Προς το περιεχόμενο

Επιλογη ακουστικων για MIX


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru
Αυτό σημαίνει ότι και μεταξύ M40x - M50x προτείνεις τα M40x; Μεταξύ M40x και K271 ποιά η γνώμη σου, αν έχεις;

 

Εκτιμώ από τώρα την απάντησή σου αν και όταν έχεις χρόνο να απαντήσεις και περιμένω ένα θέμα που είπες σκέφτεσαι να γράψεις για mix με ακουστικά!

 

είχα δώσει προτεραιότητα στα 271mkII σε σχέση με τα M50x κυρίως για τα τονισμένα χαμηλά των δεύτερων που είναι και το βασικό ντεζαβανταζ τους συγκριτικά, όταν πρόκειται για mix...

 

εδώ μιλάω για αυτά που πλέον χρησιμοποιώ σπίτι μου εδώ και κάποιους μήνες (αλλά και όπου χρειαστώ) και είναι τα  ATH-M40fs... εφάμιλλα σε  συχνοτική ισορροπία, έλεγχο χαμηλών και ανάλυση με τα 271, αλλά πιο "μουσικά" και εργονομικά πιο άνετα με συνέπεια όπως λέω και παραπάνω να τα χρησιμοποιώ και για ακρόαση μουσικής...

 

τα 40x δεν τα έχω ακούσει όπως ματαείπα, αλλά μια και μάλλον φορούν τους "ίδιους" 40ηδες drivers, υποθέτω λογικά θα προσομοιάζουν σε ήχο με τα fs και στα χαμηλά τους...

γι αυτό και πρόσφερα τα δικά μου (μια και δεν κυκλοφορούν πλέον) για σύγκριση σε όποιον ενδιαφέρεται... εννοείται ότι αν τα ακούσω κι εγώ κάπου θα μεταφέρω την άποψή μου για όποιες διαφορές αν υπάρχουν...

 

το θέμα για mix θα το κάνω με αυτά (fs), μεταφέροντας εκτός από την άποψή μου και το ηχητικό αποτέλεσμα για να κρίνετε και πιο αντικειμενικά...

δυστυχώς ακόμα (ενώ ψάχνω) δεν έχω βρει ένα song με dry isolated tracks ώστε να χει και νόημα... όταν πέσει κάποιο στα χέρια μου θα το κάνω σε προτεραιότητα, γιατί έχουν και για μένα ενδιαφέρον τα συμπεράσματα από ένα mix αποκλειστικά με ακουστικά (που δεν έχω κάνει τα τελευταία χρόνια)...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 29
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Σαν δικιά μου άποψη αρχικά θα σας ρωτούσα με τη Μουσική ασχολείστε περισσότερο. Εάν ασχολείστε περισσότερο με Dance Music - Bass Music θα σας συνιστούσα τα Audio Technica ATH-M50. Εάν ασχολείστε περισσότερο με rock και γενικώς ότι έχει να κάνει σχέση με κιθάρες και είναι εκτός Dance Music - Sub Bass συχνότητες θα σας συνιστούσα τα Beyerdynamic dt 990 250Ohm τα οποία διαθέτω κιόλας.

 

Σαν κάτοχος τον Beyerdynamic dt 990 παράγοντας περισσότερο Dance Music θα σας πω πως δεν κάνουν για την Δουλειά διότι δεν δίνουν μεγάλη έμφαση στις χαμηλές συχνότητες και δεν μπορείς να ακούσεις καθαρά τι ακριβώς γίνεται εκεί. Βέβαια με τον καιρό τα συνήθισα και τα έμαθα και υπάρχουν διάφορες τεχνικές για Mix σε χαμηλές συχνότητες που έμαθα χάρις αυτόν και μπορώ να κάνω την Δουλειά μου χωρίς κανένα πρόβλημα.

 

Αυτό που θες και είναι το πιο Βασικό είναι να μην χρωματίζουν τον ήχο με δικές τους αρμονικές. Το Frequency response θα βοηθήσει στην έμφαση συχνοτήτων ανάλογα στην Μουσική που κάνεις. Το ποιο σημαντικό είναι να συνηθίσεις τα ακουστικά και τα ηχεία σου. Αυτό επιτυγχάνεται ακούγοντας Μουσική σε αυτά. Έτσι με τον καιρό καταλαβαίνεις πάνω κάτω το πως αναπαράγουν τον ήχο. Εάν λοιπόν συνθέσεις ένα κομμάτι και προσέξεις ότι ακούγεται πολύ διαφορετικό σε ήχο σε σχέση με αυτά που άκουγες όλο αυτόν τον καιρό να ξέρεις ότι κάτι έχεις κάνει λάθος.

 

Παρόλα αυτά ένας έμπειρος μπορεί να Mix ανεξαρτήτου Frequency Response σε οποιαδήποτε Studio Monitors, Headphones. Αρκεί να μην χρωματίζουν τον ήχο με δικό τους Distortion/Αρμονικές.

Έτσι και αλλιώς Flat Frequency Response τελείως δεν μπορεί να επιτευχθεί. Εδώ τα αυτιά μας δεν ακούνε Flat σύμφωνα με τα Fletcher Munson Curves. Αρχίζουμε να ακούμε σχετικά Flat περίπου στα 80 db εντάσεως αναπαραγωγής από την ηχητική πηγή.

 

Πάντα μπερδεύω την παράθεση με την τροποποίηση, αμάν!!

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

με όλο το θάρρος (απλά γιατί δεν είναι θέμα άποψης και δεν πρέπει να μείνουν λάθος εντυπώσεις) αλλά μάλλον έχεις μπερδέψει τις έννοιες της "έμφασης", με την "απόκριση συχνότητας"....

 

αυτό που σε ενδιαφέρει  αν ασχολείσαι με το είδος που αναφέρεις, είναι να "κατεβαίνει" χαμηλά με το κατά δυνατόν καλύτερο έλεγχο, σώμα και όγκο αλλά πάντα σε ισορροπία με το υπόλοιπο φάσμα... αν υπάρχει "έμφαση στα χαμηλά", κατ αρχήν σημαίνει ότι ισορροπία δεν υπάρχει εκ των πραγμάτων και σε δεύτερο χρόνο ότι αν μιξάρεις θα έχεις λάθος εικόνα που θα σε οδηγήσει σε λάθος ρυθμίσεις (λογικά υποβάθμιση των χαμηλών στο master προσπαθώντας να διορθώσεις αυτό που ακούς)...

 

το ότι μπορείς να "συνηθίσεις" έναν ήχο μιας όποιας monitor συσκευής και να λειτουργείς "εκθετικά" ώστε να προσεγγίζεις υποθετικά το σωστό, δεκτόν αλλά ως μόνο αναγκαίο κακό ανά συνθήκη... τέλειο μέσο δεν υπάρχει, σίγουρα όμως υπάρχει πάντα το "καλύτερο" σε σχέση με την "εργασία" για την οποία το προορίζουμε...

 

να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν κάτι για πολλοστή φορά.... για ακρόαση (τέρψη), είναι "θεμιτό" να ψάχνουμε αναπαραγωγικό μέσο με συχνοτική συμπεριφορά στα "γούστα" μας...

όταν μιλάμε όμως για studio χρήση (στο control ή και στο σπίτι μας), κύριο μέλημα μας είναι η αναζήτηση της "ουδετερότητας" που θα λειτουργήσει ως reference για οποιαδήποτε είδους ηχητική παραγωγή...

 

ΥΓ. σε near field monitoring κάποιες φορές είμαστε ελαστικοί γιατί βολεύει (π.χ. στην παρακολούθηση κατά το tracking ή σε φάσεις του editing) μια έμφαση στις μεσαιουψηλές

(κλασική περίπτωση ns 10), αλλά προς θεού, ποτέ χαμηλά... 8)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με όλο το θάρρος (απλά γιατί δεν είναι θέμα άποψης και δεν πρέπει να μείνουν λάθος εντυπώσεις) αλλά μάλλον έχεις μπερδέψει τις έννοιες της "έμφασης", με την "απόκριση συχνότητας"....

 

αυτό που σε ενδιαφέρει  αν ασχολείσαι με το είδος που αναφέρεις, είναι να "κατεβαίνει" χαμηλά με το κατά δυνατόν καλύτερο έλεγχο, σώμα και όγκο αλλά πάντα σε ισορροπία με το υπόλοιπο φάσμα... αν υπάρχει "έμφαση στα χαμηλά", κατ αρχήν σημαίνει ότι ισορροπία δεν υπάρχει εκ των πραγμάτων και σε δεύτερο χρόνο ότι αν μιξάρεις θα έχεις λάθος εικόνα που θα σε οδηγήσει σε λάθος ρυθμίσεις (λογικά υποβάθμιση των χαμηλών στο master προσπαθώντας να διορθώσεις αυτό που ακούς)...

 

το ότι μπορείς να "συνηθίσεις" έναν ήχο μιας όποιας monitor συσκευής και να λειτουργείς "εκθετικά" ώστε να προσεγγίζεις υποθετικά το σωστό, δεκτόν αλλά ως μόνο αναγκαίο κακό ανά συνθήκη... τέλειο μέσο δεν υπάρχει, σίγουρα όμως υπάρχει πάντα το "καλύτερο" σε σχέση με την "εργασία" για την οποία το προορίζουμε...

 

να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν κάτι για πολλοστή φορά.... για ακρόαση (τέρψη), είναι "θεμιτό" να ψάχνουμε αναπαραγωγικό μέσο με συχνοτική συμπεριφορά στα "γούστα" μας...

όταν μιλάμε όμως για studio χρήση (στο control ή και στο σπίτι μας), κύριο μέλημα μας είναι η αναζήτηση της "ουδετερότητας" που θα λειτουργήσει ως reference για οποιαδήποτε είδους ηχητική παραγωγή...

 

ΥΓ. σε near field monitoring κάποιες φορές είμαστε ελαστικοί γιατί βολεύει (π.χ. στην παρακολούθηση κατά το tracking ή σε φάσεις του editing) μια έμφαση στις μεσαιουψηλές

(κλασική περίπτωση ns 10), αλλά προς θεού, ποτέ χαμηλά... 8)

 

Δεν ειμαι γνωστης στο παραπανω θέμα σαν και εσάς είναι το μόνο σίγουρο. Σαν γνωση γνωριζω πως συγκεκριμένα ακουστικά κάνουν excite συχνότητες, αν έχετε χρησιμοποιήσει analog η vst exciters θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοώ. Η απόκριση συχνότητας είναι συνεπώς αλλο πράγμα και πιστεύω πως για συγκεκριμένα είδη μουσικής κάποια ακουστικά είναι καλύτερα απο άλλα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

@ JohnGam Γιάννη είναι δικιά μου η ευχαρίστηση αν σου φάνηκα χρήσιμος...  ;)

 

@ Greg Duke (Γρηγόρης να υποθέσω?), κατ αρχήν ο πληθυντικός σου με σκότωσε... 8)

εδώ είμαστε (ή τουλάχιστον θα έπρεπε) όλοι, πριν από όλα μια "παρέα" και σίγουρα δεν χρειάζεται να μου θυμίζεις την ηλικία μου... ;D

 

να ξεκαθαρίσω μια ακόμα φορά, ότι σκοπός μου δεν είναι να φέρω κανέναν σε δύσκολη θέση, απλά μερικές φορές είμαι "υποχρεωμένος" να διευκρινίζω κάποιες έννοιες (ή τουλάχιστον να το προσπαθώ) για να μην βγαίνουν λάθος συμπεράσματα (πάντα όμως να σαι σίγουρος με την καλύτερη πρόθεση)...

 

 

Σαν γνωση γνωριζω πως συγκεκριμένα ακουστικά κάνουν excite συχνότητες, αν έχετε χρησιμοποιήσει analog η vst exciters θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοώ...

 

το exciter ως "effect"* (είτε αναλογικό είτε ψηφιακό), προσπαθεί να "εμπλουτίσει" ένα σήμα, χρησιμοποιώντας διάφορες "τεχνικές" (πρόσθεση αρμονικών σε κάποιες θεμελιώδεις συχνότητες, "πειράζοντας" την φάση κ.α.) με απώτερο σκοπό να το καταστήσει πιο "ελκυστικό" (κάποιες φορές και πέρα από την "φύση" του γι αυτό θέλει και προσοχή στην χρήση για την αποφυγή υπερβολών) ως τελικό άκουσμα στα αυτιά του ακροατή...

 

βασικά εφαρμόζεται σε κάποιο-α στάδιο-α της παραγωγής, σε σόλο όργανο ή ομάδα οργάνων, φωνή-ές ή και στο γενικό σύνολο στο master...

όταν όμως μιλάμε για ακουστικά (ή και ηχεία), αν δεν υπάρχει πριν το τελικό στάδιο ενίσχυσης κάποιο dsp "επί τούτου", για διαπιστωμένους συχνοτικούς τονισμούς απλά μιλάμε για την "φυσική" συχνοτική τους συμπεριφορά όπως αυτή  έχει οριστεί από την σχεδιαστική προσέγγιση - υλοποίηση του κατασκευαστή τους...

 

 

πιστεύω πως για συγκεκριμένα είδη μουσικής κάποια ακουστικά είναι καλύτερα απο άλλα

 

φυσικά και κάποια είναι "καλύτερα"... αυτά που θα σου αρέσουν περισσότερο (ασχέτως συχνοτικής συμπεριφοράς) για να ακούς την αγαπημένη σου μουσική με τον τρόπο που σε ευχαριστεί από την μία και αυτά που θα σου "επιστρέφουν" ένα κατ ελάχιστον "παραποιημένο" είδωλο των επιλογών σου όταν δουλεύεις από την άλλη...

 

και δυστυχώς (κατά κανόνα πάντα), αυτές είναι 2 ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικές "καταστάσεις" (ως προς την κάλυψη αναγκών), που πολύ λίγα ακουστικά (ή και ηχεία σε προέκταση) τις "συγκεράζουν" ικανοποιητικά σε ένα "σώμα"...

 

φευ... κόστος, σχεδιαστικό ταλέντο, εμπορικός σχεδιασμός, ανταγωνισμός αλλά στην τελική και καταναλωτική παιδεία, δεν συνδυάζονται πάντα αγαστά ως προς το απριόρι "καλύτερο"...

αν ήταν έτσι απλά τα πράγματα, το cd π.χ. θα είχε αντικατασταθεί μεσοπρόθεσμα από το sacd ή στα (ει)δικά μας, πάρα πολλά φθηνά active ηχεία δεν θα "τολμούσαν" καν να αυτοπροσδιορίζονται ως "monitor"... ::) :)

 

ελπίζω να είμαι κατανοητός γιατί δεν νομίζω ότι μπορώ να τα πω πιο απλά...

 

 

 

* πιο σωστά ως "process" που κατά κανόνα επεμβαίνει "εξ αρχής" στο dry σήμα και δεν "επιστρέφει" ως wet ποσοστό στο αρχικό...

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω κι εγω για τη γνωση που μοιραζεται απλοχερα εδω και ισως, ολο το νημα η καλυτερα καποια απο τα σχολια, θα μπορουσαν να γινουν sticky.

Γιώργος, μόνο με μηδέν λιπαρά please

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω κι εγω για τη γνωση που μοιραζεται απλοχερα εδω και ισως, ολο το νημα η καλυτερα καποια απο τα σχολια, θα μπορουσαν να γινουν sticky.

+10000

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ JohnGam Γιάννη είναι δικιά μου η ευχαρίστηση αν σου φάνηκα χρήσιμος...  ;)

 

@ Greg Duke (Γρηγόρης να υποθέσω?), κατ αρχήν ο πληθυντικός σου με σκότωσε... 8)

εδώ είμαστε (ή τουλάχιστον θα έπρεπε) όλοι, πριν από όλα μια "παρέα" και σίγουρα δεν χρειάζεται να μου θυμίζεις την ηλικία μου... ;D

 

να ξεκαθαρίσω μια ακόμα φορά, ότι σκοπός μου δεν είναι να φέρω κανέναν σε δύσκολη θέση, απλά μερικές φορές είμαι "υποχρεωμένος" να διευκρινίζω κάποιες έννοιες (ή τουλάχιστον να το προσπαθώ) για να μην βγαίνουν λάθος συμπεράσματα (πάντα όμως να σαι σίγουρος με την καλύτερη πρόθεση)...

 

 

το exciter ως "effect"* (είτε αναλογικό είτε ψηφιακό), προσπαθεί να "εμπλουτίσει" ένα σήμα, χρησιμοποιώντας διάφορες "τεχνικές" (πρόσθεση αρμονικών σε κάποιες θεμελιώδεις συχνότητες, "πειράζοντας" την φάση κ.α.) με απώτερο σκοπό να το καταστήσει πιο "ελκυστικό" (κάποιες φορές και πέρα από την "φύση" του γι αυτό θέλει και προσοχή στην χρήση για την αποφυγή υπερβολών) ως τελικό άκουσμα στα αυτιά του ακροατή...

 

βασικά εφαρμόζεται σε κάποιο-α στάδιο-α της παραγωγής, σε σόλο όργανο ή ομάδα οργάνων, φωνή-ές ή και στο γενικό σύνολο στο master...

όταν όμως μιλάμε για ακουστικά (ή και ηχεία), αν δεν υπάρχει πριν το τελικό στάδιο ενίσχυσης κάποιο dsp "επί τούτου", για διαπιστωμένους συχνοτικούς τονισμούς απλά μιλάμε για την "φυσική" συχνοτική τους συμπεριφορά όπως αυτή  έχει οριστεί από την σχεδιαστική προσέγγιση - υλοποίηση του κατασκευαστή τους...

 

 

φυσικά και κάποια είναι "καλύτερα"... αυτά που θα σου αρέσουν περισσότερο (ασχέτως συχνοτικής συμπεριφοράς) για να ακούς την αγαπημένη σου μουσική με τον τρόπο που σε ευχαριστεί από την μία και αυτά που θα σου "επιστρέφουν" ένα κατ ελάχιστον "παραποιημένο" είδωλο των επιλογών σου όταν δουλεύεις από την άλλη...

 

και δυστυχώς (κατά κανόνα πάντα), αυτές είναι 2 ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικές "καταστάσεις" (ως προς την κάλυψη αναγκών), που πολύ λίγα ακουστικά (ή και ηχεία σε προέκταση) τις "συγκεράζουν" ικανοποιητικά σε ένα "σώμα"...

 

φευ... κόστος, σχεδιαστικό ταλέντο, εμπορικός σχεδιασμός, ανταγωνισμός αλλά στην τελική και καταναλωτική παιδεία, δεν συνδυάζονται πάντα αγαστά ως προς το απριόρι "καλύτερο"...

αν ήταν έτσι απλά τα πράγματα, το cd π.χ. θα είχε αντικατασταθεί μεσοπρόθεσμα από το sacd ή στα (ει)δικά μας, πάρα πολλά φθηνά active ηχεία δεν θα "τολμούσαν" καν να αυτοπροσδιορίζονται ως "monitor"... ::) :)

 

ελπίζω να είμαι κατανοητός γιατί δεν νομίζω ότι μπορώ να τα πω πιο απλά...

 

 

 

* πιο σωστά ως "process" που κατά κανόνα επεμβαίνει "εξ αρχής" στο dry σήμα και δεν "επιστρέφει" ως wet ποσοστό στο αρχικό...

 

 

Συμφωνω :) Εδω μπαινει και ενα αλλο debate βεβαια, αν θελεις η μιξεις να ακουστουν σωστα σε καποιον χωρο που χρησιμοποιει ηχεια αποψη μου και μονο ειναι πως ειναι απαραιτητο να εχεις reference system ηχειων. Η μιξη σε ακουστικα, προσωπικα πιστευω πρεπει παντα να συνοδευεται με επαληθευση απο συστημα ηχειων εκτος αν το υπαρχει εμπειρια. Προσωπικη μου αποψη επαναλαμβανω :) Ναι Γρηγορης, συνχωρεστε με για τους τονους χρησιμοποιω tablet αυτην την στιγμη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου