STEFANOS604 Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Ο σκοπός αυτού του thread είναι η πρακτική εξάσκηση στον ''Ταμπαχανιώτικο'' με παραδοσιακά όργανα με την ερώτηση (παρ’ όλο που το εκτελώ και τμήμα του χρησιμοποιώ σε πολλά τραγούδια συρτά σε ματζόρε) : Σε ποια κλίμακα είναι το τραγούδι που παίζω στο Video; Τον αμανέ ''Ταμπαχανιώτικο'' του Κώστα Καρίπη: τον εκτελώ σε μια ''κλίμακα'' που αρχίζει από F# : F# - G - A - Bb - C - D - Ε - F# που όμως σε ανεβο-κατεβάσματα έχει Β και Bb και F και F# …. Προσπάθησα να εντάξω τον αμανέ αυτό σε κάποια κλίμακα γνωστού δρόμου -χωρίς μέχρι τώρα να τα καταφέρω- πιστεύω ότι πρόκειται για ανάμικτη κλίμακα με μακάμια (έχω την εντύπωση ότι ίσως εμπεριέχει τη Ραστ ). Η συζήτηση για τους "δρόμους είναι απέραντη, ατελείωτη και με πολλές διαφωνίες. Το λέω γιατί ψάχνοντας , συνάντησα σε κάποιο Blog τη φράση: ‘’ Ταμπαχανιώτικος ή ανάμικτη κλίμακα ή ανάμικτος τρόπος’’. Επίσης βρήκα στην ιστοσελίδα της Μουσικής Σχολής Τομπάζη http://www.tompazis.gr/Sxoli/DROMOI/tampaxaniotikos/tampaxaniotikos.htm να γράφει: Ο δρόμος ταμπαχανιώτικος είναι ο μείζονας τρόπος με χαμηλωμένη την έκτη βαθμίδα (εννοεί αντί για 6η μεγάλη έχει 6η μικρή). πχ Κλίμακα ΡΕ : D, E, F#, G, A, Bb, C, D και Ακόρντα: D- A - Gm Όμως με την κλίμακα αυτή ‘’δεν βγαίνει’’ ο ανωτέρω αμανές . Ποια όμως ονομάζουμε ''Ταμπαχανιώτικα'' ; Βρήκα τις παρακάτω πληροφορίες : Όλα τα «μερακλίδικα αστικά τραγούδια της Κρήτης» έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια να ονομάζονται «ταμπαχανιώτικα». Ποτέ όμως οι δημιουργοί τους δεν τα αποκάλεσαν <<Ταμπαχανιώτικα>>. (άρθρο: Θ. Ρηγινιώτη (κυρίως) - Κ.Βασιλάκη - Κ.Καρινιωτάκη, www.cretan-music.gr ''' Άλλοι σημειώνουν ότι: ''...Ως ταμπαχανιώτικα ή μανέδες προσδιορίζουμε τα μη χορευτικά τραγούδια των αστικών περιοχών της Δυτικής Κρήτης....''. Δείτε ΕΔΩ : http://www.pyxida.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1029&catid=37:2009-12-15-17-12-51&Itemid=201 Πιστεύω ότι πρέπει να ξέρουμε σε ποια κλίμακα ανήκει κάθε τραγούδι , όμως οι περισσότεροι ερασιτέχνες μουσικοί που γνωρίζω ξέρουν Μινόρε/Ματζόρε και όταν λένε πχ μινόρε εννοούν όλες τις παραλλαγές τους (το φυσικό , το αρμονικό , το δωρικό, το ποιμενικό, το νιαβέντ ) και το πιάνουν με το ''αυτί' αμέσως χωρίς καν να γνωρίζουν τις εν λόγω ονομασίες (το έχω διαπιστώσει από φίλο μου αυτοδίδακτο κιθαρίστα με καλό ‘’αυτί’’). Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
nEwBiE Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 H Ταμπαχανιώτικη κλίμακα έχει τα εξής διαστήματα : Τ – Τ – Η – Τ – Η – 3Η - Η Αποτελείται από ένα Λυδικό (Ματζόρε) τετράχορδο και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό) Πχ. Από Ντό είναι : C - D - E - F - G - Ab - B – C Από Ρε είναι : D - E - F# - G - A - Bb - C# - D Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι : D – Edim – F# και F#min – Gmin – A – BbAug – C#dim /Πέτροc 8) Πέτροc Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
RayDTutto Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Είναι αργά για ποπ κορν... Έχουν βούτυρο. Δεν κάνει. When you will get good you will know. There is no guitar. There never was. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Κουφη Λεοπαρδαλη Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 H Ταμπαχανιώτικη κλίμακα έχει τα εξής διαστήματα : Τ – Τ – Η – Τ – Η – 3Η - Η (Αποτελείται από ένα Λυδικό (Ματζόρε) τετράχορδο και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό) Δεν ειναι λυδικο αλλα απλο ματζορε (ιωνικο). Το λυδικο ξεκιναει: Τ - Τ - Τ. H συνηθης ονομασια ειναι αρμονικος ματζορε: http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_major_scale Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
nEwBiE Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Δεν ειναι λυδικο αλλα απλο ματζορε (ιωνικο). Το λυδικο ξεκιναει: Τ - Τ - Τ. H συνηθης ονομασια ειναι αρμονικος ματζορε: http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_major_scale Εδώ άλλα λέει για το τετράχορδο ... ;) (μάλλον δεν υπάρχει Ιωνικό τετράχορδο) http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3482 Στο ματζόρε τετρ. φυσικά συμφωνούμε ... όπως και στον αρμονικό ματζόρε δρόμο ... /Πέτροc 8) Πέτροc Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Κουφη Λεοπαρδαλη Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Α, δεν μιλουσα για τον αρχαιοελληνικο ορο αλλα για τον συγχρονο. Αν πεις σε καποιον λυδικο οτιδηποτε θα σχηματισει αυτοματα την εικονα Τ - Τ - Τ - Η. Συν το οτι τις κλιμακες σημερα, αντιθετα απ'τους αρχαιους ελληνες, τις ξεκιναμε απο χαμηλα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
latusx Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 9 Μαΐου 2015 Συν το οτι τις κλιμακες σημερα, αντιθετα απ'τους αρχαιους ελληνες, τις ξεκιναμε απο χαμηλα. δηλαδη? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Άγιος Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2015 Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2015 δηλαδη? Τι ηταν ομως ο Ταμπαχανιοτης, απο εκει πρεπει αν ξεκινησουμε, ηταν ενα σχεδον μυθικο προσωπο γνωστο στους μυημενους ως Ταν-Μπαχαν απο οπου πηρε το ονομα της και η πολυ καλα γνωστη σε εμας ταμπαχανιοτικη κλιμακα. Ο Ταμπαχαν λοιπον φημολογειται οτι ηταν ιρανικης καταγωγης, καρπος ενος θυελλωδους παρανομου δεσμου του πριγκιπα της Ιορδανιας Μπαχαν με καποια Φατμε, δουλα εξαιρετικης ομορφιας, γνωστη και ως σφιχτομπουτα. Αφου μεγαλωσε και ανδρωθηκε ως δουλος με το στιγμα του νοθου, στρατευτηκε με τον Δαμιανο της Ταρσου που ειχε αποστατησει στην Εφεσο εναντιον του Μπαχαν, οταν καποτε ειδε να σερνουν τον Δαμιανο σιδηροδεσμιο στα στερνα του, κατεφυγε πρωτα στην Μυρσινη και υστερα στο σουλτανατο των Αμπασιδων την εποχη των μεγαλων διωγμων, για να ζησει για λιγο ως απελευθερος κοντα στους δασκαλους των Χαμανιδων ή Ταν του Ζωροαστη, οπου μυηθηκε στον αποκρυφισμο. kavagio for strings Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2015 OP Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2015 H Ταμπαχανιώτικη κλίμακα έχει τα εξής διαστήματα : Τ – Τ – Η – Τ – Η – 3Η - Η Αποτελείται από ένα Λυδικό (Ματζόρε) τετράχορδο και ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Αρμονικό) Πχ. Από Ντό είναι : C - D - E - F - G - Ab - B – C Από Ρε είναι : D - E - F# - G - A - Bb - C# - D Οι συγχορδίες (πχ από Ρε) είναι : D – Edim – F# και F#min – Gmin – A – BbAug – C#dim /Πέτροc 8) Είναι αυτά που ήδη ανέφερα στην ιστοσελίδα της Μουσικής Σχολής Τομπάζη http://www.tompazis.gr/Sxoli/DROMOI/tampaxaniotikos/tampaxaniotikos.htm Όμως με την κλίμακα αυτή ‘’δεν βγαίνει’’ ο εν λόγω ''Ταμπαχανιώτικος''. Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2015 Guru Share Δημοσιευμένο 10 Μαΐου 2015 Πάντως, αν, στην πρώτη κλίμακα που παραθέτεις, ξεκινήσεις από σολ, αντί για φα#, αυτή είναι η ανιούσα μελωδική... :-/ Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση