Προς το περιεχόμενο

Τελικά είναι φαιδροί όσοι παίζουν mainstream pop;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παίδες, αν και ο Malmsteen σίγουρα δεν είναι το θέμα εδώ, ο Sami έχει δίκιο. Από ένα χρονικό σημείο και πέρα, έναν καλλιτέχνη τον κρίνει η ιστορία. Τον Malmsteen τον έχει κρίνει και του έχει δώσει τη θέση του. Εγώ δε θέλω ούτε να τον βλέπω, ούτε να τον ακούω. Θεωρώ ότι είναι η επιτομή της κιτς φιγούρας (φιγούρα και με τις δύο έννοιες) αλλά εγώ είμαι ένας μουσικός που ζήτημα είναι αν με ξέρει η μάνα μου και τον Malmsteen τον ξέρει όλος σχεδόν ο κόσμος εδώ και τρεις δεκαετίες. Ε, μάλλον κάτι θα πρέπει να μου λέει αυτό.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 163
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αν και δεν χρειάζεται να κολλήσει το θρεντ στον Malmsteen, παραθέτω το παρακάτω από το οποίο αντιλαμβανόμαστε ότι ο υπόλοιπος κόσμος πιθανόν να έχει διαφορετική άποψη από κάποιων συμμετεχόντων στο noiz (συμπεριλαμβανομένου και εμού)  :)

 

Guitar legend Yngwie Malmsteen has been honored many times in many ways. He has won many awards, been on the cover of hundreds of guitar magazines, and been included as one of the 10 Greatest Electrical Guitar Players in Time Magazine. He also has his handprints in Hollywood's RockWalk - a sidewalk dedicated to artists who have made a significant impact on the evolution of music

 

http://blog.graphtech.com/yngwie-malmsteen-recognized-for-his-contributions-to-music

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες, αν και ο Malmsteen σίγουρα δεν είναι το θέμα εδώ, ο Sami έχει δίκιο. Από ένα χρονικό σημείο και πέρα, έναν καλλιτέχνη τον κρίνει η ιστορία. Τον Malmsteen τον έχει κρίνει και του έχει δώσει τη θέση του. Εγώ δε θέλω ούτε να τον βλέπω, ούτε να τον ακούω. Θεωρώ ότι είναι η επιτομή της κιτς φιγούρας (φιγούρα και με τις δύο έννοιες) αλλά εγώ είμαι ένας μουσικός που ζήτημα είναι αν με ξέρει η μάνα μου και τον Malmsteen τον ξέρει όλος σχεδόν ο κόσμος εδώ και τρεις δεκαετίες. Ε, μάλλον κάτι θα πρέπει να μου λέει αυτό.

ο ίδιος έχει πει

 

"I've probably made more mistakes than anybody. But I don't dwell on them. I don't expect people to understand me, because I'm pretty complex, and I think outside the box with everything I do. I've always taken the un-traveled path. Obviously, people have their opinions, but I can't get too wrapped up in that, because I know what I can do, and I know what kind of person I am. And I have no control over what anybody says about me. Back in Sweden, I'm 'Mr. Personality' in the tabloids. But, obviously, I can't take that seriously. I know in my heart that if I do the absolute best I can do, maybe ten years from now, people may turn around and say, 'He wasn't that bad."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλλον δεν έχει γίνει κατανοητό τι ακριβώς σημαίνει μουσική ιστορία. Μουσική ιστορία είναι και τα ρεμπέτικα της δεκαετίας του 30. Μουσική ιστορία είναι και τα blues των μαύρων της Αμερικής του 40. Μουσική ιστορία είναι και τα τραγούδια των τσιγγάνων της Ισπανίας. Μουσική ιστορία είναι και η όπερα. Μουσική ιστορία είναι και τα κρουστά της Αφρικής. Μουσική ιστορία είναι και το rock. Μουσική ιστορία είναι και η Lady Gaga. Και ο Rick Astley. Μην υπερβάλουμε λοιπόν. Κανένας καλλιτέχνης δεν έχει το ειδικό βάρος και το καλλιτεχνικό εκτόπισμα ώστε να φέρει δικαίως τον χαρακτηρισμό "άλλαξε την μουσική ιστορία". Άλλαξε την ιστορία του σύγχρονου rock/metal; Ναι, ίσως. Ακόμα και εκεί όμως, πόσο; Δηλαδή οι Guns 'n' Roses ή οι Bolt Thrower δεν θα ήταν οι ίδιοι χωρίς τον Malmsteen; Εγώ πάντως δεν βάζω το χέρι μου στην φωτιά.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει πάντα αυτή η τάση στο ΝΟΙΖ -καθότι λογιζόμαστε μουσικοί, ναι ακόμα κι εγώ  ;D- να μπλέκουμε την παικτική ικανότητα με τη καλλιτεχνία. Αν ρωτήσετε έναν απλό  σημερινό ακροατή περί τον Χέντριξ το πιο πιθανό-αν τον γνωρίζει κιόλας- θάναι να σας πει πως ήταν κάποιος βιρτουόζος κιθαρίστας απ τους καλύτερους, αν όχι ο καλύτερος κλπ κλπ. Ούτε ένα άσθμα του δεν ξέρει και ποσώς αντιλαμβάνεται αν επηρέασε το τρόπο παιξίματος της κιθάρας.

  Και τώρα η προσωπική μου άποψη περί των βιρτουόζων κιθαριστών κλπ. Προσωπικά με αφήνει παγερά αδιάφορο η κιθαριστική ικανότητα του κάθε Χέντριξ, αλλά με συγκλονίζουν τα τραγούδια του Φρανκ Ζάππα, όχι η καταπληκτική του δεινότητα στη κιθάρα, η μουσική του και αν το πάμε παρακάτω τα προσωπικά μου ακούσματα, δεν έχουν στη πλειονότητά τους καμιά σχέση με βιρτουόζους  που επηρέασαν, ή επηρεάστηκαν από την εξέλιξη της κιθαριστικής τέχνης. Μουσική ακούω, ενίοτε παίζω και καμιά χαζομαρούλα ο ίδιος, δεν είμαι δάσκαλος ωδικής για να κρίνω μαθητές, είμαι ακροατής. Μου αρέσει κάτι στ' αυτιά ή όχι, δεν είναι ιατρική η μουσική για να θες πτυχίο- τουλάχιστον σε επίπεδο ποπ-ροκ. Μη μπλέκουμε

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μάλλον δεν έχει γίνει κατανοητό τι ακριβώς σημαίνει μουσική ιστορία. Μουσική ιστορία είναι και τα ρεμπέτικα της δεκαετίας του 30. Μουσική ιστορία είναι και τα blues των μαύρων της Αμερικής του 40. Μουσική ιστορία είναι και τα τραγούδια των τσιγγάνων της Ισπανίας. Μουσική ιστορία είναι και η όπερα. Μουσική ιστορία είναι και τα κρουστά της Αφρικής. Μουσική ιστορία είναι και το rock. Μουσική ιστορία είναι και η Lady Gaga. Και ο Rick Astley.

 

Μέχρι εδώ οκ. Αν θα είναι στην Brittanica το 2200, θα είναι στη μουσική ιστορία. Αλλιώς όχι. Δεν μπορείς να κρίνεις ακόμη εύκολα το ποιός μπαίνει και ποιός όχι. Αλλά ο Yngwie, όσο και αν δεν μου αρέσει αυτό που κάνει, θα είναι. Κατά 90% έστω.

 

Μην υπερβάλουμε λοιπόν. Κανένας καλλιτέχνης δεν έχει το ειδικό βάρος και το καλλιτεχνικό εκτόπισμα ώστε να φέρει δικαίως τον χαρακτηρισμό "άλλαξε την μουσική ιστορία".

 

Για μία ακόμη φορά διαφωνώ. Όταν αλλάξεις την ιστορία ενός δημοφιλούς είδους, αλλάζεις και την ίδια τη μουσική. Όταν αλλάξεις την ιστορία ενός μη δημοφιλούς  αλλά πολιτιστικά βαρέως είδους, όπως, π.χ. η σύγχρονη κλασσική, πάλι αλλάζεις τη μουσική.  Όλα συνδέονται με κάποιο τρόπο. Αν πιστεύεις ότι π.χ. η σύγχρονη μουσική δεν σε έχει επιρρεάσει, ξανασκέψτο κάθε φορά που πας να δεις ένα έργο στο σινεμά. που τα soundtracks, ειδικά σε τρόμου κτλ. είναι εντελώς σύγχρονα.  Οικουμενικό χωριό είμαστε.

Αυτή η πρόταση είναι ψευδής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Υπάρχει πάντα αυτή η τάση στο ΝΟΙΖ -καθότι λογιζόμαστε μουσικοί, ναι ακόμα κι εγώ  ;D- να μπλέκουμε την παικτική ικανότητα με τη καλλιτεχνία. Αν ρωτήσετε έναν απλό  σημερινό ακροατή περί τον Χέντριξ το πιο πιθανό-αν τον γνωρίζει κιόλας- θάναι να σας πει πως ήταν κάποιος βιρτουόζος κιθαρίστας απ τους καλύτερους, αν όχι ο καλύτερος κλπ κλπ. Ούτε ένα άσθμα του δεν ξέρει και ποσώς αντιλαμβάνεται αν επηρέασε το τρόπο παιξίματος της κιθάρας.

  Και τώρα η προσωπική μου άποψη περί των βιρτουόζων κιθαριστών κλπ. Προσωπικά με αφήνει παγερά αδιάφορο η κιθαριστική ικανότητα του κάθε Χέντριξ, αλλά με συγκλονίζουν τα τραγούδια του Φρανκ Ζάππα, όχι η καταπληκτική του δεινότητα στη κιθάρα, η μουσική του και αν το πάμε παρακάτω τα προσωπικά μου ακούσματα, δεν έχουν στη πλειονότητά τους καμιά σχέση με βιρτουόζους  που επηρέασαν, ή επηρεάστηκαν από την εξέλιξη της κιθαριστικής τέχνης. Μουσική ακούω, ενίοτε παίζω και καμιά χαζομαρούλα ο ίδιος, δεν είμαι δάσκαλος ωδικής για να κρίνω μαθητές, είμαι ακροατής. Μου αρέσει κάτι στ' αυτιά ή όχι, δεν είναι ιατρική η μουσική για να θες πτυχίο- τουλάχιστον σε επίπεδο ποπ-ροκ. Μη μπλέκουμε

 

Η έννοια «απλός ακροατής» δεν είναι οικουμενική. Άλλο πράγμα ο απλός ακροατής εδώ, άλλο στην Αγγλία, άλλο στις ΗΠΑ, άλλο στο Αμμάν, άλλο στη Νότιο Αφρική. Οπότε, ου γενικεύσεις εξ ιδίων τα αλλότρια.

Αυτή η πρόταση είναι ψευδής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να μπλέκουμε την παικτική ικανότητα με τη καλλιτεχνία.

 

Έχεις απόλυτο δίκιο. Ειδικά στον κόσμο των μουσικών αυτή είναι μια πολύ συχνή παρεξήγηση. Όμως εξίσου συχνό είναι το άλλο άκρο. Δηλαδή ο βιρτουόζος αποκλείεται να είναι και αξιόλογος καλλιτέχνης.

 

Προσωπική μου άποψη είναι ότι όσο καλύτερη η γνώση και τεχνική κατάρτιση πάνω στο όργανο, τόσο ευκολότερη η καλλιτεχνική δημιουργία. Με άλλα λόγια όσο καλύτερα γνωρίζω το όργανό μου, τόσο ευκολότερα, γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα, θα μπορέσω να "μεταφράσω" αυτό που έχω μέσα στο κεφάλι μου.  Ένα βήμα παραπέρα σε αυτή τη σκέψη είναι και το ότι, η πολύ καλή τεχνική κατάρτιση ωφελεί ΚΑΙ πρωτογενώς. Τη σύλληψη της σύνθεσης δηλαδή.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μία ακόμη φορά διαφωνώ. Όταν αλλάξεις την ιστορία ενός δημοφιλούς είδους, αλλάζεις και την ίδια τη μουσική. Όταν αλλάξεις την ιστορία ενός μη δημοφιλούς  αλλά πολιτιστικά βαρέως είδους, όπως, π.χ. η σύγχρονη κλασσική, πάλι αλλάζεις τη μουσική.  Όλα συνδέονται με κάποιο τρόπο. Αν πιστεύεις ότι π.χ. η σύγχρονη μουσική δεν σε έχει επιρρεάσει, ξανασκέψτο κάθε φορά που πας να δεις ένα έργο στο σινεμά. που τα soundtracks, ειδικά σε τρόμου κτλ. είναι εντελώς σύγχρονα.  Οικουμενικό χωριό είμαστε.

 

Να στο πω διαφορετικά. Αν με πονάει το μικρό δάχτυλο του ενός χεριού και κάποιος με ρωτήσει "Πως πάει, όλα καλά;", θα του πω "Ναι, όλα μια χαρά". Ο πόνος στο μικρό δάχτυλο δεν θα είναι κατι άξιο αναφοράς σε μια ερώτηση που αναφέρεται σε εμένα συνολικά. Αν έχω σπάσει το πόδι μου και είμαι κρεβατωμένος στην ίδια ερώτηση θα απαντούσα "Τι ρωτάς ρε μεγάλε, τον γύψο δεν τον βλέπεις;" ;D Για μένα λοιπόν η επιρροή του Malmsteen στην μουσική ιστορία είναι ότι και ο πόνος στο μικρό δάχτυλο. Αδιάφορος για την συνολική κατάσταση και κάτι άξιο αναφοράς μόνο σε συγκεκριμένη ερώτηση επι τούτου.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Έχεις απόλυτο δίκιο. Ειδικά στον κόσμο των μουσικών αυτή είναι μια πολύ συχνή παρεξήγηση. Όμως εξίσου συχνό είναι το άλλο άκρο. Δηλαδή ο βιρτουόζος αποκλείεται να είναι και αξιόλογος καλλιτέχνης.

 

Προσωπική μου άποψη είναι ότι όσο καλύτερη η γνώση και τεχνική κατάρτιση πάνω στο όργανο, τόσο ευκολότερη η καλλιτεχνική δημιουργία. Με άλλα λόγια όσο καλύτερα γνωρίζω το όργανό μου, τόσο ευκολότερα, γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα, θα μπορέσω να "μεταφράσω" αυτό που έχω μέσα στο κεφάλι μου.  Ένα βήμα παραπέρα σε αυτή τη σκέψη είναι και το ότι, η πολύ καλή τεχνική κατάρτιση ωφελεί ΚΑΙ πρωτογενώς. Τη σύλληψη της σύνθεσης δηλαδή.

 

Η αλήθεια είναι ότι όσο καλύτερα ξέρεις ένα όργανο, τόσο πιο καλά μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να εκφραστείς μέσω αυτού. Αλλά η σύνθεση είναι κάτι που δυστυχώς ή ευτυχώς πλέον δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτό. Υπήρξαν και υπάρχουν αξιολογότατοι συνθέτες που σκοτώνουν ως παίκτες (π.χ. Hindemith από τους πιο καινούριους, ή Lutoslawski, κτλ) αλλά και φοβεροί συνθέτες που δεν είναι καλοί παίκτες. Είναι βοηθητικό να ξέρεις καλά ένα όργανο, αλλά όχι προϋπόθεση. Ούτε βέβαια και σε καταδικάζει να μην είσαι καλός συνθέτης το να ξέρεις καλά το όργανο! Εν γένει είναι άλλο καπέλο. Κάποιος μπορεί να έχει αμφότερα, άλλος μόνο το ένα, άλλος κανένα.

Αυτή η πρόταση είναι ψευδής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου