Προς το περιεχόμενο

Ποιότητα ήχου στο ραδιόφωνο, ένα ωραίο παραμύθι .


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλή η ερώτηση !! και κρίμα που δεν πήρες απάντηση τόσες μέρες .

Αυτή ερώτηση, σε μεγαλύτερη ανάπτυξη θα φανέρωνε τις δυνατότητες και τις αδυναμίες των μηχανημάτων μας ,ΑΛΛΑ !! σε σχέση πάντα, με την χρήση και τις συνθήκες.

 

Ας δούμε λίγο την απάντηση στα γρήγορα , και έπειτα θα βάλω τάξη στα πράγματα, βάση της δικιάς μου προοπτικής .

 

Ένα EQ (ισοσταθμιστής ) είναι ένα σύνολο από μικρούς ενισχυτές , συνενωμένοι σε μια πλακέτα , και ο καθένας θεωρητικά δυναμώνει ή κόβει της συχνότητες που είναι προρυθμισμένος.

Κάθε κουμπί ελέγχει μια ακουστική περιοχή .

Επειδή τα μικρά EQ έχουν, πολύ λιγότερα κουμπιά από ότι χρειάζονται για τον πλήρη έλεγχο των συχνοτήτων , τα λιγοστά κουμπιά ελέγχουν περισσότερες από μια περιοχές , έτσι !! Εάν σηκώνεις τα 20kHZ , επηρεάζετε το φάσμα από 16kHz - 24kHz .

Μέσα από αυτές τις συνθήκες, θα ακουστούν πολύ περισσότερες συχνότητες από την μια, που θα ήθελες να επηρεάσεις.

 

Σε πρακτικό επίπεδο , ένα EQ κρίνεται ικανοποιητικό όταν έχει τουλάχιστον 18 περιοχές επί δυο (18 περιοχές ανά κανάλι ).

Ενώ τα μεγαλύτερα σε περιοχές δίνουν ακόμα περισσότερο έλεγχο .

 

 

Στην δικιά μου περίπτωση , αγόρασα το τέλειο EQ πριν από δώδεκα χρόνια , αλλά την πάτησα από την ανωριμότητα της υψηλής τεχνολογίας της εποχής.

Το τέλειο EQ είναι αυτό , το οποίο διαχειρίζεται την στάθμη ανά ακουστική περιοχή, χωρίς ποντεσιόμετρα !!

Το Kenwood GE-7030 έφερε την επανάσταση στον παραπάνω τομέα .

Ούτε που θέλω να θυμάμαι, πόσο μου στοίχισε οικονομικά !!

Όμως ακόμα και σήμερα , όταν το ανάβω με πιάνει δέος, σκεπτόμενος το γεγονός πόσο μπροστά ήταν αυτό το προϊόν από την εποχή του.

Το μειονέκτημα του όμως είναι , ότι τα κυκλώματα ψηφιακού έλεγχου είναι λιγάκι ανώριμα , και περνάνε κάποιους ηλεκτρονικούς θορύβους, όταν το κανάλι δεν έχει ακουστικό σήμα. ( Σε αρκετά χαμηλή βέβαια ένταση)

Θα τους ονόμαζα σε απλή γλώσσα, ως ψηφιακή βαζούρα . ( Βαβούρα )

 

 

 

Γενικότερα θα έλεγα ότι μηχανήματα , για πιστή αναπαραγωγή ήχου στα 20-20kHZ υπάρχουν, ΕΔΩ και αρκετά χρόνια, και τα έχω , είναι πανάκριβα, είναι δύσκολο να τα βρεις στο ράφι κάθε μαγαζιού, και επειδή κόστιζαν το κάθε ένα , δυο ως τρία μηνιάτικα ενός εργάτη , τρελάθηκα να πληρώνω γραμμάτια, για να τα ξοφλήσω.

 

Σήμερα όμως μιλάμε για τα λιγοστά μηχανήματα που χρειάζεται ένας υπολογιστής για να παράγει , και να γράφει, μουσική !!

Και αυτά τα λιγοστά μηχανήματα , πρέπει να είναι υπέρ ποιοτικά , για να πιάσεις καλή απόδοση.

 

Έχω αρκετούς φίλους μουσικούς, και τους φτιάχνω τα μηχανήματα τους, βλέπω από κοντά τα προβλήματα τους !!

Ένα από αυτά είναι : Δεν μπορούν να ακούσουν , τον ίδιο ήχο που βγάζουν από τα Hardware synthesizer, μέσα από τις εγγραφές τους με το CUBASE .

Έτσι , πηγαίνουν σε ένα τοπικό κατάστημα ήχου, και φορτώνονται με EQ της YAMAHA , και έπειτα ρυθμίζουν, και ρυθμίζουν , και ρυθμίζουν, και ακόμα ρυθμίζουν !!

 

Έχω γίνει κέντρο ακροάσεων για τα δείγματα τους , και τους μαλώνω συνέχεια , διότι παρά το γεγονός ότι παίζουν μουσική καλά, έχουν πρόβλημα στο να τηρούν βασικές αρχές ηχοληψίας στις εγγραφές τους.

Παρόλα αυτά , αγαπιόμαστε και πάντα σέβονται την γνώμη μου , όποια και εάν είναι !! Διότι πάντα συνοδεύετε με τα κατάλληλα επιχειρήματα.

 

Στο θέμα μας … εφόσον κόλλησα και εγώ το μικρόβιο, και έχω και όπλα, όπου οι φίλοι μου μουσικοί, δεν έχουν , τέλεια γνώση Αγγλικών και τεχνολογικό υπόβαθρο .

Έπεσα στην έρευνα για εξοπλισμό, και το τελικό συμπέρασμα είναι, ότι η κάρτα ήχου, και η πραγματικά συμβατή με αυτήν, κονσόλα ( ασχέτως μεγέθους), είναι το παν !!!

 

Κατά δεύτερων, όλες οι κάρτες ήχου που υποστηρίζουν 96kHz & 192kHz , χρησιμοποιούν αναγκαστικά υψήσυχνους προενισχυτές καλής ποιότητας.

Και λέω αναγκάστηκα, διότι πρακτικά οι μετατροπείς αναλογικών & ψηφιακών σημάτων , βασίζονται σε ένα πρωτότυπο κύκλωμα , όπου απλά αντιγράφετε αυτούσιο, από κάθε κατασκευαστή που θα το βάλει, σε κάποιο μηχάνημα του.

Έτσι δεν ψάχνουμε αυτό το κομμάτι της αγοράς !! για το θέμα ποιότητας υλικών και δυνατοτήτων.

Εκεί που χρειάζεται ψάξιμο είναι οι κατασκευαστές ηχητικών συστημάτων, όπου δείχνουν να εναρμονίζονται με την παραπάνω λογική.

Και είναι δικαίωμα μας, να ελέγχουμε τα έργα τους, ψάχνοντας για το ιδανικό προϊόν.

 

 

Το αρχικό θέμα , έχει να κάνει με την ιδέα ότι η ψηφιακή επέλαση ,στα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, είναι ένας νέος χρησμός, με βάση το μαντείο της Ευρώπης !!

Γιατί να μην πάρουμε από τώρα, κάτι πιο ανεβασμένο από δυνατότητες, αφού γνωρίζουμε ήδη το μέλλον?

 

Προσωπικά, θα το ψάξω αρκετά, έτσι ώστε να είμαι ήσυχος στο μέλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ.

Από ότι κατάλαβα όταν αλλάζεις το eq στα 20khz αυτό που καταλαβαίνεις είναι η αλλαγή στης συχνότητες που ανήκουν σε αυτήν την ακουστική περιοχή που επηρεάζει το συγκεκριμένο ποντεσιόμετρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
ευχαριστώ.

Από ότι κατάλαβα όταν αλλάζεις το eq στα 20khz αυτό που καταλαβαίνεις είναι η αλλαγή στης συχνότητες που ανήκουν σε αυτήν την ακουστική περιοχή που επηρεάζει το συγκεκριμένο ποντεσιόμετρο.

Σωστά. Μόνο που δεν ακούγεται αυτή η συχνότητα.

Είναι καθαρα στην άκρη του ιδεώδους ανθρώπινου ακουστικού φάσματος.

Την ερώτηση σου μάλοον έπρεπε να τη θέσεις σε άλλο θέμα.

Εδώ είναι πολύ μπερδεμένα τα πράματα.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου