Θανάσης Καλδής Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 καλησπέρα σε όλους! θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η γνώμη σας (ιδιαίτερα από κιθαρίστες του forum που ασχολούνται με την blues μουσική) σχετικά με το ενδεχόμενο της αλλοίωσης της φωνής του Robert Johnson, σε όλες τις επανεκδόσεις του ηχογραφημένου υλικού που έχει αφήσει πίσω του αυτή η θρυλική μορφή του ακουστικού blues. και εξηγούμαι. πρόσφατα σερφάροντας στο youtube έπεσα πάνω σε διάφορα βιντεάκια τα οποία ισχυρίζονται ότι τα κομμάτια του είχαν ηχογραφηθεί στις 74 με 75 στροφές, ενώ οι επανεκδόσεις των ηχογραφήσεων του σε βινύλια και μετέπειτα σε cd έγιναν στις 78 στροφές. παρουσιάζουν μάλιστα και "διορθωμένες" τις ηχογραφήσεις αυτές στην πραγματική τους (όπως ισχυρίζονται) ταχύτητα. εγώ προσωπικά έχω στην κατοχή μου μια ανθολογία κομματιών του με τίτλο Robert Johnson - king of the delta blues singers (legasy columbia) σε μορφή cd. η αρχική έκδοση αυτού του album έγινε το 61, και πραγματικά έχω την απορία αν όλα αυτά έχουν βάση και έχουν πέσει σε τέτοιο ιστορικό ατόπημα τόσο μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες. παρακαλώ τα φώτα σας!!! The Bass Dredd Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
epikouris Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Δεν στέκει και πολύ. Όπως θα διαβάσεις και στο άρθρο, είναι σχετικά παλιά η ιστορία και την ξέθαψε πρόσφατα πάλι ο Guardian. http://www.elijahwald.com/johnsonspeed.html I was baptized in Muddy Waters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Επισκέπτης Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Playback speed hypothesis "In The Guardian's music blog from May 2010, Jon Wilde speculated that recordings may have been "accidentally speeded up when first committed to 78 [rpm records], or else were deliberately speeded up to make them sound more exciting." He does not give a source for this statement. Biographer Elijah Wald and other musicologists strongly dispute this hypothesis on various grounds, including that Johnson's extant recordings were made on five different days, spread across two years at two different studios, making uniform speed changes or malfunctions highly improbable. In addition, fellow musicians, contemporaries and family who had worked with or witnessed Johnson perform spoke of his recordings for more than 70 years preceding Wilde's hypothesis without ever suggesting that the speed of his performances had been altered." Wikipedia Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Θανάσης Καλδής Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 OP Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 έχω την εντύπωση ότι μετά τον μύθο με το σταυροδρόμι έχουμε και τον μύθο/μυστήριο της πραγματικής φωνής του Johnson.... The Bass Dredd Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Θανάσης Καλδής Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 OP Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 έχοντας ως δεδομένο ότι αυτή η ιστορία δεν είναι τωρινή, αλλά έχουν γίνει παρόμοιοι ισχυρισμοί πιο παλιά είναι σχετικά παλιά η ιστορία και την ξέθαψε πρόσφατα πάλι ο Guardian. , έχει πάρει θέση η δισκογραφική εταιρία ή αυτοί που τέλος πάντων έκαναν την παραγωγή των επανεκδόσεων των κομματιών για το θέμα ή μόνο μουσικολόγοι/βιογράφοι και μελετητές έχουν εκφράσει άποψη; επίσης αυτοί που ισχυρίζονται ότι οι ηχογραφήσεις αλλοιώθηκαν λένε ότι σε χαμηλότερη ταχύτητα η φωνή του ακούγεται πιο "φυσιολογική - αναμενόμενη". μήπως καμία από τις δύο πλευρές δεν είναι 100% σίγουρη για το ποια είναι η πραγματικότητα; The Bass Dredd Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
RayDTutto Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Αν και ακούγεται πιο "φυσιολογικά" εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=sKhEWiZlzTU οφείλω να ομολογήσω ότι έχει κάποια γυρίσματα που θυμίζουν χαμηλωμένες στροφές.... Από την άλλη και το γνωστό original ακούγεται ορισμένες φορές τσιτωμένο στις στροφές (φαίνεται και στις κιθάρες)... Τι να πεις... When you will get good you will know. There is no guitar. There never was. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
droneblack Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 O Johnson ηχογραφησε 23 Νοεμβριου 1936 στο δωματιο 414 του ξενοδοχειου Gunter στο San Antonio απο την Brunswick records που εστησε ενα προσωρινο στουντιο.Τρεις ημερες ηχογραφησεων ,οχι στη σειρα,ηταν 6 ημερες συνολικα εκει και καποιες απο αυτες τριγυρνουσε σε μπαρ.16 κομματια που για τα περισσοτερα εκανε και "alternate takes".13 κομματια κυκλοφορησαν απο την Vocalion(την οποια πηρε η Brunswick το 1924) σε 78αρια,τα υπολοιπα και καποια "alternate" κυκλοφορησε αργοτερα η Columbia. Η Brunswick εβγαζε εκτος απο δισκους,οικιακους φωνογραφους και το μοντελο της "Ultona" γνωρισε μεγαλη επιτυχια ,επαιζε εκτος απο τα στανταρ 78αρια και "Edison Diamond 78s ". Αλλες δυο ημερες ηχογραφησεων εκανε στο Νταλας 19 και 20 Ιουνιου 1937 στο "Vitagraph (Warner Bros) Building" στον τριτο οροφο που ηταν της Brunswick records,με τα ιδια μηχανηματα,11 κομματια που κυκλοφορισαν την ιδια χρονια. Πληροφοριες απο το πανεπιστημιο δημοσιογραφιας και επικοινωνιων της Φλοριντα . Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Θανάσης Καλδής Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 OP Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 ο φίλος RayDTutto νομίζω ότι κάνει σωστή παρατήρηση όταν γράφει Αν και ακούγεται πιο "φυσιολογικά" εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=sKhEWiZlzTU οφείλω να ομολογήσω ότι έχει κάποια γυρίσματα που θυμίζουν χαμηλωμένες στροφές.... Από την άλλη και το γνωστό original ακούγεται ορισμένες φορές τσιτωμένο στις στροφές (φαίνεται και στις κιθάρες)... Τι να πεις... και από ακρόαση που έκανα και εγώ και σε άλλα κομμάτια σήμερα για να συγκρίνω, παρατηρώ τα ίδια πράγματα. είτε στην αργή αναπαραγωγή είτε στη γρήγορη υπάρχει ένα "ναι μεν αλλά" The Bass Dredd Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator harilatron Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Moderator Share Δημοσιευμένο 22 Οκτωβρίου 2014 Πράγματι φαίνεται πιο φυσικό το "αργό" αλλά και τα δύο έχουν σημεία που η ταχύτητα -κυρίως στη φωνή- φαίνεται να μην είναι σωστή. Βέβαια, η επικρατούσα άποψη που θέλει την "γρήγορη" έκδοση να είναι η σωστή είναι επαρκώς στοιχειοθετημένη. Έπιασα μια κιθάρα και πήγα στα crossroad (διάδρομος τουαλέτας και γραφείο) και διαπίστωσα ότι οι ηχογραφήσεις απέχουν περίπου έναν τόνο με τη γρήγορη να είναι από F. Αλήθεια, πως κούρδιζαν τότε? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Insectius Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2014 Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2014 Πράγματι πολύ ενδιαφέρον thread ,φαντάζομαι θα δημιούργησε μια περίεργη αίσθηση στους θαυμαστές του Robert Johnson . Πιστεύω το κλειδί για την σωστή ταχύτητα είναι το "βιμπράτο" της φωνής να ακούγεται φυσικό . Μετά από αρκετές δοκιμές κατέληξα σε αυτό που υπάρχει στο κλιπάκι και είναι κάπου στα ενδιάμεσα των ταχυτήτων των βίντεο. sweet_home_chicago_processed_speed.mp3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση