Προς το περιεχόμενο

Μόνο ή στέρεο?


Minoru

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πρόσφατα αποφάσισα να δοκιμάσω το stereo των πεταλιών μου αλλά είμαι σε δίλημμα για τις βρώμικες κιθάρες ( οι καθαρές μου αρέσουν πολύ stereo).

 

Έγραψα δυο όμοια tracks το ενα σε stereo και το άλλο mono.

παρακαλώ τις απόψεις σας.

mon.mp3

ster.mp3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρταται απο το κομματι και τι ακριβως θελεις να πετυχεις.

Σε καποιες περιπτωσεις ειδικα σε καθαρες κιθαρες με πολλα effects το stereo ειναι εντυπωσιακο (δεν σημαινει ομως αυτο οτι ταιριαζει και στο κομματι και στα ΑΛΛΑ οργανα)

 

Προσωπικα το εχω καταργησει το stereo εδω και χρονια γιατι κανει τη συνολικη μιξη πιο "πουρε"  ;D και χανεται η ευκρινεια,προτιμω σωστα παναρισμενες ρυθμικες mono κιθαρες και lead κιθαρες  mono στο κεντρο.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έγραψα δυο όμοια tracks το ενα σε stereo και το άλλο mono.

παρακαλώ τις απόψεις σας.

Όταν λες 2 όμοια tracks εννοείς έχεις κάνει double tracking κι έχεις χωρίσει L/R τα tracks;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χωρίς συζήτηση το στέρεο.

 

ηχητικά μου άρεσε αυτό.

Πιθανόν όπως προαναφέρθηκε η μονοφωνική ηχογράφηση και μετά σωστό πανάρισμα + προσθήκη εφέ ή double tracking να έδινε ακόμα πιό σωστό αποτέλεσμα.

 

Φυσικά εξαρτάται πάρα πολύ από την ποιότητα του στέρεο που δίνει το ίδιο το πετάλι ή γενικά το πολυ εφέ.

 

Από την δική μου πχ εμπειρία

το στέρεο των εφέ που έχει η παλιά μου BOSS BR600 είναι πολύ καλά, όπως επίσης το ακόμα πιό παλιό Behringer Vamp pro. Αντίστοιχα ένα digitech RP που έχω, δε λέει τίποτα στο στέρεο.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν λες 2 όμοια tracks εννοείς έχεις κάνει double tracking κι έχεις χωρίσει L/R τα tracks;

όχι double tracking ηχογράφησα ταυτόχρονα σε δύο tracks το ένα ήταν stereo και το αλλο mono.

ηχητικά μου άρεσε αυτό.

Πιθανόν όπως προαναφέρθηκε η μονοφωνική ηχογράφηση και μετά σωστό πανάρισμα + προσθήκη εφέ ή double tracking να έδινε ακόμα πιό σωστό αποτέλεσμα.

 

Φυσικά εξαρτάται πάρα πολύ από την ποιότητα του στέρεο που δίνει το ίδιο το πετάλι ή γενικά το πολυ εφέ.

 

Από την δική μου πχ εμπειρία

το στέρεο των εφέ που έχει η παλιά μου BOSS BR600 είναι πολύ καλά, όπως επίσης το ακόμα πιό παλιό Behringer Vamp pro. Αντίστοιχα ένα digitech RP που έχω, δε λέει τίποτα στο στέρεο.

Εξαρταται απο το κομματι και τι ακριβως θελεις να πετυχεις.

Σε καποιες περιπτωσεις ειδικα σε καθαρες κιθαρες με πολλα effects το stereo ειναι εντυπωσιακο (δεν σημαινει ομως αυτο οτι ταιριαζει και στο κομματι και στα ΑΛΛΑ οργανα)

 

Προσωπικα το εχω καταργησει το stereo εδω και χρονια γιατι κανει τη συνολικη μιξη πιο "πουρε"  ;D και χανεται η ευκρινεια,προτιμω σωστα παναρισμενες ρυθμικες mono κιθαρες και lead κιθαρες  mono στο κεντρο.

Έχετε δίκιο για το pan και για την ευκρίνεια απλώς παρατήρησα ότι κάποια εφέ όπως to ehx cathedral ηχούν διαφορετικά σε στέρεο λες και δεν παίρνεις το 100% του πεταλιού σε μόνο. Από οτι φαίνεται πρέπει να κρίνεις τα υπέρ και τα κατά του στερεο και να επιλέγεις που το χρειαζεσαι στο κομμάτι και που όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Εξαρταται απο το κομματι και τι ακριβως θελεις να πετυχεις.

 

ααααυτό... όπως έλεγε μια παλιά διαφήμιση...

 

πχ οποιοδήποτε ποιοτικό modulation effect (chorus, flanger, phaser, symphonic κλπ) σίγουρα θα "χάσει" σε mono (αν φυσικά το ίδιο προβλέπει εν γένει stereo λειτουργία)... συν ότι τα πιο εντυπωσιακά delays δεν μπορούν καν να επιτευχθούν γιατί βασίζονται σε χρονικές διαφορές φάσεις στα δύο κανάλια του stereo (όπως και οποιοδήποτε άλλο ανάλογης φύσης...  haas κλπ)...

 

από την άλλη όταν θέλουμε κάποιο σόλο όργανο να έχει την κατά το δυνατόν (αναλόγως και του συνόλου που εντάσσεται) "ξεκάθαρη θέση", που θα γίνεται εύκολα διακριτή στον ακροατή μέσα στην στερεοφωνική εικόνα, κρατώντας και κάποιον "χώρο" ειδικά γι αυτό, η αφετηρία μας θα ναι πάντα mono (και εννοείται ότι  προσέχουμε ιδιαίτερα το ποσοστό του dry σήματος που τυχόν θα στείλουμε σε κάποιο stereo return κάποιου reverb ας πούμε)...

 

αυτά ως κανόνας και από εμέ...

θα κλείσω όμως με το ότι στην "δημιουργική ηχοληψία", οι κανόνες λειτουργούν απλά ως πρόκληση στην περί ορέξεως παράβλεψη-παραβίαση η οποία μπορεί να κριθεί μόνο εκ του αποτελέσματος...  ;);D

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ηχητικά μου άρεσε αυτό.

Πιθανόν όπως προαναφέρθηκε η μονοφωνική ηχογράφηση και μετά σωστό πανάρισμα + προσθήκη εφέ ή double tracking να έδινε ακόμα πιό σωστό αποτέλεσμα.

 

Πάντως κι εγω οταν θέλω να χρησιμοποιήσω πχ μια overdrive κιθαρα, με ενα take σε στερεό εικόνα, αυτο που κανω ειναι:

(Στο ενα απο τα δυο ίδια κανάλια)

 

1. Copy το track σε αλλο κανάλι

2. Περνάω σε send effect ενα chorus, και δίνω στο κανάλι τόσο ώστε να "σπάσει" την κυματομορφη χωρίς να ακούγεται πολυ, έτσι ώστε στο panning να εχει διαφορετική απόκριση.

3. Προσθέτω και ελάχιστο delay στο insert εώς 40ms.

4. Στο phase analyzer βλέπω να μην pann-αρω τόσο ώστε να εδω προβλήματα out of phase.

 

Έτσι, εχει σπάσει/ αλλάξει αρκετα η κυματομορφη, και το αυτί αντιλαμβάνεται μια πιο στερεό εικόνα

 

(Δεν ξερω αν τα λεω σωστά, αλλα ήταν δικιά μου ιδέα και σκέψη όλο αυτο κατα την πορεία μου στις DIY ηχογραφήσεις/ μιξεις)

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρταται απο το κομματι και τι ακριβως θελεις να πετυχεις.

Εδω τελειωσαμε.

 

Μπορω να προσθεσω χονδρικα σαν αποψεις μου για να χουμε να λεμε κατι μετα απο αυτο, οτι αν το track της κιθαρας ειναι το main του κομματιου, μπορει να παρει stereo effect.

Μιλαμε ομως να ειναι καραμπαμ στη μιξη και στη μεση.

Πχ να γραφει το main theme o satriani στο κομματι του.

Αμα εχεις βαλει ηχο για να "συνοδευεις" με κανα ριφακι ξερωγω τον πλιατσικα, σε εφαγε η μαρμαγκα με stereo  effect, εκει που θα σε βαλουν στη μιξη.

 

Απο εκει και μετα οταν θελεις ογκο και στερεοφωνια, το κανεις συνηθως πολυ καλυτερα με ντουμπλαρισμα, (οπου παει φυσικα).

Nα πω την αληθεια εγω το εχω κανει (ντουμπλαρισμα) και σε σολο, αντι να βαλω πχ stereo delay (οχι δλδ ως συνηθως ντουμπλαρισμα μονο σε pow chords ή σε συνοδευτικες ακουστικες κιθαρες για ογκο ή/και στερεοφωνια).

 

Για να παρεις ιδεες, μπορεις να "μελετησεις" πως κουμανταρουν οι καλοι audio engineers τις φωνες στις μιξεις, αλλα (βασικο) και πως τις "προετοιμαζουν" ενορχηστρωτικα οι παραγωγοι/ενορχηστρωτες. (Τις φωνες, που τις προσεχουν ολοι για να μη χασουν τη δουλιτσα τους. :) )

Ετσι να συμπερφερθεις κι εσυ στα δικα σου κομματια στις κιθαρες ;)

(μιλαμε παντα για τα main themes ας πουμε)

 

Ετσι κι αλλιως ομως γραφε "ξερα", για να μπορεις να βαζεις οτι θελεις, οτι παει και οτι χρειαζεται ... μετα.

Στο Live ακολουθεις στα effects (και στο πιθανο πειραγμα του eq εννοειται), αυτο που πετυχε στη μιξη στο στουντιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

)

 

Ετσι κι αλλιως ομως γραφε "ξερα", για να μπορεις να βαζεις οτι θελεις, οτι παει και οτι χρειαζεται ... μετα.

Στο Live ακολουθεις στα effects (και στο πιθανο πειραγμα του eq εννοειται), αυτο που πετυχε στη μιξη στο στουντιο.

 

Έχεις δίκιο απλά δεν το πολυέχω με τις μουσικές τεχνολογίες και το mixing και μου καλοφάνηκε η ιδέα να παίρνω stereo image απλά με την κιθάρα plug n play  8) .

Έκανα μια πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια με δυο κιθάρες στερεο και οι δύο  με ελάχιστο pan.

ertrt.thumb.png.0032dc3744055e0015878ea17b264cd2.png

Dusk_Profound_-_In_February.mp3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου