Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο

+1000

 

Τωρα για ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ κιθαρες προτεινω τις παρακατω σε ολα τα βασικα στυλ

 

dreadnoughts:

 

http://www.thomann.de/gr/blueridge_br_160_na.htm

 

http://www.thomann.de/gr/recording_king_rd_327.htm

 

http://www.thomann.de/gr/guild_d_150_nat_westerly.htm

 

000/Grand auditorium:

 

http://www.thomann.de/gr/yamaha_ls_16_are_nt.htm

 

http://www.thomann.de/gr/recording_king_ro_227.htm

 

http://www.thomann.de/gr/blueridge_br163a.htm

 

http://www.thomann.de/gr/stanford_sw_48_ga_sr_ecw_sidewalk.htm

 

http://www.thomann.de/gr/yamaha_ac3r.htm

 

http://www.thomann.de/gr/furch_om_20_cm_natural.htm

 

jumbos:

 

http://www.thomann.de/gr/yamaha_ll_16_d_are_nt.htm

 

http://www.thomann.de/gr/guild_f_150ce_nat_westerly.htm

 

http://www.thomann.de/gr/yamaha_lj_16_are_bs.htm

 

 

 

 

τεκμηρίωση ; δεν χρειάζεται ;

δε λεω οτι δεν υπάρχουν και -σχετικά- καλές  κιθάρες.

το θέμα όμως ειναι ,αξίζει να πάρει κάποιος μια σχετικά καλή κιθάρα ,ή να ανεβει κατηγορία με λίγα παραπάνω χρήματα ;

 

Πριν κάποιο καιρό ,χρόνια πριν ,πίστευα και εγω οτι αυτο που ειπε χοντρικα ο φίλος ,οτι οι Martin πάνω απο 2000+ αξίζουν .... πόσο λάθος είχα τελικά....

 

Υπάρχουν κάποια θέματα  ,τα οποία με τις Martin είναι λυμένα ,δεδομένα .Αυτό ειναι η εξαίρεση και δεν συμβαίνει με σχεδόν καμμία άλλη εταιρεία (λεω σχεδον ,διοτι βεβαια υπάρχουν καποιες μετρημένες στα δαχτυλα του ενός χεριού τέτοιας κατηγορίας εταιρείες...αλλά και πάλι (κάποιες πληρουν καποια απο αυτα τα κριτήρια / προυποθεσεις  !!!).

(Δε καθομαι να αναλυσω και να ανοιξω συζητηση εδω για το σε τι αναφερομαι πριν.διοτι δεν προσπαθω να πείσω ΚΑΝΕΝΑ.Απλα απαντω.)

Έχοντας διαβάσει πάρα πολλά ,και έχοντας παιξει ενα μεγάλο αριθμό απο κιθάρες ,μπορω να κατανοήσω οτι βεβαια κάποιες εταιρείες μπορουν να κατασκευάσουν αξιοπρεπή όργανα σε πολυ ανταγωνιστικές τιμες.Μόνο που εγω ,ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ σε αξιοπρεπή όργανα.Αναφέρομαι σε όργανα που θα τα κρατήσω για μια ζωή.

Τώρα βεβαια μια ζωή ,είναι μια ζωή....ειναι όμορφο να ξερεις οτι δε ξυπνησεις το πρωϊ μόνο και μόνο για να δεις ζημιά απο μια σχετική υγρασία επειδη έβρεχε μια βδομαδα πχ.Φυσικά και πρεπει να εξασφαλίζει κανείς στις κιθάρες όσο το δυνατόν καλύτερες συνθηκες...Αλλα να ξερεις οτι μια κιθάρα ειναι καλοφτιαγμενη ,ειναι σημαντικό.

 

τωρα σε γενικεύσεις του τύπου ,οτι Martin ειναι κατω απο 2000 δεν αξίζει,  λεω το εξής :

ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ SPECS ,και καταλαβαίνει Βασικά πράγματα για τις ακουστικές κιθάρες ,καταλάβαινει οτι αυτό ειναι λάθος.

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Guru
Δημοσιευμένο

Aρχικά να ζητήσω μια συγγνώμη, γιατί πέταξα ένα ΔΕΝ... το οποίο ήταν λίγο ασαφές ως προς την ερμηνεία του και χωρίς αιτιολόγηση.

 

Η Martin λοιπόν είναι η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ κατασκευάστρια εταιρεία μαζικής παραγωγής ακουστικών κιθαρών, από άποψη ονόματος. Όχι τυχαία, αφού έχει χτίσει έναν θρύλο πίσω από το όνομα που λέγεται Christian Frederick Martin, ο οποίος είχε και την ιδέα (πλήρης αποτυχία) να εφαρμόσει το X-Bracing pattern (πολλοί του χρεώνουν και την εφεύρεση αλλά ξέρετε πώς παν αυτά..). Αποτυχία γιατί μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, οι κιθάρες φορούσαν νάυλον. Νylon+Xbrace=no good. Όταν όμως μπήκαν χορδές συρμάτινες είδαν το φώς. Και μπήκαν. Και έχουν φτιάξει εξαιρετικά όργανα μέχρι τα μέσα του '50. Κάπου εκεί τελειώνει η ιστορία και αρχίζει ο θρύλος.

 

Κάπου στις αρχές των 90ies επανήλθαν και άρχισαν να φτιάχνουν όργανα εξαιρετικά, τα οποία όμως κουβαλούσαν και την αντίστοιχη τιμή.

 

Στο τώρα, αν ρίξει κανείς μια ματιά στα specs, βλέπει richlite, plywood, corian, ασαφές hardwood, stratabond, micarta, morado και λοιπά, με τα οποία βέβαια δεν έχω κανένα απολύτως κόλλημα (ειδικά οι richlite ταστιέρες είναι βούτυρο), αλλά είναι ενδεικτικά. O πρώτος έβενος, αρχίζει να μπαίνει στα 2.200-2.300 και άνω (απλή D-18). Bάζοντας στην εξίσωση και άλλα κοσμητικά της ποιότητας κατασκευής (έλλειψη bindings παντού, αφινίριστα ή matte) μπορεί κανείς να καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Και φυσικά, όταν μια εταιρεία έχει προϊόντα με εύρος τιμής από 500 μέχρι 50.000 ευρώ, οπωσδήποτε πρέπει κάπως να δικαιολογήσει τη διαφορά κόστους μεταξύ ενός οργάνου της των 1000 ευρώ και ενός των 3000 ευρώ. Είμαι βέβαιος παρ' όλα αυτά ότι μια εταιρεία με το όνομα της Martin δεν θα ρίσκαρε τη φήμη της ρίχνοντας στην αγορά σκάρτο ή αμφιβόλου ποιότητας προϊόν. Απλά είναι λογικό, θέλοντας να στηρίξει τα μεσαίου-υψηλού budget όργανά της, να καταστήσει και αυτές τις διαφορές εμφανώς διακριτές και -ίσως- και ακουστές. Ειδάλλως όλοι θα πήγαιναν για τα entry level όργανά της, και τα υπόλοιπα θα πήγαιναν άπατα.

 

Για την ιστορία, έχω παίξει με αρκετές Martin κάτω του 2χίλιαρου και τις ευχαριστήθηκα/χάρηκα. Αλλά έχω παίξει και με αρκετές από τις μάρκες που ανέφερα (και κάποιες που ανέφεραν άλλοι) κάτω του χιλιάρικου και εντυπωσιάστηκα.

 

Αυτά αποκλειστικά για όσα αφορούν το value for money-τι αγοράζεις με τα λεφτά σου δηλαδή. Κατα τα άλλα, η Μartin είναι ένα εργοστάσιο που παράγει μαζικά (ακόμη και τα όργανα επιπέδου άνω των 3-4 χιλιάδων ευρώ) και δεν διαφέρει σε τίποτα από οποιοδήποτε άλλο εργοστάσιο κάνει το ίδιο ακριβώς πράγμα αλλά δεν έχει το όνομα (και τη χάρη τολμώ να πω).

 

 

 

 

 

 

Αλλα να ξερεις οτι μια κιθάρα ειναι καλοφτιαγμενη ,ειναι σημαντικό.

 

τωρα σε γενικεύσεις του τύπου ,οτι Martin ειναι κατω απο 2000 δεν αξίζει,  λεω το εξής :

ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ SPECS ,και καταλαβαίνει Βασικά πράγματα για τις ακουστικές κιθάρες ,καταλάβαινει οτι αυτό ειναι λάθος.

 

-Άλλο καλοφτιαγμένη και άλλο "υπερφτιαγμένη" (δικλίδες ασφαλείας τα αδρανή υλικά-που προανέφερα, και η -υπέρ του δέοντος- στιβαρότητα), για να αντέχει, με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται-ηχητικά-τουλάχιστον. Βέβαια, αυτό δεν αφορά μόνο τις Μartin αλλά και όλα τα εργοστασιακά όργανα. Είναι μια άλλη κουβέντα. Φυσικά και αναγνωρίζω το σφάλμα των γενικεύσεων. Αλλά από τη  θέση μου, μπορώ να πω ότι όλες οι ακουστικές, αντιμετωπίζουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα. Είτε των 500 είτε των 5000.

 

 

τεκμηρίωση ; δεν χρειάζεται ;

 

Πριν κάποιο καιρό ,χρόνια πριν ,πίστευα και εγω οτι αυτο που ειπε χοντρικα ο φίλος ,οτι οι Martin πάνω απο 2000+ αξίζουν .... πόσο λάθος είχα τελικά....

 

 

(Δε καθομαι να αναλυσω και να ανοιξω συζητηση εδω για το σε τι αναφερομαι πριν.διοτι δεν προσπαθω να πείσω ΚΑΝΕΝΑ.Απλα απαντω.)

 

 

 

Εννοείται ότι κιθαροκουβέντα κάνουμε και ο καθένας παραθέτει τις προσωπικές του εμπειρίες και απόψεις. Γιατί μας αρέσει να μιλάμε για κιθάρες. :)

 

(Υ.Γ. Αυτό πάλι με τη "μεταπωλητική" αξία, που αναφέρεται συχνά δεν το καταλαβαίνω. Ένα όργανο με retail 1000Ε, την επόμενη μέρα να το πουλήσει κάποιος, που να χτυπάει τον popo του κάτω, πάνω από 70-75% της αρχικής του δεν θα το δώσει. Είτε αυτό λέγεται Gibson/Fender/Martin/PRS/ είτε Squier/LTD/Cort κλπ. Η μόνη διαφορά είναι ότι τα πρώτα ίσως φύγουν πιο εύκολα. Πιο ακριβά όμως όχι.)

 

(Υ.Γ.2. Η Μartin, ήταν και εξακολουθεί να είναι η αγαπημένη μου μάρκα ακουστικής κιθάρας, και σημείο αναφοράς ως προς το αισθητικό/ηχητικό κομμάτι).

 

 

 

 

Hλιθιούθιερ

Δημοσιευμένο

Καλημερα,υπαρχουν και πολλες ακομη ακουστικες κιθαρες γυρω στο χιλιαρικο που ειναι παρα πολυ καλες...!Οπως η Crafter de-45 που διαθετω και παιzει απιστευτα ακουστικα και ηλεκτρικα.Οποτε χρειαστηκε να παιξει live η studio ηταν παντα αρτια απ'ολες τις πλευρες!

10881748_10205333887327840_6828542118211120203_n.thumb.jpg.3e18ae570d52143f55ec550ca9982d2a.jpg

Δημοσιευμένο

Θα σου πρότεινα να κοιτάξεις και τις Maton. Ήμουν κάτοχος Martin για 2 χρόνια. Χαμηλού κόστους σχετικά. Συγκεκριμένα είχα την DRS-2. Πολύ ωραίος ήχος, γεμάτα μπάσα,ωραία μεσαία, ελειπή πρίμα. Την πούλησα μέσα σε 1 μέρα (φοβερή μεταπωλητική αξία) και στα ψάχνοντας αντικαταστάτη κατέληξα σε μια maton (συγκεκριμένα την EMC 325) η οποία είχε όλα όσα ήθελα,Πολύ ωραία μπάσα,εκπληκτικά μεσαία, απίστευτα πρίμα. Και το καλύτερο όλων, που αυτό πρέπει να παίζει ρόλο και σε σένα όταν ψάχνεις κιθάρα, έκατσε στο χέρι μου ακριβώς. Ξεκούραστη και πολύ άνετο μανίκι. Όσο για τα ηλεκτρικά της, σκοτώνει απλά! (αν και εσένα δεν σε ενδιαφέρουν αυτά) Πάντα να κοιτάς τι αρέσει σε σένα. Βγές έξω,δοκίμασε πολλές κιθάρες και αυτή που θα σου κάτσει καλύτερα στο αφτί και στο χέρι πάρτην! Δε θα πέσεις έξω. Απλά εγώ σου προτείνω τις Maton γιατί έχω δοκιμάσει πολλές και όλες ήταν η μία καλύτερη απ την άλλη.

 

Δημοσιευμένο

 

Στο τώρα, αν ρίξει κανείς μια ματιά στα specs, βλέπει richlite, plywood, corian, ασαφές hardwood, stratabond, micarta, morado και λοιπά, με τα οποία βέβαια δεν έχω κανένα απολύτως κόλλημα (ειδικά οι richlite ταστιέρες είναι βούτυρο), αλλά είναι ενδεικτικά. O πρώτος έβενος, αρχίζει να μπαίνει στα 2.200-2.300 και άνω (απλή D-18). Bάζοντας στην εξίσωση και άλλα κοσμητικά της ποιότητας κατασκευής (έλλειψη bindings παντού, αφινίριστα ή matte) μπορεί κανείς να καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Και φυσικά, όταν μια εταιρεία έχει προϊόντα με εύρος τιμής από 500 μέχρι 50.000 ευρώ, οπωσδήποτε πρέπει κάπως να δικαιολογήσει τη διαφορά κόστους μεταξύ ενός οργάνου της των 1000 ευρώ και ενός των 3000 ευρώ. Είμαι βέβαιος παρ' όλα αυτά ότι μια εταιρεία με το όνομα της Martin δεν θα ρίσκαρε τη φήμη της ρίχνοντας στην αγορά σκάρτο ή αμφιβόλου ποιότητας προϊόν. Απλά είναι λογικό, θέλοντας να στηρίξει τα μεσαίου-υψηλού budget όργανά της, να καταστήσει και αυτές τις διαφορές εμφανώς διακριτές και -ίσως- και ακουστές. Ειδάλλως όλοι θα πήγαιναν για τα entry level όργανά της, και τα υπόλοιπα θα πήγαιναν άπατα.

 

 

+1 για τα υλικά και ύφος της Martin, ειναι πολύ ωραία όργανα αλλά πληρώνεις το όνομα αδρά. Προσπάθησε να μη θαμπωθείς από το όνομα, όλες οι προαναφερθέντες εταιρείες φτιάχνουν σούπερ οργανάρες για όλα τα γούστα.

Εγώ για πιο κλασσικό αμερικάνικο ήχο θα πήγαινα στις Furch, τη σειρά vintage, και πιο μοντέρνο ήχο τη millennium, πολλοί τις έχουν ισάξιες με τος Collings απλά κοστίζουν τα μισά λεφτά, ακόμα και στην Αμερική έχουν κάνει όνομα και μόνο αυτό λέει πολλά.

Για τον γλυκό και στρογγυλό ήχο η Furch om20cm που πρότεινε ο Superfunk θα ήταν μια πολύ καλή επιλογή λόγω κέδρου στο καπάκι και σε πολύ καλή τιμή.

http://stageshop.hu/furch-series-c-336_343_344.html?currency=EUR

η vintage σειρά http://stageshop.hu/furch-vintage-series-c-336_353_438.html?currency=EUR

και η 21 με έλατο/καρυδιά έχει πολύ γλυκό γήινο ήχο http://stageshop.hu/furch-series-c-336_343_416.html?currency=EUR

Ο McKee παίζει Greenfield και fingerstyle, οπότε κάτι από τις millennium της Furch θα ταίριαζε σε Grand Auditorium , από την άλλη τα σολιστικά ακογονται σούπερ και από στη vintage σειρα, πιο bluegrass ήχος, ανάλογα τι ύφος προτιμάς, όπως και το σχήμα παίζει ρόλο και τι σε βολεύει στα χέρια.

Από την άλλη έγραψες ότι σου άρεσε η Taylor οι οποίες κατά κύρια λόγο μόνο στρογγυλό ήχο δεν έχουν για τα δικά μου γούστα και με μπέρδεψες, θα σου πρότεινα να πας από Νακα να δοκιμάσεις και την GS Mini mahogany της Taylor στα 600 ευρώ για αρχή και αν θες να αναβαθμίσεις αργότερα πας ανάλογα με το τι ζητάς. http://www.nakas.gr/NakasMusic/default.aspx?id=19&cId=1116&pId=39231

Και οι Takamine είναι πολύ αξιόλογες αν πας στα made in japan μοντέλα, την pro σειρά και με πολύ καλή προενίσχυση (αν σου κάνει αυτός ο ήχος).

Το μόνο κακό είναι ότι στη Ελλάδα κανείς δε στοκάρει ακριβά μοντέλα, ακόμα και αυτα του χιλιάρικου και δεν έχουμε πολλές δυνατότητες να δοκιμάσουμε ποικιλία και σίγουρα για τέτοιο όργανο πρέπει να παίξεις πρώτα πριν αγοράσεις.  

Όσο για μεταπωλητική αξία και εγώ δεν το καταλαβαίνω πια, αν έχω την επιδεξιότητα και εμπειρία πάνω στο όργανο και τη μουσική και ξέρω τι θέλω, θα αγοράσω ένα όργανο για πολλά χρόνια, αν όχι για μιά ζωή. Και θα κάνω τα πάντα πάνω σε αυτό το συγκεκριμένο μέχρι να μάθω να το χειρίζομαι όσο πιο τέλεια και αυτό παίρνει πολύ καιρο. Ή μουσικός ή συλλέκτης ένα πράμα, προτιμώ μουσικός. Δεν είμαστε για να πετάμε/φεσωνόμαστε χιλιάρικα. Αλλιώς παίρνω ένα μέτριο όργανο μέχρι 500-600 ευρω, το σκίζω μέχρι να μάθω και μετά πάω και αγοράζω αυτό που χρειάζομαι, όταν θα ξέρω τι χρειάζομαι. Να αγοράζουμε ακριβά όργανα για να λέμε ότι τάχουμε ειναι το λιγότερο χαζομάρα.  

Παρεπιπτόντως αν κάποιος ενδιαφέρεται σοβαρά για τις Furch ας τσεκάρει και τη δυνατότα ταξιδιού στην Τσεχία στο εργοστάσιο στο Brno, έχουν showroom όπου αγοράζεις όργανα σουπερ φτηνότερα απ'ότι έξω και έχουν και πάρα πολλά μοντέλα για δοκιμή καθώς και custom, αεροπορικά και διαμονή/φαγητό για 4-5 μέρες εκεί δεν είναι πάνω από 500ευρώ και με τη διαφορά ότι τα κερδίζεις από την τιμή του οργάνου, έχεις και τη δυνατότητα να επιλέξεις ακριβώς το όργανο που θέλεις.  Θέλει ψάξιμο, δοκιμή και υπομονή. Αυτά και από εμένα. Μπορεί να λέω αρλούμπες γιαυτό μην τα παίρνεις τοις μετρητοίς και βγες και δοκίμασε ότι μπορείς  :)

 

  • 5 μήνες αργότερα...
Δημοσιευμένο

Χρόνια πολλά! Λοιπον επαιξα με καποιες ακουστικές κυριως yamaha και taylor. Αφου αυτες ηταν που μπορουσα να βρω ,και ενω μου αρεσε η taylor 214 μου κεντρισε το ενδιαφερον η gs mini!Οχι τοσο ηχητικα οσο παιχτικα και λογω μεγεθους.Η κιθαρα προοριζεται για παιξιμο στο σπιτι και οχι για κατι παραπανω!Με ελκυει πολυ το γεγονος του μεγεθους καθοτι θελω να την κουβαλαω ανετα στο εξοχικο.Το ερωτημα λοιπον ειναι gs mini vs martin dreadnought junior?Η martin ειναι solid ολη ενω η taylor οχι.Το κακο ειναι οτι δεν μπορω να την βρω πουθενα να την ακουσω εδω οποτε οποιος εχει αποψη για την συγκεκριμενη ή την Gs mini σαν πιο εμπειρος ας μου πει.Να τονισω οτι καταλαβαινω τους συμβιβασμους στον ηχο σε συγκριση με μια κανονικη ακουστικη που στην gs mini ειναι εμφανης,αλλα δεν ξερω στην martin που ειναι λιγο μεγαλυτερη μηπως μειωνεται η διαφορα.Ευχαριστω!

 

 

P.s Επιλεγω μικρη ακουστικη λογω ελλειψης γενικοτερα χωρου μετα την γεννηση του διαδοχου!

RUN FOREST....RUN!!!!

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...