν "δουλεύουμε" σε αυτές... απλά συμβουλευόμαστε την συμπεριφορά της μίξης μας εκεί και ενδεχόμενες αλλαγές τις πραγματοποιούμε επιστρέφοντας στα 85...

 

συμπερασματικά όλα τα παραπάνω επί του πρακτέου, ισχύουν και στο κάθε ταπεινό home studio,  αντικαθιστώντας όμως αναγκαστικά τα 85db με το "sweet level" του καθενός...

 

 

ΥΓ. η πρακτική του Λάκη να μιξάρει επιτηδευμένα χαμηλά, αφιερώνοντας χρόνο στο να μάθει να ζει με συνεχείς συγκριτικές "αναγωγές" στην εν γένει συμπεριφορά των ηχείων του σε διάφορες στάθμες, δεν αποκλείει καλά αποτελέσματα, δυσκολεύει όμως πολύ την επίτευξή τους (ανάλογα και την "ποικιλία" του υλικού)...

 

 

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

 

ΥΓ. η πρακτική του Λάκη να μιξάρει επιτηδευμένα χαμηλά, αφιερώνοντας χρόνο στο να μάθει να ζει με συνεχείς συγκριτικές "αναγωγές" στην εν γένει συμπεριφορά των ηχείων του σε διάφορες στάθμες, δεν αποκλείει καλά αποτελέσματα, δυσκολεύει όμως πολύ την επίτευξή τους (ανάλογα και την "ποικιλία" του υλικού)...

 

Μην νομίζεις, ποίησα την αναγκη φιλοτιμία.  ;D ;D ;D

 

Γενικά μου αρέσει να δουλεύω τις "μικρές ώρες", αναπόσπαστος.

Να γράφω δικόγραφα, να μοντάρω........να μιξάρω ;D

Και νταξ στα δύο πρώτα δεν ενοχλώ, αλλά φαντάσου να άκουγαν οι γείτονες το ίδιο Track 80 φορές τα ξημερώματα  ;D ;D

 

Έτσι έμαθα.....στα χαμηλά.

 

Φυσικά, όπως λες , τα 85db , με την  ακουστική του νεοελληνικού εργολαβικού δωματίου...είναι βασανιστήριο.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Και στο φινάλε , δεν είμαι και ο Quincy Jones, που θα διαλύσω εγώ τα αυτιά μου...για μια μίξη  ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Και στο φινάλε , δεν είμαι και ο Quincy Jones, που θα διαλύσω εγώ τα αυτιά μου...για μια μίξη  ;D ;D ;D

 

όχι βέβαια... σε τα μας?... ο ηχολήπτης του ήσουνα... ::)

τα χες τα κιλάκια σου τότενες όπως βλέπω, αλλά σε έρεψε γι αυτό του την κοπάνησες... O0 ;D ;D ;D ;

 

 

 

ΥΓ. εγώ είμαι παλιά καραβάνα... τι νόμιζες θα μου ξέφευγες?....  :P 8) ;D

LK_with_QJ_on_studio.jpg.092c7bb1f20b78c8dcc46603527e6f2c.jpg

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου