Προς το περιεχόμενο

AD / DA CONVERTERS ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΗΧΟ


GhostProducerT

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

 

 

ΥΓ χαίρομαι ιδιαίτερα που βγήκατε κερδισμένοι από όλο αυτό έτσι όπως εξελίχθηκε... :)

 

 

 

 

Οι πληροφορίες που διάβασα εδώ μέσα πραγματικά μου είναι απίστευτα χρήσιμες και μάλιστα συμπυκνωμένες σε τόσες λίγες σελίδες.

Ουσιαστικά ασχολούμαι με τη σύνθεση και λόγω "κρίσης" τα τελευταία χρόνια και παρόλο που έχω καμιά 7-8 χρόνια επαγγελματική προϋπηρεσία σαν οικονομολόγος-λογιστής, δεν παίζει να βρω δουλειά πάνω από 500 ευρώ. Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ λίγο πιο σοβαρά με το θέμα μουσική. Επομένως  αναγκαστικά άρχισα να ασχολούμαι και με το θέμα ηχοληψίας, ηχογραφήσεων, mixing κτλ. λόγω έλλειψης budget για να τα αναθέσω σε επαγγελματία (εξαιρείται το mastering το οποίο πραγματικά ΔΕΝ το έχω με τίποτα)  Έχω κάνει μεγάλη πρόοδο από εκεί που ήμουν πριν 3 χρόνια σε κάποια θέματα και θεωρώ ότι είναι ίσως ότι πιο ενδιαφέρον έχω κάνει στη ζωή μου σε επίπεδο "επαγγελματικό" (δεν θεωρώ τον εαυτό μου επαγγελματία σε καμιά περίπτωση, εννοώ σαν πηγή εισοδήματος" ). Έτσι μου διαφεύγουν πολλά βασικά στοιχεία σε υατό το κομμάτι. Μακάρι να φτάσω στο σημείο να μπορώ να δίνω και εγώ συμβουλές  :) 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 33
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

(εξαιρείται το mastering το οποίο πραγματικά ΔΕΝ το έχω με τίποτα)..

 

μου δίνεις μια καλή πάσα να ξεκαθαρίσω κάτι για ένα "παραμύθι" που τελικά δεν έχει "δράκο"...

 

εντάξει, έχει αναπτυχθεί εδώ και χρόνια μια παραφιλολογία γύρω από το θέμα, αλλά δεν έχει ιδιαίτερη βάση... αν εξαιρέσουμε ειδικές περιπτώσεις (διόρθωση artifacts ή απλά βελτιστοποίηση πολύ κακών παραγωγών), στον ψηφιακό μας κόσμο το editing που απαιτεί το mastering από έναν έμπειρο ηχολήπτη (που διαθέτει βέβαια και έναν αξιοπρεπή εξοπλισμό), είναι πιο εύκολη υπόθεση γι αυτόν από όλα τα στάδια μιας "σωστής" παραγωγής που προηγούνται...

 

οι πραγματικά καλές ηχογραφήσεις σωστά μιξαρισμένες, δεν χρειάζονται καν περεταίρω "γυάλισμα" (εκτός αν μας ενδιαφέρει το "consumer loundness war" και άλλα "κολπάκια βιτρίνας" που είναι άλλη κουβέντα και την έχουμε κάνει αρκετές φορές εδώ)... τώρα ένα απλό volume balance μεταξύ των διάφορων κομματιών ενός κόνσεπτ δεν είναι και "επιστήμη"... ;)

 

σε πάρα πολλές audiophile παραγωγές (με πραγματικά εξαιρετικό ήχο) ούτε καν σκέφτηκαν οι μηχανικοί ήχου να επιχειρήσουν επιπλέον επέμβαση...

 

οπότε μην σε αγχώνει σαν διαδικασία... όταν φτάσεις σε ένα πολύ καλό επίπεδο σαν ηχολήπτης το βήμα στο επόμενο στάδιο του mastering (αν θελήσεις τεικά να ασχοληθείς), είναι σαφώς μικρότερο απ΄ότι φαντάζεσαι...

 

 

ΥΓ. για αποφυγή παρεξήγησης, δεν ακυρώνω στο ελάχιστο την κατά συνθήκη μικρή ή μεγάλη χρησιμότητά του (και υπάρχουν εξαιρετικοί "μαστεράδες" και εξειδικευμένα studio), αλλά καλό είναι να αποφεύγονται οι "υπερβολές" στις εκτιμήσεις...

 

ΥΓ2 να συμπληρώσω, ότι πολλές φορές (ειδικά όταν το mastering γίνεται σε επίπεδο ομαδοποιημένων sub groups και όχι σε stereo), η αποστασιοποιημένη ματιά ενός καλού "μαστερά" (που απέχει από την συναισθηματική εμπλοκή - κούραση - "ισοπεδωτική" συνήθεια στο υλικό, που ανάλογα διακατέχει κατά κανόνα έναν ηχολήπτη που έχει περάσει όλα τα στάδια παραγωγής) μπορεί να είναι "ευεργετική¨στο τελικό αποτέλεσμα και χωρίς ιδιαίτερα δραστικές επεμβάσεις...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου δίνεις ελπίδες  :) :) :)

 

Η αλήθεια είναι ότι σίγουρα επηρεάζομαι όσο αφορά το mastering από όσα διαβάζω αλλά από εκεί και πέρα, δεδομένου της απειρίας μου και του φτωχού μου εξοπλισμού μου, όποτε πάω να κάνω mastering πραγματικά το τελικό αποτέλεσμα είναι χειρότερο από τη μίξη μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

όποτε πάω να κάνω mastering πραγματικά το τελικό αποτέλεσμα είναι χειρότερο από τη μίξη μου.

 

αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει... τηρουμένων των αναλογιών και των (υποκειμενικών) επιδιώξεων σου, ακόμα και μια πραγματικά "κακή" σου παραγωγή θα έπρεπε σχετικά εύκολα (σε ένα εξειδικευμένο mastering studio) να γίνεται λιγότερο κακή, όπως και μια "μέτρια" ψιλοκαλή, μια "ψιλοκαλή" καλή, μια "καλή" πολύ καλή, μια "πολύ καλή" άριστη και μια "άριστη" να μένει ως έχει...  8)

 

στις περιπτώσεις που αναφέρεις "υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας"...  ;) :)

ή εκεί που απευθύνθηκες κάτι δεν έγινε σωστά (για x λόγους π.χ. αδιαφορία) ή απλά απευθύνθηκες σε "κατ' ευφημισμόν" mastering studio που δεν πληρούσε βασικές προδιαγραφές, είτε σε εξοπλισμό είτε σε τεχνογνωσία επί του αντικειμένου...

 

πρέπει να προσέχεις τέτοιες περιπτώσεις και εφ εξής:

 

1. να ζητάς πάντα, να ακούσεις "πριν-μετά" δείγματα από υπάρχουσες δουλειές του επαγγελματία που προσεγγίζεις...

2. σε δεύτερο χρόνο (αφού πρώτα ακούσει την παραγωγή σου), να εξαντλείτε μια συζήτηση, όπου θα καθορίζεται, από σένα τι έχεις στο μυαλό σου και από αυτόν τι "μπορεί" να κάνει σε σχέση με αυτό ("απόλυτο" συμπέρασμα δεν βγαίνει με "ηχο-περιγραφές", αλλά μπορούν παραδείγματα να βοηθήσουν για κατά το δυνατόν ανεκτές αποκλίσεις σε αυτό που έχεις να περιμένεις)....

3. αν τελικά και παρόλα αυτά το αποτέλεσμα είναι "χειρότερο" (πράγμα ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ) απλά δεν πληρώνεις...

 

εν κατακλείδι, αυτό που μπορεί να έχεις στο μυαλό σου, (πιθανότατα) μπορεί να μη γίνεται εκ των πραγμάτων, αλλά μια "βελτίωση" είναι "εκ των ουκ άνευ"...

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου