Προς το περιεχόμενο

Γνώμες για Gibson AJ Reissue δεκαετίας 90;


Lorda01

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχει κανείς, είχε στο παρελθόν ή έχει παίξει με Gibson AJ Reissue δεκαετίας του 90 για να μοιραστεί μαζί μου την εμπειρία του;Ευχαριστώ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Παρ' όλο που δεν έχει πέσει στα χέρια μου ποτέ μια ΑJ 90ies, θα σου μεταφέρω κάποιες απόψεις από τον πλέον ειδικό σε θέματα flattop steelstring και δη Gibson, mr Γιάννη Γκουγκουρέλα.

http://yiannisguitar.com/

 

Mπορεί να πετύχεις πολύ καλό όργανο, μπορεί πολύ κακό, και το πιο πιθανό είναι, οι περισσότερες να κυμαίνονται κάπου στο ενδιάμεσο. Γενικά 'βαριές' κατασκευές (σε σχέση με τις οriginal), λίγο overbuilt, καθώς και με διάφορα (correct & non correct) specs, όσον αφορά διαστάσεις και υλικά.

 

Nομίζω πως οι 90ies έρχονται με sitka καπάκι και διάφορες πλάτες, ενώ από 2000 και έπειτα, χρησιμοποιούν το vintage correct Αdirondack. Λίγη σημασία έχει βέβαια αυτό, γιατί αυτό που μετράει στο τέλος, είναι ο ήχος.

 

Ισχύει κι εδώ, ό,τι και για όλες τις εργοστασιακές (ακουστικές) κιθάρες, κατά την ταπεινή μου άποψη, ότι ένα μικρό ποσοστό είναι εξαιρετικές, το μεγαλύτερο μέρος είναι από μέτριες έως καλούτσικες, κι ένα μικρό επίσης ποσοστό, φτωχές (κυρίως ηχητικά). Κι αυτό ισχύει ακόμη και για custom shop μοντέλα.

 

 

Πάντως, η αίσθησή μου, είναι ότι γενικά, πλέον, βγαίνουν πολύ καλύτερα reissues απ' ό,τι πριν 15-20 χρόνια.

 

Αν ψάχνεις ένα όργανο workhorse, να μπορείς να στηρίξεις πάνω του πολλαπλές χρήσεις, να σου αποπνέει την ατμόσφαιρα και το vibe των 30ies Gibsons και τη βρίσκεις και σε καλή τιμή (θεωρώ από 1000-1500 ευρώ), τότε go for it.

-Με την προϋπόθεση πάντα ότι έχεις τη δυνατότητα να τη δοκιμάσεις, να την ακούσεις και να κάνεις πλήρη έλεγχο της δομικής ακεραιότητας. Σε ένα ακουστικό όργανο, είναι πολύ πιο δύσκολη η εκτίμηση της κατάστασης, αλλά κυρίως προσοχή εσωτερικά, στα bracings, και εξωτερικά, το βασικότερο όλων, να μη χρειάζεται neck reset-ή αν, εν πάσει περιπτώσει-χρειάζεται δουλειά, αυτό να αντανακλάται στην τιμή της

 

Aν ψάχνεις ένα super responsive, ντελικάτο και πλούσιο ηχητικά, όργανο, τότε ή θα πρέπει να 'σαι τυχερός (ή υπομονετικός) για να το βρεις στην ΑJ RI των 90ies, ή να στραφείς αλλού.

 

Καλή αναζήτηση.

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πνοή και Νύξη, σ'ευχαριστώ πολύ για την εμπεριστατωμένη απάντηση σου.Αν δε σε κουράζω, θα μπορούσες να μου δώσεις μια-δυο πρακτικές συμβουλές για τον έλεγχο των braces;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Παρακαλώ,

 

δυστυχώς, το bracing είναι λίγο δύσκολο να τσεκαριστεί πλήρως, χωρίς λάμπα (που να μπαίνει μέσα στο όργανο) και καθρέφτη.

 

Ηχητικά, μπορεί να ακούς διάφορα τριξίματα (όχι buzz, όπως στο ταστάρισμα), κροταλίσματα, (η πιο ακριβής λέξη που μου 'ρχεται είναι...ρόγχος....) πίσω από σχεδόν όλη τη διάρκεια της νότας, ή σε συνδυασμούς συγχορδιών.

 

Οπτικά, και εξωτερικά, μπορεί να υπάρχουν κάποιες-μη ομαλές- στρεβλώσεις στην επιφάνεια του καπακιού, εκτός του φυσιολογικού bridge bellying πίσω από τον καβαλάρη. Με την αφή, και με πίεση πάνω στο καπάκι με τον αντίχειρα, μπορεί να νιώσεις ευκολότερη 'βύθιση' ή τρίξιμο σε κάποιο σημείο. (προσοχή, όχι υπερβολική πίεση σε σημεία εκτός των bracings). Kι εδώ θα πρέπει να έχεις μια εικόνα του πώς είναι εσωτερικά ο οπλισμός σε ένα ακουστικό όργανο, για να βρεις τα κατάλληλα σημεία. Το ίδιο ισχύει και για την πλάτη

 

Πέραν όμως των βασικών checkpoints (μανίκι, τάστα, truss rod, ρωγμές) σε ένα ακουστικό όργανο, τσεκάρουμε και σημάδια πιθανών επισκευών ή σχεδόν αόρατων προβλημάτων.

 

Προσεκτική εξέταση γύρω από το heel, για σημάδια πιθανού neck reset. Συνήθως, το βερνίκι θα έχει ασυνέχεια, μεταξύ heel και πλαϊνών ή ταστιέρας και καπακιού.

 

Να μην έχει bridge lift, μικρό κενό στην πίσω μεριά του bridge. Αντίστοιχα, και η κάθετη στρέψη του bridge(η κλιση δηλ. ολόκληρου του καβαλάρη, εμπρός) να μην είναι υπερβολική.

 

Φθορά των bridge pin holes και του bridge plate εσωτερικά. Αυτές καθιστούν την αλλαγή χορδών δύσκολη και μη ασφαλή.

 

Εσωτερικά, μια ματιά για σταξίματα από κόλλες, ή μικρά κομμάτια (τετράγωνα ή ρόμβοι) κολλημένα στο καπάκι, είναι ενδεικτικά προηγούμενης επισκευής ρωγμών.

 

Rising tongue, φούσκωμα/ανύψωση της ταστιέρας από το 14ο τάστο και μετά, ή αντίστοιχα καμπούρα/ανύψωση μεταξύ 12ου και 16ου.

 

Αυτά είναι σε γενικές γραμμές, τα πιο συνηθισμένα θέματα που μπορεί να έχει ένα μεταχειρισμένο ακουστικό όργανο.

 

Γι' αυτό και η αγορά του, πρέπει να συνοδεύεται από ενδελεχή εξέταση, ή τη δυνατότητα επιστροφής.

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ξέχασα να αναφέρω, ότι ένα όργανο με καλό σετάπ (ίσιο μανίκι, low action) αλλά πολύ χαμηλό saddle, και επίσης σχετικά χαμηλό καβαλάρη, είναι υποψήφιο για μελλοντικό neck reset, αφού δεν θα υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω χαμήλωμα του saddle.

Υπ' όψιν ότι το neck reset είναι από τις πλέον ακριβές επεμβάσεις ρουτίνας σε μια ακουστική κιθάρα, γι' αυτό και είναι σημαντική η σωστή κρίση, πριν την αγορά, σε αυτή την περίπτωση.

 

 

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου