Προς το περιεχόμενο

Quentin Tarantino -The Hateful Eight


LK

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο Tarantino πάντως έχει το σπάνιο ταλέντο να κάνει τους ηθοποιούς των ταινιών του να φαίνονται cool. Ναι, είναι ολίγον τι Hollywood cool, πιο πολύ προιόν, παρόλ' αυτά ισχύει. Π.χ. οι Ούμα Θέρμαν και Τζόν Τραβόλτα δεν θυμάμαι να έχουν ξαναπαίξει σε ταινίες τόσο cool χαρακτήρες, ειδικά η πρώτη έχει δυο στα δυο. Και είναι αυτό το cool factor που κάνει τις ταινίες του Tarantino ιδιαίτερες, όχι απαραίτητα σπουδαίες. Ενώ φαίνεται να ακροβατεί μονίμως στα όρια του corny κάπως τα καταφέρνει και τελικά δεν σε αναγκάζει να περάσεις την συγκεκριμένη γραμμή. Και πιστεύω ότι το κάνει επίτηδες. Ακόμα και το Kill Bill έχει στιγμές που σε οποιαδήποτε άλλη ταινία άλλου σκηνοθέτη θα θεωρούνταν γελοίες, εκεί όμως όχι μόνο δεν είναι γελοίες, είναι εντυπωσιακές.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 72
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ο Tarantino εχει γυρισει τουλαχιστον 5 ΦΟΒΕΡΕΣ ταινιες( Κill Bill,Reservoir Dogs,Pulp Fiction,Natural Born Killers,Jackie Brown )

 

Μια μικρή διόρθωση: το Natural Born Killers είναι σκηνοθετημένο από τον Oliver Stone. Το αρχικό story είναι του Tarantino.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_Born_Killers

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενώ φαίνεται να ακροβατεί μονίμως στα όρια του corny κάπως τα καταφέρνει και τελικά δεν σε αναγκάζει να περάσεις την συγκεκριμένη γραμμή.

Εγώ νομίζω ότι αυτό είναι από τα μεγαλύτερα ταλέντα του.

Να ξεπερνάει τη γραμμή κατά μίλια αλλά να σε έχει αναγκάσει να σκεφτείς ότι πρέπει να το δεχτείς επειδή είναι ο Ταραντίνο.

Σκεφτείτε ποιος άλλος σκηνοθέτης θα τολμούσε να σκεφτεί μόνο, ούτε καν να κινηματογραφήσει, το τέλος των Inglourious Basterds...

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοεί ο ΛΚ όταν λέει ότι ο Ταραντίνο είναι κινηματογραφιστής (που τον εκτιμά, ενώ δεν τον εκτιμά και τόσο ως σκηνοθέτη ή σεναριογράφο). Μια διευκρίνηση είναι απαραίτητη, ώστε να συνεχιστεί η διαμάχη. :) :) :)

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοεί ο ΛΚ όταν λέει ότι ο Ταραντίνο είναι κινηματογραφιστής (που τον εκτιμά, ενώ δεν τον εκτιμά και τόσο ως σκηνοθέτη ή σεναριογράφο). Μια διευκρίνηση είναι απαραίτητη, ώστε να συνεχιστεί η διαμάχη. :) :) :)

 

Νομίζω ότι η διάφορα κινηματογραφιστή, σκηνοθέτη και σεναριογράφου είναι διακριτή.

Πολλές φορές ένα άτομο , καλή ώρα όπως ο Ταραντίνο, τα συγκεντρώνει και τα τρία στο πρόσωπό του.

 

Δεν χρειάζεται νομίζω να τα ορίσω.

 

Θα αρκεστώ να διευκρινίσω ότι ο όρος «κινηματογραφιστής» είναι πιο τεχνικός σε σχέση με τον όρο «σκηνοθέτη» , που είναι πιο καλλιτεχνικός. 

 

Θα χρησιμοποιήσω και πάλι το παράδειγμα του Χιτσκοκ.....ξανά.

Στη συνέντευξη του στον Τρυφώ (στο βίβλιο), κατά ένα 80% αναλώθηκε σε τεχνικά ζητήματα (πως γύρισε και με τι κάμερες μια σκηνή, τι φίλτρα κ.λ.π) , παρά με «καλλιτεχνικά» (και με αυτά ασχολήθηκε , αλλά σε μικρότερο ποσοστό)….δηλαδή "τι ήθελε να πει" και "πώς το είπε" .

 

Ως προς τον Ταραντινο ειδικότερα:

Ας πούμε μπορεί και εγώ να γέλασα με πολλές σκηνές στο kill bill (ναι τις θεώρησα αστείες- αλλά του το συγχωρεσα – αλλά δεν μου κανει σαν σεναριογράφος).

 

Δεν μου αρέσει ως σκηνοθέτης (συμφωνώ μαζί σου – έχει πρόβλημα στο “story telling”), αυτό το σπονδυλωτό από την πρώτη κιόλας ταινία (το πρωθύστερο σχήμα)  το έχει κάνει μοτίβο σε όλες τις ταινίες του- και ενώ αρχικά νόμισα ότι είναι άποψη, πιθανολογώ πλέον ότι του είναι δύσκολο να παρουσιάσει μια ταινία με αρχή, μέση και τέλος.

 

Μου αρέσει όμως ο τρόπος που χειρίζεται την κάμερα , οι τεχνικές του κατά την εικονοληψία , η φωτογραφία του.....κ.ο.κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Θα δευτερολογήσω και με ένα ακόμα παράδειγμα, σε περίπτωση που δεν ήμουν σαφής στο τι εννοώ πρίν.

 

Στο «rear window» o Χιτσκοκ μέσα σε τρία μονοπλάνα, μας έδωσε όλο το story board.

Πρώτο πλάνο σε φωτογραφική μηχανή σπασμένη, δεύτερο πλάνο σε ένα κάδρο στον τοίχο ενός αυτοκινήτου αγώνων ράλι ,που τουμπάρει και τρίτο πλάνο ο γύψος στο πόδι του Τζέιμς Στιούαρτ.

Εύκολα συμπεραίνουμε ότι ο ήρωάς μας είναι φωτογράφος που τραυματίστηκε στον αγώνα αυτοκινήτων, που πήγε να καλύψει ως φωτορεπόρτερ.

Αυτό είναι ένα σκηνοθετικό εύρημα.

 

 

Αντιθέτως το φως που έβαλε μέσα στο ποτήρι του γάλακτος (που κουβαλούσε ο Καρυ Γκαρντ στις σκάλες) στο Suspicion ήταν ένα «κινηματογραφικό» τερτίπι, όπως επίσης και τα τεράστια αντικείμενα που χρησιμοποιούσε (π.χ. το τεράστιο περιστροφο στο "spellbound"- 4 φορές πιο μεγάλο από το κανονικό- γιατί δεν μπορούσε να πετύχει αυτό το illusion κανονικά, δουλεύοντας με πολύ φως και μικρό διάφραγμα). Εκεί τον παραδέχομαι ως κινηματογραφιστή.

 

 

Πολλές φορές ο Χιτσκοκ , πωρωνόταν στην ιδεά πως θα γυρίσει τεχνικά μια σκηνή, παρασυρόταν σε αυτή και από αυτή, και θυσίαζε ακόμα και το story (δανεισμένα σενάρια από βιβλία κ.λ.π.) , προκειμένου να του βγει τεχνικά αυτό που είχε στο μυαλό του (άλλοτε του έβγαινε, άλλοτε όχι). Οραματιζόταν εικόνες και κινηματογραφικά τερτίπια....και ήθελε να τα δει να συμβαίνουν.

 

Το ίδιο μου βγάζει την αίσθηση ότι κάνει και ο Ταραντίνο , το οποίο βέβαια ΔΕΝ το παραδέχθηκε ποτέ του, ή δεν έτυχε να το διαβάσω κάπου εγώ.

 

Είμαι σίγουρος ότι ήθελε δηλαδή να κινηματογραφίσει π.χ. έναν πίδακα απο αίμα ακρωτηριασμένου......και απλά το έδεσε με ένα ανάλογο σενάριο, ως δικαιολογία.

 

Τουναντίον διάβασα ότι θεωρεί την τελευταία του ταινία αρτιότατη…..σεναριακά.

 

Φυσικά δεν συμφωνώ μαζί του, αλλά μου άρεσε πως τη γύρισε.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις.

 

Τώρα που κατάλαβα τι εννοείς με το "κινηματογραφιστής", θα τοποθετηθώ :) :) :)

 

Συμφωνώ ότι θέλει να δείχνει συντριβάνια αίματος και ως εκ' τούτου ψάχνει να βρει σεναριακά ευρήματα για τα συντριβάνια, αλλά αυτό ακριβώς, γίνεται εις βάρος άλλων στοιχείων της ταινίας.

 

Πάρε για παράδειγμα τους χαρακτήρες. Στην αρχή του Η8, ο Κέρτ Ράσελ φαίνεται να είναι ο πιο "κωλοπετσωμένος" της ταινίας, ενώ ο Τζάκσον σαφώς ηπιότερος. Ξαφνικά, μπαίνει στην άμαξα ο τρίτος αρσενικός επιβάτης, ο οποίος αρχίζει να επικαλείται αιματηρά κατορθώματα από το παρελθόν του Τζάκσον, τα οποία όμως ο Ράσελ και η γυναίκα επιβάτης αγνοούν (η γυναίκα μάλιστα δείχνει ασταμάτητα ότι είναι ηλίθια, κάνοντας θλιβερές κοινοτοπίες - πρόβλεψα ότι θα φτύσει στην επιστολή, ένα δευτερόλεπτο πριν το κάνει, διότι όλη η σκηνή είναι κλεμμένη από άλλη ταινία, συγκεκριμένα το "Quills".).

 

Παρ' ότι ο Ρασελ είναι παλαιότερος, εμπειρότερος κλπ... πεθαίνει εξαπατημένος πριν τον Τζάκσον, ο οποίος στο μεταξύ έχει βγάλει μία προσωπικότητα απολύτως όμοια με εκείνου του χαρακτήρα που έπαιζε στο Παλπ Φίξιον (μέχρι τα βλέμματα και η σύνταξη των προτάσεων είναι ίδια). Τώρα, αιφνιδίως προκύπτει αυτός να είναι ο πιο μάγκας της ιστορίας, αλλά μετά αποδυκνείεται ΚΑΙ αυτός μαλάκας, εις όφελος της επικράτησης της ημι-ηλίθιας.

 

Ε, εντάξει, όλο αυτό έχει όνομα : ανικανότητα να κτίσεις χαρακτήρες που να έχουν στοιχειώδη συνοχή και διάρκεια, άρα να δώσεις στον θεατή μία ευκαιρία να ενδιαφερθεί γι' αυτούς τους χαρακτήρες και συνεπώς να έχει κάποια αγωνία για τις επιλογές και το μέλλον τους.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε, εντάξει, όλο αυτό έχει όνομα :  ==> ανικανότητα να κτίσεις χαρακτήρες που να έχουν στοιχειώδη συνοχή και διάρκεια, άρα να δώσεις στον θεατή μία ευκαιρία να ενδιαφερθεί γι' αυτούς τους χαρακτήρες και συνεπώς να έχει κάποια αγωνία για τις επιλογές και το μέλλον τους <==.

 

Βαφτίζεται ο δούλος του Θεού ... (βαθιά ανάσα) ... Ανικανότητα να κτίσεις χαρακτήρες που να έχουν στοιχειώδη συνοχή και διάρκεια, άρα να δώσεις στον θεατή μία ευκαιρία να ενδιαφερθεί γι' αυτούς τους χαρακτήρες και συνεπώς να έχει κάποια αγωνία για τις επιλογές και το μέλλον τους. Αμήν  ;D ;D

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

@ trolley

Επί της ουσίας δεν διαφωνούμε.

Νομίζω ότι έχει υποθεί και παραπάνω, από άλλους.

 

Ακροβατεί, ανάμεσα στο cult και στο εκκεντρικό, στο cool και στο ....όπως θες πες το....και τα κατάφερε (να κάνει fun club εννοοώ).

 

Οκ, Όταν πάω να δω Ταραντίνο , ξέρω τι πάω να δω, τα ανέχομαι  και το διασκεδάζω.

Συμφωνώ ότι αν τα έβλεπα από κάποιον άλλο, θα τα αντιμετώπιζα διαφορετικά (προς το χειορότερο).

 

Απολαμβάνει μιας "ασυλίας" ακόμα και από εμένα, και σε αυτό (δεν ξέρω πως) πέτυχε.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απολαμβάνει μιας "ασυλίας" ακόμα και από εμένα, και σε αυτό (δεν ξέρω πως) πέτυχε.  ;D

 

Γιατί το reservoir dogs είναι βαθιά ριζωμένο μέσα σου. ;)

rust never sleeps

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου