Προς το περιεχόμενο

Τι κοιτάμε σε μια ηλεκτροακουστική κιθαρα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ το forum!

 

Τον τελευταίο καιρό ψάχνομαι για την αγορά μιας ηλεκτροακουστικής κιθάρας και ενώ έχω ψάξει αρκετά το μόνο που έχω καταφέρει να βρω είναι συγκριτικά μεταξύ μοντέλων..οπότε θα ήθελα λίγο τα φώτα σας!

 

Αυτό που ψάχνω δεν είναι κάτι που να συγκρίνει κιθάρες μεταξύ τους αλλά κάποιες γενικές οδηγίες τι θα έπρεπε να κοιτάξει κάποιος όταν δοκιμάζει ηλεκτροακουστικές (και ακουστικές) κιθάρες (πέρα από τα προφανή φυσικά πχ να σου κάθεται καλά στο χέρι).

 

Για παράδειγμα: είναι κάποια κσύλα που ίσως είναι καλύτερα να αποφεύγεις (αντιστοιχία με bassswood/agathis Vs alder/mahogany) ή υπάρχουν ιδιαιτερότητες στα ηλεκτρικά που επηρεάζουν πολύ τον ήχο και θα έπρεπε να το ξέρουμε όταν αγοράζουμε (πχ κρύσταλλο κάτω από το καπάκι Vs μαγνήτη soundhole)..κτλ

 

Επίσης τι τσεκάρεις όταν δοκιμάζεις το πως ακούγεται μια κιθάρα όταν παίζει ακουστικά Vs όταν είναι σε ενισχυτή ή κονσόλα/ΡΑ;

Αυτό πως το δοκιμάζεις στο μαγαζί;

 

Οποιαδήποτε βοήθεια καλοδεχούμενη!

:)

 

 

Edit: Ας περιοριστούμε στις ηλεκτροακοστικές με ενσωματωμένα ηλεκτρικά και όχι σε ηχογράφηση με μικρόφωνο μπροστά από την κιθάρα

ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΩ, ΣΦΗΝΩΣΕ ΕΝΑ ΣΟΥΣΑΜΙ ΤΟ ΚΑΠΣ ΛΟΚ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρόσφατα πήρα την πρώτη μου ηλ/στική μεταχειρισμένη χωρίς να την ακούσω/πιάσω πρώτα. Ένα πράγμα που έμαθα μετά από μερικές μέρες ενασχόλησης είναι πως πολλές έχουν ένα εύρως συχνοτήτων που παράγουν "κούφιες" νότες /wolf tones. Στη δική μου π.χ. είναι κυρίως στο E3-G3 με το F-F# να χτυπάει αρκετά άσχημα οπότε πρόσεξε αυτό το φαινόμενο αν γίνεται να μην υπάρχει ή τουλάχιστον να είναι περιορισμένο.

 

Κάτι ακόμα το οποίο διάβασα εδώ στο φόρουμ σε ένα θέμα που έλεγε για τις χορδές, είναι πως επηρεάζουν αρκετά τον ήχο οπότε έχε το υπ'όψην όταν τις δοκιμάζεις, μην αλλάξεις μετά χορδές και σου βγει το αηδόνι κούκος :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Εξαρτάται πάντα από τη χρήση για την οποία προορίζεται. Επειδή είναι πάρα πολλοί οι παράγοντες και οι μεταβλητές που το καθορίζουν αυτό, θα προσπαθήσω να κάνω μια σύνοψη.

 

Όσον αφορά τα υλικά κατασκευής, καλό είναι τα ξύλα να είναι μασίφ. Πλέον, οι περισσότερες εταιρίες το αναφέρουν στα specs, πχ solid spruce top, solid mahogany back & sides κ.ο.κ. Aν δεν είναι μασίφ, είτε το αναφέρουν απλά ως spruce, mahogany κλπ, είτε βάζουν μπροστά τη λέξη laminated. Πάντως το σημαντικότερο "κομμάτι" του οργάνου, ηχητικά, που είναι το καπάκι, καλό είναι να είναι μασίφ έστω και αν η πλάτη και τα πλαϊνά είναι laminated.

 

Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, τι ήχο βγάζει το κάθε κσύλο ή συνδυασμός ξύλων γιατί θα μπούμε σε απαγορευμένα μονοπάτια και μπορεί να ξημερώσουμε. Ούτως ή άλλως είναι τελείως σχετικά όλα αυτά, και δεν εξαρτώνται μόνο από τα υλικά...

 

Αν σε ενδιαφέρει μόνο ο εξηλεκτρισμένος ήχος, τότε, το μασίφ καπάκι δεν είναι πανάκεια. Μπορείς να πορευτείς και με laminated κατασκευές. Ούτως ή άλλως ΚΑΝΕΝΑΣ αισθητήρας/piezo/pickup/internal mic δεν πρόκειται ποτέ να "ακούσει" την πολυπλοκότητα, την απόκριση και τη χροιά ενός μασίφ καπακιού.

 

Το σημαντικότερο που θα πρέπει να προσέξεις σε ένα όργανο με piezo ( piezo κρύσταλλο φοράει το 80-90% των ηλεκτρακουστικών οργάνων ) είναι το balance στην ένταση από χορδή σε χορδή. Σε πολλά όργανα κάποιες χορδές ακούγονται πιο δυνατές από άλλες, κι αυτό είναι είτε θέμα κρυστάλλου (κατασκευαστικό) είτε ανομοιογενούς saddle (διορθώνεται).

 

Επίσης όταν τσεκάρουμε μια ακουστική κιθάρα, και αφού έχουμε βεβαιωθεί ότι το action είναι σε ανεκτά επίπεδα (ύψος nut, neck relief, ύψος saddle), το βασικότερο στοιχείο-τεχνικά- είναι η δυνατότητα χαμηλώματος χορδών από το saddle. Γι' αυτό το λόγο, θέλουμε αυτό, να προεξέχει, τουλάχιστον 3-4mm από τον καβαλάρη. Αν αυτό δε συμβαίνει, τότε υπάρχουν πολύ μικρά περιθώρια βελτίωσης του action, αν χρειαστεί μελλοντικά, χωρίς κοστοβόρα επέμβαση.

 

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Thanx παιδιά πολύ χρήσιμα αυτά που λέτε.

 

Ναι κυρίως για ήχο συνδεδεμένη σε ΡΑ ή ενισχυτή ενδιαφέρομαι.

 

Την κιθάρα στο μαγαζί πως την δοκιμάζεις για το πως ακούγεται πχ σε ΡΑ; Συνδέεις σε κάποιον ενισχυτή, αλλά είναι το ίδιο;

ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΩ, ΣΦΗΝΩΣΕ ΕΝΑ ΣΟΥΣΑΜΙ ΤΟ ΚΑΠΣ ΛΟΚ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου