Προς το περιεχόμενο

Γιατί χρειάζονται τα ηχεία NearField?


panagop

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 66
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

 

Οταν εφτιαχνα ενα τραγούδι ' date=' και το δούλευα μέσα από τα BX-8, και μετά από την διαδικασία αυτή που μου ακούγονταν σωστά στα BX-8, το επαιζα στα Hi-Fi ηχεία και μου ακούγονταν ΛΑΘΟΣ.

 

Οταν πάλι δουλευώ το ιδιο τραγούδι, και προσπαθώ να το εξετάσω πρίν το FinalMix μέσα από τα κανονικά Ηι-Fi ηχεία, τότε όλα ακούγονται καλά, αφού έτσι και αλλιώς έκεί που θέλω να ακούγεται καλά είναι μέσα από τα KANONIKA ηχεία.

 

[/quote']

Εγώ ρε παιδιά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο φίλος panagop ακούει λάθος στα hi fi κάτι που μίξαρε στα BX-8. Τί εννοείς 'λάθος'; Με τα όσα λέχθηκαν μέχρι τώρα ό,τι και να μιξάρεις σε monitor θα ακουστεί - κατά κανόνα - καλύτερο σε hi fi αφού τον ήχο τον "χρωματίζουν", τον "γυαλίζουν" κλπ κλπ. Και τα BX-8 δεν είναι και ηχεία τελείως της πλάκας!

Επίσης panagop, μην ξεχνάς ότι δεν υπάρχει μόνο ένα είδος μουσικής! Είναι τόσο διαφορετικοί οι χρωματισμοί και το εύρος τους, που τώρα μπορεί να σου αρέσουν τα hi fi σου, αλλά αν ακούσεις στο μέλλον κάτι διαφορετικό μπορεί να σε απογοητεύσουν! Τα monitor θα έχουν τουλάχιστον ίδια απόδοση!

 

Λάθος φίλε harry. Τα monitor τα παίρνεις για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Για να σου δείξουν πως ακούγεται η μίξη σου ξερή και όχι γυαλισμένη όπως κάνουν τα hi fi :wink:

Τα hi fi εννοείται πως είναι καλύτερα απ' όλα τα monitor για multimedia εφαρμογές και ΟΧΙ για την παραγωγή και δημιουργεία μουσικής.Τώρα αν μου συγκρίνεις hi fi των 1000e με monitor των 100e ε... τι να πω μάλλον καλλίτερα θα είναι :D

Και πάλι γιατί τα hi fi είναι καλύτερα από τα monitors για multimedia; Είναι δυνατόν να ακούς χειρότερα την επαγγελματική δουλειά ενός CD στα monitors από ότι στα hi fi; Μάλλον η επιλογή για τον ερασιτέχνη ακροατή αφορά θέμα τιμής. Γιά τον μουσικό παραγωγό τα monitors είναι μονόδρομος, αφού αποτελούν απαραίτητο εργαλείο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Και πάλι γιατί τα hi fi είναι καλύτερα από τα monitors για multimedia; Είναι δυνατόν να ακούς χειρότερα την επαγγελματική δουλειά ενός CD στα monitors από ότι στα hi fi; Μάλλον η επιλογή για τον ερασιτέχνη ακροατή αφορά θέμα τιμής. Γιά τον μουσικό παραγωγό τα monitors είναι μονόδρομος, αφού αποτελούν απαραίτητο εργαλείο."

 

 

Ναι γιατί ακριβώς τα monitor θα αποκαλύψουν ατέλειες της παραγωγής (ε δεν είναι και όλοι οι παραγωγοί άσσοι σε αυτό που κάνουν). Ε και οι τιμές των monitor για home studios δεν είναι δα και τόσο ακριβές πλέον

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

... ε δεν είναι και όλοι οι παραγωγοί άσσοι σε αυτό που κάνουν...

 

Χμ... Ψιλοεκτός θέματος, έχετε ακούσει επαγγελματικές δουλειές (π.χ. CD επώνυμων καλλιτεχνών, κινηματογράφο) όπου τα μόνιτορ να σας αποκαλύπτουν λάθη ή έστω μικροατέλειες στην συνολική παραγωγή;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

... ε δεν είναι και όλοι οι παραγωγοί άσσοι σε αυτό που κάνουν...

 

Χμ... Ψιλοεκτός θέματος' date=' έχετε ακούσει επαγγελματικές δουλειές (π.χ. CD επώνυμων καλλιτεχνών, κινηματογράφο) όπου τα μόνιτορ να σας αποκαλύπτουν λάθη ή έστω μικροατέλειες στην συνολική παραγωγή;[/quote']

 

Ουυυυυυυυυυυ, κι από τα ηχειάκια του PC βρίσκεις ατέλειες :lol: Εξαρτάται από την παραγωγή βέβαια, αλλά κανα φύσιμα όταν μπαίνει το μικρόφωνο, κανένα φριχτό artifact από compressors κλπ βρίσκεις συχνά ;) Καλά για τα κλασσικά ελληνικά της σειράς (από fame story κλπ) δε συζητάμε καν, οι πατάτες πάνε σύννεφο σε αρκετά απ'αυτά. Αν και βασικά η φρίκη σε όλα αυτά είναι η "ενορχήστρωση", η οποία έχει γίνει μία φορά κάποτε και έκτοτε εφαρμόζεται με καρμπόν σε κάθε κομμάτι που ηχογραφείται! :evil:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Να θυμίσω κάτι που έχει αναφερθεί αρκετές φορές θέματα του noiz...

 

"Δεν υπάρχουν βιομηχανικές προδιαγραφές που ανακηρύσσουν ένα σετ ηχείων σε studio monitor."

 

Υπάρχουν "καλά" και "κακά" ηχεία με μοναδικό κριτήριο την όσο το δυνατόν πιο "πιστή" αναπαραγωγή της καταγραφής ενός "φυσικού ηχητικού γεγονότος" ...

 

Ρίχτε μια ματιά στο κατατοπιστικότατο άρθρο του Yameth:

http://www.noiz.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=338&mode=thread&order=1&thold=0

 

Τα φθηνά "monitor" δεν παυουν επί το πλείστον να είναι "κακά" ηχεία...

Απλά οι κατασκευαστές τους ενσωματώνοντας τελικές μονάδες ενίσχυσης σε matching με τις μονάδες μεγαφώνων που χρησιμοποιούν και κάνοντας τις απαραίτητες παραχωρήσεις λόγω κόστους, προσπαθούν να "τονίσουν" ηχητικά χαρακτηριστικά που θα βοηθήσουν τους "εκολαπτόμενους" ηχολήπτες, να έχουν μία όσο το δυνατόν πιο "καθαρή" εικόνα της μίξης τους ...

 

Το πόσο τα καταφέρνουν να πετύχουν το στόχο τους και το πόσο "αντικειμενική" σε σχέση με το "φυσικό" είναι αυτή η εικόνα είναι θέμα μεγάλης συζήτησης χωρίς τέλος...

 

Το μόνο που μπορώ να πω από την πλευρά μου είναι:

προσοχή στην υποκειμενικότητα της κρίσης...

άλλα είναι τα κριτήρια επιλογής ενός ηχείου που προορίζεται για ακρόαση (όπου τα αυτιά μας έχουν τον μοναδικό λόγο) και άλλα για την επιλογή ενός monitor που καλείται να παίξει τον ρόλο του σημείου αναφοράς για το πως θα ακουστεί στα αυτιά (και τα ηχητικά συστήματα) των άλλων...

 

(Αν την μίξη μας την ακούμε μόνο στο σπίτι μας, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα...αν την πάμε παραέξω αρχίζει και η "γλυκειά περιπέτεια" της αναζήτησης...)

 

Για να κλείσω επιτέλους το λογίδριο, αναφέρω ότι τα διλλήματα της επιλογής στα ακριβά ηχεία ελαχιστοποιούνται και ένα καλό ηχείο δεν χρειάζεται ταυτότητα για οποιαδήποτε χρήση..

(δυστυχώς δεν εξαλείφονται όμως καθότι το "τέλειο" σ΄αυτόν τον αδύνατο κρίκο της ηχητικής αλυσίδας αναπαραγωγής, είναι μακρυά ακόμα από το να κατασκευαστεί ανεξαρτήτως τιμής)

 

ΥΓ. Τα αγαπημένα μου monitor για πάνω από δέκα χρόνια, ήταν τα τερατάκια μου Spendor sp 100...

ηχεία με ταυτότητα hi fi (άντε hi end) από τους πολλούς (παρ΄όλα αυτά χρησιμοποιήθηκαν από πολλά studio ως monitor) που θα προσπαθήσω να τα ξανααποκτήσω κάποια στιγμή για να ακούω μουσική... 8)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύμφωνοι,αλλά αν υπάρχουν άλλα κριτήρια για ακρόαση μουσικής,αυτό θα σημαίνει πως θα ακούω καλύτερα εκεί το cd μου από ότι στα ηχεία που ηχογραφώ??

Αν είναι έτσι τότε προτιμώ να δουλεύω στα ηχεία "ακρόασης".

 

Πάντως στα ηχεία μου (Τannoy Precision8p) ευχαριστιέμαι μουσική.Αν όμως ακούσω ένα καλό "hi-fi" ηχείο στην πορεία,δεν θα διστάσω να τα αλλάξω.

 

Για αυτό λοιπόν είναι θέμα του τι reference έχει ο καθένας μας και πως το "ικανοποιεί" ή το βελτιώνει.

 

Εγώ αγόρασα αυτά τα ηχεία γιατί βρήκα κατά 80% το reference των προηγούμενών μου ηχείων που τώρα δεν υπάρχουν πια στην αγόρα (ούτε ανταλλακτικά)

 

Τώρα βέβαια θα μου πείτε "και ποιο είναι το σωστό reference".Απάντηση δεν υπάρχει παρά μόνο ότι φτιάχνεται σταδιακά,είναι υποκειμενικό και αξαρτάται από την εμπειρία του καθενός μας.Αλλά αυτο είναι θέμα για άλλο thread.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το "σωστό reference" υπάρχει και είναι αντικειμενικότατο...

είναι ο φυσικός ήχος της πηγής που καλείται το σύστημά σου να αναπαράγει...

 

Η προσπάθεια ξεκινάει από κει και πέρα και έγκειται στην εύρεση ενός hardware set που θα πλησιάσει το δυνατόν περισότερο αυτόν τον ήχο , δίνοντας την δυνατότητα στην "επικοινωνία" παραγωγού-ακροατή, να μην περνάει από "χαλασμένο τηλέφωνο"...

 

Το κριτήριο λοιπόν είναι ΕΝΑ...απλά αν φτιάχνεις μουσική για να την ακούς ο ίδιος, είσαι ευτυχισμένος από όποιο ηχείο και αν χρησιμοποιείς, αφού μίξη και ακρόαση θα γίνεται στο ίδιο...

αν όμως οι μίξεις σου, στα συστήματα των φίλων σου γίνονται "αγνώριστες", έχεις πρόβλημα και αρχίζει το "ψάξιμο"...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω ξερω δυο πραγματα !!

 

1) Στα ηχεια HiFi , ο κατασκευαστης τα δινει μαζι με στερεοφωνικο συγκροτημα ( Αλλα και σκετα ) . Το θεμα ειναι ομως, οτι σκεφτετε με την θεωρια, οτι πουλαει ενα πακετο ..... Μηχανημα και ηχεια ... εκει μπαινουν παραγωντες, κοστος - αποδοση – ανταγωνισμος, και αρχιζει να κοβει γωνιες, για να κατεβαση την τιμη.

 

 

2) Τα ηχεια Monitor απο την αλλη , πηγαινουν μονα τους , ειναι για συγκεκριμενη κατηγορια ανθρωπων , και σιγουρα εχουν πιο πολλα κοινα σημεια μεταξυ τους , κυριως κατασκευαστικα .

 

Δεν εχω δει ακομα Near Field Monitor , σε σχημα πυραμιδας η κυκλου η να μιαζουν με λαμπατέρ !!

 

Εφοσον τα Near Field Monitor εχουν πανω κατω ομοια βασικα χαρακτηριστικα, το επομενο βημα ειναι εαν εχουν σοβαρα μεφαφωνα !! και εαν μπορουν να δουλευουν πολλες ωρες χωρις να ΖΕΜΑΤΑΝΕ !! και ΕΠΕΙΣΕΙΣ χωρις να παραμορφωνουν λογο ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗΣ !!

 

Αυτος ο τελευτεως προβληματισμος , ειναι αυτος που διαχωριζει τα παιδιά !! απο τους ΑΝΔΡΕΣ !!

 

Ενα σοβαρο Near Field Monitor , ασχετως ησχυως , αφηνει τα ηχεια HiFi να παιζουν στην παιδικη κατηγορια .

 

Βεβαια υπαρχουν και εντυπωσιακα !! και μετρημενα HiFi ηχεια , ΑΛΛΑ δεν υπαρχουν σε μικρα Watt , αρα μιλαμε για μια ανυπαρκτη κατηγορια !!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου