Προς το περιεχόμενο

mix με ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ... γίνεται?... και πως?...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

εν αρχή...

 

αν μου μίλαγε κάποιος (όχι πολλά χρόνια πίσω), για χρήση ακουστικών στο control ενός studio (ή και στο σπίτι), πλέον του editing ή ειδικών binarual* περιπτώσεων,  θα τον αντιμετώπιζα επιεικώς με καχυποψία ως προς το επίπεδο της γνώσης και της εμπειρίας του...

 

ο θαυμαστός και ιδιαζόντως περίπλοκος "φυσικός" τρόπος ακοής του ανθρώπου

- με την καταλυτική σε αυτόν επίδραση του περιβάλλοντος χώρου μέσω ανακλάσεων ή απορροφήσεων

- τις διαφορές φάσης από τους χρόνους άφιξης του σήματος στα αυτιά του, λόγω απόστασης, χωροταξικής προέλευσης, γωνίας πρόπτωσης στο "πτερύγιο"

- την "ακουστική σκιά" που σχηματίζει το πρόσωπο ανάμεσα τους κλπ,

καθιστά πλήρως διάφορη την ακρόαση μιας συνήθους στέρεο ηχογράφησης μέσω ακουστικών, μπερδεύοντας τους "κανόνες" που έχει μάθει για να αποκωδικοποιεί τα ακουστικά ερεθίσματα ο εγκέφαλος ... αποτέλεσμα ο σχηματισμός του "ειδώλου" πάνω από το κεφάλι αντί μπροστά απέναντι του, όπως και η πλασματική εικόνα των καταγεγραμμένων ή προστιθέμενων τεχνητών χώρων...

 

αν συνυπολογίσουμε και το ότι η ηχητική ποιότητα των βατών σε τιμή ακουστικών (ειδικά ως προς την πιστότητα των χροιών των οργάνων) δεν ήταν ικανοποιητική, η χρήση τους σαν μόνιτορ σύστημα ενός stereo mix που θα προοριζόταν για ακρόαση από ένα ζευγάρι ηχεία, γινόταν απαγορευτική καθότι απείχαν από το να προσεγγίσουν την έννοια του αξιόπιστου reference...

 

εν προκειμένω...

 

θα μου πείτε και δικαίως... προς τι η ερώτηση λοιπόν?...

ε, ευτυχώς γηράσκω αεί διδασκόμενος και επειδή τα θέσφατα μου έχουν τελειώσει, τον τελευταίο καιρό έχω βάλει νερό στο κρασί μου και σε αυτό το θέμα...

 

όχι η φυσιολογία του ανθρώπου ως προς την ακοή, έχει παραμείνει η ίδια (η εν γένει ευτυχώς, γιατί για τις mainstream αποπροσανατολιστικές προσλαμβάνουσες ως ερέθισμα, η κουβέντα είναι μεγάλη), αλλά η τεχνογνωσία των εταιρειών έχει πολλαπλασιαστεί (καθώς έχουν γίνει και μεγάλες επενδύσεις στον τομέα λόγω της εσχάτης "μοδός") και οι drivers (μεγάφωνα) των ακουστικών έχουν εξελιχθεί πραγματικά, επιτρέποντας και σε φθηνά πλέον ζευγάρια να έχουν ικανοποιητικότατη

ηχητική ποιότητα (δυσανάλογη προς το θετικό) απέναντι στα συμβατικά ηχεία ιδίας κατηγορίας τιμής...

 

προσθέτοντας τα διαχρονικά κατά κανόνα προτερήματά τους, όπως η έλλειψη χρωματισμών λόγω μη αλληλεπίδρασης με τον χώρο ή της ίδιας της καμπίνας των ηχείων, την άψογη φασική συμπεριφορά τους, την ανάλυση  και το συχνοτικό εύρος και την ομαλή απόκριση* των προορισμένων για monitor χρήση pro μοντέλων, έκρινα πως έπρεπε να πειραματιστώ εκ νέου με ένα mix που θα πραγματοποιηθεί έχοντας ως μόνιτορ αναφοράς ένα ζευγάρι ακουστικών....

 

το project...

 

κατ αρχήν χρειαζόταν ένα κομμάτι...

αυτή τη φορά έψαξα φιλότιμα για ένα γνωστό κομμάτι το οποίο θα έδινε αυτόματα στο πόνημά μου την εμπορική του έκδοση ως συγκρίσιμο μέγεθος, για την πιο εύκολη εξαγωγή συμπερασμάτων...

δυστυχώς ότι βρήκα (ή μου έστειλαν και φίλοι από εδώ τους οποίους και ευχαριστώ) ως πακέτο isolated tracks το απέρριψα, κυρίως γιατί κατά κανόνα τα drums ήταν ήδη μιξαρισμένα σε stereo ή καθοριστικά για το αποτέλεσμα takes προσφέρονταν wet, οπότε δώρον άδωρον για επεξεργασία...

 

στην απελπισία μου κατέληξα που αλλού?... στο γνωστό μου "θύμα" για αγγαρεία από το προηγούμενο θέμα Σπύρο (Jazzjoker).... αφού έδειξε για μια ακόμα φορά το μεγαλείο της ευγενικής του φύσης και δεν με έβρισε, στάθηκα 2 φορές τυχερός... το κομμάτι που διάλεξα από τα δικά του (Keeps On Raining), το είχε σε wav από mix που του είχε κάνει φίλος του επαγγελματίας ηχολήπτης στο studio και φυσικά σε ηχεία πράγμα που όπως καταλαβαίνετε ήταν ιδανικό για τον σκοπό μου...

 

κατά δεύτερον, ο εξοπλισμός...

το να χρησιμοποιηθεί ακριβός εξοπλισμός δεν θα ήταν κατά την γνώμη μου ιδιαίτερα χρήσιμο (αν και πιο εύκολο στην αποφυγή της όποιου βαθμού "έκθεσης" μου), καθότι ο βασικός μου στόχος, ήταν να διερευνήσω  κατά πόσο θα μπορούσε ένα φθηνό ζευγάρι ακουστικών να γίνει εργαλείο στα χέρια (αυτιά:)) ενός "ερασιτέχνη" που δεν θα μπορούσε να διαθέσει τα πολλαπλάσια χρήματα για την απόκτηση ενός αξιόλογου monitor ηχείου (αλλά πολλές φορές και για τη διαμόρφωση του ανάλογου χώρου που θα το φιλοξενήσει χωρίς να υποβιβάσει τις πραγματικές του δυνατότητες)...

 

έτσι επέλεξα τα Audio-Technica ATH-M40fs (έχω μιλήσει γι αυτά σε άλλο θέμα) που αποκτήθηκαν πριν κάποιους μήνες μόλις για 75€ (εντάξει  δεν ήταν κανονικά τόσο φθηνά αλλά αγοράστηκαν σε τετράδα και στην αγορά η τιμή ήταν  γύρω στα plus 100€ και αυτήν την κατηγορία αντιπροσωπεύουν...)

 

βέβαια δεν παίζουν μόνα τους... χρειάζονται και μια ενίσχυση... η ευκολία μου θα ήταν εδώ ο πολύ καλός ενισχυτής ακουστικών του dac που χρησιμοποιώ τον τελευταίο καιρό για να ακούω μουσική αλλά θα ξέφευγα αρκετά προς τα "πάνω"...  έτσι δοκίμασα την έξοδο των Cakewalk by Roland MA-150 micro monitor του γραφείου μου (150€)...

ευχάριστα χρωματισμένος ήχος με τονισμένα χαμηλομεσαία, ελαφρώς υποβαθμισμένα μεσαία και γλυκά ψηλά και από ανάλυση άστο... χμ ωραίο και ξεκούραστο να ακούς (ειδικά κακές ηχογραφήσεις) αλλά όχι ότι καλύτερο για mix...

 

κατέφυγα λοιπόν και σε μια lexicon Ωmega που υπήρχε εύκαιρη...

εδώ πήγαμε στην άλλη άκρη... ελεγχόμενες χαμηλές αλλά υπερτονισμένα μεσαία και υψηλή περιοχή, τόσο που τα όρια της κούρασης σίγουρα θα ερχόντουσαν πολύ γρηγορότερα από το επιθυμητό, για τις "δύσκολες συνθήκες" που ήθελα να υποβάλω τον εαυτό μου στο τεστ....

 

μια όμως που ο ήχος που θυμόμουν μέσες άκρες (μια και δεν τις είχα δοκιμάσει ιδιαίτερα με ακουστικά) από διάφορες κάρτες στην κατηγορία των 100-150€, ήταν σαν συμπεριφορά κάπου ανάμεσα, αποφάσισα και τελικά χρησιμοποίησα και τα δύο διαθέσιμα μέσα, για να κρατήσω κάποια ισορροπία (αποτέλεσμα που θα εξομοίωνε ως συνισταμένη φαντάζομαι πολλές από αυτές)...

 

τέλος ως DAW, το αγαπημένο μου Sonar και αρκετά plugins προσπαθώντας να αποφύγω τα πιο ακριβά (αυτή την φορά δεν βασίστηκα κυρίως στα WAVES)...

 

στην πράξη...

 

όπως είπα και παραπάνω ήθελα οι συνθήκες να είναι το κατά δυνατόν δύσκολες ώστε να

ισοφαρίσουν τινά το όποιο "πλεονέκτημά" μου από τον μέσο χρήστη λόγω επαγγελματικής εμπειρίας... έτσι

 

- τα απαραίτητα διαλείμματα ήταν μόλις ένα 5λεπτο και ένα 10λεπτο στις 7 περίπου ώρες που κράτησε συνολικά το όλον εγχείρημα (εσείς απαγορεύεται ακόμα και να το σκέφτεστε ως πρακτική... τα συχνά διαλείμματα είναι απαραίτητα)...

- το original κομμάτι το είχα ακούσει βιαστικά μια φορά όταν το επέλεξα και για να μην επηρεαστώ μόνο μια φορά όταν μου το έστειλε ο Σπύρος με σκοπό να πάρω την μέση rms στάθμη για να μη ξεφύγω στην δική μου εκδοχή σε ένταση για λόγους σωστής σύγκρισης...

- δεν χρησιμοποίησα παράλληλα κανένα ηχείο οποιουδήποτε τύπου σε καμία φάση...

- υπερέβαλα στο editing με "κοπτοραπτική" δημιουργώντας νέo μέρος στο κομμάτι, άλλο φινάλε, κουρδίζοντας πρόχειρα την φωνή και φτιάχνοντας και fake back vocals στο ρεφραίν (δεν είχα το melodyne δυστυχώς και παιδεύτηκα με αμφίβολα αποτελέσματα :))...

- χτυπώντας το "ευαίσθητο σημείο" στη διαφορά των δύο διαφορετικών κόσμων "έπαιξα" πολύ με ppDelays, διαφορές φάσης και haas effect σε φωνητικά και κιθάρες καθώς και διάφορους τύπους και χρόνων reverbs...

- τέλος δεν φόρτωσα κάποιο από τα reference song μου για την "ευκολιά" μου που θάλεγε και η γιαγιάκα μου...

 

η ώρα της κρίσης...

 

με αυτά κι αυτά, τελείωσα (όπως θα έλεγε σε αυτή την περίπτωση και η Πετρούλα)...

αυτή την στιγμή είμαι κομμάτια καθότι τελικά η διαδικασία γίνεται πολύ πιο κουραστική από τις συνήθεις συνθήκες... δεν θα μπω στον κόπο καν να ακούσω τι έκανα σε ηχεία (δεν το επιτρέπει η ώρα, αλλά έτσι κι αλλιώς έτσι που είμαι θα μπέρδευα άνετα τον συγχωρεμένο Lemmy με τον Πάριο στα ερωτικά του)...

 

 

η original studio version

https://app.box.com/s/zbetiydqzgvqospc92t4ib0uwmrtrx2c

 

εκδοχή με mix αποκλειστικά με ακουστικά

https://app.box.com/s/biitv3250z1j33pgai8ai8ps5fmv4r2p

 

"safe mix" ακολουθώντας τα tips που αναφέρω παραπάνω περιορίζοντας τις εξεζητημένες επεμβάσεις...  

(η μόνη διαφορά, είναι ότι αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε η lexicon, της οποίας ο ενισχυτής έδινε πιο αξιόπιστα αποτελέσματα σε σχέση με τις επιμέρους εντάσεις... ως "ηχεία" για τις σκόρπιες μονόλεπτες A/B συγκρίσεις (στη μιάμιση ώρα περίπου που κράτησε η διαδικασία) χρησιμοποίησα ένα παλιό micro stereo panasonic και όχι μόνιτορ, γιατί υποτίθεται ότι αυτός που θα καταφύγει σε μια ανάλογη πρακτική για τα demo του, δεν θα έχει...)

 

https://app.box.com/s/k8a5mzavack1bpe5l5fp1gi3y7wd52h8

 

(ιδανικά κατεβάστε τα, γιατί οι on line players δεν ενδείκνυνται για συγκρίσεις)...

 

 

καλό είναι όπως σας ζήτησα και την προηγούμενη φορά είναι να τα ακούσετε "οριζόντια" ως ήχο και "κάθετα" μόνο στις θεωρητικές διαφορές των 2 κόσμων που ανέφερα αρχικά μια και δεν έχει νόημα αν σας αρέσουν ή όχι οι υποκειμενικές αισθητικές επεμβάσεις μου (Σπύρε ξέρω του άλλαξα τα φώτα του άσματος και αυτή τη φορά δεν θα το γλιτώσω το μπινελίκι αλλά μείνε ψύχραιμος pls... για την φουκαριάρα την .. "επιστήμη"...) ;D

 

επίλογος...

 

και επιστροφή στο βασικό ερώτημα...

προσθέτοντας στην δική μου και δικές σας εμπειρίες,  τελικά μπορεί να παραχθεί ένα

ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ DEMO με κύριο monitor ένα ζευγάρι καλά ακουστικά?

 

 

 

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

tips

 

αν τελικά "απαντήσετε" θετικά και το επιχειρήσετε

 

- εκτός ενός καλού ζευγαριού ακουστικών, αναζητήστε και τον καλύτερο δυνατόν ενισχυτή για να τα οδηγήσει... γνώμονας η ουδετερότητα (δεν ψάχνουμε "μπάσα"... ψάχνουμε "σωστά μπάσα" σε ισορροπία με το υπόλοιπο φάσμα)...

 

- να έχετε αν είναι δυνατόν, ένα ζευγάρι ηχεία "πρόχειρο" για εμβόλιμες συγκρίσεις και

μικροδιορθώσεις στις πρακτικά εκφρασμένες "αδυναμίες" των ακουστικών... ας είναι και τα ηχεία του hi fi σας... αρκούν για άποψη στο panning, στους χώρους και για τον έλεγχο στα αποτελέσματα των ενδεχόμενων "παιχνιδιών" σας με την φάση...

προσοχή μην παρασύρεστε... η διαδικασία να είναι ολιγόλεπτη για να μην φύγετε από το "συχνοτικό κλίμα" των ακουστικών ή κουράσετε-αποπροσανατολίσετε τα αυτιά σας...

 

- όχι πολλές ώρες με τα ακουστικά στο κεφάλι... πολλά διαλείμματα και τουλάχιστον ένα δεκάλεπτο ανά ώρα βγάζοντας τα τελείως.... δεν αρκεί το mute.... επίσης σε κάθε "σοβαρή" παραγωγή σας, επιδιώξτε την μία μέρα κάνετε το editing, την δεύτερη με ξεκούραστα αυτιά A/B συγκρίσεις με ηχεία και επαναπροσδιορισμό επεμβάσεων και μια τρίτη το τελικό mix (το "διαίρει και μίξαρε" ως πρακτική είναι το ανεκπλήρωτο όνειρο κάθε σοβαρού επαγγελματία στην Ελλάδα αλλά δεν ... εσείς όμως μπορείτε)...

 

- μεγάλη προσοχή στις εντάσεις... ακόμα και στις μέτριες... ο εγκέφαλος συνηθίζει γρήγορα και ειδικά αν τα ακουστικά έχουν καλό ξεκούραστο ήχο, θα βρεθείτε γρήγορα να ακούτε πιο δυνατά από ότι πρέπει... εννοείται σε βουίσματα, αίσθηση κόπωσης, πονοκέφαλο κλπ αμέσως σταματάτε και αύριο πάλι...

 

- όταν βγάζετε τα ακουστικά για το διάλειμμα κάθε φορά μην χαμηλώνετε την ένταση που φτάσατε να βρίσκεστε εκείνη την στιγμή... όταν τα ξαναφορέσετε τις περισσότερες φορές θα την αισθανθείτε δυνατή και θα χαμηλώσετε....

 

- φορτώστε στο DAW σας και ένα εμπορικό reference  κομμάτι "σχετικό" με το είδος αυτού που επεξεργάζεστε και να το συμβουλεύεστε συχνά... θα σας βοηθήσει στο μέγιστο... δεν ξεχνάτε φυσικά ότι αυτό έχει ήδη επεξεργαστεί σε mastering studio οπότε κατεβάζετε πριν το volume του στον "στόχο" του mix σας...

 

- δεν επεξεργαζόμαστε με EQ ένα track με wet σήμα...πάντα dry και κατόπι προσθέτοντας το ποσοστό reverb, αν χρειαστεί επεμβαίνουμε και στο EQ του (ή αν δεν έχει στο return bus που έχει ανατεθεί) και πάντα ελέγχουμε τα τελικό reverb time σε ηχείο (ή υπολογίζουμε ότι σε αυτό πάντα η αίσθηση του χώρου θα υπολείπεται).... ανάλογα κινούμαστε και στα delays....

 

 

 

 

ΥΓ1. ευχαριστώ ρε Σπύρο... άλλη μια φορά...

ΥΓ2. σόρυ από όλους για το υπέρδιπλο "σεντόνι"... αν και θα ξέχασα και άλλα λόγω κούρασης... τυχερούληδες... έτσι κι αλλιώς όμως από τις επόμενες μέρες θα αραιώνω την συμμετοχή μου.... kouragio Έλληνες... ;) 8)

επίσης ένα σόρυ ακόμα για τυχόν συντακτικά, ορθογραφικά, επαναλήψεις και λοιπά artifacts... τέτοια ώρα τέτοια λόγια...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτα πρώτα ευχαριστούμε για την "απλόχερη" προσφορά των γνώσεων και εμπειρίας σου Νίκο.... :)  Χαρά στο κουράγιο σου που μπήκες στον κόπο να μπείς σε όλη αυτή τη διαδικασία! 

  Επειδή είμαι στην δουλειά και ακούω από λάπτοπ δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη στα των μίξεων, θα επανέλθω όμως δριμύτερος το βραδάκι.... 8)  Ένα πράγμα όμως μου έκανε εντύπωση...η κατακόρυφη πτώση της έντασης των τυμπάνων στην μίξη με τα ακουστικά! Επιλογή σου;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το intro σου και γενικα οι φωνες σου (αν και πολυ δυνατα) μου αρεσαν περισσοτερο (χωρις η original μιξη να υστερει αν τη δεχθεις ως "αποψη") αλλα απο τη στιγμη που μπηκε η μπαντα σου, απογοητευηκα. Δεν "ακουγεται" το κομματι. Ουτε ως "αποψη".

Γενικοτερα, απο τη στιγμη που μπαινει η μπαντα, οι σταθμες μεταξυ τους και οι συχνοτητες, δεν μου αρεσαν.

Μπαμ κανει τo solo slide που στο original  ειναι καπως χαμηλα αλλα "περναει", στο δικο σου ομως ειναι τερμα και δεν στεκεται. Και η φωνη οπως ειπα πολυ δυνατα.

Πιστευω οτι με καλυτερα ακουστικα και τριβη πανω σε αυτα, θα μπορουσε καποιος να βγαλει καλο αποτελεσμα. Οχι τοσο ευκολα ομως οπως με ηχεια.

Το εχω δει δλδ και στην πραξη, απο φιλο επαγγελματια που εφερνε  στο στουντιο, μιξεις που εκανε στο Laptop στο σπιτι.

Δεν θυμαμαι τα ακουστικα του. Ακριβα ηταν ομως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Σπύρο δεν το έχω ακούσει ακόμα από ηχεία αλλά φαντάζομαι τι θα έχει συμβεί σύμφωνα με αυτά που περιγράφεις και λογικά θα έχει να κάνει με τις εξεζητημένες υπερβολές στα haas effect... και φυσικά δεν με πειράζει βέβαια καθότι έγινε επιτηδευμένα με εξτρεμ συνθήκες και τρόπους ως εγχείρημα... άλλωστε θετικό θάναι ακόμα κι αν είναι τόσο χάλια, γιατί θα χρησιμέψει ως παράδειγμα στο τι να αποφεύγεται (αναφορές έχω  αρκετές στο κείμενό μου που μπορούν να αντιστοιχιστούν)...  ;) ;D

 

το σίγουρο είναι ότι δεν φταίνε τα ακουστικά ως μοντέλο... αυτό θα το διαπιστώσεις όταν το ακούσω το βράδυ και σου αναλύσω τι πήγε στραβά... σε μια τέτοια περίπτωση φυσικά, αύριο θα προσπαθήσω να βρω ευκαιρία να το μιξάρω πλέον σε πιο σωστές συνθήκες (που επίσης αναφέρω παραπάνω) ώστε να μην βγουν βιαστικά και λάθος συμεράσματα...

 

μέχρι τότε θα ναι χρήσιμο για όλους όποιος θέλει να προσπαθήσει να εξηγήσει τι τον χάλασε... μην ντρέπεστε... δεν θίγεται κάποιος σε τέτοια παραδείγματα... ίσα ίσα έτσι θα γίνει εποικοδομητική η κουβέντα... ;)

 

ΥΓ. Φώτη όντως σκεπτόμενος εσένα, ήθελα πιο laid back αίσθηση αλλά από ότι λέει ο Σπύρος (που το άκουσε φαντάζομαι σε καλά ηχεία) θα τα έφαγε η μαρμάγκα... 8) ;D

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φώτη όντως σκεπτόμενος εσένα, ήθελα πιο laid back αίσθηση αλλά από ότι λέει ο Σπύρος (που το άκουσε φαντάζομαι σε καλά ηχεία) θα τα έφαγε η μαρμάγκα... 8) ;D

  ;D ;D ;D    Εγώ πάλι, ακούγοντας εσένα ::), εδώ και κάμποσες μέρες ξαναμιξάρω όλα τα κομμάτια μου με αυξημένη ένταση στα τύμπανα...... :-X
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι δεν γινεται κριτικη εδω.

Απλα αποψεις για να γινει εποικοδομητική συζητηση και να βγει καποιο tip στο τελος για οσους δεν μπορουν να εχουν ηχεια στο χωρο τους ή τουλαχιστον δεν μπορουν να τα λειτουργουν σε καποιες ωρες δυσκολες (οπως εγω), και χωρις να δωσουν μια μικρη περιουσια για ακουστικα.

ΥΓ. Φώτη όντως σκεπτόμενος εσένα, ήθελα πιο laid back αίσθηση αλλά από ότι λέει ο Σπύρος (που το άκουσε φαντάζομαι σε καλά ηχεία) θα τα έφαγε η μαρμάγκα... 8) ;D

Σορυ ξεχασα να αναφερθω.

Οχι, τιποτα ιδιαιτερο. Σπιτι ειμαι. Τα Yamaha HS5.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ξαναμιξάρω όλα τα κομμάτια μου με αυξημένη ένταση στα τύμπανα...... :-X

 

χα χα... μη το μπλέκεις με το παράδειγμα εδώ... και να συνεχίσεις να το κάνεις μέχρι να πετύχεις την ιδανική ισορροπία... δεν είσαι μακρυά άλλωστε... :)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η απάντηση λοιπόν είναι "γίνεται". Εδώ θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν και οι δύο μίξεις ήταν δικές σου Νίκο. Η μία με ακουστικά και η άλλη παραδοσιακή. Το λέω αυτό διότι δεν μπορεί κανείς να διακρίνει κατά πόσο η ποιοτική (χροιές) και ποσοτική (εντάσεις) σου παρέμβαση είναι αποτέλεσμα της χρήσης ακουστικών ή απλά της αισθητικής σου.

 

Όσον αφορά τη μίξη καθεαυτή, συμφωνώ σε αρκετά πράγματα με τον έτερο Σπύρο από πάνω. Οι φωνές και το intro με την ακουστική μου άρεσαν πολύ όπως και η ιδέα των δεύτερων φωνητικών. Το slide είναι πολύ δυνατά και πολύ πρίμο. Τα δικά σου τύμπανα μου άρεσαν περισσότερο ως ήχος αν και θα τα ήθελα πιο δυνατά. Για το μπάσο δε λέω τίποτα μια και όπως ξέρεις, αυτό που σου έστειλα δεν είναι μπάσο...

 

Και φτάνουμε στις κιθάρες solo και rhythm, πλην του slide. Εδώ προσωπικά έχω πρόβλημα και στις δύο μίξεις. Δηλαδή γνωρίζοντας τον ήχο που εγώ ηχογράφησα (και έχοντας και τη δική μου "μίξη" φυσικά), ακούω απουσία χαρακτήρα. Δεν μπορώ να το εξηγήσω με όρους eq οπότε θα το πω μπακαλίστικα: οι κιθάρες και στις δύο μίξεις έχουν υποστεί "απολύμανση" με αποτέλεσμα, πάντα φυσικά σε σχέση με αυτό που εγώ θέλω στο κομμάτι μου, να έχει χαθεί κομμάτι της προσωπικότητας του track. Παρόλο που το συγκεκριμένο ηχογραφήθηκε πριν από τρεισήμισι χρόνια και από τότε έχω αλλάξει αρκετά πράγματα (προς το καλύτερο νομίζω) όσον αφορά τις διαδικασίες ηχογράφησης.

 

Τέλος αυτά περί βρισίματος και ταλαιπωρίας δε στέκουν (το ξανάπαμε ε;  ;D). Προσωπικά με ενδιαφέρει πάρα πολύ αυτό που κάνεις καθώς οι γνώσεις που μοιράζεσαι ενώ τα συμπεράσματα που εξάγονται μου είναι πολύτιμα. Επίσης είναι πάντα εξαιρετικά ενδιαφέρον το πώς μεταμορφώνονται και συνδέονται ένα σύνολο από ηχογραφημένα κανάλια (στην προκειμένη περίπτωση φτωχότατα ηχογραφημένα), στα χέρια ενός έμπειρου επαγγελματία.

 

Αυτά σκέφτομαι προς το παρόν αλλά οι ακροάσεις συνεχίζονται οπότε ενδέχεται να επανέλθω.

 

Υ.Γ. Μόλις διάβασα ότι εσύ δεν έχεις ακούσει ακόμα τη μίξη σου από ηχεία. Θα με ενδιέφερε ιδιαιτέρως να την άκουγες και να μας έλεγες τι θα άλλαζες αν ξαναμίξαρες σε monitor.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν και οι δύο μίξεις ήταν δικές σου Νίκο. Η μία με ακουστικά και η άλλη παραδοσιακή.

Βασικο
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου