Loizos Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 maze ποτέ δεν μας είπαν να ηχογραφούμε χωρίς compressor απλά μας συμβούλεψαν τις πρώτεςς μας ηχογραφήσεις να τις κάνουμε χωρίς, μέχρι να μαθουμε να δουλέυουμε σωστά με αυτόν. Αν έχεις ένα σήμα dry, μπορείς να πειραματιστείς λίγες φορές και να ακούσεις τι κάνει (και στην πράξη) ο κομπρέσορας (χωρις να έχεις τον τραγουδιάρη μέσα τόσες ώρες). εμμμ.... Αυτά. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru npap Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Guru Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 όλοι οι τρόποι είναι καλοί και άγιοι, αρκεί να βοηθούν το αποτέλεσμα να προσεγγίζει το ποθητόν...και εξ αυτού κρίνεται ο καθένας..και εξ αυτού μιλούν και οι "προλαλήσαντες" :D τον τρόπο τον καθορίζουν κάποιες σημαντικές παράμετροι...κατ' αρχήν η ποιότητα του hardware εξοπλισμού, κατά δευτερον η ποιότητα του χώρου της ηχογράφησης, κατά τρίτον το μέσο (πχ τραγουδιστής και τα χούγια του) και τέλος η εμπειρία του ηχολήπτη... Δεν θέλω καν να φαντάζομαι έναν άπειρο ηχολήπτη (πολλές φορές και έμπειρο) να κάνει eq στο προς ηχογράφηση σήμα...τις συχνότητες πχ που θα "κόψει" αν κατά το mix του χρειαστούν, που θα τις βρει??? θα τις γεννήσει ή θα νομίσει ότι κάτι κάνει αν πχ ενισχύει ήδη "πετσοκομένες" μεσαίες για να δώσει παρουσία...εκτός αν ηχογραφεί φωνητικά πάνω σε ένα ήδη μιξαρισμένο background...(που και πάλι το συζητάμε σαν πρακτική)... τώρα αν η εμπειρία το επιτρέπει και το αποτέλεσμα ικανοποιεί με τις εκ προτέρων ρυθμίσεις, σηκώνω τα χέρια ψηλά...και δεν μου πέφτει λόγος απλά εγώ δεν θα το πρότεινα σε κάποιο άπειρο...(εξαίρεση στον κανόνα η προσπάθεια να διορθώσουμε αδυναμίες ενός μέτριου εξοπλισμού...) όσο για το comp όπως όλοι ξέρουν δεν είναι τίποτα άλλο (στην ιδανική του μορφή και όχι όταν χρησιμοποιείται σαν effect ή για να προσδώσει "χαρακτήρα"...), παρά ένα εικονικό χέρι του ηχολήπτη συνεχώς πάνω στο fader...αν έχετε όρεξη και χρόνο δοκιμάστε -αφού πάρετε ΣΩΣΤΕΣ στάθμες- να τον αντικαταστήσετε μετά το rec με τις volume envelopes των daw και θα με θυμηθείτε φτιάχνοντας την ιδανική και χωρίς ίχνος artifacts, δυναμική περιοχή...τώρα αν διαθέτετε κανά λαμπάτο τερατάκι και γουστάρετε τα ηχητικά του τερτίπια τον προσθέτετε με φειδώ στις ρυθμίσεις και απολαμβάνετε αυτό το κάτι που έχει να σας δώσει... Όλα τα παραπάνω είναι απλά προσωπικές εκτιμήσεις και φυσικά κατά περίπτωση (για τις περισότερες μιλάμε...) καταστρατηγούνται κι από μένα...πχ σιγά μη κάτσω να κάνω λεπτομερές automation σε μια κακοπληρωμένη δουλειά που πρέπει να τελειώσει σε 5 ώρες...εκεί τρώει ο comp ...σίδερα και το eq...ατσαλι... Και το κακό είναι ότι το 90% των παραγωγών είναι έτσι γι αυτό και την έχω κάνει εδώ και χρόνια με ελαφρά... ΥΓ. Ηχοληψία...χμ...γυναίκα δεν είναι κι αυτή??? λέτε να μην ξέρει να προσποιείται οργασμό??? θέλει προσοχή στα "σημάδια" γιατί αν το καταλάβεις αργά (μια και δεν μιλάει κι αυτή ευκολα) την έχασες...και πας για άλλη ξεκινώντας από την αρχή, απλά με ένα "πόντο" εμπειρίας παραπάνω...τώρα αν οι πόντοι φτάσουν ένα όριο και πάνω, το bonus είναι να την "ακουμπάς" με το μαγικό σου ραβδί (όπως ο κυριούλης που ανέφερε ο SF) κι αυτή να "λιώνει"... δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
maze Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 αυτος παντως (και οποιοσδηποτε σοβαρος παραγωγος & ηχοληπτης εχω γνωρισει και εδω και στο εξωτερικο) ηχογραφει οπως ο...προλαλησαντας και ο SF :lol: http://www.vintagemicrophone.com/JShop/page.php?xPage=article6.html Τωρα αν εχει παει σε ..σχολη η οχι δεν ξερω.. :lol: :lol: ενταξει SF ξερουμε οτι γνωριζεις καλα το νετ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
maze Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 maze ποτέ δεν μας είπαν να ηχογραφούμε χωρίς compressor απλά μας συμβούλεψαν τις πρώτεςς μας ηχογραφήσεις να τις κάνουμε χωρίς' date=' μέχρι να μαθουμε να δουλέυουμε σωστά με αυτόν. Αν έχεις ένα σήμα dry, μπορείς να πειραματιστείς λίγες φορές και να ακούσεις τι κάνει (και στην πράξη) ο κομπρέσορας (χωρις να έχεις τον τραγουδιάρη μέσα τόσες ώρες).[/quote'] μας συμβουλεψαν ναι.και αυτο γιατι αυτος ο τροπος δεν σε περιοριζει.μπορεις να βαλεις μετα τον κομπρεσσορα.δεν ειπα οτι μας απαγορεψε καποιος κατι.ισα ισα.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
maze Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 οταν βαζεις compression το βαζεις πανω σε ενα σημα το οποιο γνωριζεις για να επηρεασεις το δυναμικο ευρος του.δηλαδη σε ενα προ-ηχογραφημενο υλικο.αν το κανεις αυτο κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης οπως λεει ο προλαλησαντας και SF το ουσιαστικα το κανεις σε ενα σημα που δεν το γνωριζεις γιατι δεν ξερεις πως θα τραγουδησει ο τραγουδιστης και το πιο πιθανο ειναι σε καθε take να τραγουδαει "διαφορετικα".ετσι το πιο πιθανο ειναι να "πεσεις εξω" στις ρυθμισεις και μετα να μην υπαρχει γυρισμος.το να γραψεις με compression καλο ειναι να χρησημοποιειται σε εξαιρετικες περιπτωσεις οπως πχ οταν ενας τραγουδιστης δεν μπορει να ελεγξει τις δυναμικες του και υπαρχει ο κυνδυνος να πικαρει το σημα. αυτα τα πραγματα μας τα λενε οι καθηγητες της ηχοληψιας στη σχολη και μου φαινονται απολυτως λογικα! Φυσικά και ο τραγουδιστής ΔΕΝ το λέει διαφορετικά σε καθε take' date=' γιατί αν ήταν έτσι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε punch in (στις σχολές τα λένε "κολλήματα" :lol:) Εκτός βέβαια αν είναι καλαμπόρτζης ο τραγουδιστής, οπου δεν μας σώζει ούτε compressor ούτε τίποτα. Επίσης, όταν βάζεις compression το κάνεις για να ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙΣ το δυναμικό εύρος του. Όπως και να τραγουδήσει βοηθά να έχουμε περιορισμένη δυναμική περιοχή αν η ενορχήστρωση είναι πυκνή και βοηθά στο να κάνει αυτό που λένε οι μάστορες του ήχου (άγγλοι) "cut through the mix". Έχω ηχογραφήσει 2-3 δίσκους και έχω βρεθεί σε ηχογραφήσεις επαγγελματικών εμπορικών δίσκων (τα τραγούδια που ακούμε στα ραδιόφωνα). Οι περισσότεροι ηχογραφούν με limiting amplifier οι υπόλοιποι με compressor και EQ./ ΥΓ: Σε ποια σχολή πηγαίνεις; Και εγω από σχολή έχω βγεί... :roll:[/quote'] πολοι τραγουδιστες ειναι ασταθεις στην ενταση τουσ και πολλες φορες δημιουργειται προβλημα στο punch in.αυτο που λες οτι οι περοσσοτεροι ηχογραφουν με limiting amplifier μου φαινεται πολυ λογικο,οπως και να ηχογραφησεις με ενα κομπρεσσορα με ρυθμισεις ωστε να λειτουργει ωσ limiter. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
maze Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Δεν θέλω καν να φαντάζομαι έναν άπειρο ηχολήπτη (πολλές φορές και έμπειρο) να κάνει eq στο προς ηχογράφηση σήμα...τις συχνότητες πχ που θα "κόψει" αν κατά το mix του χρειαστούν' date=' που θα τις βρει??? θα τις γεννήσει ή θα νομίσει ότι κάτι κάνει αν πχ ενισχύει ήδη "πετσοκομένες" μεσαίες για να δώσει παρουσία...εκτός αν ηχογραφεί φωνητικά πάνω σε ένα ήδη μιξαρισμένο background...(που και πάλι το συζητάμε σαν πρακτική)... τώρα αν η εμπειρία το επιτρέπει και το αποτέλεσμα ικανοποιεί με τις εκ προτέρων ρυθμίσεις, σηκώνω τα χέρια ψηλά...και δεν μου πέφτει λόγος απλά εγώ δεν θα το πρότεινα σε κάποιο άπειρο...(εξαίρεση στον κανόνα η προσπάθεια να διορθώσουμε αδυναμίες ενός μέτριου εξοπλισμού...) [/quote'] !!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 αυτος παντως (και οποιοσδηποτε σοβαρος παραγωγος & ηχοληπτης εχω γνωρισει και εδω και στο εξωτερικο) ηχογραφει οπως ο...προλαλησαντας και ο SF :lol: http://www.vintagemicrophone.com/JShop/page.php?xPage=article6.html Τωρα αν εχει παει σε ..σχολη η οχι δεν ξερω.. :lol: :lol: ενταξει SF ξερουμε οτι γνωριζεις καλα το νετ. εσυ ομως μαλλον δεν το ξερεις για αυτο και εκανες 4 συνεχομενα ποστ.... www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
menelaos Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 OP Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες! :) Κάτι τέτοιο ήθελα από το thread αυτό :) Thanks a lot λοιπόν!! :) Maze, thanks, μόνο αν μπορείς όταν κάνεις quote να κρατάς μόνο το μέρος του post που σε ενδιαφέρει γιατί αλλιώς γίνεται δυσανάγνωστο το forum :). Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια όμως :) Ερωτησούλες τώρα: καταλαβαίνω ότι λογικά κάνει από μικρή έως τεράστια διαφορά η σειρά των EQ/comp, για μάλλον προφανείς λόγους. Γενικώς το πιο λογικό (για εμένα <-- αρχάριος) είναι να το δουλεύω (ως default) πριν ή μετά το EQ; Ή και τα δύο είναι εξίσου λογικά και θα πρέπει να πειραματιστώ; Επίσης: Αν κατάλαβα καλά είναι "καλύτερο" (πιο smooth) να δουλέψω με 2 ή 3 στάδια compression αντί για 1. ¶ρα να υποθέσω ότι θα είναι λογικό να βάλω ένα limiter στο dry (δουλεύω μόνο με plugins, just a pc + mbox + mic), μετά να δουλέψω το EQ κλπ κλπ, και στο τέλος να βάλω άλλο ένα compressor; SF, για άλλη μία φορά σε ευχαριστώ για τη βοήθειά σου. Θυμόμουν αυτό που έλεγες για no-reverb-rule στα vocals, και το δοκίμαζα, με καλά μάλλον αποτελέσματα, όμως θέλω ακόμα δουλειά για κάτι πραγματικά ικανοποιητικό. Οπότε, ερωτήσεις και πάλι :) Όταν λέμε ψηλά το feedback, πόσο περίπου; Επίσης, στο send που έχω το delay, θα ήταν καλό να κάνω πάλι κάποιο compression ή να βάλω ένα EQ ώστε να μην μου γεμίσει τις χαμηλές, ή κάποιο λίγο reverb στο τέλος; Α, επίσης, το delay μου να το βάλω mono ή να κάνω κάποιο stereo delay ώστε να έχω λίγο πιο 3D ήχο; Ευχαριστώ πάρα πολύ παιδιά, με βοηθάτε πάρα πολύ! :) I owe you! :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
boody Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Επίσης' date=' στο send που έχω το delay, θα ήταν καλό να κάνω πάλι κάποιο compression ή να βάλω ένα EQ ώστε να μην μου γεμίσει τις χαμηλές, ή κάποιο λίγο reverb στο τέλος; Α, επίσης, το delay μου να το βάλω mono ή να κάνω κάποιο stereo delay ώστε να έχω λίγο πιο 3D ήχο; [/quote'] δε χρειαζεται να το βαλεις το delay αναγκαστικα σαν send αφου όλα τα delay plugins εχουν knob mix παντα. που σημαινει οτι το βαζεις insert και μιξαρεις dry me wet . Bεβαια , καλα κανεις να το κανεις send σε Bus στην περιπτωση που θελεις να βαλεις διαφορετικο eq στην <<επιστροφη >> του delay ή και να βαλεις και αλλα εφε ή κομπρεσορες κλπ. http://the-boody.blogspot.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ytsestef_2112 Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 αυτο που λες οτι οι περοσσοτεροι ηχογραφουν με limiting amplifier μου φαινεται πολυ λογικο' date='οπως και να ηχογραφησεις με ενα κομπρεσσορα με ρυθμισεις ωστε να λειτουργει ωσ limiter.[/quote'] δεν βγάζει νοημα αυτό που λες!! πως είναι δυνατόν να βρίσκεις λογικό το να χρησιμοποιήσει κάποιος γκοντζάμ LIMITER και να θεωρείς παράλογη τη χρήση ενός κομπρέσσορα κατά την ηχογράφηση;;; :? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση