Προς το περιεχόμενο

a cuban soap opera


mustafank

Προτεινόμενες αναρτήσεις

σε σχέση με το #1, μπορώ να θεωρώ ότι η κάθε νότα μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε βαθμίδα μιας συγχορδίας (πχ να είναι root - 3η - 5η- 7η - 9η κτλ) ή υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί σε αυτό;

Συγγνώμη βρε mustafank, δημιουργήθηκε παρεξήγηση από τις ηλίθιες μονολεκτικές απαντήσεις μου.

 

Λοιπόν "όχι, δεν υπάρχουν περιορισμοί σ' αυτό" έπρεπε να γράψω, και φυσικά μπορείς να θεωρείς ότι η κάθε νότα μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε βαθμίδα μιας συγχορδίας, όμως ....

 

...... ρίχνοντας μια αυτιά και για το 2, δηλαδή αν πχ θεωρείς ότι σε κάποιο σημείο υπάρχει (ή θέλεις να υπάρχει  ;D) ένταση (ή αντίστοιχα ισορροπία), σε προσανατολίζει λίγο περισσότερο προς το τι ποιότητας συγχορδία μπορείς να χρησιμοποιήσεις (min, maj, dim, dom, κλπ).

 

Τώρα τα είπα πολύ χάλια, μπακάλικα και μπερδεμένα πάλι, αν σε μπέρδεψα χειρότερα πες μου. :D

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 31
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Από μπόσα ξεκίνησε το θέμα και κατέληξε να σου εναρμονίζει μελωδίες ο φούζιος. Καλά ξεμπερδέματα αγαπητέ μου Mustafank.  ;D

 

Πέρα από την πλάκα, αν σε ενδιαφέρει το είδος, κατά τη γνώμη μου, το πρώτο που πρέπει να κοιτάξεις είναι τον ρυθμό που είναι και το πιο χαρακτηριστικό της bossa nova μια και οι αρμονίες της δε διαφέρουν σε κάτι από άλλα ήδη της ευρύτερης μουσικής που λέμε τζαζ. Ο παρακάτω τύπος παίζει τις πιο συχνές παραλλαγές για κιθάρα αν και την πιο κλασσική μπόσα δεν τη δείχνει. Πάντως είναι είναι πολύ καλό βιντεάκι για αρχή.

 

 

Μόλις "πιάσεις" το ρυθμικό της υπόθεσης, συζητάμε και για αρμονίες και μελωδίες αν και εγώ στη θέση σου δε θα ξεκινούσα από μελωδία αλλά από αρμονία. Δύο ακόρντα φτάνουν άνετα για να γράψεις μια μποσίτσα.

 

Υ.Γ. Ξέχασα να γράψω ότι ο τύπος στο βίντεο παίζει και τη βασική μπασογραμμή που στη bossa είναι πρώτη-πέμπτη εναλλάξ. Εννοείται ότι αν παίζεις με μπασίστα δε χρειάζεται να παίζεις τα μπάσα.

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ολα τα παραπάνω, συν το εξής...άνοιξε ένα Real Book και βρες ό,τι κομμάτι του Jobim έχει. Παίξε τα ακόρντα, έτσι θα πάρεις μια αίσθηση της αρμονίας. Αν κατάλαβα καλά το κομμάτι σου είναι σε μινόρε τονικότητα, άκου/παίξε λοιπόν το How Insensitive και επίσης το Mahna de Carnaval από τον Orfeo Nero (Black Orpheous) το οποίο δεν είναι του Jobim αλλά έχει εκπληκτική αρμονία σε μινόρε περιβάλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολα τα παραπάνω, συν το εξής...άνοιξε ένα Real Book και βρες ό,τι κομμάτι του Jobim έχει. Παίξε τα ακόρντα, έτσι θα πάρεις μια αίσθηση της αρμονίας. Αν κατάλαβα καλά το κομμάτι σου είναι σε μινόρε τονικότητα, άκου/παίξε λοιπόν το How Insensitive και επίσης το Mahna de Carnaval από τον Orfeo Nero (Black Orpheous) το οποίο δεν είναι του Jobim αλλά έχει εκπληκτική αρμονία σε μινόρε περιβάλλον.

 

+1  :)

 

Ό,τι σου είπε !

it's all about balance...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από μπόσα ξεκίνησε το θέμα και κατέληξε να σου εναρμονίζει μελωδίες ο φούζιος. Καλά ξεμπερδέματα αγαπητέ μου Mustafank.  ;D

Γιατί ρε φίλως?

Τα λέω απλά? Τα εξηγώ καλά? (Αλέφας) ;D

Αφού ρώτησε το παλικάρι.

 

Φίλτατε mustafank ότι σου είπαν ο JJ και ο pipityri είναι must.

 

Υ.Γ. Στα κομμάτια που ειπώθηκαν, βάλε μέσα και το Agua De Beber, το οποίο εκτός από υπέροχο, έχει και αρκετά καλή αρμονική δομή, ενδεικτική για το ιδίωμα.

 

 

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πω!!!

 

Σας ευχαριστώ όλους όσοι ασχοληθήκατε!

 

:) :) :)

 

Δεν ήταν στις αρχικές μου προσδοκίες να μελετήσω bossa, ωστόσο, τώρα έχω ΑΡΙΣΤΟ έναυσμα.

 

Υ.Γ. Ξέχασα να γράψω ότι ο τύπος στο βίντεο παίζει και τη βασική μπασογραμμή που στη bossa είναι πρώτη-πέμπτη εναλλάξ. Εννοείται ότι αν παίζεις με μπασίστα δε χρειάζεται να παίζεις τα μπάσα.

 

Σκοπεύω να παίξω εγώ όλα τα όργανα, είτε φυσικά (μπάσο/κιθάρα) είτε vts's (κρούστα ή αν προκύψει και κάποιο πνευστό).

 

Λοιπόν "όχι, δεν υπάρχουν περιορισμοί σ' αυτό" έπρεπε να γράψω, και φυσικά μπορείς να θεωρείς ότι η κάθε νότα μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε βαθμίδα μιας συγχορδίας, όμως ....

 

...... ρίχνοντας μια αυτιά και για το 2, δηλαδή αν πχ θεωρείς ότι σε κάποιο σημείο υπάρχει (ή θέλεις να υπάρχει  Grin) ένταση (ή αντίστοιχα ισορροπία), σε προσανατολίζει λίγο περισσότερο προς το τι ποιότητας συγχορδία μπορείς να χρησιμοποιήσεις (min, maj, dim, dom, κλπ).

 

Αυτό είχα στο μυαλό μου εξαρχής, αλλά ήθελα να το σιγουρέψω!

 

:)

 

Καλά ξεμπερδέματα αγαπητέ μου Mustafank.  ;D

 

When things get tough, the tough get goin', λαιμαι  8)

 

Γιατί ρε φίλως?

Τα λέω απλά? Τα εξηγώ καλά? (Αλέφας)  ;D

Αφού ρώτησε το παλικάρι.

 

Αφού επειδή ρώτησα, λαιμαι...  ;D ;D ;D

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

 

ps περιμένω, μέσα στη βδομάδα, και το βιβλίο, που πρότεινε ο Σάκης  ;)

 

το βιβλίο έφτασε και ξεκινάει η μελέτη!

 

μια ερώτηση, μονάχα:

 

ο συγγραφέας προτείνει συγκεκριμμένους δακτυλισμούς. Κάποιες φορές, μου φαίνονται πολύ δύσκολοι, για να τους πιάσω και βολεύομαι, καλύτερα, με διαφορετικά πιασίματα. Πρέπει, υποχρεωτικά, να τα βγάλω, όπως μου προτείνεται στο βιβλίο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο συγγραφέας προτείνει συγκεκριμμένους δακτυλισμούς. Κάποιες φορές, μου φαίνονται πολύ δύσκολοι, για να τους πιάσω και βολεύομαι, καλύτερα, με διαφορετικά πιασίματα. Πρέπει, υποχρεωτικά, να τα βγάλω, όπως μου προτείνεται στο βιβλίο;

Ρε πιάστους όπως θέλεις εννοείται. :D

 

Για δώσε παράδειγμα (μπας και υπάρχει λόγος, μήπως δηλαδή βολεύουν στην μετάβαση από το ένα ακκόρντο στο άλλο).

 

 

Καλή αρχή στο νέο σου ταξίδι. :)

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για δώσε παράδειγμα (μπας και υπάρχει λόγος, μήπως δηλαδή βολεύουν στην μετάβαση από το ένα ακκόρντο στο άλλο).

 

Καταρχήν, προτείνει όλες τις μπάσες νότες να τις παίζω με τον αντίχειρα και το υπόλοιπο ακόρντο με δείκτη, μέσο, παράμεσο.

 

Ωστόσο, πχ την Am7, προσωπικά, με βολεύει να την πιάνω με τον αντίχειρα στη μπάσα Λα (5ο τάστο) και τα υπόλοιπα με τον παράμεσο (mutάροντας τις χορδές λα και μι-καντινι).

 

Την Ε7#9 την πιάνει και πάλι με τον ίδιο τρόπο. ενώ εμένα με βολεύει, καλύτερα, να πιάνω με τον μέσο τη μι (7ο τάστο/λα χορδή) και με το δείκτη να παίζω τη μπάσα 5η από πάνω (σι 7ο τάστο στη μι χορδή).

 

το progression πάει ως εξής:

 

Am7 E7#9 C6_9 F/G Am7 D9

 

Καλή αρχή στο νέο σου ταξίδι. :)

 

Ευχαριστώ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου