Προς το περιεχόμενο

Ποιότητα ήχου στο ραδιόφωνο, ένα ωραίο παραμύθι .


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ποιότητα ήχου στο ραδιόφωνο, ένα ωραίο παραμύθι .

 

 

Στα πλαίσια έγγραφης μουσικής με τον υπολογιστή, πωρώθηκα λιγάκι, το ομολογώ, χάριν της τελειομανίας μου, να βρω πάση θυσία, τις ιδανικές συνθήκες, που θα μου επέτρεπαν να πάρω το μέγιστα ηχητικά δυνατών αποτέλεσμα.

Και μιλάω για μηχανήματα και προγράμματα .

Και επαναλαμβάνω και πάλι, ότι μιλάμε για μουσική γραμμένη με υπολογιστή , αυτό είναι και το κοινό, που απευθύνετε το θέμα.

 

 

Έτσι λοιπόν , μια και άρχισα να ψάχνω για τον ήχο και τις λεπτομέρειες του, τώρα στα γεράματα , ενώ όταν ήμουν μικρός δούλευα με ήχο ως ραδιοφωνατζής στα FM, αλλά δεν το έψαχνα και τόσο.

 

Τώρα που λέτε , έκανα μια ας πούμε τραγική διαπίστωση ! Ο μάγκας που δημιούργησε το μηχάνημα Στερεοφωνίας ραδιοφωνικών σταθμών έκανε μια γιγάντια πατάτα .

Η γεννήτρια Στέρεο (κατά τους πιο ψαγμένους) έχει το σήμα πιλότο στα 19KHz !!

Ενώ κατά την επιστήμη, το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα φτάνει μέχρι τα 18 KHz !!

 

Ξέρεται τι θα συμβεί εάν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα υπερβεί το ακουστικό φάσμα και παρεμβάλει το σήμα πιλότο στα 19KHz ?

 

Και εδώ ξεκινάει το παραμύθι, μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ιταλός που λέγονταν Μαρκόνι, και ανακάλυψε το ραδιόφωνο .

Έπειτα από χρόνια πολλά, βρέθηκε τρόπος να μεταδοθεί ο ήχος και στερεοφωνικά , από την στιγμή που εφευρέθηκε η χρήση, της μπάντας FM .

Ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα επιπλέον μηχάνημα που ονομάζετε Γεννήτρια Στέρεο.

 

Το μηχάνημα αυτό κάνει πρακτικά δυο δουλείες , η πρώτη είναι να συνενώνει τα δυο κανάλια ήχου ( Δεξιό και Αριστερό) , σε μια νέα μορφή σήματος κατά την εκπομπή ( ας το πούμε απλά εμπλουτισμένη μορφή) .

 

Όπου έπειτα, τα ραδιόφωνα, εξοπλισμένα με τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά κυκλώματα θα το διαχώριζαν ξανά, σε δυο ξεχωριστά κανάλια .

Η δεύτερη δουλεία του μηχανήματος είναι η συνεχή παραγωγή ενός σήματος – συχνότητας, στα 19KHz.

 

Το σήμα αυτό, οι 19KHz δηλαδή , έχει ως σκοπό να ενημερώνει συνεχώς τους ραδιοφωνικούς δέκτες εάν ο σταθμός που λαμβάνουν περιέχει η όχι, στερεοφωνικά εμπλουτισμένη, μορφή ήχου.

 

Ένα ραδιόφωνο από την στιγμή που λάβει την συχνότητα αυτή , ενεργοποιεί αυτόματα τα κυκλώματα επεξεργασίας στερεοφωνικού ήχου .

Και αντίστοιχα εάν σταματήσει η αποστολή αυτού του σήματος , και τα ραδιόφωνα κλείνουν το διαχωριστή στερεοφωνικού ήχου, και παίζουν, και στα δυο ηχεία τους μονοφωνικά .

 

Και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε και το δράκο στο παραμύθι μας, κάθε καλό παραμύθι έχει και δράκο !!

Ο δράκος λοιπόν είναι ο καημένος ο τεχνικός ενός τέτοιου συστήματος , όπου για να προστατέψει την συχνότητα των 19KHz από οποιαδήποτε παρεμβολή, διότι διαφορετικά όλοι οι ραδιοφωνικοί δέκτες θα άρχιζαν να μπερδεύονται , με αποτέλεσμα ο σταθμός να έχει διακοπές στην στερεοφωνία του.

 

Αναγκάζονται λοιπόν να χρησιμοποιούν μηχανήματα, που κατά την μοντέρνα τους ονομασία λέγονται επεξεργαστές , και σκοπό έχουν να θανατώνουν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα πλησιάζει απειλητικά από θέμα έντασης στην συχνότητα των 19KHz.

 

Και το πρόβλημα είναι δυστυχώς, ότι το μαχαίρι αυτό, κόβει πολύ περισσότερο από όσο πρέπει !!

 

Και κάποιος θα μας πει τώρα , Εεεεε και τι με αυτό ? Το παραμύθι αυτό είναι τόσο παλιό όσο ….. και τα τρία γουρουνάκια .

 

Ναι δεν λέω , αλλά όταν κάθομαι και σκέφτομαι εάν το αποτέλεσμα της προσωπικής μου τελειομανίας πρόκειται στο τέλος να σφαγιασθεί από έναν επεξεργαστή ήχου ? αξίζει το κόπο, εγώ να αγοράζω, μηχανήματα και ηχεία με επιδώσεις και κόστος ,πάνω από τον μέσο όρο !

 

Βάση των πιθανοτήτων , είναι πιο πιθανό ο φίλος μου, με τον ραδιοφωνικό του σταθμό, να φιλοξενήσει μερικά δικά μου Mp3 με τα μουσικά μου κατορθώματα , και να τα παίξει στης τέσσερις τα χαράματα , όταν ο κόσμος κοιμάται, και ο υπολογιστής στο σταθμό ψάχνει μάταια για ένα κομμάτι, ώστε να μην μείνει ο σταθμός από μουσική.

 

Ενώ, είναι πιο απίθανο, να σκεφτώ ότι τα κομμάτια μου, θα μπουν κάποτε σε ένα CD που θα το ακούσουν ελάχιστα άτομα σε ένα σοβαρό σύστημα ήχου, και θα χαρούν τον ήχο, σε όλη του την έκταση !

 

 

Το θέμα είναι ελεύθερο , γράψτε ότι θέλετε και ότι νιώθετε , όσο αφορά το πώς αντιμετωπίζετε εσείς το θέμα που έχει σαν τίτλο :

Ποιότητα ήχου και ηχητικός εξοπλισμός , και εσείς μέχρι ποιο σημείο συμβιβάζεστε ή ισορροπείτε από απαιτήσεις .

 

 

Υστερόγραφο.

Η φράση :Η ενασχόληση επεξεργασίας ήχου με υπολογιστή είναι ένα απλό παιχνίδι, και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζετε , δεν μου κάνει !!

Σημαίνει καταδίκη ενός νέου μέσου, από την γέννηση του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ'αρχήν Μπράβο σου που για ακόμα μια φορά, ασχολείσαι με ένα ζήτημα και εκθέτεις στο forum τους προβληματισμούς σου.

 

Θέλω απλά να θίξω μερικά σημεία στο οποία δεν συμφωνώ με την τοποθέτησή σου. Τα 19Khz όπως λες χρησιμοποιούνται για την μετάδοση του σήματος αυτού. (Δεν το είχα ακούσει ξανα να πώ την αλήθεια). Οκ μέχρι εδώ όλα καλά γιατί εννοείται θεωρητικά ότι αυτή η συχνότητα βρίσκεται στο άκρο του ανθρωπίνου ακουστικού φάσματος.

Λές όμως ότι ψαλιδίζεται όποια συχνότητα φτάνει σε ένταση τα 19Khz??? Αυτό νομίζω πως δεν στέκει γιατί συγκρίνεις 2 διαφορετικά μεγέθη. ¶λλο πράγμα η συχνότητα ενός ήχου και άλλο πράγμα η ένταση του. Το σωστό σε αυτήν την περίπτωση είναι να πεί κάποιος: α. ή κόβεται τελείως από το μουσικό σήμα ότι είναι πάνω από πχ. 18,5Khz ή β. Μειώνεται από τον επεξεργαστή η περιοχή 18 - 19Khz κατά 8db για να είναι ευκρινές το "ειδικό σήμα" ή τέλος πάντων κάτι παρόμοιο.

 

Θα ήθελα επίσης να πω ότι ακόμα και να ισχύει εντελώς κόψιμό πάνω απο τα 18Khz και πάλι κατα την γνώμη μου δεν τρέχει και τίποτα... Δεν ξέρω αν μπορείς να ακούσεις εσύ 18Κhz , πάντως εγώ δεν μπορώ με τίποτα... και νομίζω ότι ανήκω στην πλειοψηφία.

 

Τέλος και φτάνοντας στο ζουμί η γνώμη μου είναι ότι ένα καλό "hi-end" σύστημα ήχου το παίρνει κάποιος, όχι για να έχει απόκριση συχνωτήτων 20Hz - 20Khz, αλλά για άλλους πολλούς διαφορετικούς λόγους, όπως πχ. η καμπύλη του να είναι flat (αν και με τα cd αυτό είναι μείον πια...), να έχει ελάχιστη παραμόρφωση σε υψηλές εντάσεις, να έχει πολυ καλό s/n ratio, να έχει καλό d/a converter, το ραδιοφωνό του να έχει καλό selectivity (το α και το ω όπως είναι πλέον οι σταθμοί ασφηκτικά ο ένας δίπλα στον άλλον) και άλλα τέτοια.

Βέβαια πάντα η υπερβολή (χρηματική) στον εξοπλισμό του στύλ theta digital, wadia, x-1 grand slam κλπ για μένα είναι απλά ψώνιο όσα λεφτά να έχει κανείς. Αλλά ένα καλό σύστημα χωρίς αυτές τις υπερβολές, σου δίνει μεγαλύτερη μουσική απόλαυση.

 

ΥΓ. Τις αποκρίσεις πλέον οι εταιρίες τις μοστράρουν περίπου σαν τα watt... δηλαδή πχ 15Hz - 20Khz (και με ψιλά γράμματα δίπλα +-τάδε db...)

 

Αυτά από εμένα και πάλι μπράβο! :D :wink: :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο πραγματικά το κείμενο κ ενημερωτικό.

 

Θα σου πω κ εγώ τι γνώμη μου λοιπόν.... Νομίζω οι περισσοτεροι από μας ασχολούνται με το όλο θέμα (παραγωγή, υπολογιστές κτλ) γιατι απλά τους αρέσει. Μας αρέσει να ψειρίζουμε τον ήχο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

 

Προσωπικά μιλώντας, θεωρώ άσκοπο να σκέφτομαι σε τι σύστημα θα ακουστούν τα κομμάτια μου. Εγώ θέλω να είναι τέλεια όταν ακούω σπίτι μου με τις ηχειάρες μου .

 

Επίσης έτυχε να βρεθώ σε ένα σεμινάριο μουσικής παραγωγής στο οποίο ομιλητής ήταν ενας ώραιος παλίκαρος , παραγωγός... ο τύπος είπε το εξής :

 

" Η επεξεργασία του ήχου είναι τέχνη. Όπως δε γίνεται να σαι ζωγράφος κ να σκέφτεσαι την ποιότητα των JPEG αρχείων, έτσι δε γίνεται να σαι παραγωγός κ να σκέφτεσαι την ποιότητα του ΜP3 (εγώ βάζω κ του ραδίοφωνου)".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, ας απαντήσουμε πρώτα στο μουσικό σκέλος του προβληματισμού του φίλου μας του PCMAN.

 

Πρώτον, το στεροφωνικό ραδιόφωνο (FM φυσικά) θεωρείται (και είναι) ανώτερης ποιότητας πηγή ήχου. Την εποχή των δίσκων βινυλίου και των κασσετών, η ποιότητα των διάφορων σταθμών του BBC στην Αγγλία, ήταν για τους κριτές εξοπλισμού εκείνης της εποχής ένα σημαντικό σημείο αναφοράς, το οποίο μάλιστα πλεονεκτούσε στο ότι ήταν προσβάσιμο στον καθένα. ¶ρα, ο συλλογισμός σου έχει σίγουρα κάτι λάθος (θα δούμε σε λίγο ποιο είναι).

 

Δεύτερον, ακόμη και αν εσύ έχεις γράψει μουσική που να έχει περιεχόμενο στα 19ΚΗz, μη στενοχωριέσαι διότι α) οι περισσότεροι άνθρωποι μόλις και μετά βίας ακούνε εκεί πάνω και β) το 99,9 των ενισχυτών/ηχείων του πλανήτη δεν θα παίξουν αυτή τη συχνότητα χωρίς σοβαρότατη απόκλιση στην έντασή της ή χωρίς κάποιου τύπου παραμόρφωση, γ) το ίδιο θα ίσχυε αν έπαιζε τη μουσική αυτή το καλύτερο cd του κόσμου όπου οι γάτες του δωματίου θα ξετρελαίνονταν, αλλά όχι οι άνθρωποι.

 

Τρίτον, δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο περιορίζεις τη συζήτηση στη μουσική που παράγεται από υπολογιστές; Αν το πρόβλημα αυτό ήταν πρόβλημα, δεν θα αφορούσε κάθε είδος μουσικής; Τι ακριβώς εννοείς;

 

Πάμε τώρα στα τεχνικά:

 

Πρώτον, το αναλογικό FM ραδιόφωνο έχει εύρος συχνοτήτων που μπορεί να αναπαράγει (αν ο πομπός και ο δέκτης είναι άψογοι) από 20Hz - 15KHz. Τέλος. Αν σε κάποιον δεν αρκεί αυτή η απόκριση συχνότητας, τότε δεν πρόκειται να ακούσει ποτέ ικανοποιητικά από το ραδιόφωνο. Οπότε, όπως βλέπεις, ακόμη και αν είχες δίκιο για το σήμα των 19KHz (που δεν έχεις), δεν θα υπήρχε λόγος να ψαλιδίσει κανείς τις συχνότητες ενός μουσικού προγράμματος διότι έτσι η αλλιώς το σύστημα δεν μπορεί να τις αναπαράγει.

 

Δεύτερον, το σήμα των 19KHz είναι σήμα-πιλότος, ήτοι δεν ακούγεται. Η ακριβής χρήση του περιγράφεται εδώ (http://en.wikipedia.org/wiki/Pilot_tone) και αφορά την "ειδοποίηση" του δέκτη ότι το συγκεκριμένο ραδιοφωνικό σήμα περιέχει στερεοφωνική πληροφορία στον πρώτο αρμονικό (δηλ. 38KHz). Καμία σχέση δηλαδή.

 

Τρίτον, τι εννοείς όταν λες "Ενώ κατά την επιστήμη, το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα φτάνει μέχρι τα 18 KHz !! "; Σύμφωνα με τα ανθολογήματα αυτής της σελίδας (http://hypertextbook.com/facts/2003/ChrisDAmbrose.shtml) μόνο η Encarta ισχυρίζεται κάτι τέτοιο.

 

Τέταρτον, (εγκυκλοπαιδικό αυτό), ο "μάγκας" που έφτιαξε το σύστημα στερεοφωνικής μετάδοσης FM είναι η Zenith (τη δεκαετία του 60) και το σύστημα λέγεται Zenith-GE Pilot Tone Multiplex System, ενώ για ένα μικρό χρονικό διάστημα υπήρχε μία τετραφωνική εκδοχή του η οποία χρησιμοποιούσε άλλο ένα σήμα carrier στα 76KHz.

 

---

 

Για άλλη μία φορά σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας τις σκέψεις σου, αλλά δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τη μουσική σου και τη πιθανότητα μετάδοσής της από FM σταθμό. Την πιθανότητα να στήσεις τον δικό σου internet radio σταθμό τη σκέφτηκες;

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε και το δράκο στο παραμύθι μας' date=' κάθε καλό παραμύθι έχει και δράκο !!

Ο δράκος λοιπόν είναι ο καημένος ο τεχνικός ενός τέτοιου συστήματος , όπου για να προστατέψει την συχνότητα των 19KHz από οποιαδήποτε παρεμβολή, διότι διαφορετικά όλοι οι ραδιοφωνικοί δέκτες θα άρχιζαν να μπερδεύονται , με αποτέλεσμα ο σταθμός να έχει διακοπές στην στερεοφωνία του. [/quote']

 

Οι τεχνικοί που γνωρίζουν θεωρία και δεν είναι απλοί κατσαβιδάκηδες, δεν το προσπαθούν.

Το ακουστικό φάσμα των FM είναι (χρόνια τώρα) 20Hz- 15Khz.

 

Αναγκάζονται λοιπόν να χρησιμοποιούν μηχανήματα' date=' που κατά την μοντέρνα τους ονομασία λέγονται επεξεργαστές , και σκοπό έχουν να θανατώνουν οποιαδήποτε ακουστική συχνότητα πλησιάζει απειλητικά από θέμα έντασης στην συχνότητα των 19KHz. [/quote']

 

Οι επεξεργαστές που αναφέρεις είναι Multiband Compressors, Limiters και κάποιες φορές ψυχοακουστικοί enhancers όπως αυτά της Aphex.

Χρησιμοποιούνται για να ελέγχουν την δυναμική περιοχή και να μην υπερδιαμορφώνεται το σήμα και ταυτόχρονα να δημιουργούν ένα "apparent loudness" ώστε να ξεχωρίζει ηχητικά ο σταθμός από τους ανταγωνιστές του.

Αλοίμονο βέβαια στους ακροατές όταν έχει "ρυθμιστεί" από "κατσαβιδάκια".

 

Ναι δεν λέω ' date=' αλλά όταν κάθομαι και σκέφτομαι εάν το αποτέλεσμα της προσωπικής μου τελειομανίας πρόκειται στο τέλος να σφαγιασθεί από έναν επεξεργαστή ήχου ? αξίζει το κόπο, εγώ να αγοράζω, μηχανήματα και ηχεία με επιδώσεις και κόστος ,πάνω από τον μέσο όρο ! [/quote']

 

Ναι. Αξίζει. Αρκεί να γνωρίζεις τι κάνεις.

Σε γενικές γραμμές η παραγωγή που θ' ακούγεται σωστά και στο ραδιόφωνο είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζεται από επαγγελματίες, όπως mixing και mastering engineers που έχουν τη γνώση να το κάνουν.

Εχουμε αναφερθεί σε άλλα ποστς σε αυτό το θέμα. Ρίξε μια ματιά.

 

Βάση των πιθανοτήτων ' date=' είναι πιο πιθανό ο φίλος μου, με τον ραδιοφωνικό του σταθμό, να φιλοξενήσει μερικά δικά μου Mp3 με τα μουσικά μου κατορθώματα , και να τα παίξει στης τέσσερις τα χαράματα , όταν ο κόσμος κοιμάται, και ο υπολογιστής στο σταθμό ψάχνει μάταια για ένα κομμάτι, ώστε να μην μείνει ο σταθμός από μουσική. [/quote']

 

Το MP3 δεν θεωρείται ποιοτικός ήχος αλλά συμπιεσμένη εκδοχή. 'Αρα κοίταξε πρώτα τι είναι αυτό που θα παραδώσεις εσύ στην κυκλοφορία (αν έχει σωστές προδιαγραφές δηλαδή) και δες μετά τι θα γίνει σε "ποιό" ραδιόφωνο.

 

Η φράση :Η ενασχόληση επεξεργασίας ήχου με υπολογιστή είναι ένα απλό παιχνίδι' date=' και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζετε , δεν μου κάνει !!

Σημαίνει καταδίκη ενός νέου μέσου, από την γέννηση του.[/quote']

 

Ο υπολογιστής υποκαθιστά τα ήδη γνωστά μηχανήματα εγγραφής και επεξεργασίας ήχου.

Δεν κάνει κάτι καινούργιο.

Κάνει το πολυκάναλο μαγνητόφωνο, τους επεξεργαστές όπως compressors, reverb κλπ.

 

Ταυτόχρονα όπως παλαιότερα αυτά τα χειρίζονταν ειδικοί (ηχολήπτες όχι ηλεκτρολόγοι), έτσι και τώρα που μας έχει προκύψει αυτή η τεχνολογία στην κρεββατοκάμαρα μας, πρέπει να αντιμετωπίζεται με γνώση.

 

Πρώτον' date=' το αναλογικό FM ραδιόφωνο έχει εύρος συχνοτήτων που μπορεί να αναπαράγει (αν ο πομπός και ο δέκτης είναι άψογοι) από 20Hz - 15KHz. Τέλος.[/quote']

 

Αν κάποιος έχει ασχοληθεί με το ραδιόφωνο, πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον την παραπάνω αρχή.

 

Όσο για την ποιότητα που ακούμε στα ραδιόφωνα μας, δεν θα διαφωνήσω με τον τίτλο του thread. Σε πολλές περιπτώσεις ακριβώς επειδή ρυθμίζεται από παλιούς πειρατές, είναι τουλάχιστον ενοχλητικός.

 

Πάντως φίλε PCman όπως και σε άλλα θέματα που υπέβαλες ξεκινάς τις θεωρίες σου και φτάνεις σε λάθος συμπεράσματα, γιατί σου λοίπουν βασικές θεωρητικές λεπτομέρειες.

 

Ας μην χρειάζεται ν' ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας μην χρειάζεται ν' ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά.

 

+1000000

 

Και να μην ξεχνάμε ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη απο την αμάθεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν βλέπω αρκετή κίνηση στο συγκεκριμένο θέμα !! :)

 

Θα του ρίξω λίγο αλατοπίπερο μπας και νοστιμίσει !! :lol:

 

Το έτος 2012, είναι το έτος υποχρεωτικής και αποκλειστικής εφαρμογής της ψηφιακής τηλεόρασης σε όλη την Ευρώπη .

 

Το έτος 2017 , είναι το έτος υποχρεωτικής και αποκλειστικής εφαρμογής του ψηφιακού ραδιόφωνου.

 

Όσοι σταθμοί δεν μεταβούν σε αποκλειστική χρήση ψηφιακών συστημάτων εκπομπής , δεν ανανεώνονται οι άδειες τους ως επιχειρήσεις.

Κατόπιν τούτου , θα υποχρεωθούν να κλείσουν .

 

Συμπέρασμα , γράψτε μουσική σε όσο υψηλή δειγματοληψία θέλετε , διότι το ψηφιακό τραίνο δεν σταματά με τίποτα, απλά θα έχει λίγο καθυστέρηση, στο δρομολόγιο ! ως συνήθως ..

 

Συμπέρασμα νούμερο δυο , όλες οι στέρεο γεννήτριες θα πάνε στον κάδο , ξέρετε, αυτόν τον πράσινο !! και έτσι θα εξαφανιστούν ,και μαζί τους θα εξαφανιστούν και όλοι οι περιορισμοί στο θέμα ακουστική ποιότητα ..

 

Πως τα ακούτε όλα αυτά ?

Πάντως εάν δεν τα ακούτε καλά , θα βοηθήσω και πάλι !! Θα σας παραγγείλω ένα ακουστικό βαρηκοΐας με δειγματοληψία 192/24, ΥΨΗΣΥΧΝΟ μάστορα …. ΥΨΗΣΥΧΝΟ είπαμε ….χαχαχαχαχαχα :lol:

 

Πάντως αλήθεια, σκεφτείτε λίγο το μέλλον !! Νέα Digital ραδιόφωνα – DVD αυτοκινήτου και Home Audio … στερεοφωνία επί δυο !!

Και νέες τηλεοράσεις που μάλλον θα αντικαταστήσουν το Home Audio .. φαντάσου λέει να έχουν και ηχεία Genelec !!

 

Χαχαχααααααααααααααααααααααααααααααααα …. ΟΕΟ … :lol: :lol: :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βρε φιλε pc man τι κολημα εχεις φαει με το φασμα και με τα <<υψισυχνα>> συστηματα? :lol: :lol: ( με το συμπαθειο κιολας)

λες και μεγαλο φασμα σημαινει ποιοτητα ηχου.

επισης τι σχεση εχει η συχνοτητα δειγματοληψιας που θα κανουμε την μουσικη μας με την ψηφιακη τηλεοραση και το ψηφιακο ραδιοφωνο?

 

ΥΓ Σχετικα με το Pilot tone .

υπαρχουν μερικα απλα κυκλωματακια που βαζουν κατι επαρχιωτικοι συνηθως ραδ. σταθμοι και εκπεμπουν αυτο το pilot tone ενω στην πραγματικοτητα εκπεμπουν Mono και οχι στερεο. Ετσι , το ενδεικτικο του στερεο αναβει στην οθονη του ραδιοφωνου μας ενω αυτο που ακουμε ειναι αναμφιβολα μονοφωνικο, και μαλιστα χείριστης ποιότητας. :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου