Προς το περιεχόμενο

Upgrading Monitors? "This is the question!"


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους,

 

Λοιπόν, μετα απο μερικά χρονια χρήσης των Tascam VL-X5, κανω "αναδιάρθρωση" του home studio μου και σκοπεύω να προβώ σε upgrades.

 

Το πρωτο που σκέφτηκα ήταν να αναβάθμισω τα Tascam μου (ωραία ηχεία, για τη  τιμή τους, αλλα θα ήθελα πιο ισορροπημένα χαμηλά, και γενικά καλυτερα ποιοτικά, καλυτερη ευκρίνεια, διαύγεια, διασπορά στον χώρο...)

 

Οπότε, ο ερωτών:

 

-Γνωρίζοντας την πολυ καλή σχέση ποιότητας/ τιμής των παραπάνω ηχείων, ποια θα μπορούσατε να μου προτείνετε ως καλυτερη επόμενη επιλογή (η οποία να εχει και νόημα το upgrade) που θα μπορούσα να κοιτάξω;;; (Χμ,ακούσω δηλ)

 

Το budget κάτω του χιλιαρικου, (ρεαλιστικά, μαλλον θα έλεγα να μην πλησιάζουν...)

 

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω ακουσει πολύ καλά λόγια για τα Equator Audio D5 DSP Coaxial Studio Monitors.

 

Τι γνωμη εχετε;

 

http://www.equatoraudio.com/D5-Studio-Monitors-with-DSP-Pair-p/d5.htm

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

επειδή τα tascam (αν τα έχεις σωστά στημένα) είναι υποδειγματικά "ισορροπημένα" στο φάσμα (για την τιμή τους), με "καθαρές" και ελεγχόμενες νότες μέχρι την οκτάβα που μπορούν (κυρίως λόγω μεγέθους) να κατέβουν, μάλλον θα εννοείς (δικαιολογημένα) ότι σου λείπει γενικά ο όγκος και το "σώμα" χαμηλά (υπόψη εδώ ότι πολλά ηχεία ανάλογου μεγέθους, δίνουν μια τέτοια "ψευδαίσθηση" με έναν τονισμό στα 100-120Hz, αλλά βέβαια μόνο ισορροπημένα δεν είναι πλέον)...  ;)

 

τα Equator δεν τα έχω ακούσει αλλά στο μέγεθος του συγκεκριμένου μοντέλου, κράτα μικρό καλάθι για "διαφορά" (ειδικά σε αυτόν τον τομέα) που θα αξίζει τα διπλάσια χρήματα που σου ζητάνε...

 

γενικά περί "διαύγειας" που αναφέρεις ως κριτήριο, χρειάζεται επίσης προσοχή γιατί με έναν τονισμό μεσαιουψηλά αυτή τη φορά την επιτυγχάνεις εύκολα και άκοπα (και εντυπωσιακά πολλές φορές σε πρώτο άκουσμα but ::))... η ισορροπία στο φάσμα κι εδώ όπως καταλαβαίνεις πηγαίνει περίπατο... ;D

 

τώρα επειδή (αν κατάλαβα καλά) σε ενδιαφέρει να αλλάξεις "επίπεδο", δυστυχώς εκτός της τιμής, μάλλον θα αλλάξεις και μέγεθος... πράγμα που σημαίνει ότι παραπλεύρως πρέπει να εξετάσεις και την δυνατότητα που σου δίνει ο χώρος σου για την σωστή τοποθέτηση τους ώστε να αποδίδουν στο μέγιστο που μπορούν (αναγκαστικά αρχίζουμε να φεύγουμε από την έννοια του near και πάμε προς το mid field)...

 

τα Yamaha Hs 8 στο πεντακοσάρικο και τα KRK Rokit 10-3 G3 στο χιλιάρικο (που εγώ θεωρώ τα tascam της κατηγορίας τους και θα σου πρότεινα ή οποιοδήποτε σε αυτή τη λογική θα σου προτείνει άλλος φίλος εδώ ή αλλού) χρειάζονται και την "άπλα" τους και την εντασούλα τους για να πάρεις το 100% τους...

πχ αν τα βάλεις ενάμισυ μέτρο απόσταση μεταξύ τους και πολύ κοντά στους τοίχους, η "διασπορά" (δεν μπορώ να ξέρω πως την αντιλαμβάνεσαι αλλά είτε εννοείς στερεοφωνική εικόνα, είτε μέγεθος σκηνής, είτε sweet spot) θα σε κάνει να νοσταλγείς τα τασκαμάκια...

 

βέβαια θα μου πεις... μα καλά από τα "φθηνιάρικα" tascam τα ανάλογα τους σε μεγέθος Focal CMS50 ας πούμε, δεν είναι επαρκώς "καλύτερα" ώστε να "αλλάξω" επίπεδο?...

 

ναι είναι σε πολλά σημεία... αν όμως όπως φαντάζομαι, ψάχνεις ένα ηχείο all around (ως μόνο για όλες τις δουλειές) για το δωμάτιό σου (και όχι μόνο), η διαφορά των χρημάτων που απαιτούν σε σχέση με την διαφορά ενός "καλού mix" που μπορείς να πετύχεις με αυτά, είναι αντιστρόφως ανάλογη... και κατά βάση θα αποτελούν μια "κακή" αγορά σε αυτή την περίπτωση από την στιγμή που μπορείς με αυτά τα χρήματα να αγοράσεις "αντικειμενικά" καλύτερη ολοκληρωμένη λύση (τώρα αν διέθετες ένα εφάμιλλης ποιότητας midfield  και ένα main ακόμα καλύτερα, τότε ναι... ως near ταίρι θα ήταν ανάμεσα στις πρώτες επιλογές σου)...

 

η δική μου συμβουλή λοιπόν, είναι να εξετάσεις όλες τις παραμέτρους για τις προτάσεις που θα σου γίνουν και να πειστείς χωρίς αμφιβολίες ότι αλλάζεις επίπεδο, πριν προβείς στην κίνηση απόκτησης του οποιουδήποτε αντικαταστάτη ενός ηχείου που αν η γνώση σου το αξιοποιήσει στο έπακρο, σου προσφέρει ήδη "άνετα" ένα (κατ ελάχιστον) καλό σπιτικό mix...

το "επόμενο βήμα", επιβάλλεται να σου δίνει και κάτι παραπάνω από αυτό, ως reference monitor πάντα (γιατί αν ψάχνεις ένα ηχείο να παίζει "ωραιότερα" τα κριτήρια αλλάζουν άρδην)... ;)

 

ελπίζω να μη σε μπέρδεψα με το σεντόνι, γιατί για μένα σημασία δεν έχουν οι 2 ξερές προτάσεις μου αλλά ο συνειρμός που με οδήγησε σε αυτές...

 

 

 

ΥΓ το "μέγεθος" (διαστάσεις καμπίνας, όγκος σε λίτρα αυτής, διάμετρος μεγαφώνου χαμηλών) είναι κατά "φυσική συνθήκη" συνυφασμένο με την έκταση και την "σωστή" απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων... αυτό όμως δεν σημαίνει ότι από μόνο του δηλώνει κάτι παραπάνω από μια "εν δυνάμει δυνατότητα" για την επίτευξή της...

 

πχ το μικρό ταπεινό tascam που κατεβαίνει ελεγχόμενα και καθαρά μέχρι εκεί που η κατασκευή του επιτρέπει, μπορεί να μη μου δίνει την δυνατότητα να μιξάρω σωστά ένα κομμάτι με εκκλησιαστικό όργανο ας πούμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι για το πλείστον των περιπτώσεων δεν είναι πολύ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟ από οποιοδήποτε μεγαλύτερο, που κατεβαίνει μεν χαμηλότερα αλλά ως αργό πλαδαρό boombox...

 

 

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

npap τα KRK Rokit 10-3 G3 για τι διαστάσεις δωματίου τα προτείνεις;

τα θεωρείς τόσο "κοντινά" και εφάμιλλα με τα yamaha; δεν το περίμενα ... :P

για ένα μεγάλο δωμάτιο με "άπλα" θεωρείς ιδανικότερα τα "δεκάρια" από τα "οκτάρια";

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

npap τα KRK Rokit 10-3 G3 για τι διαστάσεις δωματίου τα προτείνεις;

δεν υπάρχει κανόνας και μια εύκολη απαίδευτη απάντηση εκ μέρους μου "τόσο επί τόσο" που θα τσουβαλιάσει άπειρες περιπτώσεις...

σημαντικό λόγο έχει η εν γένει ηχητική "συμπεριφορά" του όποιου χώρου και η διαμόρφωσή του... το σίγουρο είναι ότι για να παίξουν σωστά περί των 85db που θα απαιτήσει στο μεγαλύτερο διάστημα ένα απαιτητικό mix, δεν θα ζητήσουν να μετοικίσουν στην κεντρική αίθουσα του Μέγαρου Μουσικής...

 

θα παραφράσω την γνωστή ρήση λοιπόν... δείξε μου το δωμάτιο σου να σου πω... :P

 

τα θεωρείς τόσο "κοντινά" και εφάμιλλα με τα yamaha; δεν το περίμενα ... :P

το κοντινά και εφάμιλλα που το συμπέρανες ορέ?... προτάθηκε το Υamaha στο πεντακοσάρικο και το KRK στο χιλιάρικο (διπλά λεφτά)... τα δεύτερα είναι "αντικειμενικά" στα περισσότερα σημεία "καλύτερα", αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν δεν μπορούσα να δώσω 1000, δεν θα "ζούσα" ευτυχής με τα πρώτα (που θεωρώ αναλογικά τα καλύτερα στην δική τους κατηγορία τιμής) κάνοντας πολύ καλά την δουλειά μου...

 

οι συγκρίσεις δεν γίνονται (η δεν πρέπει να γίνονται) με το "κιλό" τσουβαλιάζοντας και γενικεύοντας... πχ θα πριμοδοτηθεί ένα μόνιτορ που συγκριτικά διαθέτει τυπικά επαρκή ανάλυση απέναντι σε ένα άλλο υπεραναλυτικό εις βάρος της συχνοτικής ισορροπίας...

 

για ένα μεγάλο δωμάτιο με "άπλα" θεωρείς ιδανικότερα τα "δεκάρια" από τα "οκτάρια";

εδώ νομίζω θα βρούμε άκρη... ποια "δεκάρια" από ποια "οκτάρια"... ::)

ας πούμε από τα άριστα για την κατηγορία τιμής τους δεκάρια KRK προτιμώ φυσικά τα οκτάρια Focal Trio 6 Be... 8)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Npap,

σε ευχαριστώ πολυ για την πλήρη απάντηση που μου δίνεις, πραγματικά νομίζω τα είπες ολα!

 

Ξερω πως το holy grail για κάποιους, μπορει να ειναι άκυρο για κάποιους άλλους.

 

Να περιγράψω λιγο καλυτερα την κατάσταση στην οποια βρίσκομαι, για να μην ταλαιπωρώ περισσότερο; ;)

 

Λοιπόν, η αλήθεια ειναι οτι σε δυο-τρεις χώρους που τα τελευταία χρονια εχω αλλάξει και εχω χρησιμοποιήσει τα tascam δεν είχαν την καλυτερη acoustic treatment. Ακομα θυμάμαι την απογοήτευση μου οταν τα πρωτοέβαλα μπροστα να τεσταρω με αρκετα γνωστό μου track τα tascam στο δωματιο...

 

Στον πρωτο, που ήταν δυστυχώς ενα δωματιο με σχεδόν ίσες διαστάσεις άρα και πολυ περισσότερες modes με hot/ cold spots, είχα πραγματικά προβλημα. Λύθηκε το προβλημα των μεσαίων/υψηλομεσαιων με auralex.

Ομως το προβλημα παρέμενε μέχρις ότου αναλάβουν οι basstraps,τις οποίες τωρα κατασκευάζω, και θα χρησιμοποιήσω και ως broadband traps με σχετική απόσταση κατα μήκος του καινουργιου χώρου ( το δωματιο ειναι περιπου 5x4 μέτρα) και αποκλειστικά για control room.

 

Τεσπα, τώρα,

 

Ξερω, όσο μεγαλύτερο το δωματιο τόσο καλυτερα τα μεγαλύτερα ηχεία, λόγω μήκους κύματος των χαμηλών συχνοτήτων και comb filtering που δημιουργούν hot/cold spots...

 

Αλλα, εκεί που με μπερδεύει το όλο θεμα ειναι οταν ακούω πχ τα καλυτερα για τα genelec 8020 4ιντσα ηχεία, και ποσο καλή απόκριση εχουν στα χαμηλά, και λεω "πώς γινεται αυτο;"

Δηλ, θεωρούνται επένδυση η πτώση σε ίντσες αλλα η αναβάθμιση σε ποιότητα με τα παραπάνω genelec?

 

Να πω την αλήθεια, πάντα είχα μια μεγάλη εκτίμηση στα genelec. Βέβαια η απαγορευτική τιμή τους με έκαναν να τα κοιτάζω με το κυαλι...

 

 

 

 

 

 

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αλλα, εκεί που με μπερδεύει το όλο θεμα ειναι οταν ακούω πχ τα καλυτερα για τα genelec 8020 4ιντσα ηχεία, και ποσο καλή απόκριση εχουν στα χαμηλά, και λεω "πώς γινεται αυτο;"

Δηλ, θεωρούνται επένδυση η πτώση σε ίντσες αλλα η αναβάθμιση σε ποιότητα με τα παραπάνω genelec?

 

Να πω την αλήθεια, πάντα είχα μια μεγάλη εκτίμηση στα genelec. Βέβαια η απαγορευτική τιμή τους με έκαναν να τα κοιτάζω με το κυαλι...

 

μάλλον εμένα μπερδεύεις... 8)

ποιος θεωρεί ότι τα 66Ηz είναι μια καλή απόκριση χαμηλά?...

φαντάσου ότι η ανοιχτή μι του τετράχορδου μπάσου είναι 41,2 Hz... ::)

 

άλλο το ότι όντως είναι μια χαρά για το μέγεθος της καμπίνας και την 4ιντση μονάδα των χαμηλών του κι άλλο το ότι είναι "καλή απόκριση"... ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ... ;)

 

το ότι οι μηχανικοί της genelec έχουν κάνει καλή δουλειά αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που τους έδωσε η σχεδιαστική τους επιλογή ως προς τα μεγέθη (βέβαια ως προς την τιμή παίρνει πολύ κουβέντα), δεν σημαίνει ότι θα έπαιρνες (εκτός ακραίων συνθηκών που δεν γίνεται αλλιώς) ένα τέτοιο ηχείο σε αυτά τα χρήματα για μοναδικό reference monitor...

 

οι εξειδικευμένες εταιρείες όπως η Genelec, είναι υποχρεωμένες να σχεδιάζουν top προϊόντα για μεγάλη γκάμα αναγκών... pc desktop multimedia, ή on road gear ας πούμε... μάλιστα η συγκεκριμένη τα τελευταία χρόνια χτυπάει και την αγορά του home theater οπότε για το sub της τα 8020 είναι ποιοτικότατοι δορυφόροι...

 

χαίρομαι που ανοίγουν τέτοιες κουβέντες, γιατί άσχετα με το τι θα σου πρότεινα εγώ ή κάποιος άλλος φαίνεται ότι μέσω μιας "παρανόησης" θα μπορούσες να καταλήξεις σε μια παντελώς λάθος αγορά σύμφωνα πάντα με την πραγματική σου ανάγκη...

 

 

ΥΓ αν παρ ελπίδα, έχω εγώ παρανοήσει το holy grail σου, πέτα μου καμιά holy stone και πάμε από την αρχή... ;D

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΥΓ αν παρ ελπίδα, έχω εγώ παρανοήσει το holy grail σου, πέτα μου καμιά holy stone και πάμε από την αρχή... ;D

 

Πολυ καλο!  ;D

 

Λοιπόν, προσανατολιζομαι κυριως σε near filed active monitor, κυριως 5ιντσα, λόγω μεγεθους του χώρου, και καθώς θα ειναι και η τοποθέτηση τους πανω στο γραφείο. (Θα κοιτάξω να διατηρησω αν μου επιτρέπει το 33% απόσταση, τη θέση ακρόασης απο τον τοίχο πίσω απο τα ηχεία (μακάρι να ήταν fixed mount στον τοίχο...)

 

Τελειώνω τις μπασσοπαγιδες με ξύλινο πλαίσιο 120x60, με επένδυση απο πετροβαμβακα, λινατσα κτλ, και θα τοποθετήσω δυο σε κάθε γωνία, συν τα υπόλοιπα με κενό περιπου 10εκ απο τους παράλληλους τοίχους ως broadband. Στο ταβάνι και εκει που αντανακλά first reflections των ηχείων θα κατασκευάζω επιφάνεια με διάτρητο πίνακα κολλημένο επάνω τους τα auralex σε απόσταση απο το ταβάνι έτσι ώστε να μην πέφτουν τιποτα ίνες στο κεφάλι μου αν έβαζα πετροβαμβακα.

 

Οπότε πιστεύω οτι θα εχω μια πιο αντικειμενική ακουστική για τα ηχεία.

 

Τωρα, αυτο που ψάχνω ειναι οπως λες το "σώμα" στα μπάσα, τον όγκο τους που θα μεταφράζεται όσο πιο αντικειμενικά γινεται στα υπόλοιπα συστήματα. Μεχρι σήμερα, (και δεδομένου της κακής ακουστικής βέβαια) η διάφορα σε αλλα ηχεία, πχ και του αυτοκινήτου (το οποίο θεωρώ αρκετα καλο αντιπροσωπευτικό σύστημα λόγω του χώρου, με καμία παράλληλη σχεδόν επιφάνεια, αρκετα απορροφητικά υλικα κτλ) η διάφορα ήταν η μέρα με τη νύχτα...

 

Επίσης καλυτερη λεπτομέρεια στα μεσαία απο τα tascam, έτσι ώστε το ίδιο το ηχείο να με βοηθήσει να κανω τις μικρές ρυθμίσεις που θα αποφύγω ενα mask effect ανάμεσα στα διάφορα όργανα.

 

Οπότε, ξερω ζητάω πολλά, για αυτο ρωτάω αν αξίζει η αναβαθμίση. Ή μαλλον αν αξιζει, ποσο πρεπει να ξεφύγω παραπάνω που να αξιζει τον κόπο;

 

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

χαίρομαι που ανοίγουν τέτοιες κουβέντες, γιατί άσχετα με το τι θα σου πρότεινα εγώ ή κάποιος άλλος φαίνεται ότι μέσω μιας "παρανόησης" θα μπορούσες να καταλήξεις σε μια παντελώς λάθος αγορά σύμφωνα πάντα με την πραγματική σου ανάγκη...

 

Μεγάλες αλήθειες  8)

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πάρε τα focal alpha 65, 6.5".

 

έχουν γίνει praise απο πάρα πολύ κόσμο, είναι και focal...

 

δοκίμασε τα πρώτα  :o

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου