Προς το περιεχόμενο

live με in ear monitors, χωρίς ενισχυτή


Θανάσης Καλδής

Προτεινόμενες αναρτήσεις

παίρνοντας αφορμή από ένα νέο live club που θα ανοίξει φέτος στη Ρόδο, θέλω τη γνώμη σας στο εξής θέμα:

 

τον τελευταίο καιρό εδώ στο νησί υπάρχει μια τάση να μην χρησιμοποιούνται ενισχυτές οργάνων και monitors στο stage (δηλαδή ο παραδοσιακός τρόπος) και αντ' αυτού να γίνεται χρήση in ear, είτε με κονσολάκι ατομικό για τον κάθε μουσικό που ρυθμίζει την μίξη στα αυτιά του όπως θέλει είτε χωρίς.

 

συζητώντας με διάφορους φίλους μουσικούς το θέμα, βλέπω ότι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. κάποιοι λένε ότι είναι ψιλό-ξενέρωτο να παίζεις με in ear και ότι χάνεις μέρος του ήχου σου λόγω της απουσίας του ενισχυτή, συν ότι μπορεί η μίξη στα αυτιά σου να μην σε ικανοποιεί ή να μην ακούς σωστά αυτά που θα έπρεπε. επίσης το κόστος για ένα καλό in ear είναι μεγάλο κ.τ.λ

 

από την άλλη μεριά οι υπόλοιποι λένε ότι γλυτώνει ο χώρος από περιττό θόρυβο, ανεβάσματα εντάσεων, συν λιγότερο κουβάλημα εξοπλισμού. ειδικά με το ατομικό κονσολάκι επιλέγεις εσύ τι θες να ακούς περισσότερο στο mix κ.τ.λ

 

εμένα προσωπικά νομίζω ότι δεν θα μου άρεσε μια τέτοια διαδικασία. θέλω να έχω τον ενισχυτή μου και να ακούω με φυσικό τρόπο τι γίνεται στο stage.

 

εσείς;         

The Bass Dredd

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν εχω παιξει πολλες φορες με in ear.

σιγουρα δεν εχει καμια σχεση με το "παραδοσιακο" στησιμο.

θελει προσοχη, καλα ακουστικα και κανα sub-ακι στο παταρι εστω για τα "χαμηλα"

γενικα η ταση παει προς τα κει. το κανουν ολο και πιο ευκολο για τους ηχοληπτες το θεμα

(χαμηλη εως ανυπαρκτη ενταση στη σκηνη-αρα λιγοτερα προβληματα για τους τεχνικους) και πιο δυσκολο για μας. ειδικα αν ο/η ηχοληπτης ειναι λιγο "αντε να τελειωνουμε παιδια -καλο ειναι" κλπ πιπες..

προτιμω το παραδοσιακο στησιμο χωρις υπερβολες στην ενταση ομως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μεγαλο θεμα ανοιξες.

Παιζω (κιθαρα ηλεκτρικη και ακουστκη) απο το 2002 με in ear.

Αποψη μου ειναι οτι μονο του δεν στεκει οσο και καλο να ειναι, ακομα κι αν φτακξεις εκμαγειο να εφαρμοζει τελεια στο αυτι κλπ, ακομα και με αμεση προσβαση στη μιξη με aviom κλπ

Χρειαζεται και το μεγαφωνο, ειτε side monitor, ειτε ο  ενισχυτης για κιθαριστες και μπασιστες, ειτε shaker για τους ντραμερ κλπ.

Το in ear ειναι απλως βοηθεια για να ακους λεπτομερειες.

Παιζει ρολο και τι οργανο παιζει ο καθενας αλλα και ως τι παιζει (session, band member κλπ) αλλα φυσικα και το budget.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

υπάρχει και το θέμα του ήχου που θέλει να βγάλει ο κάθε μουσικός: ο ενισχυτής είναι μέρος του τελικού ήχου που βγάζει ο παίχτης. όταν φεύγει ο ενισχυτής από την εξίσωση ναι μεν "καθαρίζει" ο ήχος στον χώρο αφού πλέον όλα εξαρτώνται από τον ηχολήπτη (στους κιθαρίστες απομένει μόνο η πεταλιέρα τους), αλλά μου φαίνεται ότι χάνει σε χαρακτήρα ο τελικός ήχος. παρά το γεγονός ότι και με τον ενισχυτή δεν ελέγχουμε εμείς τον τελικό ήχο, αφού μέσω των μικροφώνων τα σήματα επεξεργάζονται στην κονσόλα, ωστόσο κάτι μένει στο τέλος από τον χαρακτήρα του κάθε ενισχυτή.     

The Bass Dredd

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειναι απαραιτητο να βγαινει ο ενιχυτης απο την εξισωση.

Καποιες φορες χρησιμοποιω ενισχυτη για τον ηχο μου, ο οποιος δεν ειναι στο stage.

Στηνεται backstage.

Το θεμα του "ελλειπους" monitoring ομως παραμενει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπως τα λεει ο Σπυρος ειναι τα πραγματα,και οντως ειναι μεγαλο θεμα αυτο που ανοιξες.

 

Εγω θα μιλησω πρωτα σαν ηχοληπτης και επειτα σαν μουσικος,και θα προσπαθησω να τα γραψω οσο πιο συντομα μπορω.

 

 

Περιπτωση 1

-Σε μικρους ή σχετικα μικρους χωρους το κερδος για τον ακροατη ειναι συνηθως μεγαλο.

Κι αυτο γιατι ακουει ενα μιξαρισμενο συνολο απο ηχοληπτη και οχι αυτο που συνηθως στο μυαλο μας εχουμε μιξαρει τελεια με τις εντασεις απ τους ενισχυτες μας (φυσικα γυρισμενους μες τη μουρη του ακροατη,ετσι για να μαθει που ηρθε να μας δει)  ;D

Βεβαια απο αυτη την εξισωση δεν πρεπει να βγαζουμε και τα τυμπανα (αν δεν ειναι ηλεκτρονικα) τα οποια ουσιαστικα οριζουν τη σταθμη της σκηνης μας,ειτε παιζουμε με ενισχυτες ειτε αθορυβα (με ενα ζευγαρι sidefills πχ).

*Για τον μουσικο-τραγουδιστη το θετικο ειναι οτι γλιτωνει το "ηχητικο ξυλο" που θα ετρωγε απ τους διπλανους του,το κακο ειναι οτι οι περισσοτεροι δεν το ευχαριστιουνται τοσο.

 

 

Περιπτωση 2

-Σε μεγαλους ή ανοιχτους χωρους δεν παιζει και τοσο μεγαλο (εως και καθολου) ρολο για τον ακροατη το αν παιζουμε με ενισχυτες,με in ear ή και τα δυο.

*Για τον μουσικο-τραγουδιστη ομως σε αυτη την περιπτωση εχει το θετικο οτι εχει σιγουρα κατι στανταρ στο μονιτοριγκ του ανεξαρτητως pa,ανακλασεων χωρου κλπ

 

 

-Ενισχυτες οπως ειπε ο Σπυρος μπορουμε να χρησιμοποιησουμε,ειτε σε καποιο χωρο backstage,ειτε με μια (ή περισσοτερες) iso cabs.

-Αν παλι εχουμε μια πεταλιερα ή ενα μηχανημα που μπορει να παιξει line και να μας βολευει,ακομη καλυτερα,λιγοτερο κουβαλημα.

-Οι μπασιστες και οι ντραμερ υποφερουν περισσοτερο απο τους κιθαριστες και τους πληκτραδες,αν δεν εχουν καποιο shaker ή ενα μικρο σαμπακι να νιωθουν καπως τις χαμηλες

-Τα in ear που φτιαχνονται με εκμαγειο,ειναι πραγματικα αλλη κλαση απο τα υπολοιπα,συνηθως αρκετων δρομων,σφραγιζουν απολυτα τους εξωτερικους ηχους σε βαθμο σοκαριστικο

-Με σωστη χρηση μπορεις να σωσεις την ακοη σου,με λαθος χρηση μπορεις να την καταστρεψεις πανευκολα

-Αν εχεις ευαισθησια με συχνες ωτιτιδες και γενικα δεν γουσταρεις πραγματα μεσα στα αυτια σου αστα,δεν ειναι για σενα

-Εχω δει μουσικους και τραγουδιστες να αλλοιωνουν το παιξιμο-ερμηνεια τους λογω λαθους χρησης των ακουστικων. Το οτι εχεις ενα volume στο χερι σου δεν θα πει οτι το βαζεις τερμα ωστε να ακους μονο τον εαυτο σου σε σταθμες που δεν θα τολμουσες-καταφερνες ποτε απο ηχεια και να φοβασαι να τραγουδησεις ή να ακουμπησεις τις χορδες.Χρειαζεται προσοχη και σε αυτο.

-Για να αποφυγει καποιος την "απομονωση" απο πολυ κλειστα ακουστικα,συνηθως χρησιμοποιουμε ενα ή δυο ambient μικροφωνα τα οποια "ακουν" χωρο και τα μιξαρουμε οσο θελουμε με τα "στεγνα" μας σηματα.

 

Νομιζω τα θυμηθηκα τα περισσοτερα θετικα και αρνητικα τους χονδρικα,αν θυμηθω κι αλλα τα συμπληρωνουμε αργοτερα

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

-Για να αποφυγει καποιος την "απομονωση" απο πολυ κλειστα ακουστικα,συνηθως χρησιμοποιουμε ενα ή δυο ambient μικροφωνα τα οποια "ακουν" χωρο και τα μιξαρουμε οσο θελουμε με τα "στεγνα" μας σηματα.

Μονο που σπανια τα χρησιμοποιειτε και νοιωθουμε οτι παιζουμε στο χειρουργειο

Οταν ζηταω ambient στη μιξη μου, με κοιτανε με μια απορια στο ματι .... "τι ειν' τουτος".

 

ΥΓ αν ειναι να παιξω με ενισχυτη στο backstage, προτιμω σκετη την πεταλιερα μου με προσομοιωσεις, αφου εχω φτιαξει ιδιους ηχου, και δεν παιρνω απο τα inear τιποτα σπουδαιο με την χρηση ενισχυτη που να αξιζει το κουβαλημα και τη φθορα του ενισχυτη.

Ακομα και νοικιασμενος να ειναι, που δεν το προτιμω γιατι καθε φορα ειναι αλλος ηχος ετσι.

Δεν βρισκω κι αυτους που θελω σε ενοικιαζομενους. Αλλες φορες ειναι κατεστραμενοι.

Ασε που με την πεταλιερα, μπορω να βαζω τιποτα stereo effects, και  να τα κανω ολα που...να.  ;D

 

ΥΓ2 αντε να δουμε κι αποψε πως θα ακουω. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μονο που σπανια τα χρησιμοποιειτε και νοιωθουμε οτι παιζουμε στο χειρουργειο

Οταν ζηταω ambient στη μιξη μου, με κοιτανε με μια απορια στο ματι .... "τι ειν' τουτος".

 

 

 

Γιατι μωρε,δεν ειναι και κατι τραγικο,ακομη και αν δεν υπαρχει περισσευμα κανα πυκνωτικο,ενα οποιοδηποτε μικ φτανει,ενα καναλακι ελευθερο να υπαρχει μονο στην κονσολα.

Αν δε υπαρχει και η πολυτελεια να εχεις ελευθερη εισοδο σε συστημα τυπου aviom ωστε να μπορει ο καθενας να μιξαρει οποτε θελει οσο θελει το ambient mic ειναι σουπερ.

Ειπαμε,η τεχνολογια προχωραει,λυνει μερικα προβληματα αλλα ταυτοχρονα δημιουργει καποια αλλα τα οποια πρεπει να βρισκουμε τροπους να τα λυνουμε και να προσαρμοζομαστε.

Καλη θεληση να υπαρχει και ολα γινονται οσο καλυτερα μπορει να γινουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου