stavros911 Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Εγώ πάλι παίζω μόνο μπάσο ;D Μια φορά στην επαρχία όταν έμενα, το μοναδικό μαγαζί της περιοχής που είχε χορδές μπάσου μου πούλησε flat, εγώ ήμουν 16 ετών και δεν είχα την παραμικρή ιδέα τι είναι flat χορδές και γιατί. Περίμενα να τις φορέσω και να γίνει χαμός με τα γκλινκι γκλινκι και τα σχετικά (τα οποία επιζητούσα στην ηλικία εκείνη) αλλά δεν. Πολύ αργότερα κατάλαβα γιατί όχι. Μία φορά σχετικά πρόσφατα έβαλα flat χορδές έχοντας συνείδηση του τι κάνω και τι είναι, κι ενώ με βόλεψαν πάρα πολύ στο χέρι, ο ήχος ήταν λίγο ψόφιος να το πω; Πάντως κάτι τέτοιο. Εξαρτάται βεβαίως τι κάνεις με το μπάσο κι αν έχεις συγκρότημα, τι συγκρότημα είναι αυτό και ποιος ο ρόλος του μπάσου εκεί μέσα. Εμένα πάντως όταν πήγα με τις flat για πρόβα με έδιωξαν και μου είπαν άλλαξέ τες, δεν παλεύεσαι με αυτές τις χορδές. Ξαναγύρισα σε rounds μετά από λίγο καιρό για να εισπράξω ένα (μάλλον επικριτικό) "επιτέλους". Στην πράξη τώρα και γενικά μιλώντας, δεν έχω συζητήσει από κοντά με έναν μπασίστα που να παίζει με flat χορδές. Όλοι είχαν βάλει κάποτε αλλά δεν... ή στην καλύτερη "καλές και οι flat αλλά προτιμώ τις rounds". Πιστό μπασίστα σε flat χορδές δεν γνώρισα ποτέ μου. Στο ίντερνετ αντιθέτως, τολμώ να πω ότι οι flat επικρατούν κι αν δεν επικρατούν, παίζουν στα ίσια. Περίεργα πράγματα.
audiokostas Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Μία φορά σχετικά πρόσφατα έβαλα flat χορδές έχοντας συνείδηση του τι κάνω και τι είναι, κι ενώ με βόλεψαν πάρα πολύ στο χέρι, ο ήχος ήταν λίγο ψόφιος να το πω; Πάντως κάτι τέτοιο. Εξαρτάται βεβαίως τι κάνεις με το μπάσο κι αν έχεις συγκρότημα, τι συγκρότημα είναι αυτό και ποιος ο ρόλος του μπάσου εκεί μέσα. ...... Στην πράξη τώρα και γενικά μιλώντας, δεν έχω συζητήσει από κοντά με έναν μπασίστα που να παίζει με flat χορδές. Όλοι είχαν βάλει κάποτε αλλά δεν... ή στην καλύτερη "καλές και οι flat αλλά προτιμώ τις rounds". Πιστό μπασίστα σε flat χορδές δεν γνώρισα ποτέ μου. Στην Ελλάδα είναι λίγο δύσκολο να γνωρίσεις επαγγελματία ή ημιεπαγγελματία μπασίστα (που δεν παίζει τζαζ και) που είναι dedicated στις flat χορδές καθότι είναι λίγο δύσκολο με τις flat να καλύψεις μεγάλη γκάμα ακουσμάτων (και παιξίματος καθότι αλλάζεις λίγο το παίξιμο) και να έχεις και την έγκριση του ηχογλύφτη. Η πλειοψηφία είναι 5χορδο και round. Έναν εραστή των flats που ξέρω πάντως (προσωπικά) είναι ο Σωτήρης Ζήσης των Blues Wire (που τρελαίνεται για Thomastik flats στο 4χορδο JB του). Από την άλλη υπάρχει μεγάλη παρεξήγηση για τις flats καθότι υπάρχει η γενική εντύπωση ότι αυτές είναι μόνο για blues/soul ενώ πρόσφατη ενδελεχής ακρόαση που έκανα μαζί με φίλο επαγγελματία μπασίστα σε original πολυκάναλες ηχογραφήσεις (υπάρχουν στο net) γνωστών ροκ δίσκων, αποδεικνύουν ότι οι flats με πένα (και συνήθως με P-bass) είναι από τους αγαπημένους συνδυασμούς σε αυτές τις ηχογραφήσεις. Δηλαδή μιλάμε για το πιο basic (σχεδόν μονολιθικό) μπάσο (p-bass) με συχνοτικά περιορισμένες χορδές. Τι να το κάνεις όμως που αυτός ο οργανικός, βαρύς και κρουστός ήχος πένας (ή και δάχτυλα) και flats (και ίσως με palm ή sponge muting) είναι από τις κορυφαίες συντροφιές που μπορεί να έχει μία ντραμς. Από την άλλη, το είπα εξ' αρχής. Παίζει ρόλο ο παίχτης (τι θέλει και τι μπορεί) και ο μάστορας στη κονσόλα. Δηλαδή πείτε μου, ποιος στα λογικά του θα έβαζε flats σε Stingray και θα του έδινε +10db στα 100hz και στα 200hz ? Το έκανε όμως ο Peter Henderson με τον Dougie Thomson στο μπάσο του Breakfast in America. ;) Having said that, η πλειοψηφία των μπάσων μου έχει round με ένα να έχει half και δύο (το ένα υπό ανέγερση) να έχουν flats. Όπως (πάλι) προείπα, μου αρέσουν όλες και το ίδιο κουλός παραμένω σε όλες. Το ερώτημα συνεχίζει να μην υφίσταται (για μένα). Οι χορδές δεν είναι στάση ζωής αλλά άλλο ένα εργαλείο διαμόρφωσης του ήχου σου. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.
dimsonic Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 καταλαβαίνω τη χρήση τους σε funk και slap ή παρόμοια είδη (εκτός από ροκ κλπ μεταλ και άλλα σίδερα) Σε μένα που έστω για τη χρήση που κάνω τα συρσίματα (για να μην χρησιμοποιήσω όρους όπως γκλισάντι) είναι περισσότερο από ακουστά καθώς δεν υπάρχουν και τα τάστα. Και τα όσα συρσίματα θέλω να κάνω (και αν) πάλι με δεσμεύουν επειδή ακούγονται περισσότερο από όσο χρειάζεται. Ίσως να φταίει και η μέτριά μου τεχνική πλέον (μια και κάνω μόνο περιστασιακή χρήση). Ελπίζω να τις ξεφορτωθώ γρήγορα.. Κάποια στιγμή που θα περάσω τα μέρη του μπάσου στις ηχογραφήσεις μου σε τελική μορφή θα φάνε σουτ οι τυλιχτές. με σήμα το μπιφτέκι
RayDTutto Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Και μετά έρχεται ο Steve Harris με τις φλατς του και ανατρέπει όοοολη την συζήτηση για τις φλατς.... When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.
X-minor Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Και μετά έρχεται ο Steve Harris με τις φλατς του και ανατρέπει όοοολη την συζήτηση για τις φλατς.... Κι εσύ πήρες τώρα την περιπτωσάρα με καραbright χορδές και ήχο κλικι-κλακα με παίξιμο σχεδόν slap. Και μάλιστα χορδές που αλλάζονται κάθε τέταρτο! ;D
O_yes Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Φλατς.Ομως περισοτερη σημασια δεινω στον αριθμο τυλιγνατων.Καλυτερα ραουντ με 2 τυλιγματα παρα φλατ με 3
Minoru Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 OP Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2016 Και μετά έρχεται ο Steve Harris με τις φλατς του και ανατρέπει όοοολη την συζήτηση για τις φλατς.... Είχα βάλει τις χορδές του, στην αρχη ήταν υπερβολικά bright σε κανα δίμηνο έστρωσαν και ζέσταναν η σι και η μι μόνο και οι άλλες απο κάτω συνέχισαν να ειναι υπερβολικά bright , περίεργη εκνευριστική κατάσταση.
lgbesios Δημοσιευμένο 18 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 18 Μαΐου 2016 Κάποτε είχα πει :http://www.noiz.gr/index.php?topic=192300.msg649048#msg649048 Και συνεχίζω: Έχω πλέον τσεκάρει σε διάφορα μπάσα τiς περισσότερες Flats χορδές (κάποια στιγμή θα συνεχίσω το παραπάνω παλιό review ή θα τα μαζέψω όλα σε ένα καινούργιο ) O λόγος απλός μου αρέσει ο ήχος των flats, o βαθύς , κρουστός , συμπαγής ήχος που με την κατάλληλη τεχνική προσέγγιση γίνεται πραγματικά συναρπαστικός, όπως είπαν και οι προλαλήσαντες, από τον ήχο σήμα κατατεθέν της Motown μεχρι τις clear and clean and powerful μπασογραμες του Harris, και όλους τους υπόλοιπους ανάμεσα ,όπως ο ήχος του Phil αλλά και ο παλαντινιος ήχος. Θα ήθελα όμως να είχα ένα ακόμη precision με roundwoudns , για άλλους τόσους αντιστοίχους λόγους, θα πω μόνο ένα όνομα, Glenn Hughes . Αποδεικνύοντας τελικά ότι η αλήθεια είναι κάπου στην μέση.... ....Δεν ψηφίζω. >:D rust never sleeps
stavros911 Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2016 Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2016 Στην Ελλάδα είναι λίγο δύσκολο να γνωρίσεις επαγγελματία ή ημιεπαγγελματία μπασίστα (που δεν παίζει τζαζ και) που είναι dedicated στις flat χορδές καθότι είναι λίγο δύσκολο με τις flat να καλύψεις μεγάλη γκάμα ακουσμάτων (και παιξίματος καθότι αλλάζεις λίγο το παίξιμο) και να έχεις και την έγκριση του ηχογλύφτη. Η πλειοψηφία είναι 5χορδο και round. Έναν εραστή των flats που ξέρω πάντως (προσωπικά) είναι ο Σωτήρης Ζήσης των Blues Wire (που τρελαίνεται για Thomastik flats στο 4χορδο JB του). Προφανώς δεν μιλούσα για επαγγελματίες του χώρου αλλά για "περαστικούς" όπως εγώ. Στη δικιά μου εμπειρία δεν υπάρχουν flat χορδες στο ρεπερτόριό τους.
KnightRider1 Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2016 Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2016 Stainless Steel Roundwounds M'αρέσει γενικά πολύ το brightness σε χροιά ήχου Ibanez ή Fender Jazz Bass κλπ. Παίζω με πένα για τον λόγο το ότι έχω πολύ aggresive ήχο και Clarity στα πρίμα. Ibanez SR300
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση