Προς το περιεχόμενο

Αξίζει η λύση λαμπάτου για "πάντρεμα" με modelling πολυεφφέ?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ως χρήστης της λύσης "πολλά πετάλια στο καθαρό κανάλι λαμπάτου ενισχυτή" όλα αυτά τα χρόνια, έχω μείνει πίσω σε ότι αφορά τα modelling - multi effects units. Οσο όμως η τεχνολογία προχωράει τόσο καλύτερα μηχανήματα βγαίνουν και πλέον, όπως έχω γράψει σε άλλο thread, προσανατολιζομαι στη λύση "πεταλιέρα + ενισχυτής" λόγω μετακόμισης και θεμάτων μπάτζετ.

Κι ενώ ήμουν έτοιμος να στραφώ σε μια λύση solid state (τύπου Roland Cube) είδα ένα βίντεο της ME-80 στο Line Out ενός λαμπάτου ενισχυτή και το αποτέλεσμα με εντυπωσίασε.

 

Ποια η γνώμη κατόχων πάνω σε αυτό? Θεωρείτε οτι αξίζει η αγορά λαμπάτου μικρού ενισχυτή?

 

Υπενθυμίζω πως θα χρησιμοποιω πολυεφφέ με προσομοιώσεις ενισχυτων (βλ. Boss ME-80, Zoom G5, Tonelab EX) άρα με ενδιαφέρουν μηχανήματα που δίνουν δυνατότητα παράκαμψης του preamp κομματιού τους.

 

Και μιας το ανέφερα αυτό μια τελευταία, ίσως χαζή, ερώτηση.

Για τη χρήση που θέλω να κάνω έχει διαφορά το Line Out από το FX loop ή είναι το ίδιο πράγμα (παρακάμπτω και με τους 2 τρόπους την προενισχυση)?

Στράαατα Stratούλα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 20
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Line in μάλλον θα εννοείς (το line out είναι στην ουσία η έξοδος του preamp). Από όσο ξέρω δεν έχει διαφορά από το Fx loop αν είναι ρυθμισμένο σε line level σήμα (μπορεί να κάνω και λάθος όμως). Αν το FX Loop δεν έχει τέτοια ρύθμιση υπάρχει περίπτωση να δέχεται μόνο instrument σήμα που έχει διαφορά. Ανάλογα τι αναφέρει ο κατασκευαστής στο manual θα καταλάβεις τι από τα 2 ισχύει.

Επισης τα Line out - Line in είναι πάντα serial (Ενω αρκετές λούπες είναι parallel που δεν σε εξυπηρετεί) και θα κόβουν τελειώς το σήμα του preamp στέλνοντας στο τελικό στάδιο μόνο το σήμα που έχεις συνδέσει στο line in. Είναι στην ουσία ένα Line level Serial FX Loop.

Βέβαια με οποιαδήποτε πεταλίέρα μπορείς να matchάρεις το σήμα που θα στέλνεις στον ενισχυτή σου για το καλύτερο αποτέλεσμα.

 

Τώρα στο θέμα αν αξίζει σαν λύση η χρήση ενός λαμπάτου μόνο για τον τελικό του και το ηχείο του είναι υποκειμενικό. Σε άλλους αρέσει.

 

Εγώ μετά από δοκιμή κατάλαβα ότι θέλει ψάξιμο καθώς έχεις συνήθως στην πεταλιέρα και την προσομοιώση του τελικού και της καμπίνας και στέλνεις το σήμα πάλι στην καμπίνα σου. Ακούγεται κάπως περίεργο και δεν είναι αυτό που ακούς από την πεταλιέρα με τα ακουστικά.

Αν απενεργοποιήσεις την προσομοίωση καμπίνας ακούγεται πάλι ψιλοχάλια. Θέλει ψάξιμο για να φέρεις τον ήχο εκει που θες και δεν θα είναι ο ίδιος ήχος που θα ακούς με ακουστικά ή που θα στέλνεις στο PA.

 

Εγώ θα προτιμούσα ένα αυτοενισχυόμενο PA monitor ώστε να  παίρνω πάντα τον ήχο της πεταλιέρας αναλοίωτο και να ακούω πάνω στη σκηνή ακριβώς ότι στέλνω και στο PA.

Cigarettes and Whiskey ... call my shaking hand

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνω με τον Loki.Χρησιμοποιω την Boss Gt-100 μου στο καθαρο ενος Bugera V22 και μετα απο απειρο tweaking εχω φτιαξει τον ηχο που θελω.Αλλα οτι και να κανω ο ηχος δεν ειναι με τιποτα ο ιδιος οπως και τα ακουστικα οποτε εχω αλλα presets για ηχογραφηση και αλλα για live.Προσανατολιζομαι στην αγορα ομως 2 X Αlto ts 12 (για να την τρεχω stereo αν θελω) για να παιρνω οσο το δυνατον πλησιεστερο ηχο απο αυτον που παιρνω και απο τα ακουστικα μου και ιδιο με το PA.

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Πέρα από PA ένας τρανζίστορ με Line Out μπορεί να λειτουργήσει ως PA έτσι δεν είναι?

 

Επιμένω να μη λεω για πεταλιέρα μπροστά στο καθαρό κανάλι ενισχυτή γιατί σκοπεύω να χρησιμοποιήσω και τους modelled ενισχυτες εκτός από τα εφέ.

Στράαατα Stratούλα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Πέρα από PA ένας τρανζίστορ με Line Out μπορεί να λειτουργήσει ως PA έτσι δεν είναι?

 

Εμμμ, όχι.

Οποιοσδήποτε ενισχυτής κιθάρας θα λειτουργήσει σαν τέτοιος σε συνδυασμό με την πεταλιέρα σου. Θα έχεις δηλαδή το ίδιο πρόβλημα που περιέγραψα παραπάνω.

Εκτός των άλλων δεν σε συμφέρει καθώς ο φθηνότερος Solid State με FX Loop κοστίζει περισσότερα απο 140-150 ευρώ. Με τα ίδια λεφτά πάνω κάτω βρίσκεις ένα αυτοενισχυόμενο pa monitor και κάνεις τη δουλειά σου καλύτερα. Εκτός άν σε ενδιαφέρει να έχεις και τον ενισχυτή σαν standalone λυση για πρόβες ή practice κτλ.

Cigarettes and Whiskey ... call my shaking hand

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν χρησιμοποιησεις πεταλιερα με simulated amps και effects καλυτερα θα ητα να μπορουσες να παρεις ενα frfr wedge monitor (Full Range Flat Response).

Stereo ει δυνατον αν θελεις να ακους stereo effects.

Ακουγονται καλα και ρυθμιζονται πιο ευκολα. (για τετοια χρηση εχουν φτιαχτει κυριως - studio direct)

Παιζει ανετα και σε studio monitor (του PC πχ) σε αναλαγες στουντιακες εντασεις.

(ο ενiσχυτης-καμπινα ομως με fx loop, αν βρεις τις καταλληλες ρυθμισεις στην πεταλιερα, μπορει να δωσει αυτην την "ενισχυτιλα" που δεν εχουν τα monitor)

 

Αν εντωμεταξυ εχει fx loop και η πεταλιερα (οι πιο συγχρονες/καλες εχουν) μπορεις να την δουλεψεις οποτε θελεις και με ενισχυτη (που εχει κι αυτος φυσικα fx loop) παρακαμπτωντας τα amp simulations της πεταλιερας και χρησιμοποιώντας το preamp του ενισχυτη σου με τα effects μονο της πεταλιερας. Τα stomp simulations στο input και τα υπολοιπα στο fx loop.

Με 4C method (4 cable).

Ψαξε στο youtube για σχετικα βιντακια.

 

Πχ το δικο μου σετ, στο σπιτι (για ευκολια/αμεσοτητα) το συνδεω στο PC και στο Live (αναλογα την κατασταση) παιζω ειτε με 4C μεσω ενισχυτη (κι ας μην εχω δυνατοτητα stereo effects - εχω καπως τροποποιημενα τα presets μου για 4C), ειτε connect στην κονσολα και ακουω απο τα monitor ή απο in-ear monitor.

Βεβαια οταν παιξω με 4C, κανω κανενα μηνα να συνελθω και να ανεχομαι να ακουω μετα απο τα μονιτορ του PC.

Παντως οταν επαιξα με 4C και δεν ειχα τη δυνατητα (λογω εντασης) να εχω τον ενισχυτη κοντα μου στη σκηνη (ηταν πισω απο τη σκηνη) και ακουγα απο μονιτορ ή inear, ηταν το ιδιο.

Και γιαυτο δεν αξιζε ο κοπος. Connect κι αγιος ο Θεος σε αυτην την περιπτωση.

 

Το θεμα γενικοτερα ομως, ειναι να ξερεις να παιζεις και να φτιαχνεις ηχο.

Κανεις δεν θα μπορει να καταλαβει απο τι παιζεις.

Ουτε ηχοληπτης, ουτε συναδελφος κιθαριστας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν επιασα ακριβως τι θελει ο φίλος μας σκέφτηκα να γράψω μπας και τον βοηθησω.

 

Όπως έχω αναφερει και σε αλλα ποστ έχω μια podxt live εδω και 9 χρόνια με την οποία έχω κάνει καμια 60αρια λάηβ και 4 - 5 κανονικές ηχογραφήσεις.

 

Το μονιμο πρόβλημα είναι ότι οι ήχοι για ηχογράφηση (studio monitors) δεν έπαιζαν καλά σε ενισχυτη (είτε στο Input είναι στο return) και το αντίθετο. Επίσης με φτηνά ακουστικα - μονιτορ είχα πάλι το ίδιο πρόβλημα.

 

Αυτό που έκανα για να το λύσω ήταν να βάλω στην αλυσίδα ενα EQ για να αλλάζω τις συχνότητες. Είτε σαν φυσικό πετάλι (MXR 10 band EQ) είτε από κάποιο σημείο και μετά χρησιμοποίησα το "εικονικο EQ" που έχει η πεταλιέρα. Αυτό μου έλυσε τα χέρια ως προς το θέμα του ήχου.

 

Γενικά καρφί σε PA έχω παίξει λάηβ 3-4 φορές και σε καθένα είχα διαφορετικό ήχο μιας και ήταν διαφορετικά μηχανήματα και δεν με κέρδισε..

 

All in all προτείνω την αφορά ενός λαμπατου ενισχυτή με καλό καθαρό καναλι και με fx loop. Επίσης προτείνω την αγορά πεταλιέρας που να δίνει την δυνατότητα για 4 cable connection. Ολα αυτα με αγορα από τα μεταχειρισμένα μπορεί να κοστίσουν γύρω στα 500 ευρώ αλλά σου δίνουν πληθώρα επιλογών.

 

Ενα τελευταιο σχόλιο για την 4 cable:

Συμφωνω ότι είναι τέλειο να παίρνεις το καθαρο και τα γκαζια απο εναν λαμπατο ενισχυτή, αλλα θέλεις 4 καλώδια απο τα οποία τα 3 να είναι μεγάλα σε μήκος (πεταλιέρα -> Input, send->πεταλιερα, πεταλιερα->return) αληθεια υπάρχει ανθρωπος που είναι ερασιτέχνης/ημιεπαγγελματιας και κάθεται και στήνει τόσα καλώδια; εκανα κατι παρόμοιο μια φορά και έβριζα την τύχη μου στο changeover του λάηβ...  >:(

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Επιμένω να μη λεω για πεταλιέρα μπροστά στο καθαρό κανάλι ενισχυτή γιατί σκοπεύω να χρησιμοποιήσω και τους modelled ενισχυτες εκτός από τα εφέ.

 

ισα-ισα αν τη χρησιμοποιησεις μπροστα θα εχεις ΑΚΟΜΑ καλυτερο ηχο,γιατι να "χασεις" τις προενισχυτικες λυχνιες ενος καλου λαμπατου ενισχυτη απο τη στιγμη που θα ειναι καθαρος?

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αυτό που έχει συμβεί σε πολύ κόσμο σπίτι, αν πάρεις έναν μικρό καλό λαμπατο, είναι οτι κάποια στιγμή τον δοκιμάζεις χωρίς πεταλιερες εξομοιωσεις κτλ, και ακούγεται πολύ καλύτερα. Οπότε καταλήγεις καρφί με κάνα δυο πεταλακια  ;D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ισα-ισα αν τη χρησιμοποιησεις μπροστα θα εχεις ΑΚΟΜΑ καλυτερο ηχο,γιατι να "χασεις" τις προενισχυτικες λυχνιες ενος καλου λαμπατου ενισχυτη απο τη στιγμη που θα ειναι καθαρος?

 

Αυτό μου συνέβει, προσωπικά, μόνο με την TL SE.  ;)

 

Οι υπόλοιπες πεταλιέρες, που είχα δοκιμάσει (RP1000, Vamp3, Zoom G2) δεν έπαιζαν καλά στο input (βέβαια, η vamp3 και η g2 δεν παίζαν καλά πουθενά  :P ;D )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου