dmarin Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Καλησπέρα σας, Καταρχάς ο τίτλος δεν ξέρω εάν προσεγγίζει το θέμα που θα σας περιγράψω απλά δεν ήξερα τί να γράψω! Το πρόβλημα που θα σας πω προέρχεται απο άγνοιά μου και μόνο, καθώς είμαι καινούργιος στον κόσμο του home recording και πιθανότατα κάνω πολλά λάθη. Στο ψητό λοιπόν για να μου δώσετε τα φώτα σας. Έχω ένα home studio περίπου 15m2 , αρκετά προσεγμένο χώρο με 2 μπασοπαγίδες και ακουστικά πάνελ στους τοίχους, όχι ασφυκτικά "μπουκωμένο" και στεγνό, αλλά σύμφωνα με τα δικά μου γούστα έχει αρκετά καλή ακουστική χωρίς ανακλάσεις κλπ. Από εξοπλισμό διαθέτω: Monitors: Yamaha HS7 Καρτα ήχου: A&H Qu-16 (ψηφιακή κονσόλα) την χρησιμοποιώ και σαν controller φυσικά Μικρόφωνο: Rode NT1-Kit Προενισχυτής: TL Audio IVORY II 5051 DAW: Logic Pro X Αυτά τα λίγα διαθέτω, και ηχογραφώ κυρίως ακουστικά όργανα (μπουζούκια, κιθάρες) και φωνές. Ηχογραφώ συνήθως απευθείας με το μικρόφωνο πάνω στην κονσόλα χωρίς τον προενισχυτή γιατί η A&H έχει πολύ καλούς προενισχυτές και ειλικρινά δεν παρατηρώ σχεδόν καμιά διαφορά όταν χρησιμοποιώ τον TL. Το πρόβλημα είναι ότι, σχεδόν ό,τι και να γράψω απο φωνές μέχρι έγχορδα, μου φαίνονται όλα "στεγνά" χωρίς "αέρα" δεν ξέρω πως να το εξηγήσω τεχνικά για να το καταλάβετε. Το αποκορύφωμα είναι στα μπουζούκια που παραείναι "σφιχτά" και "στεγνά". Και δεν εννοώ ότι για παράδειγμα θα βάλω κάποιο εφφέ πχ βάθος και θα στρώσει. Όχι εννοώ πως απο την πηγή είναι "στεγνά". Ελπίζω να μην γελάτε γιατί δεν μπορώ να σας το μεταφέρω καλύτερα! Στα έγχορδα γράφω περίπου 15-20cm απο την τρύπα ή με μια ελαφριά κλίση προς το μανίκι. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω βρει το ιδανικό σημείο που με ικανοποιεί απόλυτα. Επίσης έχω παρατηρήσει ότι το συγκεκριμένο μικρόφωνο έχει αρκετά πρίμα να το πώ; Ειδικά στις γυναικείες φωνές το σσσσσσςςςςς πάει σύννεφο και δεν διορθώνεται ούτε για πλάκα. Παίζω λίγο με τις κλίσεις του μικροφώνου, βελτιώνεται κάπως αλλά χάνει άλλες συχνότητες καλές. Τί μπορώ να κάνω για αυτά τα θέματα σας παρακαλώ τα φώτα σας απο την εμπειρία σας!! ΥΓ. Έχω γράψει και με τον TL->Κονσόλα->DAW και το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο όσον αφορά τα προηγούμενα που σας ανέφερα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator LK Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Moderator Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Δεν ανεβάζεις ένα δείγμα να ακούσουμε και να καταλάβουμε καλλίτερα τι εννοείς; edit: Σαν πρώτη ιδέα (έτσι όπως τα λες, και κυρίως όπως τα καταλαβαίνω). Αφιέρωσε 2 κανάλια στο μπουζούκι. Ή παίξε το δύο φορές (με διαφορετικές τοποθετήσεις του μικροφώνου), ή αν φοράει μαγνήτη, γράψε ένα κανάλι Line και ένα Mic. Πάναρε τα στη μίξη σου τα δύο κανάλια,. δεξιά και αριστερά (όχι τέρμα), και παίξε με το EQ , κυρίως να κόψεις συχνότητες που δεν θες (όχι να αυξήσεις αυτές που θες- το ίδιο είναι άλλωστε). Επίσης με την φωνή , παίξε με το EQ. Τέλος το να βάλεις και λίγο βάθος (reverb, room, hall)….ό,τι σου αρέσει, είτε στο ένα είτε στο άλλο, δεν είναι κακό. Τουναντίον. Για το ssssssssss στην φωνή θα χρειαστείς και κάποιο plug in π.χ. De-esser. Christodoulos Kallianides (@kallianides_photography) • Instagram photos and videos Christodoulos Kallianides - YouTube Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
dmarin Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 LK σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Ορίστε δύο δείγματα το ένα χωρίς EQ, compressors κλπ και το άλλο μόνο με EQ. BOUZOUKI-NO_EQ.mp3 BOUZOUKI-WITH_EQ.mp3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator LK Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Moderator Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Θέλει λίγο reverb σίγουρα, και δόκιμασε και αυτό με το left-right panning. Christodoulos Kallianides (@kallianides_photography) • Instagram photos and videos Christodoulos Kallianides - YouTube Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
dmarin Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Ναι απλά το έκανα export χωρίς reverb για να καταλάβετε αυτό που εννοώ... Παίζω πάντα με το panning και η αλήθεια είναι ότι ´ανοίγει ´ αρκετά ωραία αλλά μου φαίνεται σαν να ´πνίγεται ´ το όργανο δεν ξέρω πως να το εξηγήσω καλύτερα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator LK Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Moderator Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Έχει διαφορά μεγάλη από το πώς το ακούς στο χωρο και στο πως ηχογραφείται; Christodoulos Kallianides (@kallianides_photography) • Instagram photos and videos Christodoulos Kallianides - YouTube Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
dmarin Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Νομίζω ότι στον χώρο ακούγεται ελαφρώς καλύτερα στην ηχογράφηση είναι το θέμα. Απο την εμπειρία σας μπορεί να είναι θέμα μικροφώνου ή τοποθέτησης; Αυτο που ακούτε εσείς είναι ´φυσιολογικό ´ ;; Για το δείγμα χωρίς eq αναφέρομαι. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator LK Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Moderator Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Νομίζω ότι στον χώρο ακούγεται ελαφρώς καλύτερα στην ηχογράφηση είναι το θέμα. Απο την εμπειρία σας μπορεί να είναι θέμα μικροφώνου ή τοποθέτησης; Αυτο που ακούτε εσείς είναι ´φυσιολογικό ´ ;; Για το δείγμα χωρίς eq αναφέρομαι. Θεμα τοποθέτησης είναι σίγουρα. Από ό,τι κατάλαβα (για να έχεις τη δυνατότητα να το αφαιρείς) το EQ το βάζεις μετά την ηχογράφηση.Αρα λογικά εν μέρει να γράφεται ¨στεγνα" όπως λες (flat θα έλεγα εγώ). Ρυθμισε το μικρρόφωνό σου κατά την ηχογράφηση με το EQ της προενίσχυσής σου (ή τις κονσόλας σου- οποιο σου αρέσει πιο πολύ). Με EQ ρυθμισμενο να ηχογραφείς (αφού το φέρεις στο σημειο που σου αρέσει) και όχι να το προσθέτεις μετα. Το ίδιο θα έλεγα και για το reverb. Christodoulos Kallianides (@kallianides_photography) • Instagram photos and videos Christodoulos Kallianides - YouTube Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
dmarin Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Ναι εγώ τι κάνω γραφώ direct απο την κονσόλα στο daw και μετά βάζω eq, compressors ή εφφε όπως μου αρέσει. Δηλαδή προτείνεις να χρησιμοποιήσω το eq της κονσόλας για να γράψω απευθείας όπως μου αρέσει στο daw εάν κατάλαβα καλά. Απλά με αυτον τον τρόπο πώς θα ξέρω ότι το αρχικό eq ταιριάζει στην μίξη, πιθανότητα θα πρέπει να κάνω διορθώσεις και απο το daw ετσι δεν είναι; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator LK Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Moderator Share Δημοσιευμένο 11 Νοεμβρίου 2015 Σου προτείνω γενικά να ηχογραφείς το ΚΑΛΛΙΤΕΡΟ δυνατο σήμα που μπορείς να πάρεις (τυχον EQ, reverb, compressor κ.λ.π), φτιάχνοντας τον καλλιτερο δυνατο ήχο που μπορείς, και μετά να κανεις ό,τι διορθωσεις θέλεις. Όχι να γραφεις flat και να λες ότι ¨θα το στρωσω στη μίξη". Το eq του συνολικού mix , αν χρειαστεί μετά, το "διορθωνεις" στο σταδιο της μίξης. Λογικότατο είναι να γραφεται έτσι "στεγνά-flat" όπως λες , αφού τετοιο ειναι το σήμα που του δίνεις. Christodoulos Kallianides (@kallianides_photography) • Instagram photos and videos Christodoulos Kallianides - YouTube Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση