Προς το περιεχόμενο

Eq ή Compressor πρώτα και γιατί?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλήσπέρα,θα ήθελα τις απόψεις σας για την σειρά  με την οποία θα επεξεργαστείτε κατά την μίξη όσο αφορά το eq και τον compressor.Ακολουθήτε μια standard σειρά π.χ πρώτα το ένα και μετά το άλλο πάντα ή αυτό αλάζει ανάλογα την πηγή?

Ευχαριστώ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει "πιο σωστή σειρά". Γενικά επειδή ο compressor μπορεί να αλλάξει την χροιά του ήχου, ίσως να σε βολεύει να το βάλεις πρώτο, προκειμένου το eq να έχει τον τελικό λόγο. Ανάλογα βέβαια και τι κάνεις...αν π.χ. δεν θέλεις να διαμορφώσεις το ηχόχρωμα με το eq αλλά να διορθώσεις μια περιοχή που έχει πρόβλημα, ίσως να πρέπει να προηγηθεί για να έχεις ένα πιο ισορροπημένο ήχο πριν την δυναμική επεξεργασία. Αυτή είναι η δικιά μου εικόνα...άλλος θα σου πει άλλα  :)

Guybrush Threepwood...mighty pirate!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπως ειπε και ο απο πανω συμφορουμιτης ο καθε ενας εχει διαφορετικες αποψεις. Εγω πχ βαζω comp και eq σε καθε οργανο ξεχωριστα ,αν χρειαζεται και σιγουρα οχι τοσο ωστε να αλλοιωσει τον ηχο η τις δυναμικες. Στο τελος παλι ενα multiband compressor και eq παλι με μετρο. Βεβαιως οσο μεγαλωνω μαθαινω και πειραματιζομαι συνεχως, οποτε αυτα που γραφω τωρα σε 6 μηνες η 1 χρονο να τα θεωρω λαθος η ξεπερασμενα  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπως σου ειπαν και οι ... απο πανω δεν υπαρχει σωστη σειρα,αναλογα με αυτο που θες να επιτυχεις πρατεις,προσωπικα στο 90% των περιπτωσεων βαζω πρωτο κομπρεσσορα και μετα eq στα επιμερους tracks.

 

Αν εννοεις το stero bus παντα πρωτα κομπρεσσορα και μετα eq & στο τελος καποιο limiter.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικα,σε περιπτωση που θες να τονισεις κατι με το eq καλυτερα να το βαλεις μετα τον compressor ενω αν θες να κοψεις συγκεκριμενες frequencies καλυτερα eq πριν τον compressor ωστε να μην τονιστει κατι που δεν θελεις απο το compression.

Σε φωνητικα καλυτερα πρωτα eq και μετα compression ενω σε drums πιο συχνα πρωτα compressor και μετα eq το ιδιο συχνα και με μπασο αν και μετραει αρκετα και ολο το effect chain σου.

 

Σε λοιπα οργανα και αναλογα με το τι θες να πετυχεις και κατα ποσο φυσικό αποτελεσμα θες να εχεις παιξε το eq πριν και μετα και πειραματισου.

Eχε στο νου σου οτι το treshold του κομπρεσορα πρεπει να προσαρμοστει αναλογα με τη θεση του πριν η μετα το eq ωστε να μπορεις να συγκρινεις αντικειμενικά.

 

Φυσικα,οπως ειπωθηκε και παραπάνω πειραματίσου και χρησιμοποιησε τα αυτια σου για να αποφασισεις eq και compression μπορεις να εφαρμοσεις και για πιο experimental σκοπους oποτε δεν υπαρχει σωστο ή λαθος μονο γενικα guidelines.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μια και ζούμε στην ψηφιακή εποχή και όλα αυτά δεν κοστίζουν, πειραματίσου μέχρι να ακούσεις αυτό που φαντάστηκες! δεν υπάρχει σωστό και λάθος!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βάζεις πρώτο αυτό που χρειάζεται περισσότερο. Πχ, αν ακούς συχνοτικο πρόβλημα, χρησιμοποίησε eq, ενώ αν αυτό που προηγείται είναι η ισορροπία των δυναμικών, βάλε πρώτα compressor.

Aν πάλι δεν τα βάζεις για διόρθωση αλλά για πειραματισμό, βαλτα με οποια σειρά σου ακούγεται καλύτερη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικα,σε περιπτωση που θες να τονισεις κατι με το eq καλυτερα να το βαλεις μετα τον compressor ενω αν θες να κοψεις συγκεκριμενες frequencies καλυτερα eq πριν τον compressor ωστε να μην τονιστει κατι που δεν θελεις απο το compression.

Σε φωνητικα καλυτερα πρωτα eq και μετα compression ενω σε drums πιο συχνα πρωτα compressor και μετα eq το ιδιο συχνα και με μπασο αν και μετραει αρκετα και ολο το effect chain σου.

 

Σε λοιπα οργανα και αναλογα με το τι θες να πετυχεις και κατα ποσο φυσικό αποτελεσμα θες να εχεις παιξε το eq πριν και μετα και πειραματισου.

Eχε στο νου σου οτι το treshold του κομπρεσορα πρεπει να προσαρμοστει αναλογα με τη θεση του πριν η μετα το eq ωστε να μπορεις να συγκρινεις αντικειμενικά.

 

Φυσικα,οπως ειπωθηκε και παραπάνω πειραματίσου και χρησιμοποιησε τα αυτια σου για να αποφασισεις eq και compression μπορεις να εφαρμοσεις και για πιο experimental σκοπους oποτε δεν υπαρχει σωστο ή λαθος μονο γενικα guidelines.

 

 

Συγγνωμη για την παρεμβαση και διορθωστε με αν κανω καποιο λαθος ωστοσο εμπειρικα εχω διαφορετικη γνωμη απο αυτα που τονισα και εξηγουμαι:

Νομιζω πως αν θελουμε να τονισουμε καποιες συγκεκριμενες συχνοτητες με το eq, ειναι προτιμοτερο να το επιχειρησουμε πριν το compression και να συμπιεσουμε μετα το eq.

Στην περιπτωση που συμπιεσουμε πρωτα και τονισουμε μετα, η περιοχη που τονισαμε μπορει να ξεπερασει το οριο threshold και να χασουμε σε db στη συγκεκριμενη περιοχη, ενω εναν διαμορφωσουμε πρωτα τον ηχο μας με eq, μετα θα εχουμε ετοιμο προς επεξεργασια το δυναμικο περιβαλλον που θελουμε να επέμβουμε με compressor.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην περιπτωση που συμπιεσουμε πρωτα και τονισουμε μετα, η περιοχη που τονισαμε μπορει να ξεπερασει το οριο threshold και να χασουμε σε db στη συγκεκριμενη περιοχη,

 

Όταν πειράξεις το eq μετά, o compressor και το thresold του δεν ξέρουν τι έχεις κάνει εσύ μετά! ;) Ότι και να πειράξεις και τονίσεις στο eq, ο κομπρέσορας δεν το γνωρίζει αφού χειρίζεται το σήμα πιο πριν. Κατανοητό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου