Προς το περιεχόμενο

Εγγραφή σε μαγνητοταινία και πηγή ηχογράφησης.


LK

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το δυναμικό εύρος του δίσκου βινυλίου είναι κατά τεκμήριο μικρότερο από αυτό του οπτικού δίσκου.

ZYX R-100H

Dynavector 17D2MKII

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

κάτσε να στα ξεκαθαρίσω λίγο...

 

το δυναμικό εύρος αναφέρεται στο πόση ένταση "χωράει" σε κάποιο μέσο ...

...δλδ το CD έχει περίπου 96dB (νομίζω ότι ο πραγματικός αριθμός είναι 93.3 με εξασφαλισμένο σωστό dither) ενώ το βινύλιο κάπου 60dB.

 

το βινύλιο δεν υπόκειται σε μετρήσεις συχνοτικού εύρους ανάλογες του οπτικού δίσκου αλλα και εκεί ενώ θεωρητικά θα μπορούσε να είναι άπειρο , δυστυχώς δεν είναι λόγω φυσικών περιορισμών (το βινύλιο καθε αυτό, η βελόνα, κτλπ)...το παραπάνω το κολλάω στο σχόλιο

24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd.
το οποίο επίσης δεν ισχύει.

 

το τι ακούγεται "καλύτερα", για μένα είναι κυρίως θέμα προσωπικό τελικά (όλα ακούγονται αρκετά καλά) , καθώς παράγοντες όπως η νοσταλγία, οι συνθήκες της στιγμής και άλλα τετοια ευαίσθητα έχουν σημαντικό ρόλο, και το κάθε "αυτί" θα κρίνει για τον εαυτό του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ποιο ειναι 24bit/48khz? Ο δισκος?

 

το παραπάνω το κολλάω στο σχόλιο  το οποίο επίσης δεν ισχύει.

 

 

Υπό την έννοια ότι μπορείς να τον ριπάρεις στα 24bit/48khz

 

 

 

το δυναμικό εύρος αναφέρεται στο πόση ένταση "χωράει" σε κάποιο μέσο ...

...δλδ το CD έχει περίπου 96dB (νομίζω ότι ο πραγματικός αριθμός είναι 93.3 με εξασφαλισμένο σωστό dither) ενώ το βινύλιο κάπου 60dB.

 

 

Σωστά είναι. Μέχρι 70 dB φτάνει ένας reel-to-reel 1/4 inch εγγραφέας.

 

Δεν τίθεται θέμα τι ακούγεται πιο καλά, απλά μια προσέγγιση της διαφορετικότητας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ZYX R-100H

Dynavector 17D2MKII

 

Νομίζω είναι κάποιες κεφαλές που μπορούν να αναπαράγουν μεγαλύτερο συχνοτικό εύρος ...αλλά το δυναμικό εύρος αφορά την επιφάνεια του δίσκου κυρίως και όχι τα cartridges.

...βέβαια και οι κεφαλές με μεγαλύτερη ικανότητα να "διαβάσουν" υψηλές συχνότητες υπόκεινται επίσης στους περιορισμούς που τέθηκαν κατά το mastering .

 

ισως κάνω λάθος και θα μείνω να διαβάσω γιατί έχω αρκετά κενά ομολογουμένως

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπό την έννοια ότι μπορείς να τον ριπάρεις στα 24bit/48khz

Εδω μιλαμε για δυο διαφορερικα φορματ, LP και CD, οποτε αυτες οι συγκρισεις οπως η παραπανω δεν παιζουν. Αν θελεις να κανεις συγκριση, θα ριπαρεις την ιδια πηγη, πχ ενα LP, στα 16bit/44.1Khz και στα 24bit/48khz. Τοτε ναι, θα υπαρχει μια διαφορα.

 

Νομιζεις οτι αν ριπαρεις ακομα και στα 24bit/196khz μια...πλακα γραμμοφωνου, το ηχητικο αποτελεσμα θα ειναι καλυτερο απο οτι ενα CD στα 16bit/44.1Khz? ;D 

Απλα η κοπια της πλακας γραμμοφωνου θα ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα ηχητικα στο πρωτοτυπο. 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Εδω μιλαμε για δυο διαφορερικα φορματ, LP και CD, οποτε αυτες οι συγκρισεις οπως η παραπανω δεν παιζουν. Αν θελεις να κανεις συγκριση, θα ριπαρεις την ιδια πηγη, πχ ενα LP, στα 16bit/44.1Khz και στα 24bit/48khz. Τοτε ναι, θα υπαρχει μια διαφορα.

 

Νομιζεις οτι αν ριπαρεις ακομα και στα 24bit/196khz μια...πλακα γραμμοφωνου, το ηχητικο αποτελεσμα θα ειναι καλυτερο απο οτι ενα CD στα 16bit/44.1Khz? ;D  

Απλα η κοπια της πλακας γραμμοφωνου θα ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα ηχητικα στο πρωτοτυπο. 8)

 

Μα γι ' αυτό ΔΕΝ γίνεται να μετρηθούν προς συγκριση επί της ουσίας.

 

Η σύγκριση  16bit/44.1Khz ταβάνι στο cd vs 24bit/48khz lp rip δείχνει απλά μια ποσοτική διαφορά, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο.

 

Και όλα αυτά ύτο το πρίσμα ότι και "καλά" προσπαθώ να εξηγήσω ένα "φαινόμενο" , που παρατηρησα , και πιθανότατα δεν ισχύει.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η σύγκριση  16bit/44.1Khz ταβάνι στο cd vs 24bit/48khz lp rip δείχνει απλά μια ποσοτική διαφορά, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο.

Ναι, απλα μια ποσοτικη διαφορα. Απλα οταν διαβασα το "H κατά τεκμήριο διαφορά (υπερ του δίσκου) είναι το 24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd" υπεθεσα οτι εννοουσες ηχητικη/πχιοτικη διαφορα υπερ του δισκου. ;D

Κριμα, και οτι ημουν ετοιμος για ακομα ενα LP vs CD καυγα... :-\ boxing.gif

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ναι, απλα μια ποσοτικη διαφορα. Απλα οταν διαβασα το "H κατά τεκμήριο διαφορά (υπερ του δίσκου) είναι το 24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd" υπεθεσα οτι εννοουσες ηχητικη/πχιοτικη διαφορα υπερ του δισκου. ;D

Κριμα, και οτι ημουν ετοιμος για ακομα ενα LP vs CD καυγα... :-\ boxing.gif

;D ;D ;D
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα γι ' αυτό ΔΕΝ γίνεται να μετρηθούν προς συγκριση επί της ουσίας.

 

Η σύγκριση  16bit/44.1Khz ταβάνι στο cd vs 24bit/48khz lp rip δείχνει απλά μια ποσοτική διαφορά, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο.

 

O παραπάνω τρόπος σύγκρισης είναι άτοπος.

Ποια ποσοτική διαφορά δείχνει?...έχω την εντύπωση ότι κάτι θέλεις να πεις αλλά δεν το εκφράζεις καλά και ίσως για αυτό δεν μπορώ να το ακολουθήσω ως συλλόγισμό.

Ισως αν πεις ποια ποσοτική διαφορά δείχνει ή νομίζεις ότι δείχνει αυτή η σύγκριση, να μπορέσω να το κατανοήσω και κατά συνέπεια να το εξηγήσω καλύτερα.

 

Μερικές σκόρπιες σκέψεις (που δεν αφορούν τον πυρήνα του θέματος αλλά τα επιμέρους σχόλια που γίναν μετά)

...αν ριπαρεις ένα δίσκο βινυλίου σε οποιαδήποτε συχνότητα δειγματοληψίας, το πιθανότερο είναι ότι αν ακους διαφορα, θα οφείλεται στην απόδοση του convertor, η οποία μπορεί να είναι διαφορετική σε διαφορετικα sample rates.

...ο καλύτερος ήχος ενός βινυλίου (debatable) δεν οφείλεται στην απουσία 0 και 1, αλλά μάλλον στην απουσία του κακού limiting

... to 44.1 είναι "αρκετό" για να είναι χαρούμενα τα αυτιά μας, αν και στο στούντιο πολλοί προτιμούμε υψηλότερα sample rates για λόγους που αφορούν την ψηφιακή επεξεργασία (κυρίως το compression και το limiting ακούγονται καλύτερα στα 96ΚHz) (αλλά και αυτό είναι συζητήσιμο και αφορά το προσωπικό setup του καθενός), αλλά και για συμβατότητα στο μέλλον (που πολύ πιθανών το 96KHz ναι είναι το στανταρ)

...το ότι στο πείραμα του LK ακούγονται διαφορές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι "εύηχες", μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι τα λιγότερο λεπτομερή συστήματα καταγραφής και αναπαραγωγής μπορεί απλά να κομπλιμεντάρουν την απόδοση των ηχείων μας ή και του χώρου. H ταινία και οι κεφαλές ενός μαγνητοφώνου πχ με την φυσική τους ιδιότητα να συμπιέζουν το δυναμικό εύρος (και μάλιστα με πολύ εύηχο τρόπο) αλλά και να μικραίνουν το συχνοτικό εύρος, ίσως είναι αυτό ακριβώς που χρειάζονται τα ηχεία μας (ή η συγκεκριμένη δουλειά)

...ποτέ μην γυρνάς την πλάτη σου στο SRC (Sample rate conversion) (και ειδικά σε αυτό που γίνεται από κακούς αλγοριθμους) γιατί θα έρθει να σε δαγκώσει και μπορέι να σε οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις.

 

Αποστόλης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου