trlschrns Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Η γωνια αυτη στο μπρατσο αν καταλαβα καλα τι λες, προερχεται απο τα βιολια, ειναι μαλλον επινοηση του Αματι του δασκαλου τους Στραντιβαρι, ο ποιος σχεδιασε και διαφορα αλλα χαρακτηριστικα του οργανου που εμειναν διαχρονικα, ο λογος που εδωσε τετοια γωνια ειναι για να ασκουν μεγαλυτερη πιεση οι χορδες στην γεφυρα του οργανου που παταει στο καπακi Ενδιαφερουσα προσεγγιση επι του θεματος! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trlschrns Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Οι telecaster (και λίγο αργότερα οι stratocaster) ήταν αποτέλεσμα σχεδιασμού επικεντρωμένου στην παραγωγική διαδικασία. Από τις πρώτες ύλες (για ένα μανίκι τελε χρειάζονται μερικά ρουταρίσματα σε έκα καδρονάκι alder) μέχρι τα χρώματα (χρησιμοποίησαν τεχνογνωσία από την αυτοκινητοβιομηχανία) στην παραγωγή των μεταλλικών μερών και των μαγνητών, ήταν κιθάρες σχεδιασμένες από τον Leo Fender* ώστε να μπορούν να κατασκευαστούν από ελάχιστα εξειδικευμένους εργάτες και με διαδικασίες που δεν είχαν την υπεραξία της οργανοποιίας. Οι διαφορές ανάμεσα σε μια gibson και σε μια tele είναι τόσο θεμελιώδεις (μήκος κλίμακας, μαγνήτες, τρόπος πρόσδεσης μανικιού στο σώμα, γέφυρα, κσυλα ;D ) που η γωνία που αναφέρεις είναι κατά τη γνώμη μου δευτερεύουσας σημασίας για τη διαφοροποίηση του ηχοχρώματος. *By the way, σκεφτείτε πόσο επαναστατική ήταν η σκέψη να ανοίξει τρύπα στο σώμα για το tremolo block και να πιάσει τα ελατήρια στην πίσω πλευρά του σώματος όταν έκανε το tremolo της stratocaster. thanx για τις πληροφοριες....Απο την στιγμη που στις gibson οι μαγνητες δεν ειναι παραλληλα με τις χορδες περιπλεκεται λιγο το πραμα νομιζω.Οπως και να εχει υπαρχουν θεμελιωδη στοιχεια που τις κανουν να διαφερουν απο κει και περα ειναι στα αυτια μου οταν τις βαλω διπλα διπλα να ζυγισω τι με εκφραζει περισσοτερο σαν ηχο+ κατασκευη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trlschrns Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Αυτο γινεται για τον απλο λογο οτι η ΓΕΦΥΡΑ στις Gibson καθεται ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ πιο ΨΗΛΑ στο σωμα απο οτι σε μια Fender.Αρα πρεπει να δωσουμε γωνια στο μπρατσο για να μην ειναι οι χορδες στο θεο..... Πραγματι δεν το ειχα σκεφτει! Αλλιως μια γεφυρα strings thru-body ή τυπου lp junior(απορω πως ρυθμιζουν το intonation) θα ξεφευγε πολυ(αν οχι στο δευτερο,στο πρωτο παραδειγμα σιγουρα) ο χαρακτηρας στον ηχο της gibson Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Moderator Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 thanx για τις πληροφοριες....Απο την στιγμη που στις gibson οι μαγνητες δεν ειναι παραλληλα με τις χορδες περιπλεκεται λιγο το πραμα νομιζω.... Τι εννοείς "παράλληλα με τις χορδές"? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trlschrns Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Ωωω, πάει λίγο μακριά η βαλίτσα! Σε σχέση με τη Fender, έχουν απαντήσει εκτενώς οι προλαλήσαντες. Ήταν μια ευφυέστατη εφαρμογή του οικονομικού σχεδιασμού και της αιρετικής οργανοποιίας από κάποιον "μη luthier" ( και κατά τη γνώμη μου, άκρως επιτυχημένη ). Η strat θεωρώ πως είναι αριστούργημα σχεδιασμού και θα 'πρεπε να είναι σπουδή σε πανεπιστήμια. Μπα, για μένα το ένα είναι ένα βιδωτό καδρόνι στιγμής και το άλλο κολλητό καδρόνι της ώρας, μετά των τρίμινγκς και των πλουμιδίων του ;D Η Les Paul δεν απέχει και πολύ από τη strat, όσον αφορά την κατασκευή, αυτή καθεαυτή. Με άλλα λόγια ένα μανίκι πάνω σε ένα σκάφος, κολλημένο αντί για βιδωμένο. Δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα ως προς αυτό. Η κατασκευή της είναι στην ουσία μια εφαρμογή της archtop/semiacoustic με μασίφ σκάφος, και από εκεί προέρχεται και η γωνία κλίσης του μανικιού. Και ήταν φυσικά πιο ευκολοχώνευτη όταν πρωτοβγήκε γιατί έμοιαζε περισσότερο με παραδοσιακή κιθάρα. Αυτό που διαφέρει είναι (σαφώς) το σχήμα και οι διαστάσεις. Για μένα είναι ακριβώς η ίδια λογική, με διαφορετικό τρόπο σκέψης και φτιασίδια... Από άποψη ηχητική, το θεμελιώδες στην υπόθεση είναι το ύψος του bridge. Σε όργανο με γωνία κλίσης, το ύψος αυτό είναι αισθητά πιο μεγάλο=μεγαλύτερη άσκηση δύναμης στο σκάφος από την τάση των χορδών=(θεωρητικά τουλάχιστον) περισσότερο sustain, αλλά, όταν η γέφυρα πατάει σε τόσο στέρεη βάση (όπως το σκάφος ενός solidbody οργάνου), θεωρώ ότι λίγη σημασία έχει τελικά αυτό. Αυτό που σίγουρα έχω παρατηρήσει προσωπικά, είναι η ικανότητα ενός οργάνου με γωνία, να έχει περισσότερο sustain και καλύτερη συμπεριφορά στις ψηλές περιοχές (12 τάστο και πάνω). Όμως, είναι τόσο πολλοί οι παράγοντες διαφοροποίησης των δύο οργάνων, που δύσκολα μπορεί κανείς να εστιάσει στο γιατί ακριβώς συμβαίνει αυτό...αν συμβαίνει... Όσον αφορά την εργονομία, επίσης, είναι τόσο πολλές οι παράμετροι που τη διαμορφώνουν σε ένα όργανο ( μεγέθη και προφίλ ταστιέρας/μανικιού, scale length, σημείο ένωσης μανικιού με σκάφος, κέντρο βάρους, σημείο waist, πάχος σκάφους κλπ ) που η γωνία κλίσης του μανικιού, αυτή καθεαυτή, λίγη σημασία έχει για μένα. Συνήθως αυτό που "ξενίζει" σε τέτοια όργανα είναι το "κενό" μεταξύ χορδών και σκάφους στο picking hand. Όλα όμως είναι απλά θέμα συνήθειας. Αν καταλαβα καλα εννοεις οτι η πιο ψηλη γεφυρα που αναγκαστικα εχει σαν αποτελεσμα την κλιση του μπρατσου εξυπηρετει πιο πολυ σαν τεχνικη για ηχητικους λογους,ακουστικα και ημιακουστικα οργανα; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Τι εννοείς "παράλληλα με τις χορδές"? Μαλλον δεν εχει προσεξει οτι οι μαγνητες στις Gibson με neck angle ακολουθουν την κλιση του neck & των χορδων αρα ειναι παραλληλοι με τις χορδες. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Moderator Share Δημοσιευμένο 19 Μαΐου 2015 Μα δεν τους ρυθμίζουμε στην ίδια απόσταση από της χορδές. Επίσης πολύ συχνά ανεβοκατεβάζουμε την πλευρά από τα καντίνια και τις τυλιχτές ανάλογα με τις χορδές. Γενικά δεν υπάρχει τίποτα "παράλληλο" στους μαγνήτες με τις χορδές (σε καμία κιθάρα) εκτός από το ότι οι πόλοι των μαγνητών είναι (λίγο πολύ) κάτω από τις χορδές. :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση