Προς το περιεχόμενο

Σκεφτομαι να επενδυσω σε βινυλιο και ηχεία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Θα προσπαθήσω σύντομα να βάλω χιλιοειπομένα (δίασπαρτα σε άλλα νήματα) πράγματα σε μια σειρά.

 

Σωστός ο ορισμός του Νίκου (npap).

 

Αν ο "καλός ήχος" είναι μετρήσιμο μέγεθος, τότε ναι, έτσι ορίζεται :"ως η πιστή αναπαραγωγή (το δυνατόν) του φυσικού ήχου".

 

Μας ενδιαφέρει πάντα αυτό;

Εμένα ΟΧΙ.

 

Θεωρώ την ηχογραφημένη μουσική, ΑΛΛΗ τέχνη από την ζωντανή μουσική.

 

ΑΝ έκρινα έτσι, το πιθανότερο θα ταν να θεωρώ ότι το "La Notte" του  Antonioni θα ταν καλλίτερο αν μπορούσε να είχε γυριστεί έγχρωμο και στα 4K.

 

Με την καμία όμως!

Και όχι , από παρελθοντολαγνία, αλλά από αισθητική άποψη.

 

ΔΕΝ με ενδιέφερε σε αυτην την ταινία να δώ "πίστη πραγματικότητα - μια αποτύπωση του Μιλάνου το 1961".

ΕΙδα ένα έργο τέχνης, που του πάει το .....ασπρόμαυρο (με ότι artifacts και αν έχει).

 

Για να γυρίσω στη μουσική.

 

Για εμένα το ακούω μουσική ΔΕΝ είναι μόνο μια ενέργεια που αφορά μόνο μια αίσθηση.

 

Εμπλέκεται σαφώς κυρίαρχα η ακοή....αλλά και η αφή (που πιάνεις το εξώφυλλο του άλμπουμ και το ανοίγεις) , η όσφρηση αν θέλετε (αλλίως μυρίζει ένα album αλλιως ένα στικάκι), και φυσικά η ΟΡΑΣΗ.

 

Artwork album, ........μπομπινες να γυρνάν, δίσκοι να στοβλίζονται στο πλατό....VU meters στο σκοτάδι,.

 

Προσωπικά αρνούμαι να ακούσω μουσική (ή να κάνω ό,τιδήποτε άλλο) μονο με μία αίσθηση.

 

Μου έχει τύχει να απολάυσω το ίδιο κομμάτι περισσότερο σε έναν χώρο από έναν άλλο, και όχι από θέματα ακουστικής..

 

Επειδή, ναι είχε π.χ. καλλίτερο καναπέ.

 

Προσοχή, να απολάυσω καλλιτερα, όχι να ακούσω καλλιτερα (δεν με ενδιαφέρει μόνο να ακούω).

 

Το ψηφιακό; Χαράς Ευαγγέλια.

Και το χω και το χαίρομαι, και το χρησιμοποιώ παράλληλα.

 

Αυτά  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 189
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  Για άλλους βέβαια (όπως εγώ ας πούμε... ::)) δεν νοείται ακρόαση μουσικής χωρίς την καλύτερη ποιότητα αναπαραγωγής της.  Ακουστές όλες (όσο γίνεται) οι λεπτομέρειες ηχογράφησης, από τα gliss του χεριού στις χορδές μέχρι τους ανεπαίσθητους ήχους του στούντιο και το τελευταίο "τσικ" των τυμπάνων....   

  Το περιβάλον εννοείτε ότι παίζει μεγάλο ρόλο, ίσως το άλφα και το ωμέγα μαζί με την διάθεση.  Ένας αναπαυτικός καναπές-πολυθρόνα (σαν αυτήν στην φωτό σου ας πούμε.... :D), ένα ποτό στο χέρι και μόνος....   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

και μόνος....    [/left]

 

Δεν χωράει δεύτερον  ;D ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι εγώ κάποτε άρχισα να ψάχνομαι για καλούς ήχους και βινύλια. Μετά θυμήθηκα ότι έχω φάει μέρες μέσα σε στούντια με τσίτα μαρσάλια και κάφρους ντράμερ και πόσο κουφάλογο έχω γίνει και παράτησα τέτοιες φιλοδοξίες.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κι εγώ κάποτε άρχισα να ψάχνομαι για καλούς ήχους και βινύλια. Μετά θυμήθηκα ότι έχω φάει μέρες μέσα σε στούντια με τσίτα μαρσάλια και κάφρους ντράμερ και πόσο κουφάλογο έχω γίνει και παράτησα τέτοιες φιλοδοξίες.

 

μεγάλη κουβέντα είπες Ray...

αν την "σωκρατική" σου θεώρηση την έκαναν κατά πλειοψηφία τα λογής λογής περήφανα "πέτσινα αυτιά" που την είχαν αποδεδειγμένα ανάγκη μετά το 80, και το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας θα ήταν σε καλύτερη κατάσταση και πολλοί "hiendάδες" κατ ευφημισμόν, κατά πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ πιο πλούσιοι (και κάποια σπίτια δεν θα είχαν κλείσει άδικα)... ;D ;D ;D

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Έχοντας επενδύσει στον αναλογικό ήχο από σχετικά μικρή μπορεί να πει κανείς ηλικία-είμαι 22- και βρισκόμενος σε χώρο με κάθε είδους αναλογικά μηχανήματα αναπαραγωγής και ηχογράφησης αυτό που ίσως έχω να βάλω στο τραπέζι είναι το εξής:

Κάθε μορφής ήχος που ακούγεται από ένα ψηφιακό μέσο έχει υποστεί επεξεργασία όσον αφορά το περιεχόμενο του.

 

Όταν μιλάμε για αναλογική ηχογράφηση-αναπαραγωγή έχουμε να κάνουμε με μια διαδικασία που περιλαμβάνει την μεταποίηση κυμάτων αέρα(για μικρόφωνα) ή και πιεζοηλεκτρικών(για μαγνήτες εγχόρδων) σε ηλεκτρικά.

 

Αυτά τα ηλεκτρικά κύματα με τη σειρά τους περνάνε από μια κονσόλα και μιξάρονται, περνάνε από κομπρέσσορες, φίλτρα ενδεχομένως και μετά καταλήγουν σε εγγραφέα ταινίας ρινισμάτων σιδήρου που αποθηκεύει αυτά τα ηλεκτρικά κύματα ώστε να γίνει αναπαραγωγή αυτών αργότερα, ουσιαστικά να γίνουν τα κύματα ρεύματος ξανά κύματα αέρα(ακουστές συχνότητες).

 

Με αυτή τη λογική και δεδομένου ότι το ρεύμα υπόκειται στους κανόνες της κβαντομηχανικής έχεις αποθηκεύσει ένα άπειρο στην κυριολεξία ποσοστό ενέργειας-πληροφορίας διότι χρησιμοποιείς ένα μέσο που έχει την βάση του στον ηλεκτρισμό.

 

 

Αντίθετα σε ένα ψηφιακό μέσο, γίνεται δειγματοληψία των ηλεκτρικών αυτών κυμάτων, στην ουσία όπως οι λάμπες φθορισμού που πατάνε στην αδυναμία του ανθρώπινου οφθαλμού να μπερδεύει επαναλαμβανόμενες εκλάμψεις φωτός 30 φορές το δευτερόλεπτο και άνω με συνεχές φως.

 

Αν έπρεπε ένα ψηφιακό μέσο να διατηρεί συνεχόμενη επαφή όπως ένα αναλογικό θα έπρεπε κάθε μουσικό κομμάτι να χρειάζεται έναν αποθηκευτικό χώρο γύρω στο 1 terrabyte για να το κάνει αυτό και μπορεί και να μην λέω αρκετά.

 

 

Πρακτικά τώρα,

οι διαφορές που ακούω εγώ από ένα μαγνητόφωνο και ένα ψηφιακό σήμα είναι πως εκεί που πχ μπορείς να κάθεσαι και να παίζεις-ακούς από μια μπομπίνα στα 15 ips για ώρες κυριολεκτικά είτε από ακουστικά είτε από ηχεία, μέσα στο pc αυτό δεν μπορεί να γίνεται για πάνω από 1-2 ώρες χωρίς να κουράζεσαι εκτενώς, λόγω του ότι το ψηφιακό σήμα έχει εγχειριστεί σε χίλια δύο σημεία(δειγματοληψία) με αποτέλεσμα αυτές οι επαναλαμβανόμενες εναλλαγές παύσης και έντασης- που δεν μπορείς να τις ακούσεις όπως ακριβώς με το παράδειγμα των λυχνιών φθορισμού- δημιουργούν πολύ περισσότερες περιττές αρμονικές από ένα αναλογικό σύστημα που περιέχει συμπαθητικές αρμονικές-το κάθε σημείο κάθε κύματος οδηγεί στο επόμενο χωρίς καμία απόσταση μεταξύ τους.

 

Λόγω αυτού του γεγονότος ένας δίσκος που έχει κοπεί από μαγνητόφωνο έχει επίσης μια πιο ευχάριστη επίδραση στον εγκέφαλο και τα επίπεδα του στρες του ατόμου από το mp3, ή τέλος πάντων ψηφιακού αρχείου.

 

Και αποδεδειγμένα μια καλή ακουστική εμπειρία επιδράει θετικά στα επίπεδα του στρες κάθε ατόμου.

 

Τα συμπεράσματα δικά σας, δεδομένου οτι σε περίοδο κρίσης δώσαμε τόσα εκατομμύρια σαν λαός για την ψηφιοποίηση ΟΛΩΝ των ΜΜΕ, κάτι που ήταν εντελώς περιττό και μάλλον κακό για την ποιότητα των πολυμέσων που φτάνουν σπίτια μας.(Όχι οτι θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να έβλεπες Ρουβά ή Ράδιο Αρβύλα αναλογικά).

 

Step, τα περισσότερα από αυτά που γράφεις είναι πολύ συνηθισμένες παρανοήσεις.

Τα προβλήματα που περιγράφεις ως θεμελιώδεις αδυναμίες της δειγματοληψίας δεν είναι πραγματικά. Αυτά που συνήθως περιγράφονται ως "προβλήματα ψηφιακού ήχου" είναι προβλήματα παραγωγής, επιθετικού mastering κλπ.

Δηλαδή το πρότυπο του CD είναι πολύ καλύτερο από αυτό που έχουν πάει και έχουν γράψει κάποιες φορές.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

φίλε step

μαλλον παρανόησες αυτά που που λέει ο harilatron.

Αναφέρεται στο loudness war που είναι σήμερα η κατάρα του ψηφιακού ήχου.

 

Ο ψηφιακός ήχος (σε σωστή ηχογράφηση σύμφωνα με τις αρχές της σωστής δυναμικής περιοχής) σήμερα βελτιώνεται, και κάποια στιγμή ίσως καταφέρει και ξεπεράσει τον απόλυτο αναλογικό.

Δυστυχώς η πλειοψηφία ψηφιακών ηχογραφήσεων που παράγονται έχουν δυναμική περιοχή λιγότερο από 10 db και με αρκετό clipping.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ψηφιακός ήχος (σε σωστή ηχογράφηση σύμφωνα με τις αρχές της σωστής δυναμικής περιοχής) εδω και ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ  σήμερα βελτιώνεται, και κάποια στιγμή ίσως εχει καταφέρει και ξεπεράσει τον απόλυτο αναλογικό.

 

κορκτεντ

 

Δυστυχώς η πλειοψηφία ψηφιακών ηχογραφήσεων που παράγονται έχουν δυναμική περιοχή λιγότερο από 10 db και με αρκετό clipping Το dynamic range των συγχρονων 32-bit floating-point digital συστηματων  ειναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ μεγαλυτερο του ..υψηλότερου δυνατου αναλογικο....τοσο ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ μεγαλυτερο που ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ προσπαθεια συγκρισης τους μοιαζει με αγωνα ταχυτητας μεταξυ  Ferrari Testarosa και γαϊδαρου του...MΠAΡΜΠΑΜΙΤΟΥΣΗ της ΥΕΝΕΔ που λεγαμε παραπανω  ;D,

 

το δε  CLIPPING ,που οχι ΔΕΝ υπαρχει στην πλειοψηφια των ψηφιακων παραγωγων,οφειλεται σε ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ παραγοντα και ΦΥΣΙΚΑ οχι στο ΜΕΣΟΝ.....παντως ΟΛΟΙ οσοι εχουν ασχοληθει με ηχογραφηση απλα ΓΕΛΑΝΕ με το ποσο ΛΙΓΟΤΕΡΟ clipping εχει το DIGITAL σε σχεση με το analog

 

 

κορκτεντ 2  ;D

 

Αυτό που ξέρω είναι οτι μάλλον οι περισσότεροι ή δεν θυμάστε ή δεν έχετε ακούσει ποτέ ένα σετ τύμπανα γραμμένο σε ταινία, γιατί αν θυμόσασταν/ξέρατε μάλλον δεν θα κάναμε καν αυτή την κουβέντα.

 

μπα ......ποτε μας....εσενα περιμεναμε να μας το μαθεις.....  ;D (εξω απο την πλακα οι περισσοτεροι που σου μιλανε εδω μεσα εχουν ΓΕΡΑΣΕΙ αγκαλια με 24καναλα Studer & εχουν δωσει ΠΟΛΛΑ λεφτα για παραγωγες σε "ταινια")

 

Παμε λοιπον....ΑΛΛΗ μια φορα για να το κλεισουμε....το digital ειναι ΚΛΑΣΕΙΣ ανωτερο σε ΗΧΗΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ απο το analog....οποιαδηποτε....αντιπαθεια προς αυτο οφειλεται στο γεγονος οτι ο....αντιπαθων ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ DIGITAL & ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΡΡΕΠΗΣ ΣΕ...ΜΥΘΟΛΟΓΙΕΣ  ;)

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι,

 

Προφανώς το παράγω μουσική με αναλογικά μέσα, είναι ΠΟΛΥ ακριβότερο / χρονοβόρο από το παράγω μουσική με ψηφιακά μέσα.

 

Μιλάμε για την αναπαραγωγή εδώ.

 

Από εκεί και πέρα, αν η συζτήση συνεχιστεί έτσι, με τα ΥΠΕΡ και τα ΚΑΤΑ, του κάθε μέσου, έχει ενδιαφέρον.

 

Δεν χρειάζεται κατά τη γνώμη μου φανατισμός, ο καθένας αναπαράγει μουσική όπως θέλει, και υπάρχουν (ευτυχώς για εμένα) και οι δύο δυνατότητες.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου