menelaos Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2006 Λοιπόν...... Για αρχή ας ξεκαθαρίσουμε ότι από μίξη είμαι κουλός και άχρηστος, κυρίως λόγω του ότι ποτέ μα ποτέ δεν έχω κάτσει με έναν άνθρωπο που να ξέρει ώστε να δω πώς θα πάρω τους ήχους που θέλω. Απλώς λοιπόν θα ήθελα ένα γενικό guideline ώστε να ακούγονται τα φωνητικά μου (γενικά, όχι σε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι) καθαρά σε μια μίξη, να μην είναι στεγνά, αλλά και να μην πλέουν στο reverb. Συνήθως όταν ηχογραφώ βάζω πρώτα ένα compressor, comp γύρω στο 2-3 και ένα eq, που συνήθως κόβω λίγο στα μεσαία γιατί τουλάχιστον με το δικό μου μικρόφωνο ακούγεται λίγο muddy, και προσθέτω λίγο στα 8-10k. Αν χρειαστώ de-esser το βάζω πρώτο, πριν το comp. Μετά συνήθως παίρνω ένα send όπου βάζω ένα μικρό delay + reverb και πάλι eq, όπου κόβω τα μπάσσα. Προφανώς αυτό το παίρνω για να μην ακούγεται ξερό το track. Δε ζητάω πολύ συγκεκριμένες συμβουλές, ξέρω ότι από το internet και χωρίς κάποιο συγκεκριμένο clip δε θα μπορούσα να τις ζητήσω, απλά θα ήθελα να μου πείτε πώς περίπου χρησιμοποιούνται γενικώς τα διάφορα effects/plugins στα φωνητικά, *γενικώς*. Κάποια γενικά guidelines δηλαδή :) Thanks! :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
maze Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2006 αρχικα πρπσπαθησε να αποφευγεις να ηχογραφεις με κομπρεσσορα η αλου ειδους εφε γιατι σε περιοριζει αργοτερα στη μιξη σου.αν πειραματιστεις λιγο με τα διαφορα εφε,στη συνεχεια θα μπορεις να φανταζεσαι εναν "ηχο" η μια "χροια" που θελεις και θα προσπαθεις να την προσεγισεις.αν και υπαρχουν καποια βασικα χρησης του eq,ο τροπος χρησης τους διαφερει απο φωνη σε φωνη. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
menelaos Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2006 OP Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2006 Thanks για την απάντηση :) Δεν ηχογραφώ "με" effects, καθώς δουλεύω μόνο με software plugins. Για το eq, ναι το ξέρω, αυτό που βασικά θέλω είναι να μου πείτε πώς περίπου δουλέυετε εσείς με τα φωνητικά, πχ "συνήθως compression 2-3 με τόσο attack/release, μετά eq, ένα send με μικρό delay και λίγο feedback στο οποίο βάζω πάλι eq και κόβω τις χαμηλές" :) Κάτι τέτοιο :) Γενικές ιδέες :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
menelaos Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 OP Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Anything?? :(:(:( Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ytsestef_2112 Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Ο λόγος για τον οποίο δεν παίρνεις απάντηση είναι ότι ζητάς κάτι πολύ γενικό. Εγώ αυτή την εποχή μιξάρω 2 δίσκους, έναν pop και έναν hard rock/stoner. Υπάρχουν tracks όπου η φωνή έχει μόνο compression και τίποτα άλλο (ούτε sends) και υπάρχουν και κάτι άλλα που έχουν compression->autotune (χεχε)->compression->exciter->eq->de-esser->multiband compression->παραμόρφωση και sends slap delay και reverb... 8O Πάντως επειδή το compression σε όσο περισσότερα στάδια γίνεται, τόσο πιο ομαλό είναι (τόσο λιγότερο ακούγεται ότι το σήμα έχει φάει compression), καλό είναι να ηχογραφούμε ΜΕ compression και eq. Απλά θέλει προσοχή. Επίσης αυτό γίνεται γιατί ένας hardware compressor δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με το vst effect. Αν βέβαια είναι να κομπρεσσάρεις με κανένα behringer καλύτερα αστο για τη μίξη.. :lol: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Δεν υπαρχει καποιος κανονας για τα φωνητικα εκτος βεβαια απο το να αποφευγεις τις καθε ειδους υπερβολες στα εφε. Προσωπικα εχω καταργησει εντελως το reverb εδω και χρονια & χρησιμοποιω μονο delay (σε send βεβαια) με υψηλο feedback & ενα time γυρω στα 500 ms,αν το χρησιμοποιησεις λιγο (δηλ. με χαμηλα το "ποντεσιομετρο" του send) δινει ενα εκπληκτικο smoothness & ογκο στα φωνητικα χωρις να χρειαζονται τα σπηλαια του delay.Eιδικα αν τα υπολοιπα tracks ειναι πολυ γεματα και ογκωδη λειτουργει τελεια.Αν ειναι πιο αδεια κοβεις feedback & time. Oι virtual compressors (ειδικα ο R Comp) ειναι πλεον παρα πολυ καλοι & τους χρησιμοποιω αποκλειστικα.Εκπληκτικο χρωμα θα σου δωσει και το Antares mic simulation ειδικα αν παιξεις με το "tube distortion" του. Χρησιμοποιησε ενα ratio 2:1,ενα γρηγορο attack & ενα "λογικο" release,oσον αφορα το Thershold ξεκινα απο ενα -10 & βλεπεις :wink: και πανω απο ολα ΠΑΡΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ LEVELS,δηλ. μη γραφεις ουτε πολυ χαμηλα ουτε πολυ ψηλα. Πειραματισου και με τη "θεση" που βαζεις το eq,καποιες φορες λειτουργει καλυτερα ΠΡΙΝ τον κομπρεσσορα καποιες μετα και καποιες ΚΑΙ πριν ΚΑΙ μετα (προσωπικα κανω eq και πριν και μετα οταν ο τραγουδιστης εχει πολυ βαρια και μπασα φωνη που δεν ¨κοβει" στο mix) Συμφωνω με τον προλαλησαντα,ηχογραφουμε παντα ΜΕ comp & ΜΕ eq. (εξαρταται βεβαια και απο το μικροφωνο που εχεις) www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
maze Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Δεν υπαρχει καποιος κανονας για τα φωνητικα εκτος βεβαια απο το να αποφευγεις τις καθε ειδους υπερβολες στα εφε. Προσωπικα εχω καταργησει εντελως το reverb εδω και χρονια & χρησιμοποιω μονο delay (σε send βεβαια) με υψηλο feedback & ενα time γυρω στα 500 ms' date='αν το χρησιμοποιησεις λιγο (δηλ. με χαμηλα το "ποντεσιομετρο" του send) δινει ενα εκπληκτικο smoothness & ογκο στα φωνητικα χωρις να χρειαζονται τα σπηλαια του delay.Eιδικα αν τα υπολοιπα tracks ειναι πολυ γεματα και ογκωδη λειτουργει τελεια.Αν ειναι πιο αδεια κοβεις feedback & time. Oι virtual compressors (ειδικα ο R Comp) ειναι πλεον παρα πολυ καλοι & τους χρησιμοποιω αποκλειστικα.Εκπληκτικο χρωμα θα σου δωσει και το Antares mic simulation ειδικα αν παιξεις με το "tube distortion" του. Χρησιμοποιησε ενα ratio 2:1,ενα γρηγορο attack & ενα "λογικο" release,oσον αφορα το Thershold ξεκινα απο ενα -10 & βλεπεις :wink: και πανω απο ολα ΠΑΡΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ LEVELS,δηλ. μη γραφεις ουτε πολυ χαμηλα ουτε πολυ ψηλα. Πειραματισου και με τη "θεση" που βαζεις το eq,καποιες φορες λειτουργει καλυτερα ΠΡΙΝ τον κομπρεσσορα καποιες μετα και καποιες ΚΑΙ πριν ΚΑΙ μετα (προσωπικα κανω eq και πριν και μετα οταν ο τραγουδιστης εχει πολυ βαρια και μπασα φωνη που δεν ¨κοβει" στο mix) Συμφωνω με τον προλαλησαντα,ηχογραφουμε παντα ΜΕ comp & ΜΕ eq. (εξαρταται βεβαια και απο το μικροφωνο που εχεις)[/quote'] οταν βαζεις compression το βαζεις πανω σε ενα σημα το οποιο γνωριζεις για να επηρεασεις το δυναμικο ευρος του.δηλαδη σε ενα προ-ηχογραφημενο υλικο.αν το κανεις αυτο κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης οπως λεει ο προλαλησαντας και SF το ουσιαστικα το κανεις σε ενα σημα που δεν το γνωριζεις γιατι δεν ξερεις πως θα τραγουδησει ο τραγουδιστης και το πιο πιθανο ειναι σε καθε take να τραγουδαει "διαφορετικα".ετσι το πιο πιθανο ειναι να "πεσεις εξω" στις ρυθμισεις και μετα να μην υπαρχει γυρισμος.το να γραψεις με compression καλο ειναι να χρησημοποιειται σε εξαιρετικες περιπτωσεις οπως πχ οταν ενας τραγουδιστης δεν μπορει να ελεγξει τις δυναμικες του και υπαρχει ο κυνδυνος να πικαρει το σημα. αυτα τα πραγματα μας τα λενε οι καθηγητες της ηχοληψιας στη σχολη και μου φαινονται απολυτως λογικα! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ytsestef_2112 Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 οταν βαζεις compression το βαζεις πανω σε ενα σημα το οποιο γνωριζεις για να επηρεασεις το δυναμικο ευρος του.δηλαδη σε ενα προ-ηχογραφημενο υλικο.αν το κανεις αυτο κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης οπως λεει ο προλαλησαντας και SF το ουσιαστικα το κανεις σε ενα σημα που δεν το γνωριζεις γιατι δεν ξερεις πως θα τραγουδησει ο τραγουδιστης και το πιο πιθανο ειναι σε καθε take να τραγουδαει "διαφορετικα".ετσι το πιο πιθανο ειναι να "πεσεις εξω" στις ρυθμισεις και μετα να μην υπαρχει γυρισμος.το να γραψεις με compression καλο ειναι να χρησημοποιειται σε εξαιρετικες περιπτωσεις οπως πχ οταν ενας τραγουδιστης δεν μπορει να ελεγξει τις δυναμικες του και υπαρχει ο κυνδυνος να πικαρει το σημα. αυτα τα πραγματα μας τα λενε οι καθηγητες της ηχοληψιας στη σχολη και μου φαινονται απολυτως λογικα! Φυσικά και ο τραγουδιστής ΔΕΝ το λέει διαφορετικά σε καθε take, γιατί αν ήταν έτσι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε punch in (στις σχολές τα λένε "κολλήματα" :lol:) Εκτός βέβαια αν είναι καλαμπόρτζης ο τραγουδιστής, οπου δεν μας σώζει ούτε compressor ούτε τίποτα. Επίσης, όταν βάζεις compression το κάνεις για να ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙΣ το δυναμικό εύρος του. Όπως και να τραγουδήσει βοηθά να έχουμε περιορισμένη δυναμική περιοχή αν η ενορχήστρωση είναι πυκνή και βοηθά στο να κάνει αυτό που λένε οι μάστορες του ήχου (άγγλοι) "cut through the mix". Έχω ηχογραφήσει 2-3 δίσκους και έχω βρεθεί σε ηχογραφήσεις επαγγελματικών εμπορικών δίσκων (τα τραγούδια που ακούμε στα ραδιόφωνα). Οι περισσότεροι ηχογραφούν με limiting amplifier οι υπόλοιποι με compressor και EQ./ ΥΓ: Σε ποια σχολή πηγαίνεις; Και εγω από σχολή έχω βγεί... :roll: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 αυτος παντως (και οποιοσδηποτε σοβαρος παραγωγος & ηχοληπτης εχω γνωρισει και εδω και στο εξωτερικο) ηχογραφει οπως ο...προλαλησαντας και ο SF :lol: http://www.vintagemicrophone.com/JShop/page.php?xPage=article6.html Τωρα αν εχει παει σε ..σχολη η οχι δεν ξερω.. :lol: :lol: www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ytsestef_2112 Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Share Δημοσιευμένο 28 Νοεμβρίου 2006 Απο το link του SF (thanks by the way) :D : Blue: Do you record the voice dry without compression? Ross: I will almost always record with some amount of compression on a vocal, not only for the technical side of level management but also because I love the sound of well-used compression – especially on vocals. I find that the more I build my sonic vision every step of the way in the recording process, the easier it is to realize that vision in the mix. Blue: Describe your audio chain for us. My vocal chain on a normal vocal will be a tube mic of some sort into a Neve or a Neve-like mic pre into a compressor. As far as mic pre's, I love the Neve 1084, the Telefunken V72 tube pre is huge, and Chandler LTD has a great new EMI channel from the old Abbey Road design. Compressors range from an LA3a or LA2a to an 1176, a Manley ELOP and sometimes an Empirical Labs Distressor. O LA2a και o 1176 είναι αυτοί οι limiting amplifiers που έλεγα... ΥΓ: Μηπως να αλλάξω το username μου σε "Προλαλήσαντας;" :lol: Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση